Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

The Longest Journey
8.10.2011 Autor návodu-Standa Madukas
Hru ovládáte pouze myšítkem .Po spuštění se vám objeví nastavení hry, začít hru, pokračovat a konec hry. Book of Secrets je možné později otevřít při spuštění .Inventář je v levém horním rohu. Kurzor během hry je normálně modrý, zčervená na aktivním místě. Kliknutím na věc či osobu máte na výběr oči, ústa a ruku. Chcete-li kombinovat předměty v inventáři, klikněte na položku/ruka/ a umístěte ho na jinou položku, se kterou předmět chcete spojit /pokud bliká, kombinace je možná/. Stiskněte X klávesu na klávesnici, ukáží se vám všechny dostupné body ve hře.Chcete-li uložit nebo načíst hru, 1) buď pomocí F2 (Save) a F3 (load), nebo otevřete deník panelu nástrojů v horní liště nahoře napravo.Při každém rozhovoru, vyčerpejte všechny možnosti dialogu ,případně s osobami promluvte podruhé. Stisknutím klávesy ESC přeskočíte dialogy.
Prolog - Lev je v ulicích
Stará žena vypráví příběh. Začíná a končí ve věži v oblasti, která už neexistuje. Muž probudil sílu světla ve věži. V Newportu na Starku má April Ryan sny. Ocitnete se v cizím prostředí. Jděte doprava ke stromu, vejce vypadne z hnízda a zachytí se na kořenech starého stromu. Musíte zachránit vejce. Podívejte se na strom a vezměte si větvičku. Strom začne mluvit,vyčerpejte všechny dialogy ,dozvíte se, že strom umírá, protože zuřila bitva o matku a Chaos. Voda, která zavlažovala strom byla odkloněna. Z hnízda nalevo od stromu si vezměte korýtko. Jděte doprava a podívejte se na potůček. V inventáři spojte korýtko a větev,to pak použijte na potůček.Voda z potůčku opět zavlaží strom.Jděte ke stromu.Strom zachrání vejce ,objeví se tu Matka,která si popovídá s April.
První kapitola - Penumbra
April pronásledují noční můry. Platební karta je automaticky umístěna v inventáři/zatím jste bez peněz/. Podívejte se po místnosti. Vezměte si fotografii a deník ze skříňky v nohách postele. Podívejte se zblízka na deník v inventáři a podívejte se na Pracovní výkaz. Přečtěte si deník .Otevřete skříň,vezměte si opici a podívejte se na ni zblízka. Klikněte na oko Constabla Guybrushe a poté na něj ještě jednou klikněte a vezměte si oko, které vypadlo. Otevřete okno a podívejte se ven.Vidíte modrou gumovou kachničku .Uvolněte prádelní šňůru,ta spadne dolů do blízkosti gumové kachničky. Vyjděte na chodbu, promluvíte s nepříjemným Zackem. Vezměte si z květiny v popředí list. Jděte po schodech dolů. Podívejte se na nástěnku,ze které si vezměte a přečtěte růžový papírek. Připínáček se vám automaticky uloží do inventáře.Dejte růžový papírek Fioně. Získáte  zlatý prsten ,který dal April její otec. Promluvte si s Fionou o všem . Vezměte si krabičku zápalek z konferenčního stolku. Jděte ven. Podívejte se na vodní čerpadlo /zařízení na levé straně obrazovky/, nástěnné malby na stěnách a Corteze sedícího na lavičce. Promluvte si s Cortezem . Přejděte doprava k mostům (stiskněte X ,abyste viděli všechny východy),jděte do parku a pak na Akademii. Vstupte dovnitř,vezměte si gumové rukavice z koše a jděte po schodech nahoru do svého ateliéru. Vezměte štětec a paletu ze stolu a klikněte paletou na plátno, April začne malovat. Emma přichází se zprávou od Corteze.Po odchodu Emmy vyjděte z akademie,jděte do  parku, na mosty a pak do