The Polar Express
15.1.2012 Autor recenze-Standa Madukas
Je to sice už fousatých 8 let co hra v roce 2004 vyšla na různých herních platformách,ale stojí za to si tuto hru v recenzi trochu přiblížit a rozebrat.Srovnávat filmovou předlohu a hru samotnou dost dobře nelze,protože hra se skládá z miniher,které ve filmu nejsou.Jediným spojovacím prvkem jsou animace,které filmovou předlohu kopírují.O co ve hře vlastně jde.Vlak plný dětí směřuje k polárnímu kruhu,kde se nachází Santa Claus,který rozděluje dárky pro děti z celého světa.Hlavním hrdinou hry je chlapec,který se snaží všem pomoci.Po ruce mu je hezká černoška - "dívka, která ví všechno“ ,občas se zapojí i další děti.Hned v 1. kapitole budete hledat ztracenou jízdenku,kterou schovala nerudná babizna.Ta chce,aby průvodčí vyhodil z vlaku všechny děti jako černé pasažéry,takže vy jako hrdina musíte prohledat obsah beden,paralyzovat nepřátele házením talířů s jídlem,trefit míčem koš,vyhnout se kuchaři v kuchyni,vyhrát tenisový zápas,proběhnout po střechách vagonů,sjet na lyžích prudké kopce,pomáhat topičům vlaku najít součástky,pochytat myši,naklikat správné klávesy do rytmu,projít přes přepravníkovou halu s pásy, na kterých se vezou dárky pro děti,proskákat se před hromady zabalených dárků,absolvovat jízdu přepravním potrubím a na konci proletět nad městem se vzducholodí.Už z toho vidíte,že je tu spousta miniher,které sice nejsou obtížné,ale vyžadují chvilku trpělivosti,než se naučíte jak minihru zvládnout.Máte zpočátku jen několik životů,takže se dá říci,že začátek hry je asi těžší než její konec.Životy získáváte sbíráním mincí,které jsou všude kolem vás.Dvacet mincí vám dá jeden kompletní život.Pokud se vám v některé minihře nepodaří uspět,tak začínáte hrát od místa posledního uložení,což je vždy před každou minihrou. Některé minihry jsou limitované časem,ale nehrozí nějaké zákysy, jsou dělány citlivě pro dětského hráče.Ovládání je celkem jednoduché,ale je potřeba si na něj zvyknout.Šipky slouží k pohybu postavy,mezerník ke skoku,levým Shiftem věci uchopíte a hodíte,levým Altem se chytíte.Hra mě na začátku trochu odradila,takže jsem ji stále odkládal , ale pokud se dostanete přes první dvě kapitoly ,tak pak už vás hra bude bavit a nejspíš jí dohrajete na jeden zátah,protože celkový herní čas je zhruba tři hodiny.Právě krátkost je pro mne dost podstatným nedostatkem.Ve hře jsou sice bonusové doplňky po dohrání,ty ale výsledný čas příliš nenatáhnou.Grafika vypadá vcelku velmi dobře/nezapomínejme ,že hra je z roku 2004/přechody z animací do herního režimu vypadají dobře.Hra je prodchnutá duchem vánoc,sympaticky působí animace,které jí dodávají ten správný půvab a kouzlo.Celkově bych Polar Express hodnotil jako vcelku vydařený produkt ,až na tu krátkost herní doby.Dávám 60%

Náhledy fotografií ze složky The Polar Express