The Adventures of Tintin- The Secret of the Unicorn

21.6.2012 Autor recenze-Standa Madukas

Tento populární komiks s postavičkou Tintina a jeho psíkem Snowym u nás nepronikl do širokého povědomí zásluhou minulého režimu,kdy komiks byl v podstatě zakázaným žánrem. Je to škoda,protože právě Tintin byl ještě takovou postavou,která nebojuje proti supermanům a nezachraňuje svět před zkázou,ale bojuje s lidskou hloupostí a běžnou kriminalitou.Převést komiks na počítačovou hru je často velmi riskantní,ale v tomto případě se naštěstí obavy nepotvrdili a hra je velmi zábavná.Ještě ke komiksu,respektive k povídce v novinách.Tintin se objevil v roce 1929 jako malý sloupek v Belgických novinách. Povídky o mladém reportérovi a jeho psíkovi nabývali na popularitě, až vznikl komiks a Tintin se dostal i do médií. Autorem Tintina je belgičan Georges Rémi, který používal pseudonym Hergé. Jeho dílo bylo přeloženo do 83 jazyků a knih s Tintinem se prodalo více než 300 milionů po celém světě.První film s Tintinem se objevil už v roce 1947. Zajímavostí je , že v počátcích kritizovali Tintina za to, že v příbězích se objevuje týrání zvířat nebo rasismus.Velký úspěch měl film z dílny Stevena Spielberga a na jeho základě vznikla i tato hra .Po grafické stránce je hra poplatná filmu,zvláště v animovaných sekvencích.Krásně se na to kouká,ale ještě lépe se to hraje.Hra má příjemný komiksový nádech.Ač nejsem příznivcem hopsaček,tak tady mě to opravdu bavilo.Je to možná tím,že obtížnost není nastavena nijak vysoko a že hra má i solidně rozvržené ovládání.Dalším důležitým aspektem,který přispívá ke skvělé hratelnosti je fakt,že ve chvíli,kdy zemřete,tak pokračujete od toho bodu,kde jste zemřeli.Tintin vsadil na kombinaci jednoduché plošinovky ,úrovně jsou ve většině případů zpracovány ve 2D,mezitím je perspektiva změněna na 3D.Kupodivu je to celkem plynulý přechod,je to velmi dobře zpracované a dodává to hře správný náboj.Souboje se sice opakují,ale hra není zase tak dlouhá,aby vás to omrzelo.Zhruba po 5 hodinách máte dohráno.Právě herní čas je asi jedinou výraznější slabinou hry.Tintin i Snowy mají každý jiné přednosti.Snowy má silný čich,takže najde s přehledem stopu a jde po ní,stejně tak se protáhne úzkým otvorem a prohrabe se kam potřebuje, zatímco Tintin disponuje hákem, díky kterému se dostane na nedostupná místa a umí také rozdat ránu.Ale ve hře je i další herní postava, Kapitán Haddock, který to umí s mečem.Dabing i zvuky jsou na vysoké úrovni,není nic co by se dalo kritizovat.Hra má 6 levelů a více než 20 kapitol.Pokud nechcete jen tak projít hru ,aniž byste ji dokončili na 100%,tak můžete sbírat poklady,které většinou najdete v truhle.Hra v sobě nemá agresivní prvky násilí,je to zde zpracováno spíše s komediální nadsázkou.Tintin přináší příjemnou zábavu jak pro děti ,tak i rodiče.Hra není cílena na hardcore hráče a ani to nebylo účelem.Snad jen letecké a jízdní mise, kde usednete do letadla nebo na motorku jsou trošku náročnější.Hra má povedenou atmosféru poplatnou filmu.The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn je příjemnou,nekomplikovanou zábavou na jedno delší víkendové odpoledne.Dávám 70%