Rally Championship 2000

7.10.2013 Autor recenze-Standa Madukas

Hra z roku 1999

Jsou hry na které i po letech rád vzpomínám a protože trpím nostalgií,občas si nějakou starší hru nainstaluji a zahraji.Většinou zjistím,že i po tolika letech hra neztrácí své kouzlo.Právě Rally Championship 2000 patří mezi ty,která i po tolika letech má co nabídnout.Hned po spuštění se podíváme na krásné intro ve kterém dynamická hudba, skvěle podbarvuje klipovitý střih .Poté se objeví menu se spoustou možností.Příjemné je,že jsou tu profily pro čtyři jezdce.Nastavení ovládání,grafiky a dalších detailů je samozřejmostí.Poté si můžete vybírat z pěti možností.Single race je volná jízda,kde si zvolíte auto a trať a můžete jet.Můžete si zvolit jestli chcete akrádový styl a nebo simulaci.Další možností je klasický závod s časem.Poté je tu British Rally Championship.Po úspěšném absolvování British Rally Championship se vám zpřístupní A8 Rally Championship, šampionát nejsilnějších vozů. Vyberete si z velké nabídky jedno z aut a po prohlédnutí mapy etapy přejdete do nabídky boxů,kde si můžete nastavit auto.Na výběr máte volbu převodovky automatické, poloautomatické a manuální.Sice chybí úprava vzhledu auta,ale to je spíše detail.Je tu tabulka poškození auta,v průběhu závodu dochází k poškození a je třeba opravovat.Máte na to časový limit,který je dost malý,takže je hodně těžké ,co vybrat k opravě dřív. Pozor, pokud se dostanete do mínusu/myslím tím časového limitu/ tak do další etapy dostanete časovou penalizaci. Můžete si třeba nastavit převodovku od pozvolného akcelerování až po ostré zrychlení, kvalitu pneumatik a tuhost odpružení auta pro několik druhů povrchů.Na startu si navolte jakou kameru chcete použít,mě se osvědčil pohled na auto shora,v nejmenším detailu.Po projetí každé časové kontroly vidíte průběžné pořadí.Motivuje vás to většinou ke zrychlení,takže je to ten správný adrenalin.Závodí s vámi celkem 90 jezdců v několika obsahových třídách.Pohled kamery z kabiny vozu je velice realistický a atraktivní,ale moc ho nedoporučuji,protože při vyjetí z tratě nebo nárazu jste často dezorientováni a nevíte v jaké jste pozici.Fyzika modelu aut je celkem povedená ,hra i po letech patří k nejlepším automobilovým simulátorům.V arcade modu začínáte na 50-tém (posledním) místě a v průběhu rally se propracováváte výše . Přitom se musíte dostat do časové kontroly před uplynutím dovoleného času, jinak hra končí.Bohužel to je kámen úrazu,této jinak skvělé hry.Časové kontroly mají tak zhruba od 4 arkády vražedný limit.Pochybuji o tom,že se vám podaří předposlední a poslední arkádu vůbec dojet,natož vyhrát.Nejenom,že vás tlačí už zmíněný limit,ale také auta,která předjíždíte vás úmyslně blokují a zpomalují, a to už nemluvím o záludnostech trati,kde stačí,aby se vaše auto převrátilo na střechu a můžete hrát arkádu od začátku,protože nemáte šanci uspět.Obtížnost hry je místy hodně přestřelená.I při ostatních rally soutěžích jsou nastaveny hodně tvrdé parametry,takže vyhrát jakýkoliv závod je skoro nemožné.Co mě štvalo nejvíc je model poškození a následná oprava v depu,kde dostanete tak ubohý časový limit,že prostě auto dohromady pořádně nedáte.I když pojedete bez jediného zaváhání a čistě,tak se v depu nestačíte divit co na autě odchází.Tady autoři zklamali.Grafika je fotorealistická a i po tolika letech vypadá velmi dobře.Hlavně okolní krajina plná lesů je úchvatná. Desítky kilometrů cest jsou dokonalými kopiemi skutečných tratí. Jízda za deště, nebo časně ráno s vycházejícím sluncem je nádherná.Velmi pěkný je i záznam vaší jízdy/replay/,který opravdu stojí za to.Tratě jsou velmi různorodé,úzké lesní cesty/i zledovatělé se sněhem/,jsou tu různé druhy povrchů a překážek jako jsou klády,úzké brány a můstky nebo balíky slámy.Zvuky aut jsou trochu divné.Měl jsem pocit,že takhle v reálu zvuk motoru nezní.Hlas spolujezdce v češtině je spíše záporem než kladem.To ,že spolujezdec ráčkuje mi nevadí,ale jeho rady jsou mnohdy hodně matoucí a přicházejí s mírným zpožděním,což je fatální chyba.Důležitější je řídit se podle mapy v pravém dolním rohu obrazovky.Hra nepatří zrovna k těm nejlehčím,ale je natolik zábavná,že pokud vás chytne,tak u ní strávíte spousty hodin stejně jako já. Rally Championship 2000 je pro mne parádní rally a i po letech jsem se bavil....89%

Náhledy fotografií ze složky Rally Championship 2000