Afterfall InSanity

2.7.2012 Autor recenze-Standa Madukas

Z Polska dorazila akční hororová střílečka,která velkou díru do světa neudělá.Svým grafickým zpracováním zaspala dobu.Animace jsou poplatné hře,ničím nevynikají.Sice můžeme tleskat tomu,že hru tvořilo společenství vývojářů z polského studia Intoxicate,kteří na hře jistě odpracovali spousty hodin,ale tahle robusní survival hororová hra by zasloužila ještě čas k tomu,aby se vycezelovali chyby,které nelze odpustit.Scénář začíná zajímavě i když tuctově,jste doktor Tokaj,který jako psychiatr má na lůžku sličnou pacientku,která se vypovídává.Tokaj postupně zjišťuje, že všude kolem se rozšířil nebezpečný vir, který působí těžkou psychózu a fyzickou mutaci .Tokaj je sice elitním psychiatrem,jenže ztratí přízeň mocných a rázem se stává nežádoucí osobou.Nezbývá než zběsilý úprk a snaha zjistit co se za tím vším v pozadí skrývá.Inspiraci autoři čerpali z různých zdrojů,tu je vidět záblesk Falloutu,tady zase Half Life ,k tomu se hra tváří jako adventura s puzzle prvky,které jsou však spíš k smíchu než k procvičení mozkových závitů/musíte roztočit ozubená kolečka/.Level design hry je velmi kostrbatý a v mnohém nedotažený.Vaše postava bez příčiny na začátku několika kapitol nemá střelné zbraně,zato se všude válejí zbraně jiné.Můžete popadnout cokoliv..trubku,železnou tyč,lopatu...prostě vše co je po ruce.Tím vším můžete mlátit protivníky po hlavě.Samozřejmě ,že získáte i klasické střelné zbraně,ale zde je brutalita povýšena nad smysl,takže je lepší a efektnější umlátit protivníka tyčí ,než ho jen zastřelit.Při souboji nablízko je hra velmi brutální.....utržená hlava,tryskající krev,to není nic mimořádného.Neustále otevíráte dveře,mačkáte tlačítka výtahů nebo různých strojů.Je to do omrzení stereotypní a k uzoufání nudné.Neustále sbíráte poházené stránky z knížek.Jednou ve hře budete muset zadat kod,ale ten se dozvíte chvilku předtím,než ho použijete.Hra je těžce koridorová a lineární,nesmíte udělat nic dřív,než vám to hra samotná dovolí.Při běhu vaše postava vypadá jako když je v posledním tažení,v předklonu sotva dýchá a vypadá jak tuberák nebo člověk co má problém s dýcháním.Postup hrou je jednoduchý a přímočarý,likvidujete zmutovaná monstra a tak pořád dokola.Bohužel umělá inteligence je dost slabá ,takže není problém hru projít v krátkém čase.Ten odhaduji na 4 až 6 hodin.Ovládání si můžete nakonfigurovat,ale pozor, v kapitole ,kde budete utíkat před náklaďákem, je potřeba ovládání nastavit defaultně,protože se nedostanete jinak dál/směrové klávesy pro pohyb zde nefungují jak mají/Zvuky,hudba a dabing nejsou špatné,ale samotnou hru bohužel nezachrání.Samotný závěr hry je celkem zajímavý,ale to nestačí.Afterfall InSanity je spíše takovou výplní,pokud už nemáte co hrát.K takové hře se určitě opakovaně vracet nebudete.Dávám 35%

Náhledy fotografií ze složky Afterfall InSanity