Jdi na obsah Jdi na menu
 

Ankh-The Tales of Mystery

19. 6. 2015

TOPlist

ANKH-THE TALES OF MYSTERY
10.6. 2006 AUTOR NÁVODU-STANDA MADUKAS
Ankh - The Tales of Mystery je adventure odehrávající se v Egyptě ,jde o divoký příběh plný humoru a dramatických událostí ve stylovém zpracování. Hlavním hrdinou příběhu je mladík Assil, který byl díky své nerozvážnosti zaklet duchem jednoho z faraónů a čeká jej jistá smrt. Assil a jeho přátelé si udělali večírek v jedné z pyramid ,kterou postavil Assilův otec.Assil však rozbije urnu a vzbudí mumii,která ho prokleje.On je nyní nositelem Ankhu,prokletí kterého se musí zbavit.Na své cestě různými místy v Egyptě Assil narazí na celou řadu zajímavých postav- obchodníků, zabijáků, ale i krásných dívek.Ankh je i přes své kouzelné 3D zpracování titul s klasickým point and clickem, který hráči nabídne zajímavý příběh,humor,100 předmětů ke kombinování a užití, krásné lokace starobylé Káhiry a hudební doprovod filmové kvality. Ovládání je velmi jednoduché,protože používáte pouze myš.Levým tlačítkem postavičku popostrkujeme tam kam potřebujeme aby šla a také jím odklikáváme dialogy.Pravým tlačítkem vybíráme věci z inventáře,kombinujeme je navzájem a také ho použijeme když chceme něco vzít.Také jím začínáme vést dialogy .Inventář se vám zobrazuje v horní části obrazovky a pokud si chcete hru uložit musíte zmáčknout klávesu ESC.
Kapitola 1
Assil přijde domů.V pokoji na posteli vezměte špinavou košili a také stříbrnou minci.Jděte doprava ke skřínce ,klikněte na velkou modrou vázu a získáte kartáč bez štětin.Váza vychýlí skřínku,kterou otevřete a vezměte si otcovo roucho a ramínko na šaty.Vyjděte po schodech nahoru,podívejte se na rozbité okno vpravo a na koš s květinou nad schodištěm.V inventáři spojte košili a roucho a získáte něco jako lano.Klikněte na lano a pak na koš.V animaci Assil vyskočí ven rozbitým oknem.Venku jsou dva vrahové,Tarok a Blackey.Hovořte s nimi -postupujte v dialogu odspoda nahoru.Hlavně s Tarokem vyčerpejte všechna témata.Dozvíte se ,že mají velký hlad a dostali za úkol zabít Assilova otce.Dáte jim minci z inventáře.Po rozhovoru jděte stále dolů a pak vstupte na bazar.Promluvte si o všem s Vulkánem.Dozvíte se o paláci,strážích,rybách a převozu.Jděte kousek dál a promluvte si s Fatimou,která prodává v krámku.Pokud chcete tak si můžete popovídat i se starou dámou,která tu korzuje,ale nic podstatného se od ní nedozvíte.Vyjděte kousek nahoru a promluvte si s mužem s brýlemi,který tu má také krámek.Je to téměř slepý krejčí.Po rozhovoru vám dá tupé nůžky s tím,aby jste mu je nabrousiliPoté přejděte na druhou stranu a vezměte si kousek melounu.Jděte až k plakátu na kterém je banán a něco jako zákaz.Je to upozornění ,že v krámku se prodávali ilegálně dovezené banány a proto byl zavřen.Je tu však citron a pomeranč.Obojí si vezměte.Vyjděte po schodech nahoru a promluvte si s vinařem.Po rozhovoru vyjděte až nahoru a v animaci uvidíte jak strážný odvádí nějakou ženu.Jděte kousek doprava a promluvte si s tlustým mužem a jeho otrokem.Otrok se trochu vytahuje,ale jinak se z rozhovorů nic moc nedozvíte.Jděte doleva/viz obrázek/Obrazeka zkuste vejít.Dveře do arabského velvyslanectví jsou zamčeny.Jděte nyní doprava a po cestě dolů.Zastaví vás Dinár,mazaný a chytrý obchodník a bude od vás chtít koupit ankh.Assil se vymluví ,že je to jakási rodinná památka a že jí nemůže prodat.Jděte kousek dopředu a vidíte zde tři hladové kočky.Promluvte si s prodavačkou Olgou.Jděte dolů doprava a podívejte se vlevo na plavající rybu v nějaké vodní břečce.Zkuste jí sebrat,ale je příliš kluzká.Musíte tedy najít něco do čeho jí chytíte.Jděte zpět až k místu,kde hovoří pán se