kavárny. Promluvte si s Charliem za barovým pultem,vyčerpejte opět všechny dialogy a pak si vezměte bonbóny ze sklenice na pultu. Přejděte na levou stranu obrazovky a promluvte si se Stanleyem,který sedí u baru. Chtějte po něm nekompromisně peníze,vyhrožujte výpovědí.Dejte mu pracovní výkaz z inventáře.Dá vám dost neochotně peníze.Požádá vás také o to jestli můžete vzít směnu navíc,rozhodnutí je na vás. Pak přejděte k plakátu vedle jukeboxu. Vezměte si lístek na výstavu Growing Pains v Galerii . Podívejte se zblízka na lístek v inventáři ,zjistíte adresu galerie. Vezměte si chleba ze stolu před Emmou. Promluvte si Emmou . Vraťte se k domu,kde bydlíte. Jděte ke stroji na levé straně obrazovky a klikněte na něj/detailní pohled/ Použijte prsten z inventáře na dva oddělené dráty, tím je spojíte. Nastavte všechny 4 páčky napravo do vodorovné polohy tím, že otáčíte páčkami nahoře. Otočte kohoutem od nádržky nalevo  a pak otočte velkým kolem vedle.Vezměte si kleště z roury napravo,automaticky si vezmete i prsten. Jděte do svého pokoje, podívejte se z okna a použijte chléb na gumovou kachničku. Sledujte racka jak žere chléb, uvolní gumovou kachničku,která odplave. Vytáhněte řetěz a vezměte si prádelní šňůru. Jděte směrem do kavárny a ve vodě klikněte na gumovou kachničku. Podívejte se zblízka na gumovou kachničku v inventáři a vezměte si náplast. Jděte do metra. Klikněte na genový skener. Koupíte týden průkazku, platební kartu dejte do přední části objektivu , tím budete zkontrolováni. Vstupte do vlaku, podívejte se na mapu metra nad vámi a klikněte na Watertown bridge. Vstupte do dveří na pravé straně obrazovky. Promluvte si s Cortezem,který je úplně vpravo , dozvíte se o Warrenovi Hughesovi. Poté se vraťte zpátky domů, promluvte si s Mickey a Fionou o všem a pak se s nimi podívejte na televizi. Uvidíte další živý sen z TV. Pokud jste Stanleyovi přislíbili,že vezmete noční směnu , tak jděte do kavárny,jděte ke Stanleymu a řekněte mu, že jste připraveni k práci. Živý sen vyskočí z jukeboxu.
Druhá kapitola - Přes zrcadlo
Po probuzení sejděte po schodech dolů a promluvte si s Fionou o všem. Jděte po schodech nahoru a zaklepal na dveře,kde je ubytovaný Zack . Po rozhovoru s ním Zack říká, že Cortez je nejspíš v divadle Merkur . Jděte do metra. Jděte na nástupiště a podívejte se na jiskry na kolejích, v levé části obrazovky. Vidíte,že velký klíč uvízl mezi kolejnicí a vysokonapěťovým kabelem. V inventáři pomocí úst nafoukněte   gumovou kačenku. Ujistěte se, že náplast jste z gumové kačenky odstranili. V inventáři spojte prádelní šňůru s kleštěmi a pak na obojí použijte nafouknutou gumovou kačenku. Tento vyprošťovák použijte na klíč v kolejišti, získáte železný klíč. Nasedněte do metra a jeďte na Metro Circle.Jděte dvě ulice doprava.Odsuňte popelnici a na zelený sliz na zemi použijte bombony z inventáře.Získáte tak páchnoucí bonbony.Promluvte si s chlapem napravo,vyčerpejte všechny dialogy.Až se ho zeptáte,zda by si rád dal něco sladkého,tak mi dejte páchnoucí bonbony z inventáři.Chlapovi se udělá špatně , muž před divadlem,který tu uklízí chlapa vyprovodí a ještě se přitom směje,že chlap ztratil starý klobouk.Jděte doleva,ze silnice seberte  klobouk  a opět se vraťte před divadlo. Podívejte se na pojistkovou skříňku napravo dole.Podívejte se na ní detailním  