Call of Juarez: The Cartel
7.1.2012 Autor recenze-Standa Madukas
Pokud vezmu dvě předchozí hry série Call of Juarez,tak pro mne osobně jsou to v žánru westernu jednoznačně dvě nejlepší hry na PC. Call of Juarez: The Cartel se z divokého západu minulosti přestěhoval do současnosti,přesněji do Mexika ,kde zuří válka mezi drogovými kartely.Už to není jízda na koni,ale v autě.Stejně tak nebudete tasit kolty ,ale spíše použijete samopal.O čem vlastně hra je ? Zajímavě laděné akční drama boje proti drogám, organizovanému zločinu a politické korupci. Ve hře máte trojici charakterů ze kterých si můžete vybrat.Jedna z hlavních postav je Ben McCall, potomek Raye McCalla z prvních dvou dílů.Ben je v podstatě stejným kovbojem,jako byl jeho otec , se slabostí pro ženy a zároveň detektivem z Los Angeles. Dalšími dvěma hratelnými postavami jsou agentka FBI Kimberly Evans a Eddie Guerra z protidrogového oddělení. Já osobně měl nejraději McCalla, protože právě v jeho případě jsem měl pocit,že stylizace hry do divokého západu jeho prostřednictvím úplně nezmizela.Ben má v sobě všechny cnosti i necnosti drsných chlapíků,kteří nejdou pro ránu daleko,ale přitom z nich máte pocit,že hrají fér a můžete jim důvěřovat.Příběh sám o sobě má tolik dějových zvratů,že popisovat to je v podstatě zbytečné.Každopádně se povedlo vystavět jeden z nejlepších scénářů, který se kdy v akční hře objevil. Na začátku hry si tedy vyberete, za koho budete hrát. Všechny tři postavy mají vlastní náhled na hru a jinou úlohu v příběhu. Na konci hry budete mít za každý charakter velké dilema. Hra má několik konců, tři rozdílné podle postavy a jeden konec stejný pro všechny postavy ,v závislosti na vaší volbě.Jenže když nesplníte zvláštní úkoly , tak se vám vaše volby smrsknou.Call of Juarez: The Cartel je v podstatě koridorová střílečka , kde sice můžete v dané lokaci zvolit svůj postup,ale z lokace nesmíte odejít,jinak vás za to čeká trest. Jak už jsem předeslal na výběr máte ze tří postav.Každá z postav má určité výhody ve schopnosti zacházení se zbraněmi a přesnosti střelby a také odolnosti.Ve hře jsou i zvláštní úkoly jako třeba sběr speciálních zbraní nebo sběr cenností-peněženek.Na začátku každé úrovně si vybíráte výzbroj,respektive zbraně.Velmi kvalitní je také ve hře zvuk a hudební doprovod.Výborně navozuje stylizaci divokého západu v dnešní době  .Tak jak jsem byl mile překvapen kvalitním scénářem ,tak o to více jsem byl zklamán vším ostatním!Grafika vypadá na první pohled zajímavě a stylově,ale při dalším pohledu už to tak slavné není.Hlavní postavy sice vypadají dobře,ale pokud se rozhlédnete po lokacích ,tak modely aut,nepřátel a vše ostatní vypadá velmi špatně . Je vidět  ,že se hodně šetřilo, textury chybí v podstatě na všem na co se podíváte.Naprosto nepochopitelný je systém skriptů, který selhává na celé čáře.Hra spíše vypadá jako betaverze, u které vůbec neproběhlo testování.Třeba jízda autem vypadá zvláštně,vidíte jen před sebe a pokud ztratíte kontakt s autem před vámi,tak je velký problém se orientovat.Inteligence nepřátel není špatná, umí se dobře krýt, jenže když vyrazíte kupředu ,směrem k nepřátelům,tak narušíte sekvenci skriptů a tím naprosto narušíte naprogramovaný stereotyp.To samé platí i o vašich parťácích,doslova se vám pletou pod nohama a nebo se zjevují jak duchové v místech ,kde to nečekáte.Přitom hratelnost zásluhou silného příběhu není špatná.Projdete si celkem 15 kapitol za každou postavu v čase zhruba 6 hodin,což celkově dává slušných 18 hodin za všechny tři postavy.Call of Juarez: The Cartel se hodnotí dost těžko.Pokud hru vezmu jako celek,tak i přes velké výhrady jsem se u ní bavil.Jenže její potenciál byl daleko větší , bohužel ho trestuhodně promrhala.