svým otrokem.Projděte klenutým podloubím vedle arabského velvyslanectví.Ze šňůry si vezměte punčochu a opět se vraťte k rybě.Použijte punčochu na rybu.Vraťte se zpět ke krámku prodavačky Olgy a seberte si páčidlo,které je mezi kočkami a Olgou.Nyní klikněte na barové dveře dole v místě ,kde jste vzali páčidlo.Kočky proběhnou dveřmi a Olga je dost nevybíravým způsobem ukázní.Vy na nic nečekejte a okamžitě klikněte na salátovou mísu na pultě.Poté znovu klikněte na dvířka a jak bude Olga trestat kočky tak klikněte na hamburger.Nyní v inventáři spojte salát s hamburgrem a nakonec s rybou.Získáte rybí pochoutku.Jděte opět dolů doprava a pak projděte skrze enter home k domovu.Dejte pochoutku z inventáře Tarokovi a on vám vrátí stříbrnou minci.Nějak tu pochoutku špatně stráví a zmizí rychle i s kámošem.Jděte kupředu a pak do enter Nile.Promluvte si s mužem vlevo.Je to mudrc Tut Cashun.Po rozhovoru běžte kupředu k vodě,kde je nabarvený kámen do zelena./viz obrázek/ObrazekPoužijte na něj tupé nůžky z inventáře a rázem jsou ostré jak břitva.Vraťte se s nimi zpět ke slepému krejčímu a nůžky mu dejte.Použijte první otázku z nabídky a on vám dá nefunkční magnetickou střelku.Vyptejte se ho i na další věci a on vám poví o pirátovi,krokodýlovi a strážích.Nyní jděte tam ,kde jste vzali ze šňůry sít na rybu a vejděte na obrovské nádvoří.Promluvte si se stráží a vyčerpejte všechny témata.Ptejte se hlavně na krokodýly a zjistíte ,že stráž z nich má hrůzu,protože se bojí,že by mohli s piráty zaútočit na město.Vraťte se zpátky k Nilu/enter Nile/a promluvte si s převozníkem.Promluvte si s ním o krokodýlech a poté mu z inventáře dejte stříbrnou minci.V animaci uvidíte,že vás odveze od břehu a dá vám skleněnou kouli.Bohužel dojde ke strkanici a Assil vypadne z loďky i se skleněnou koulí na hlavě.Jestli chcete můžete si to tady prohlédnout,ale lepší je pokračovat.Seberte nejdříve ruku pokladníka vedle jeho mrtvoly,respektive kostry.Je celkem dost špatně vidět.V inventáři jí otevřete pravým myšítkem a získáte klíč od truhly.Truhla je směrem k vám do obrazovky.Po otevření truhly získáte pirátskou vlajku,kompas bez jehly,zašpiněné torzo sochy a barevnou havajskou košili.Jděte kupředu ke krokodýlovi a zkuste projít,ale bohužel to nejde.Jděte tedy ke kamenné soše a vedle ní leží prkno.Použijte na prkno páčidlo z inventáře a pak seberte kamennou ruku.V inventáři na ní použijte havajskou košili a pak s ní klikněte na krokodýla.V animaci uvidíte jak si krokodýl na ruce vyláme zuby a vy je automaticky seberete a ocitnete se na molu u pouště.
Poušť
Nejprve v inventáři zkombinujte jehlu a nefunkční kompas a tím opět získáte fungující kompas.Popojděte o obrazovku vpřed ,směrem do pouště a uvidíte jak se vám v dolním pravém rohu zobrazí kompas.Vždy když budete mít pocit ,že nějak bloudíte a nebo se budete jen chtít rychle vrátit k molu tak stačí kliknout na tuto ikonu.Postupte tedy kupředu směrem do pouště.Nalevo vidíte mrtvý strom na které je suchá větev./viz obrázek/ObrazekVětev seberte a hned napravo od stromu vezměte lebku zvířete.Máte zde dvě cesty.Ta doprava vede tam ,kde je Sfinga a cesta rovně vede do Gizy.
Sfinga
Jděte kupředu až k prodavači suvenýrů Bakshishovi.Promluvte s ním a dozvíte se o červených škorpiónech a konkurenci,kterou poslal do Gizy.Jděte od prodavače doleva dopředu k tlapě Sfingy a uvidíte zvláštní mechanismus.Vraťte se zpět a jděte do Gizy.
Giza