pohledem.Použijte železný klíč na zámek , tím skříňku otevřete. Použijte náplast na roztrhané rukavice a pak použijte zalepené gumové rukavice na jiskřící drát ve skříni. Světlo zhasne , uklízeč Freddie otevře dveře do uličky, jděte za ním do uličky. PNalevo od dveří je hromada odpadků na sobě.Na vrchol položte klobouk a na krabici položte opičáka,který začne vyluzovat zvuky.Otevřete popelnici u dveří a použijte na ní zápalky.Až uklízeč vyjde ven a začne tancovat,tak dveřmi projděte do divadla.Promluvte si s Cortezem.Poté s ním vyjdete ven , kde projdete portálem. Cortez vám ještě řekne, že Brian Westhouse vás je schopen vrátit zpět.  Jste v Arkadii,jděte doprava, až tam co je kněz. Promluvte si s knězem,zjistíte,že mluví pro vás nesrozumitelným jazykem,takže z nabídky dialogu klikněte na naslouchat.Po zhruba druhém odkliknutí už budete knězi rozumět.Promluvte s ním o všem.Kněz je jmenuje Vestrum Tobias Grensret. Jděte z chrámu dolů a projděte si všechny dostupné lokace/tržiště,doky/. Vraťte se do chrámu a promluvte si opět s Vestrum Tobiasem. Dlouze vám vysvětluje, o rovnováze, magii a vědě, Sentinelech, Arcadii a Starku, Vanguardech a dalších věcech. Až konečně domluví, tak s ním opět promluvte  a zeptejte se na Westhouse Briana. Tobias říká, že zde ho každý zná pod jménem Rolling Man. Vyjděte na tržiště před chrám a promluvte si s obchodníkem , který prodává mapy.Zeptejte se ho na Briana. Mluvte s ním tak dlouho,dokud nepřijde  jeho poslíček,kterého ihned vyhodí.Opět s obchodníkem promluvte a nabídněte se ,že vezmete práci poslíčka.Obchodník vám dá doručovací seznam a mapu ,která má být doručena kapitánu Nebevayovi z lodi Dragon White. Musíte donutit kapitána ,aby vám podepsal dodací seznam. Vyjděte na severu z města , zobrazí se vám mapa a na ní zarámované cílové body. Klikněte na Gates City. Přejděte na pravé straně obrazovky na molo. Jděte k lodi na pravé straně majáku. Promluvte si s námořníkem stojícím u lodi , je to sám Kapitán Horatio Nebevay. Není na moři, protože není žádný vítr. Promluvte s ním o všem. Dejte mu mapu. Dá vám minci . Dejte mu podepsat seznam dodání. Kapitán neumí psát, vymlouvá se. Nakonec se vám podepíše,ale pouze v případě,že Mo-Jaala rozptýlíte hudbou. Přejděte ke stánku s hudebními nástroji u městské brány. Promluvte si s obchodníkem, kupte si flétnu. Vraťte se za kapitánem a klikněte na něj znovu seznamem dodání. Následuje hudební vložka a podpis kapitána na dodáku.Promluvte si se starým námořníkem u malého mola.Vraťte se zpět k obchodníkovi , který prodává mapy.Ukažte mu seznam dodání.Pověří vás další prací.Musíte odnést mapu Brianovi Westhouseovi.Po velmi dlouhém a velmi matoucím popisu cesty vyjděte z města a na mapě klikněte na lokaci Westhouse bungalov. Promluvte si s Westhousem o všem a pak mu dejte mapu/nechte si opět podepsat seznam dodávky/. Při odchodu vás Westhouse zastaví s tím, že Manny Cortez mu tu zanechal rozbité kapesní hodinky. Podívejte se zblízka na kapesní hodinky , použijte na ně připínáček. Portál se otevře a vy projděte portálem. Po průchodu portálem si s Cortezem promluvte o všem. Jděte do kavárny,kde si promluvte s Charliem a pak si jděte sednout  doleva do kavárny . Emma přijde do kavárny,přisedne si a mluví o Zackovi. Rozhodnutí o tom, jít na rande se Zackem, nebo zůstat v kavárně je jen na vás .
