Supreme Snowboarding/Boarder Zone/

Hra z roku 2000

3.4.2012 Autor recenze-Standa Madukas

Předesílám,že jsem nikdy nestál na snowboardovém prkně a zkoušet už to ani nebudu,ale pokud je jízda na prkně tak zábavná a adrenalinová jako tato hra,tak tiše závidím.Když před 12 lety padlo rozhodnutí v Housemarque ,vytvořit snowboardovou hru,tak to bylo velmi šťastné rozhodnutí,protože  byla vytvořena naprosto famozní,nadčasová hra,která i po letech je v žánru zimních sportů na PC nepřekonatelná.Finská firma potvrzuje ,že na severu Evropy prostě umějí dělat kvalitní hry.Jedinečná simulace snowboardingu,asi tak by se ve zkratce dala nazvat tato hra,která trochu mate dvěma názvy,pod kterými byla a je prodávána.Ale to je nepodstatné.Po nainstalování si nastavíte parametry,grafiku,ovládání a poté si v menu vyberete z nabídky.Postupně je tu na výběr Arkáda,Šampionát,Exhibice,Trenink,Síň slávy,nastavení a odchod z menu.Když si navolíte Arkádu,tak budete mít na vybranou ze čtyř možností-Závod s ostatními závodníky,jízdu na čas/jen s duchy těch nejlepších/U-rampu a Skok.U rampa je klasika v korytě,kde se hodnotí vrut,zrychlení a technika.Vše se sčítá.Skok se hodnotí v technice a zrychlení a také se obojí sčítá.Síň slávy zaznamenává nejlepší dosažené časy.Když vybereme Arkádu a závod,tak si vyberete trať,kterou si chcete projet.Máte na výběr z 9 tratí.Jako první jsou v nabídce Alpské kopce a tři tratě od nejlehčí až po nejtěžší.Jako další z nabídky je tu les a vesnice.Každá z tratí je jiná,ale všechny jsou zpočátku dost těžké na to,abyste je byli schopni zajet bez pádu.Hra vám neodpustí sebemenší chybičku.U žádné z her jsem nestrávil tolik času jako právě u této.Byli to ne hodiny,ale dny,kdy jsme pilovali jednotlivé úseky trati,kdy jsme nejlepší čas posunovali o desetinky a setinky sekund.V nabídce si také můžete vybrat ze čtvero různých počasí.Slunečný den,padající sníh,podvečer se zapadajícím sluncem a noční osvětlenou trať.Ovládání na klávesnici je vcelku jednoduché.Šipky jsou určeny k samotné jízdě a změně směru a pak už tu je jen prudké zatočení/shift/a skok/ctrl/.Jenže i když ovládání je jednoduché,tak hra samotná už vyžaduje trpělivost a pokud jí nemáte,tak možná vás právě tohle odradí,ale věřte,že se tím ochudíte o skvělou zábavu.Supreme Snowboarding totiž opravdu navozuje velmi realistický styl jízdy/jen pády jsou tu samozřejmě odlehčeny,protože nejspíš většina karambolů by skončila smrtí nebo těžkým zraněním/ se skvělým zvukovým doprovodem.Nádherně se poslouchá šustivý zvuk snowboardu klouzajícího po sněhu.Grafika je i po tolika letech velmi pěkná,sice postavy i objekty jsou hranatější a je vidět,že se šetřilo na polygonech,ale v celkovém pojetí je pořád na co koukat.Můžete si vybrat z 6 charakterů závodníků.Vincent je bývalý gymnasta,je velmi pružný.Karl je bývalý surfař,Ulrika je holka ze Švédska co šla tvrdě za svým cílem,Mike je typicky sebevědomý Američan,Akiko je Japonka,která vyniká technikou a Keith je chlapík co žije snowboardingem.Na výběr máte také čtyři prkna/Salomon FRS,Original Sin Twister a dvakrát Rossignol-Stylus a PRO/,každé z nich má jinou zatáčivost,rychlost a pružnost.Vybrat si můžete i ze dvou postojů na prkně.Supreme Snowboarding je v dobrém slova smyslu návykovou hrou,která má vše co má dobrá hra obsahovat.Dávám 95%

Náhledy fotografií ze složky Supreme Snowboarding