Vidíte zde tři muže a dva velbloudy.Zde musíte donutit velblouda ,aby prošel očistou v mycím stanu vpravo.Nejprve si promluvte s Ras El Tinem.Chce ,abyste mu umyl velblouda.Dá vám pro něj i jídlo.Běžte ke stanu a podívejte se na mechanismus před vstupem vpravo.Z inventáře použijte suchou větev na mechanismus a máte jakousi kliku.Nyní vezměte z inventáře jídlo pro velblouda a dejte ho na velký tác před vstupem do stanu.V animaci uvidíte jak velbloud přijde před misku a začne žrát./viz obrázek/ObrazekKlikněte na mechanismus vpravo ,v animaci velblouda protáhnete myčkou a je opět čistý.Jako odměnu dostanete láhev vína.Seberte velbloudí srst z podlahy ve stanu a jděte kupředu kolem velkého reklamního bilboardu a jděte do skal.
Skalní oblast
Klikněte kupředu a v animaci uvidíte jak Assil objeví skálu,která vytváří něco jako fata morganu.Jinak zde nic není,takže klikněte dole vpravo na ikonu a přenesete se na molo k převozníkovi.Promluvte s ním ,ale chce zaplatit a vy peníze nemáte.Naštěstí máte pirátskou vlajku tak mu jí dejte.Bude nadšený a doveze vás kam budete chtít.Promluvte s ním ještě jednou a on vás odveze zpět do Káhiry.Nyní jděte až na začátek bazaru,kde prodává krásná Fatima.Promluvte s ní o mapě s pokladem.Ona ji prodá jen za zlato.V inventáři spojte srst z velblouda a hřeben bez štětin a získáte něco jako štětec.Štětcem očistěte v inventáři špinavou sochu a získáte zářící a lesklou sošku.Sošku dejte Fatimě a ona vám dá mapu s pokladem.V inventáři se podívejte na mapu.Nyní jděte vedle ke slepému krejčímu a podívejte se na upoutávku,že i poslední krokodýlí kabelka byla prodána.Promluvte si s ním o všem možném a pak jděte ke staré dámě,která se tu prochází nahoru dolů.Klikněte na její krokodýlí tašku a mluvte s ní.Je dost protivná,takže to chce trpělivost,ale nakonec vám tašku sama dá.Nyní se opět vraťte k převozníkovi a ten vás odveze zpátky do pouště.Jděte do skalní oblasti,podívejte se na mapu v inventáři a jděte dozadu doleva tam kam jste předtím nemohli.Sejděte dolů po příkré prudké cestě a dole si promluvte se třemi muži-Šalomem,Ephraimem a Samuelem.Pokecejte s touto veselou trojicí.Jsou to prima kluci,trochu hluční,ale jsou v pohodě.Potřebujete aby vám vyrobili speciální krokodýlí kostým.Až se k tomu dostanete a oni budou ochotni vám ho udělat tak jim z inventáře postupně dejte krokodýlí zuby,lebku zvířete a krokodýlí kabelku.Za chvilku od nich dostanete krokodýlí masku.To je zde v tuto chvíli vše,takže se vraťte zpět ke skalám nahoru a až se vám vpravo dole objeví ikona tak na ní klikněte a budete zase stát před převozníkem ,který vás odveze zpět do Káhiry.Jděte před královský palác,ale ještě než vejdete na nádvoří tak si v inventáři vezměte masku.Vejděte na nádvoří a v animaci uvidíte jak stráže strachy utečou a vy se dostanete až před samotného Faraona.
Kapitola 2
Faraon je asi veselý chlapík se smyslem pro humor,ale asi se docela nudí a tak to Assil odnese a skončí v hladomorně.Nejdříve si promluvte s Gemotepem,majitelem stánku s ovocem,který prodává u zdi hladomorny.Sice ho nevidíte ,ani on vás ale slyšíte se.Promluvte s ním hlavně o Osiris.Poté se podívejte na krysí díru/viz obrázek/Obrazek a vezměte si z ní pilník.Použijte pilník na přepilování řetězu vlevo a sjede vám dolů mrtvý kapitán.Vezměte si jeho nohu a s ní dostanete i flétnu.Běžte zase pokecat s Gemotepem a dejte mu ramínko z inventáře a on vám vyrobí jakýsi klíč.Jenže za to něco chce.Dejte mi tedy z inventáře láhev vína.Prázdnou láhev vám za chvilku vrátí a nyní už mu můžete dát ramínko.On vám ho hned vrátí a v inventáři máte cosi jako klíč.Otevřete si dveře od cely a běžte ven.Cestu hlídá krokodýl,takže mu z inventáře dejte nohu kapitána a krokodýl uteče.Cesta je volná a až vylezete za palácem ven z díry tak běžte k Dinárovi,mazanému obchodníkovi.Promluvte s ním o všem možném a nakonec po vás bude chtít takovou menší prácičku.