Kapitola 3 - Přátelé a nepřátelé
Vyjděte z místnosti a promluvte si Zackem. Pokud jste nešli na rande,tak Zack je naštvaný na April. Jděte do metra, jeďte do stanice Hope Street. Jděte do katedrály na pravé části obrazovky. Jděte do zpovědnice na pravé straně obrazovky. Promluvte si s knězem, otcem Raulem.Řekne vám, že Warren je na ulici v budově 87.Vyjděte z katedrály a jděte do domu nalevo.Promluvte si chlapcem sedícím na schodech.Warren chce, abyste pronikli do policejní stanice, získali informace o jeho rodině, vymazali jeho trestní rejstřík a případně našli nějaké informace o Vanguardech v archivu. Jděte do metra , jeďte na policejní stanici /West/.Na ulici se podívejte na zátaras a pak vepředu na ceduli se jménem ulice.Jděte k zátarasu,klikněte na něj,tím změníte číslo.Zátaras poodjede dopředu a vy si vlezte do kontejneru.Po chvilce přijede popelářský vůz a kontejner naloží. Poté se ocitnete uvnitř policejní stanice. Promluvte si s ženskou u přepážky,řekněte,co chcete,do archivu nemůžete,dveře jsou porouchaný.Jděte se na dveře kouknout,prohlédněte si brašnu na zemi,pak z ní seberte formulář a pokuste se rukou něco provést s panelem vedle dveří.Nic.Jděte směrem k sobě,po pravé straně jsou dva telefony,jeden obrazovkou k vám,druhý je na opačné straně,takže není skoro vidět,ale fakt tam je.Prohlédněte obrazovku levého telefonu,Apríl tak zjistí jeho číslo,pro pozdější použití.Jděte od telefonů k dvěma chlápkům v kombinézách,opraváři,kteří zrovna kašlou na práci,můžete zkusit promluvit s hubeným vlevo,ale je totálně mimo,takže si promluvte s jeho kolegou.Napřed se ho zeptejte,jak po pobytu v kontejneru smrdíte,sice pro hru nepodstatné,ale dozvíte se,co všechno se do popelnic hází,potom se ho přeptejte na dveře.Vysvětlí vám,že pracovat nebude,dokud k tomu nebude mít formulář,mluvte s ním,dokud se nedozvíte celý název formuláře a kde ho můžete dostat.Pak jděte k přepážce a řekněte si o dotyčný formulář,vraťte se k opravářům a tlusťochovi lejstro dejte.Není spokojený,není to přesně ten,který by chtěl,takže až se dozvíte nový název,jděte zas k přepážce a formulář si vyžádejte.Vraťte se k opravářům,lejstro tlusťochovi omlaťte o hlavu,nakonec se zvednou a jdou se tvářit,že pracují.Dáme jim šanci,jděte k telefonům a z levého zavolejte domů,ať uděláte mamince radost,že pořád ještě nejste v jiným stavu.Až skončíte,zjistíte,že opraváři se pořád vrtají ve dveřích ez úspěchu,takže je odlákáme,a zkusíme dveře opravit sami.Z pravého telefonu vytočte číslo levého telefonu,zatímco telefon zvoní,jděte k tlusťochovi a řekněte mu,že má hovor.Až se odloudá k telefonu,řekněte jeho kolegovi,že má taky telefon,oba si teď spolu hezky povídají a u dveří nás nikdo neotravuje.Použijte ruku na panel u dveří,Apríl se podaří dveře otevřít,jděte do nich,ale zastaví vás baba od přepážky,že tam nemáte co pohledávat.Tak jo,říkala si o to.Jděte k přepážce,prohlédněte si police za mříží,Apríl najde formulář,který je co nejdál od dveří.Promluvte si s babou u přepážky,řekněte si o vyhlédnutý formulář,zatímco ho ženská hledá,opět použijte ruku na panel u dveří,potom do otevřených dveří nerušeně vlezte.Na chodbě vidíte automat na pití,vpravo dveře k archivu,které hlídá oční scanner,vlevo je pak cesta k toaletám.Na automat použijte kreditku,Apríl si koupí Colu,pak odejděte doleva k toaletám.Prohlédněte si dvířka každé skříňky,dozvíte se tak jména jejích majitelů,potom jděte až doleva k dveřím kabinky a jako první věc zhasněte světlo-spínač vedle dveří.Promluvte si skrz dveře s průjmovým policajtem-je to ten,kterého Apríl otrávila před časem bombónem,řekněte mu,že jste jeho kolegyně Hernandez(jméno ze skříňky) Policajt vám podá klíček od své skříňky,abyste mu donesla lék,klíčkem odemkněte skříňku Minelli a prohlédněte si její vnitřek.Seberte lahvičku s lékem,všimněte si pouzdra na umělé oko,potom si na dveřích skříňky dvakrát prohlédněte nalomený roh zrcadla.Po prozkoumání roh zrcadla seberte,přečtěte si pod ním poznámku o hesle do archivu,a vraťte se ke dveřím kabinky.Podejte Minelimu jeho lék,potom si dvakrát promluvte o jeho ženě,dozvíte se,kdy má narozeniny-heslo do archivu.Nakonec se