Kreed

7.10.2012 Autor recenze-Standa Madukas

V první chvíli,kdy jsem hru rozehrál , jsem byl zklamán a rozčarovaný.Jen silou vůle jsem hru nehodil do šuplíku zapomenutelných her a hrál dál.Příšerné zvuky a k tomu grafika,která už měla dávno po sezoně.Navíc chlubení autorů ruského týmu Burut ,který má hru na svědomí ,bylo přinejmenším předčasné ,a srovnávání s Half-Life hodně směšné.Scénář hry je omleté klišé sci-fi her,kdy se ocitnete v nějakém tom století napřed/zde je to 30. století.,asi aby se to lépe pamatovalo/.Válka s rasou zvanou Tyglaar přinesla plno zmatků ve vesmíru,a aby toho nebylo málo,tak se objevila i pohlcující černá díra s názvem Kreed.V ní mizí vše co je v dosahu.Co tedy udělat? Je vybrán speciální tým,který je na obchodní lodi Aspero vyslán k hranicím Kreedu,aby zjistil co se dá vlastně dělat.Jenže jak to bývá,plány jsou jen plány a....no to další už vám prozrazovat nebudu,ale scénář určitě není nijak originální.Hned po animaci se probudíte ve své kajutě a jdeme do akce.První monstra zlikvidujete ještě nožem,ale pak už se chopíte brokovnice a i z toho je možné vytušit,že Kreed je akční střílečka,ve které si střílení užijete víc než dost.Sem tam aktivujete počítač,otevřete dveře,naleznete požadovanou věc ,vypnete točící se větrák apd. Jsou to většinou jednoduché úkoly,takže nečekejte nějaké těžké puzzle.O tom hra opravdu není.Čeho si užijete mírou vrchovatou je prolézaní větrací šachtou,potrubím.Bohužel hra zásluhou mizerné grafiky vám připraví mnohaminutové bolení hlavy z toho,co vlastně máte udělat.Jde o to,že vše je hodně špatně vidět,takže přehlédnou důležitou šachtu nebo najít požadované tlačítko není vůbec problém.Proto vám radím vytáhnout jas na maximum tak,aby hra vypadala jakž takž dobře a vám odpadnul problém. Hra působí i dost zmateně a pokud si nezvyknete na to,že se budete neustále vracet,různě kličkovat v nekonečných prostorách,tak budete bloudit a nechápat co vlastně máte udělat.Hře chybí jak mapa ,tak i momentální popis toho,kam jít i co udělat. Je zde i hodně nepříjemných ,až otravných pasáží,třeba nastavení a zastavení velkých větráků tak,abyste mohli projít je neskutečný opruz. Naštvou i problémy se skákáním nebo jen pouhé nasoukání se do šachty/těch je ve hře hodně/je na nervy.Interakce s prostředím je mizerná, nemůžete mimo klasických výbušných sudů rozstřelit nic,jen v rámci toho co vám hra dovolí.Inteligence nepřátel není vůbec špatná,při soubojích neustále mění místa,ukrývají se a dokážou se přemístit ,takže na vyšší obtížnost budete mít problémy je zlikvidovat.Pokud zvolíte tu nejtěžší,tak budete mít hodně práce prokousat se na samý konec hry.Nepřátel ve hře moc není,nejdříve jsou to zmutovaná monstra,vojáci různých hodností a ras a nakonec energetické bytosti ve tvaru slunce.Zbraně jsou klasické,od nože,brokovnice,kulometu,raketometu,plamenometu až po futuristické ,jako je devastátor a VARD. Nechybí klasické granáty,lékárničky a štíty.Grafika hry ,to je kousnutí do kyselého jablka,alespoň na začátku.První třetina hry je něco co vypadá, jako když autoři vše odfláknuli.Design misí postrádá jednotný koncept.Vše se utápí v šedi.Po této neslané nemastné třetině přichází lepší Kreed.Grafika vypadá lépe .Vizuální efekty jsou celkem slušné.Ovládání hry je vcelku normální,klávesy si můžete nakonfigurovat a myšítkem ovládáte kameru i střelbu.Co se hodně nepovedlo je hudební doprovod,zvuky i dabing.Dabing je český,ale hlasy dabérů se naprosto ke hře nehodí,navíc hodně přehrávají a zní příliš afektovaně.Celkem solidní je překlad textů a titulků ve hře,ale je to zbytečně zdlouhavé a pochybuji,že budete číst slátaniny sci fi scénáře.Méně by bylo více.Hudební doprovod se ke hře nehodí,plácnou ke sci fi rockový nářez či dokonce techno je prostě úlet.Zvuky jsou opravdu běs-zbraně mají zvukový doprovod jako dětské pistolky s blbě vestavěným mikrofonem.Kreed je rozporuplná hra,v první části je to hra na odstřel.Postupem času je to lepší a lepší ,a i přes spoustu chyb nemůžu říct ,že bych se u hry nebavil.Hodnotit je hodně těžké,protože Kreed nepůsobí kompaktním dojmem,myslím,že při zahrání si uděláte závěr sami.

Náhledy fotografií ze složky Kreed