Řekněte ANO a on vám řekne ,že potřebuje někoho, kdo by ukradl sultánův grál z Arabského velvyslanectví.Velvyslancova dcera byla uvězněna .Byla to ta žena ,kterou na tržišti sebrala stráž.Dinár dá Assilovi znak ,kterým se Assil prokáže stráži u velvyslanectví a stráž ho pustí dovnitř.Běžte tedy ke strážci a promluvte s ním.Pak mu znak z inventáře ukažte a on vás pustí dovnitř.Seberte chrastítko ze stolu/viz obrázek/Obrazeka klikněte na sultánův grál.Zjistíte ,že v grálu má hnízdo nebezpečná kobra.Udělejte následující.V inventáři vezměte chrastítko a jím klikněte na sultánův grál.V animaci uvidíte jak se kobra ,začne vlnit.Hned jak animace skončí a kobra se ještě vlní,klikněte v inventáři na chrastítko a jím na okno vlevo.Kobra vyskočí za chrastítkem ven a vy seberte grál.Vyjděte ven a sultánův grál dejte Dinárovi.Ten vám za odměnu ukáže tajnou cestu.Vejděte na dvorek a jděte kolem stánku k malému okénku vlevo od stánku.Budete mluvit s dcerou arabského velvyslance.Zjistěte co řekla o Faraonovi a ujistěte ji o tom ,že jí pomůžete.Po rozhovoru seberte hurikánové termity v polici nalevo u stánku.Jděte kousek dopředu doleva k velké soše,která drží v rukou proklamační látkový bannerObrazek,který si přečtěte a pak si ho i vezměte.Jděte dozadu doprava k strážci Bulbul the Bouncerovi.Vyptejte se ho na vše možné,ale hlavně na to jak se tančí Camella Loca.Dozvíte se od něj ,že to je DOLEVA,2X DOPRAVA,OTOČIT a TLESKNOUT.Jděte kousek zpátky a sejděte dolů do sklepa.Podívejte se na shnilý sloup.Použijte na něj termity z inventáře a v animaci uvidíte jak vám spadne do náručí krásná Thara,dcera velvyslance.Promluvte si s ní a protože bude potřebovat nějaké oblečení tak jí dejte látkový banner z inventáře.Vyjdete ven ze sklepa a za chvilku přijde Thara.Sakra to je kus ženský!Dejte jí flétnu z vašeho inventáře,ona zahraje Camellu Locu a strážce spadne do odpadní jímky vlevo.Cesta do paláce je volná.
Kapitola 3
Podívejte se na palácovou zahradu a stráž na mostě.Jste nyní uvězněni v palácovém pekařství.Musíte tedy najít cestu jak se odtud dostat.Podívejte se na mlýnský kámen ,velký modrý džbán a velký grill.Vyjděte po žebříku vlevo nahoru.Přečtěte si knihu jak udělat extra dlouhou bagetu.Seberte obilí z pytle vpravo a přejděte po římse na druhou stranu kde je mlýnské vodní kolo.Vidíte,že budete potřebovat hodně dlouhou a tvrdou bagetu,aby jste přešli na druhou stranu.Vraťte se dolů,dejte obilí na mlýnský kámen a pak si vezměte mouku.Umístěte mouku na grill a pak klikněte na velký džbán.Sledujte proces pečení.Bagetu vezměte ve chvíli až projde třetím procesem ,kdy získá černohnědou barvu.To už je dostatečně tvrdá na to ,abyste jí mohli použít jako lávku.Pokud se vám jí nepodaří upéct dost tvrdou tak si cyklus zopakujte.Mouky je dost.Vyjděte nahoru a jděte až dozadu k vodnímu kolu.Vezměte bagetu z inventáře a klikněte na mezeru mezi římsami.V animaci uvidíte půvabnou dceru Faraona.Bageta bohužel rupne,ale Thara vám pomůže nahoru.V tuto chvíli vidíte,že vám v pravém dolním rohu naskočila ikona Thary a Assila.Můžete teď vždy přepínat bud na jednoho nebo druhého,podle toho jak to hra bude vyžadovat,včetně používání inventářů.Takže nyní jako Thara běžte stále rovně až na konec,tam vyjděte do věže.Podívejte se na stráž na mostě a pak na látkový banner v okně.Přepněte se na Assila a jděte dolů po schodech k vodnímu mlýnskému kolu.Použijte páku,čímž snížíte hladinu vody,ale páka se rozbije.Přejděte přes dříve ponořený most kupředu na ostrůvek.Klikněte na velkou palmu vlevo a dostanete se až k Faraonově hostině.Podívejte se na lodičku Faraona na vodě.Vzít jí nemůžete,takže běžte ke stolu a vezměte si červeného raka.Jděte až nahoru ,projděte kolem dlouhého