Mineliho poptejte na zdraví(blbá otázka,když z vás všechno leze horem,dolem,jak vám asi tak může být?),Mineli na stvrzení toho,jak je mu bídně,začne kýchat,až mu vypadne skleněný oko na podlahu.Rychle seberte z inventáře oko opičáka(doufám,že ho máte,pokud ne,tak jste asi skončili,aspoň já nenašel způsob,kromě load předchozí pozice mimo stanici,jak se do archivu dostat) a vyměňte ho za oko,které leží na zemi-pokud nezhasnete,Mineli oko hned najde.Pokud oko nestihnete sebrat napoprvé,počkejte chvíli,Mineli znova kýchne a oko mu zas vypadne.Než odejdete,můžete si poslechnout zoufalého Mineliho,který s opičákovým okem vidí jaksi divně,pak rychle vypadněte ven.Použijte oko z WC na scanner u dveří a vlezte dovnitř.Nalevo terminál,kousek vedle něj tiskárna,vpravo klávesnice s podivnými znaky,té se budem věnovat za chvíli.Použijte terminál vlevo,Apríl se zaloguje,až budete připojeni,z nabídky vyberte Warrena.Prohlédněte obrazovku,část textu je aktivní,prohlédněte si jí okem,získáte odkaz na Warrenovu sestru.Potom si pohrejte se spisem-můžete buď použít Edit,nebo smazat veškeré záznamy o Warrenovi,je to jedno,akorát,když soubor vymažete,Warren se pak trochu naštve,nakonec soubor vytiskněte.Vraťte se do základního menu,zvolte Církev Voltéků,na obrazovce najděte aktivní místo a přečtěte si zmínku o Jakob McAllen,odkaz se automaticky přidá do hlavního menu.Vraťte se do menu,můžete zkusit odkazy na Apríl a Eriku,nic nenajdete,zvolte tedy číslo,které jste předtím vyčetli z Warrenova spisu,najdete informace o jeho sestře,stránku opět vytiskněte.Nakonec si zvolte v menu Jakob McAllen,na obrazovce pak klikněte Pokračovat,ukáže se vám stránka,na které jsou v pravém spodním rohu čtyři divné symboly.Zapamatujte si,jak symboly vypadají a v jakém jdou pořadí(nevím jistě,jestli jsou pokaždé stejné nebo se každou hrou mění,takže obrázek nedávám),odlogujte se ze systému a přejděte ke klávesnici vpravo.vyberte na ní čtyři symboly,které jste před chvílí viděli,pokud je zadáte správně,dostanete do inventáře balíček.(Pokud ne,nedostanete nic,koukněte znova vlevo na symboly, už si je konečně zapamatujte a natypujte je správně) Prohlédněte v inventáři balíček,je v něm datová kostka,kterou se svým vybavením sami nepřečtete,seberte z tiskárny vytisknuté stránky a vraťte se do úvodní policejní místnosti.Vedle brašny na zemi teď leží šroubovák,seberte ho a vylezte ze stanice ven.Prohlédněte si pozorně havarované vznášedlo,visí z něj věci,které by se mohly časem hodit,ale policista vás nepustí blíž,tak na něj vyplázněte jazyk,vraťte se o jednu obrazovku k sobě a nastupte do metra.Jeďte metrem na stanici Hope Street ,kde jděte do domu 87. Promluvte si s Warrenem a automaticky mu dejte výtisk. Warren vám dá adresu na Burnse Flippera. Jděte zpátky do metra a jeďte do doků, do Newportu. Vy jděte po schodech nahoru a jděte stále doprava , až ke garáži. Zaklepejte 3x na garážová vrata. Po dlouhém a sprostém rozhovoru jděte do garáže a jděte dolů do jámy. Promluvte si s Burns Flipperem  o všem. Dejte mu datovou kostku. Podívejte se na monitoru na charismatický projev Jacoba McAllena,který je vůdcem Vanguardů. Musíte se dostat na luxusní Avenue Grendel. Potřebujete však vstupní kartu.Vyjděte z garáže a na míchač napravo použijte sodu z inventáře.Získáte natlakovanou plechovku coly.Vraťte se metrem k policejní stanici,jděte doprava až policajtovi,promluvte s ním o všem a pak mu dejte colu z inventáře. Až policajt odejde, prohlédněte si na vznášedle antigravitační jednotku,pak na ni použijte ruku, jednotku odšroubujte šroubovákem a odejděte k metru. Vraťte se do doků v Newportu. Dejte Burnsovi antgravitační jednotku AG ,na oplátku se pro vás pokusí získat  falešnou vstupní kartu,nejpozději do zítřka večer. Vraťte se na metro a jděte do katedrály, kde si poslechněte rozhovor mezi knězem a Raulem Cortezem. Promluvte si s Cortezem o Arcadii a plánu na zítřek. Vraťte se metrem domů, jděte do svého pokoje a podívejte se na Zacka u vašich dveří. Emma a Charlie jsou v místnosti. Vysvětlete jim situaci, Charlie April věří. Po odchodu přátel se April uloží ke spánku.Uvidíte jak Vanguardi najdou Corteze.
