Pariah

2.10.2012 Autor recenze-Standa Madukas

Představíme si sci-fi střílečku Pariah od Digital Extremes,kteří pracovali i na sérii Unreal Tournament.O čem vlastně hra je ? Ocitneme se v daleké budoucnosti,hlavním hrdinou za kterého hrajete, je lékař Jack Mason.Shodou okolností se ocitne na transportní lodi, na jejíž palubě se nachází v boxu zmrazená trestankyně Karina, jíž v krvi koluje nebezpečný virus.Průlet nepřátelským územím způsobí,že vesmírná loď havaruje.Přežije jen Karina a Mason.Úkol je jasný,přežít a prostřílet se skrze nepřátelské území.Bohužel v reálu to vypadá s příběhem dost nevalně,protože nevíte proč po vás všichni jdou.Pariah je striktně koridorová hra,vybočit z rámce předem určeného postupu nelze,hra vás prostě nepustí nikam ,kam nechce.Na jednu stranu je to vlastně dobře,že se můžete soustředit na čistou akci,ale Pariah dost brzo sklouzává do stereotypu a nemá čím překvapit.Občas nasednete do buginy a prostřílíte se nepřátelským územím,nebo se chopíte protiletadlového děla ,které je převáženo na vlakové soupravě a také si zastřílíte z kulometu.Jinak kráčíte po svých .Mezitím aktivujete panelem otevření dveří,prolézáte ventilační šachtou a nebo střílíte do výbušných sudů.Na výběr máte čtyři obtížnosti,i ta lehká není zrovna jednoduchá,pokud už nemáte nějaké zkušenosti z jiných her,tak zpočátku můžete mít problémy hlavně s tím,že hru si nemůžete uložit ,kde chcete.Ta se na určitých místech ukládá automaticky/checkpoint/.Celkem projdete 18 misí.Čistý herní čas je zhruba 6-9 hodin v závislosti na zvolené obtížnosti.Nepřátel sice ve hře mnoho není,ale jsou poměrně inteligentní a mají slušný systém krytí a přebíhání,výborně spolu kooperují a dokážou vás obklíčit a zaujmout postavení ve kterých vám pořádně zatopí.Zbraní ve hře mnoho není,je to klasika- brokovnice, granátomet, raketomet, sniperka,laserovka a nůž. Zbraně si můžete vylepšovat pomocí energetických článků.Upgrade zbraní však není nějak viditelný/každou zbraň můžete 3x upgradovat/.Zajímavým prvkem je lékárnička, do které sbíráte jakousi munici díky níž se můžete léčit. Pokud lékárničku upgradujete, léčí rychleji a přidá vám body zdraví i nad maximum. V Pariahu máte ukazatel zdraví, kde jsou 4 dílky. Přijdete-li o některý z nich, stačí chvíli počkat a posléze se rychle obnoví. Pokud ale není čas, musíte použít právě lékárničku.Interakce s okolím,respektive zničitelnost věcí a prostředí je příjemným překvapením,protože můžete zničit výplně oken, části budov,kulometné věže nebo betonové sloupy,které rozstřílíte až na sdrátovanou konstrukci.Hra běží na Unreal enginu a je hodně znát,že z hlediska grafiky se Pariah řadí k nadprůměru.Grafika je na svou dobu opravdu hodně povedená ,hodně se podobá na Unreal ,ale s ohledem na engine je to zcela pochopitelné.Exteriéry jsou velmi dobře zpracovány,u interiérů je to už horší.Malou výtku bych měl k animacím,které jsou předrenderované, ale v menším rozlišení.Hudba je opravdu lahůdková,symfonicky rozmáchlá dokáže navodit velmi zajímavé pocity a soundtrack by stál za samostatný poslech.Stejně kvalitní je i zvukový doprovod a dabing.Ovládání si můžete navolit ,bezproblémové je i myšítko,kterým ovládáte kameru a střílení.Pariah určitě nebude atakovat nejvyšší patra nejlépe hodnocených stříleček,ale jako dobrou akční hru bych jí označil ,s přídomkem dobré béčko.Dávám 50%

Náhledy fotografií ze složky Pariah