stolu až dozadu a seberte vidličku,která je zabodnutá do opěradla židle./viz obrázek/ObrazekSlyšíte stráž jak běduje nad hrozným nepořádkem.Seberte kari koření hned vedle židle na zemi a pak jděte k harfě.Vedle harfy nalevo je něco jako valcha.Seberte jí.Jděte kousek doleva k látkovému banneru,který zde visí a použijte na něj raka z inventáře.Nyní se opět přepněte na Tharu do věže.Seberte látkový banner a běžte koridorem zpět až dolů k vodnímu mlýnskému kolu.Přejděte na ostrůvek ,vyšplhejte na vysokou palmu,ale Thara je příliš lehká na to ,aby se dostala na druhou stranu.Vraťte se tedy k vodnímu kolu a použijte na něj látkový banner.Kolo se zastaví a voda opět stoupne.Vraťte se zpět do věže.Přepněte se na Assila a z vody před vámi si vezměte lodičku Faraona.Vstupte do galerie a jděte koridorem až na věž.Schovejte se do tmavého rohu a použijte lodičku Faraona.Přijde strážný a Assil uteče rychle do zahrady.V inventáři klikněte opět na lodičku Faraona a stráž se přesune ven,pryč z věže.Nyní se přepněte na Tharu,přejděte most k další věži.Jděte do tmavého rohu.Strážný se nyní vrátí opět na svojí pozici.Thara a Assil jsou opět spolu.Jděte s oběma doprava na konec koridoru.Na podlaze vidíte dvě kostky,které trochu vyčnívají .S oběma hrdiny si na kostky stoupněte a dveře před vámi se otevřou.Vstupte dovnitř/je jedno jestli Assilem nebo Tharou/,jděte do vchodu vpravo a ocitnete se v chrámu Osiris.Vstupte do chrámu a jděte hned vpravo a podívejte se na malby na stěně.Zleva doprava zde vidíte vyobrazení ohně,pírek,barev a tvarů,flétnu a xylofon a na konci Faraona.Nyní sejděte dolů do chrámu.Před sebou vidíte dlaždice na kterých je buď jakési oko nebo tři pírka.Vedle vás jsou také jakési dva hořáky a když je zapálíte tak z podlahy nalevo vyjedou gongy a napravo barvy.Jděte s oběma hrdiny dolů,přepněte se na Assila a dejte z inventáře Thaře kari koření.Dejte na oplátku z inventáře Thary Assilovi něco co vypadá jako louč.Je to bouchadlo do gongů.Jděte s Assilem vlevo ke gongům,ale pozor jděte jen po dlaždicích kde jsou tři pírka!S Tharou se přesuňte napravo k barvám.Tharou vezměte dva prášky-žlutý a zelený.Vezměte žlutý prášek z inventáře Thary a dejte ho na plamen.Přepněte se na Assila a bouchadlem z inventáře klepněte do trojúhelníku.Přepněte se naTharu a dejte na plamen zelený prášek.Přepněte se na Assila a bouchněte do kruhu.Opět se přepněte na Tharu a dejte na plamen kari koření.Přepněte se na Assila a bouchněte do čtverce.V animaci jste viděli jak z podlahy vyjeli různé části mramorových bloků a nakonec vyjede velký blok uprostřed.Přejděte s Assilem do levé ohrádky,teď už můžete vstoupit i na dlaždice s okem.S Tharou jděte do pravé ohrádky.V inventáři Thary klikněte na flétnu ,přepněte se na Assila a v jeho inventáři spojte valchu s vidličkou.Uvidíte animaci a objeví se sám velký Osiris.Přesuňte se s Assilem k velkému bloku uprostřed a promluvte si s Osirisem.Dozvíte se, že váš Ankh patří právě Osirisovi a že ho po vás bude chtít zpátky. Než stihnete cokoliv domluvit , objeví se faraón a vám nezbude nic jiného než zase prchat pryč.Venku klikněte jednou vpřed a seberte ze země desku,utíkejte koridorem kupředu a až budete ve věži tak klikněte na okno a prolezte jím ven na lešení.Vidíte ,že Thara je v nebezpečí ,rychle seberte provaz za vámi a v animaci uvidíte,že obrovská socha,matka Faraona přijde o dvě obří kozy,ale vám se z paláce podaří uniknout.
Kapitola 4