Kapitola 4 - Nestvůry
April se probudí , vidí světlo přicházející ze skříně. Bude vytažena ven a ocitne se v Arcadii ve spodním prádle. Vstupte do hospody nalevo,kde si promluvte s majitelkou hostince. Řekne vám,že se slaví svátek Rovnováhy. Po rozhovoru si promluvte s podivným stvořením, které vyjde zprava,z místnosti,kde se tančí.Abnaxus z Venar nevnímá čas jako obyčejný člověk. Venars vnímá čas v minulosti, současnosti a budoucnosti ve stejnou dobu. April je vyzvána, aby ho navštívila v jeho stromovém domě a to hned zítra. Když Abnaxus odejde, klikněte na křeslo .April hned usne , ve snu sledujte co se děje s Cortezem. April probudí majitelka hostince . Zkuste opustit hospodu, hostinská dá April šaty výměnou za pomoc při úklidu/zvolte možnost , že pomůžete s úklidem/. Hostinská  vám dá po úklidu mince .  Vyjděte z hospody a jděte do města. Na mapě klikněte na stromový dům a zaklepejte na dveře domu,kde bydlí Abnaxus.Promluvte si s ním o všem , získáte další informace o jeho vnímání času a proroctví. On se zmíní o knize, která mluví o Bílém drakovi. Na jeho doporučení jděte navštívit Vestruma Tobiase,který je v chrámu , hned nalevo od tržnice. Promluvte si s Vestrumem Tobiasem. Zeptejte se ho na všechno .Odkáže vás na prozkoumání velké knihovny v Sentinel enklávě,kde se informujte u Minstrum Yerina. Na mapě jděte do bungalovu, kde se nachází Westhouse.Promluvte si s ním o lidech s křídly "létající lidé". Poté jděte na mapu a jděte do knihovny na enklávě. Jděte doleva a sejděte po schodech dolů do knihovny,kde si promluvte sMistrumem Yerinem,který je opatrovníkem knihovny.Je to ukecaný stařík,takže až se vykej,tak ho poproste , aby vám ukázal knihy o Gorimonu a Marcurii.Obě knihy prolistujte a pak se Yerina zeptejte ,jestli nemá knihu o létajících lidech.Přinese vám knihu,podívejte se do ní ,zjistíte cosi o ostrově Alais.Ještě než odejdete,tak se podívejte dole v bazénku na zarezlé kolo ,které ovládá přívod mořské vody.Vraťte se na mapu a jděte na velké molo,kde si promluvte s kapitánem Nebevayem o ostrově Alais. Do Alais se dostanete přes Ge'en. Jenže když se to sere, tak se to sere. Není jako na potvoru žádný vítr, chybí navigátor a žádné ženy na loď White Dragon nesmí!!. Přejděte na malé molo napravo. Promluvte si se starým námořníkem o všem.Řekne vám,že když mu najdete jeho ptáka,tak vám pomůže , protože kapitán Nebevay je jeho dlužníkem. Vraťte se k branám města,jděte na mapě k tržnici a odtud ke stánkům.Promluvte si s prodavačem map,ukažte mu seznam doručených map.Dá vám další mapy k doručení.Poté se otočte a promluvte si se skořápkářem.Zahrajte si skořápky.Až se před vámi objeví tři kalíšky,tak na ně klikněte šroubovákem z inventáře,ten který se pohne tak je ten pravý,pod kterým je mince.Skořápkář je nasranej.Vyměnte šroubovák za ptáka,se kterým si poté promluvíte.Vraťte se na malé molo a dejte ptáka starému námořníkovi.Pak jděte ke kapitánovi a řekněte mu o tom,že musí splnit svůj starý dluh vůči starému námořníkovi.Řekne vám , že Klacks zajal vítr a navíc stále chybí navigátor.Vraťte se k branám města a na mapě klikněte na hostinec.Jděte dovnitř do hospody a promluvte si s hostinskou.Zeptejte se na Tun Luiec, navigátorá.Ten šel hledat práci,takže v hospodě není. Vyjděte tedy ven z hospody, jděte na mapu a jděte do lokace Road North/cesta na sever/. Jděte dopředu,objeví se vám tři lokace,klikněte na tu  "do lesa" .Stále vás sledoval pták,který konečně s April promluví.Poté jděte doprava po cestě.April u rozbitého mostu narazí na Banda, krtka, který hledá svého bratra.DPromluvte s ním o všem a až odejde,tak April automaticky zahraje na flétnu a objeví se pták se kterým si promluvíte.Pak se podívejte na rozbitý most a jděte zpátky doleva,kde narazíte na starou babiznu,která si udělala něco s kotníkem.Promluvte s ní,pomozte jí na nohy a pak jí následujte do jejího brlohu,kde vás zamkne.Vezměte si koště , které je opřené vpravo vedle skříně.Koště použijte na skříň,vypadne z ní Bandy bratr.Promluvte s ním a pak si vezměte malou lebku ze stolu vepředu.Lebku použijte na malé okénko vepředu.Pak popadněte Bandu a použijte ho na rozbité okénko,tím ho protlačíte ven.Vzápětí přijde babizna a bude honit April po místnosti.Klikněte na prkno pod stolem/ikona ruky/,tím babiznu hodíte do ohně.Vyjděte z brlohu ven,objeví tu tu Banda a po rozhovoru s ním vás pozve do vesnice.Klikněte na lokaci vesnice Bandů.Nejprve si promluvte se stařešinou vepředu,který sedí v houpací síti.Řekne vám,že můžete přespat v jeskyni duchů.Pak si promluvte s Bandou a jeho bratrem a pak jděte do jeskyně duchů ,která je za April nalevo.Klikněte na lůžko,April si promluví se svým horším já a pak i s duchem  Charlieho. Získáte další informace a nové jméno Banda.
