Augustus

Hra z roku 2004

7.9.2012 Autor recenze-Standa Madukas

Akční adventury je žánr,který většinou nepřináší nějaké velké herní pecky,ale stále vycházejí nové a nové hry,takže se někdy stane ,že některá hra projde bez povšimnutí kolem a jen náhodou si jí všimnete.To je v mém případě i osud hry s názvem Augustus.Když si dáte do vyhledávače google tohle jméno,tak vám vyjedou stovky odkazů,ale žádný na tuto hru.O čem vlastně hra je?Jak už název napovídá tak jde o to,že Augustus ,který se snaží převzít osud Římské říše do svých rukou, se musí konfrontovat se senátorem Crassusem.On a lidé kolem něj se snaží intrikou a lží Augusta zdiskreditovat a zbavit se ho jednou provždy.Crassus dokáže zastavit  přísun obilí pro Řím,takže ve městě se rozmáhá hlad a s ním i spojená rebélie,což je přesně to co Crassus chce.Jenže Augustus je nejen schopný vládce,ale i člověk s velkou dávkou intuice,takže dokáže být o krok před Crassusem a všechny jeho plány v zárodku likvidovat.Grafika je poplatná době vzniku,takže nečekejte žádné grafické orgie.Hra se sice snaží o to ,aby dobře vypadala,ale je to, marná sláva, hodně křečovité,takže jak interiéry ,tak i exteriéry jsou hodně chudičké.Na texturách a polygonech je to hodně znát.Interakce s okolím je taktéž minimální.Můžete sebrat jen džbán se zdravotním elixírem/k naštvání je,že džbány nejsou přenosné do další mise,takže na začátku každé mise máte hovno a ne džbány/,odhozený oštěp a předměty ,které jsou v té které misi určeny k sebrání.Pohyb postav je hodně toporný a souboje jsou velmi jednoduché.Pravým myšítkem se bráníte/musíte mít však v ruce meč,u dýky to nefunguje/a levým myšítkem zasazujete rány.Pokud tohle zvládnete,tak celkem bez problémů hrou projdete bez nějakým velkých frustrací.Souboje jsou hodně stereotypní a po chvilce začnou nudit.Animace jsou použity z filmu ,navazují na dějovou osu hry,ale jen rámcově.Nekonečně dlouhé nahrávání/loading/také nepřispívá k plynulosti hraní.Poněkud zvláštní je i okolnost,že ve hře je důležitý stealth prvek,tedy ukrývání se ve stínu a pokud možno útočit ze zálohy,ale proč se zdržovat takovou prkotinou,když vás hra nepotrestá za to ,že vyvraždíte všechny vojáky v misi.Ani jsem se nezdržoval s odklízením mrtvol,osoby které jsem sledoval prošli kolem mrtvol naprosto nevzrušeně.Zajímavě pojaté,myslím,že kdyby v reálném Římě v té době ležel mrtvý voják na ulici,tak by byl jiný poprask.Ovládání je možno nakonfigurovat podle vašich představ.Hudba zní hlavně v animacích ,jinak zvuková kulisa hry není nijak košatá.Namluvení postav je standardní,není nic co by mi vysloveně vadilo,ale spousta dabovaných hlasů mi byla povědomá z Mafie.Hra je ve všech směrech průměrná,ale i přesto jsem se u ní docela slušně bavil.Celkem si projdete 12 misí,herní délka je zhruba 5 hodin,což je celkem slušné.Augustus určitě nebude hrou ,kterou musíte mít za každou cenu doma,ale pokud na ní někde narazíte,nebo jí máte doma ve spodním šuplíku,tak jí zkuste dát šanci.Třeba stejně jako já u ní strávíte pár hodinek docela příjemné zábavy.Dávám 50%

Náhledy fotografií ze složky Augustus