Poslechněte si Osirisův monolog o jeho plánech jak naložit s Assilem a Faraonem.Cesta Assila a Thary se na chvíli rozchází a vy opět budete hrát jen za Assila.Sledujte kterak Assilovu ruku ovládá Osiris a na zdi na malbě vidíte co s ním provede-nakope ho.Jděte na tržiště a poslechněte si od otroka a jeho zvěsti o tom,že zmizela dcera Faraona.Zjistíte ,že je banánová prohibice a že se nedá sehnat lahodný nápoj slunce Káhiry,který má rád otrokář.Jděte za prodavačem vína a o nápoji si s ním promluvte.Najdete ho vlevo pod schody od místa,kde hovoří otrokář se svým otrokem.Pokud mu banány přinesete tak vám nápoj namíchá.Musíte však z nabídky /jak silný nápoj chcete namíchat/vybrat druhou možnost.Tím si řeknete o namíchání silného drinku,který vám/otrokáři/ podrazí nohy.Když zvolíte první možnost tak vám prodavač namíchá slabý drink,který s otrokářem nesekne a druhou možnost nedostanete.Jděte zpátky k převozníkovi a promluvte si s mudrcem vlevo.Poté se nechte odvézt do pouště Jděte do skalní oblasti a pak směrem k příkré a prudké cestě.Slyšíte lamentovat džina -vysloužilce.Promluvte s ním a zjistíte,že mu spadla lampa do vody pod vodopádem.Slibte že mu pomůžete a sejděte po cestě až dolů.Vidíte ,že lampa leží ve vodě ,ale je daleko od břehu a nejde sebrat.Je tu krásná Thara,takže si s ní promluvte.Zjistíte,že se přidala ke skupince tří veselých izraelitů,banánových rebelů se kterými i spí.Mrcha jedna!Chce,aby se k nim Assil taky přidal.Běžte si tedy promluvit s trojicí veselých mladíků a jakmile vás přijmou mezi sebe dostanete od nich prkno.Jděte od nich doprava na most a na rozbité místo použijte prkno z inventáře.Přejděte most,protáhněte se dírou a jste na tajné plantáži banánů.Seberte vědro a utrhněte si jeden banán.Vraťte se zpátky na tržiště a jděte k obchodníkovi s vínem a dejte mu banán z inventáře.Bude za to něco chtít,takže mu dejte prázdnou láhev z inventáře.Pak už v inventáři budete mít koktejl ,který potřebujete.Jděte k otrokáři a koktejl mu dejte,ale je to zhýčkaná bestie,protože k tomu chce koktejlový deštníček.Jděte zpět do paláce/ulička mezi krámkem Dinára a Olgy/ tam kde je zahradní žranice,vezměte vědro z inventáře a naberte vodu.Poté jděte k spícímu muži,vezměte plné vědro z inventáře a muže touto sprchou probudíte.Je to hledaný vůdce karavany od vodopádu.Vraťte se do pouště,jděte do Gizy a podívejte se na Bakshishe,muže stojícího před domem.Pak jděte k Sfinze.Jděte až ke stánku se suvenýry a z koše vpravo vepředu vezměte koktejlový deštníček.V inventáři spojte koktejl s deštníčkem a vraťte se zase zpět do Káhiry na tržiště a dejte koktejl otrokáři.S ním to praští a vy si vezměte jeho klíče,které má za pasem.Klíči klikněte na otroka a tím ho osvobodíte od pout.Promluvte si s ním a on vám na oplátku pomůže vyndat lampu z vody pod vodopádem.Automaticky se tam přenesete,otrok lampu vyloví a vy jí dáte džinovi.Džin vám za odměnu prozradí, kdo a kam unesl faraónovu dceru a otrok vám dá svůj vybitý stroj času.Vraťte se zase do Káhiry a jděte na velké nádvoří před palácem,hned vedle arabského velvyslanectví.Promluvte si se stráží o Faraonově dceři a riziku z toho plynoucím.Stráž vás pustí a vy jděte stále kupředu až přijdete přímo před Faraona.Promluvte s ním o jeho dceři a on vám dá slib,že když dceru přivedete zpět dostanete její ruku a půl království k tomu.Nakonec vám dá dost zvláštní klíč od Sfingy-ruku se řetězem.Jděte tedy zase zpátky ke Sfinze a použijte zvláštní klíč na mechanismus vlevo od stánku.Je to ta kamenná tlapa.Vstupte dovnitř a vidíte,že se vám zobrazil jakýsi ukazatel.Nenechte se jím znervóznit a vůbec ho nesledujte,na hru to vliv nemá.Vejděte tedy do haly a Assil dostane přesný zásah kamenem.Jděte směrem k vám do obrazovky a vpravo.Vidíte lešení,ale chybí něco ,aby se dalo vyšplhat nahoru.Podívejte se na úhoře,který plave v obrovském akváriu ve středu haly.Seberte a přečtěte si první část pergamenu