Kapitola 5 - Tam a zase zpátky
Jděte ven, promluvte si s Ben-Bandu a pak i se staršinou v síti. Ten vám dá část disku. Probuďte ptáka napravo a pak jděte doprava do močálu. Přejděte most a napravo si utrhněte hydratační fialovou květinu v popředí. Vyjděte na kopec v pozadí. Seběhněte z kopce dolů až ke zkamenělému,připoutanému člověku. Promluvte s ním,bohužel mu není rozumět.Zkuste jít dolů k bobulím napravo,ale je tu močál přes který se April nedostane.V inventáři klikněte na flétnu/ikona úst/April tak přivolá ptáka.Použijte ptáka an bobule.Pták April bobule natrhá.V inventáři smíchejte bobule s hydratační fialovou květinou,získáte  hydratační krém. Použijte hydratační krém na zkamenělého člověka. Promluvte si s Lorhanem, námořníkem, kterého očaroval Roper Klacks. April slíbí,že mu pomůže,Lorhan pro ni sníží schody po kterých vejděte dovnitř.Gargoylovi napravo dejte do natažené ruky minci z inventáře.Jakmile se socha otočí,tak sfoukněte obě hořící svíce.Socha se opět otočí,opět dejte do natažené ruky minci a až se socha otočí tak si z rukou vezměte sůl a pepř.Otočte přesýpací hodiny u sochy v popředí a pak rychle utíkejte po přistavěných schodech ke dveřím nalevo od zrcadla.Klikněte na dveře dvakrát,ty se otočí a objeví se další přesýpací hodiny,které opět otočte a rychle utíkejte ke dveřím nalevo.Projděte dovnitř a na tvář ve dveřích napravo použijte pepř z inventáře.Vejděte dovnitř a klikněte na schody,objeví se tu Roper Klacks.Promluvte s ním a pak ho vyzvěte na matematický souboj.Z inventáře na něj použijte kalkulačku,zjistíte,že je pitomej jak vrata od stodoly.April mu dá kalkulačku a Klacks zmizí.Pak projděte po schodech do věže,kde si vezměte bílou lahvičku,žlutou lahvičku/za závěsem/zelenou lahvičku/je u kotlíku/a modrou lahvičku/je za lebkou/.Podívejte se na knihu,prostudujte v ní obrázky a pak klikněte na kotlík.Úkolem je dát do kotlíku lahvičky ve správném pořadí.Takže do kotlíku dejte postupně bílou,zelenou a modrou lahvičku,získáte lektvar neviditelnosti.Vraťte se do labyrintu k zrcadlu,vypijte lahvičku neviditelnosti a seberte před zrcadlem papír,který následně použijte ve věži na knihu,kde chybí stránka.Jděte ke kotlíku a dejte do něj postupně žlutou,bílou a modrou lahvičku,získáte lektvar…lehká jako pírko.Pak do kotlíku dejte zelenou,žlutou a modrou lahvičku,získáte lektvar spoutání magie.Vypijte lektvar…lehká jako pírko a vezměte si červenou lahvičku pod stropem,nalevo od okna.Do kotlíku dejte červenou,opět červenou a modrou lahvičku,získáte lektvar velkého třesku.Do kotlíku dejte bílou,červenou a modrou lahvičku,získáte lektvar větru.Jděte ke krystalu nalevo , použijte na něj lektvar …spoutání magie a pak  lektvar velký třesk.Po animaci otevřete okno,v inventáři klikněte na flétnu/ikona úst/,přivoláte tak ptáka.Použijte na něj lektvar s větrem a pak ptáka použijte na otevřené okno.Pták vyletí nad mraky a uvolní tak spoutaný vítr.Jděte na mapu s lokacemi,kde jděte na molo.Promluvte si s kapitánem lodi Nebevayem a pak mu dejte lektvar s větrem.Jděte k městským branám,na mapě jděte do lokace tržnice a odtud dopředu do chrámu.Projděte dozadu,kde si promluvte s knězem Tobiasem,který dá April talisman.Jděte zpátky na mapu,jděte do hostince,kde nejprve dejte dívce u pultu/Tun Luiec/mapu severních moří z inventáře a pak s ní promluvte.Nabídněte jí místo navigátora na lodi a až Tun Luiec odejte z hostince,tak vyjděte také ven a na mapě jděte na molo,kde si promluvte s kapitánem.Vyplujete na rozbouřené moře.
