Sunrise -The Game

Hra z roku 2008

9.9.2011 Autor recenze-Standa Madukas

Dobrých adventur není nikdy dost,jenže myslet si že něco je dobré ,jen podle několika obrázků a videa ze hry je hodně ošidné.Sunrise -The Game hodně slibovala ,ale jen málo toho splnila.O čem vlastně Sunrise-The Game je? Rydec, Max a Brian jsou tři přátelé, jenž společně bydlí v Loftu, který se nachází v bývalé průmyslové čtvrti na Manhattanu. V garáži jejich bytu má právě proběhnout zajímavý experiment, při němž chtějí vyzkoušet svůj nový, vlastnoručně sestrojený, teleportační přístroj. Po spuštění vlastního experimentu však teleportace neproběhne podle jejich původních předpokladů. Teleportační přístroj se totiž rozbije a naši tři přátelé skončí po zvláštní tlakové vlně na podlaze garáže. Po chvilce zaslechnou zvenku ženský výkřik. Poté co všichni tři vyběhnou před dům, najdou zde neznámou dívku, očividně v bezvědomí. Odnesou jí tedy dovnitř a položí dívku na pohovku v obývacím pokoji a znásilní/ne to berte jako trochu drsný žert,ale možná ,že něco v tomto duchu, by hře prospělo,protože je k uzoufání nudná/. Ihned poté chce Rydec zavolat pohotovost, ale ani na střeše domu nemá jeho mobil žádný signál. Vše okolo je navíc velmi zvláštní. Ulice Manhattanu jsou bez života a navíc ani není na obloze vidět slunce, které už přeci mělo dávno vyjít. Co se to tady stalo? Brian se rozhodne, že dojde zanalyzovat údaje z nevydařeného experimentu a Max zatím zůstane u neznámé dívky, kdyby se náhodou probrala z bezvědomí. Chce dívku přikrýt dekou, která byla vždycky uschována ve skříni, ale teď tam jako naschvál není. Rydec se proto rozhodne najít způsob, jak by mohl v obývacím pokoji trochu zatopit.Příběh nenabere tempo,ale naopak vše se vytratí kamsi do ztracena.Žádná zábava,napětí,vzrušení se nekoná.Spíš jen nadávky směrem k tomu,že chodíte jak pitomci sem a tam,plníte stupidní úkoly a navíc i dost nepochopitelná absence inventáře je tu jen další překážkou k příjemnému hraní.Hra je totiž nastavovaná tím nejhloupějším způsobem.Max chce papat?,Rydec mu tedy přes několik lokací a obrazovek přinese papání,ale Max je fajnovka a žrát to nebude.Rydec tedy jako správná  a poslušná Popelka opět jde na to samé místo a vybere lepší mňamku a opět se vrací k Maxovi.V tomto duchu je v podstatě celá hra,pořád jen chodíte ,neustále se vracíte.Na mapu pro přesun zapomeňte.Úkoly ve hře mi připadají vesměs stupidní,ale stupidita jde v ruku v ruce i s již zmíněnou absencí inventáře.Předměty sice získáváte/na chvíli je i vidíte/,ale pak už je neuvidíte.Ještě před započetím vlastní hry vás v úvodním tutoriálu hlavní hrdina Rydec seznámí s ovládáním. V průběhu hry je dobré často a podrobně (několikrát) hovořit s ostatními osobami. Je též potřeba prozkoumat většinu předmětů v každé lokaci (aktivní předměty se zobrazí po stisknutí mezerníku), protože to často otevírá další možnosti v následných rozhovorech nebo přechody do dalších lokací. Každý předmět, který chcete sebrat je nutné nejprve prozkoumat. Úkolem je tedy většinou nasbírat určitý počet potřebných předmětů a poté je všechny najednou (automaticky) použít na daný (např.rozbitý) předmět v některé z lokací. Pro odmontování nebo otevření některých předmětů je dost často zapotřebí použít univerzální nástroj (zobrazí se po stisku pravého tlačítka myši), na kterém se dá zvolit buď nůž, kleště, šroubovák.Tvůrci hry se holedbali s tím,že hra bude více než adventurou interaktivním filmem,ale to jsou jen třesky plesky.Sunrise-The Game má do interaktivního filmu hodně daleko.Aby toho nebylo málo ke kritizování ,tak ve hře je i jedna fatální chyba,kterou se mi podařilo vyřešit jen tím,že jsem si stáhnul uloženou pozici ze hry,kterou jsem naštěstí na internetu dohledal.Jde o to,že až se naše trojice+Jennifer ocitnou na letadlové lodi,tak po rozhovoru by měl být aktivní kurzor-bohužel není,takže nelze provést vůbec nic.Jinak hra má slušně namluvené dialogy,ale němčina/jedině v tomto jazyce hra vyšla/nikdy nebude libozvučný jazyk,takže sem dialogy raději co nejrychleji odklikával. Soundtrack s hudbou je kvalitní,jenže je jí ve hře jen poskrovnu.Graficky je hra spíše průměr,solidně jsou vymodelovány lokace/ulice,interiéry/,horší je to u postav,které působí dost strnule a toporně.Po odehrání jsem přemýšlel jestli tahle hra má něco co by mě donutilo si jí zahrát znova...nepřišel jsem na nic.Prostě další z řady zapomenutelných adventur.Lehký podprůměr..dávám 45%

Náhledy fotografií ze složky Sunrise-The Game