na bedně vepředu před akváriem.Jděte nalevo a podívejte se na koleje od vozíku v písku.Seberte kladivo ,které je vzadu nahoře.Jděte směrem k vám do obrazovky a vlevo vyjděte po dřevěné rampě nahoru.Po cestě seberte druhý pergamen a opět si ho přečtěte.Nahoře se podívejte do akvária,vezměte vědro a klikněte jím na vodu.Budete mít opět vědro plné vody.Pokračujte po rampě doprava a dolů a všimněte si pytle cementu,který je pod rampou.Z inventáře použijte kladivo a klikněte na pytel.Tím ho shodíte dolů.Jděte až na konec rampy a vidíte třetí ,poslední pergamen.Bohužel se k němu zatím nedostanete.Běžte tedy zpět až dolů do haly a jděte pro pytel cementu,který jste shodili dolů.Jděte doleva ,tam kde jsou koleje od vozíku a klikněte na ně pytlem cementu z inventáře.Pak použijte vědro s vodou a vezměte si betonovou formu.Nyní máte něco jako žebřík.Jděte napravo k lešení a použijte na něj žebřík z inventáře.Vylezte nahoru a pak po dalším žebříku až ke třetímu pergamenu,který si přečtěte.K němu dostanete navíc klíč.Nyní jděte po rampě až nahoru a vstupte do hlavy Sfingy.Seberte fíky na bedně vlevo a do mechanismu vpravo vložte klíč z inventáře.Uvidíte animaci ve které se objeví Dinár,promluvte s ním a Assil poněkud zvláštním způsobem opustí toto místo a zůstane viset jen pár centimetrů nad fakírským lůžkem.Naštěstí to dobře dopadne a vy se vrátíte do Káhiry a běžte domů.Vidíte,že Assilův otec hovoří se dvěma vrahy.Běžte si s nimi promluvit a oni za chvilku odejdou.Promluvte s otcem a zeptejte se ho na klíč.Bohužel už zapomněl kde je.Vejděte do domu a běžte úplně nahoru do patra a zde vidíte zvláštní točitý mechanismus.Klikněte na něj a v animaci uvidíte jak se celý protočí a dole v přízemí se otevře přihrádka.Jděte dolů a z přihrádky plné dokumentů si vezměte klíč,který vypadá jako oko.Běžte si ještě promluvit s otcem a pak se opět vrátíte do útrob Sfingy./musíte si opět otevřít tajný vchod /Vyjděte až do hlavy Sfingy a klíč s okem vložte do mechanismu vlevo.Sjede vám něco co velmi připomíná splachovadlo.Zatáhněte za něj a tím vypustíte obrovskou nádrž,která prochází Sfingou.Jděte tedy k vypuštěné nádrži ,ale když budete chtít vstoupit tak zjistíte,že máte málo energie.Vrátíte se tedy zpět do hlavy Sfingy a jděte doprava za mechanismus.Vezměte fíky z inventáře a hoďte je do díry.Poté do díry skočte a dole u fakírského lůžka seberte již otevřené fíky a snězte je.Uvidíte jak se vám doplní opět energie.Opět otevřete tajný vchod na kamenné tlapě Sfingy,vyjděte nahoru a vstupte do vypuštěné nádrže.Vezměte si elektrického úhoře a v inventáři ho spojte s vybitím strojem času.Tím se přenesete ke skalám v poušti a po této fatě morgáně se vrátíte zpět do nádrže,ale v inventáři už budete mít závaží,které vložíte do kamenného podstavce vpravo.Žluté velké dveře se otevřou a vy vstupte.Jděte až do místnosti plné věcí a vepředu u stolu si vezměte baseballovou výbavu.Pak se probudí roztomilá mumie,promluvte s ní a ona půjde ke tlačítku vlevo.Jděte za ní a vstupte do teleportu,kterým se přenesete do závěrečné části hry.
Kapitola 5
V podzemí, říši boha Osirise je pořádná tma, naštěstí máte diamantovou čelenku, která umožní vidět.Jděte kupředu a pekelnému šakalovi hoďte baseballový míček z inventáře.Je to přece jen hravý pejsek.Jděte až před ozubenou bránu a promluvte s ní.Bohužel je nějaká zmatená.Jděte doprava a odsuňte kryt na pojistkách.Vidíte znaky a barvy.Zleva jsou to modré oči,červená paměť,žluté myšlení a zelené uši. Vyndejte šňůru ze žluté pojistky myšlení a dejte ji na pojistku, která šňůru nemá. Tím bránu zblbnete úplně a nabídněte jí své přátelství. Ona vás pustí dál a vy jste na prahu velkého finále.

Stojíte před Osirisem v jeho podzemní svatyni.Vidíte svázanou dceru Faraona a taky Dinára.Mluvte s Osirisem,ale v žádném případě mu nedávejte ankh.V pravou chvíli se objeví Thara .Assil jí hodí ankh,ale Osiris Assila očaruje a ten začne honit Tharu. Jako Thara jděte za rozbitý sloup vlevo (musíte si najít správné místo) a v animaci uvidíte, jak se sloup zřítí a Assila zabije.Naštěstí se Thaře podaří zásluhou ankhu a magie Assila přivést k životu.Vyjděte s Assilem ven z podzemní svatyně a v animaci uvidíte, jak Assil,Thara a dcera Faraona utíkají před Osirisem.Venku před Sfingou vás zastaví prodavač suvenýrů.Strčte do něj a on sebou do hlubin vezme i Osirise.Ocitáte se před Faraonem i s Tharou.Vychutnejte si konec této hry. 

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Ankh-The Tales of Mystery

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

ummmmmmm

(domča, 6. 8. 2013 18:39)

jenže když chci sebrat košili řiká že by pobíhal raději nahý než aby si ji vzal... a když chci vzít ten štetec.. tak řiká že je nepoužitelný.. tk co mám dělat

No jo,ale co na to Thara..?

(Midnight Knight, 21. 2. 2007 20:31)

No,je sice pravda,ze fantazii se meze nekladou,ale predstav si ten dopad na chudaka Tharu.Na zaklade rozsirenyho "na kazdym sprochu je pravdy trochu" si o ni lidi zacnou myslet buhvi co je zac a chudak holka pak zustane s vostudou a na ocet..;-)Chapej,ze jako rytir se musim kazdyho takovyho bezpravi na zene zastat,nastesti tohle zatim,zduraznuji zatim,porad jeste patri do kategorie 6 rozbitych uren-varovani..:-)))

fantazie

(stan, 21. 2. 2007 10:33)

víš do každý hry dávám takovou trochu mystifikaci,která však na postup hrou nemá žádný vliv.no a tohle je jedna z nich

Thara a revoluce-4.kapitola

(Midnight Knight, 20. 2. 2007 20:15)

Stane,musim se zastat Thary a jeji pocestnosti.Assil ji sice podezira,ze s Izraelitama spi,ona to ale popira.Takze vzhledem k presumpci neviny by se napred muselo dokazat,ze s nima spi,abys ji moh takhle narknout..:-)