Kapitola 6 - Bouře chaosu
April je hodně špatně. Jděte k sudu napravo,vezměte si z něj jablko.Jděte do podpalubí a vepředu si vezměte sekeru.V inventáři klikněte na bonbon/ikona úst/,April bonbon ocucá.V inventáři máte lepkavý obal od bonbonu,který použijte na pytel mouky/vedle sekery/Seberte červa z pytle s moukou a použijte ho na jablko.Jděte na palubu,na horní můstek,kde dejte kapitánovi jablko s červem.Až kapitán odejde,tak si prohlédněte zvláštní kompas.Promluvte si s navigátokou Tun Luiec a na kompas se jí zeptejte.Řekněte jí,že budete chvilku krmidlovat za ní.Hned jak odejde,tak použijte talisman od Tobiase na kompas.Až se Tun Luiec vrátí,tak s ní promluvte a řekněte jí,že jste se vychýlili z kurzu.Žene se velká bouře,Tun Luiec přivolá kapitána.Vezměte si talisman z kompasu,ale kapitán vám ho zabaví a odejde s ním do podpalubí.Jděte také do podpalubí a na truhlu v popředí napravo použijte sekeru.Spustí se animace ve které loď ztroskotá.
Kapitola 7 – Hluboké modré zrcadlo
April se probudí na provizorním voru . Kapitán a posádka zamířili na záchranném člunu na jih. Popovídejte si s ptákem a pak se podívejte na potvoru,jejiž hlava se vynoří z vody. Promluvte s ní a pak na ní i sáhněte/ikona ruky/Ocitnete se pod vodou v bublině. Prohlédněte si všechny kresby na zdech.Kresba nalevo ukazuje muže jak míchá zelené cosi s jeho vlastní krví.Tuto směs použije na černou perlu a potom zlatou perlu sní. Kresba vpravo ukazuje muže s polypem, tím může dýchat ve vodě. Podívejte se na modré otvory na zdi/ikona úst/ vezměte si polyp. Vezměte polyp z inventáře a použijte ho na April. Vyplavte z bubliny ven a podívejte se na ulitu nalevo. Otevřete ulitu/ikona ruky/ a z ulity si vezměte černou perlu. Plavte do města vzadu. Vezměte si první krystal a seškrábejte zelený sliz ze zdi nalevo. Vraťte se do dýchacího domu/bubliny/.Použijte na April napínáček z inventáře,získáte vzorek krve,smíchejte s krví zelený sliz a tento mix použijte na černou perlu.Získáte zlatou perlu kterou použijte na April. Vyplavte z bubliny a jděte opět do města, kde si promluvte s královnou. Promluvte si s královnou o všem. Po skončení dialogu si zkuste vzít kopí nalevo. Opět si s královnou promluvte,ukažte jí první krystal.Plavte zpátky k bublině,kde se podívejte vlevo na chaluhy,kterými je zarostlý vchod do jeskyně.Prozkoumejte chaluhy,najdete druhý krystal.Prozkoumejte opět chaluhy,tím je odstraníte a vchod do jeskyně je volný,takže proplujte dovnitř.Zde si na zemi vezměte třetí a čtvrtý krystal. Podívejte se na kamenný oltář. Vidíte tu několik kruhů. Každý ze čtyř rohů má otvor a obrázek. Podívejte se na každý obrázek .  Spodní část  je označena harpunou, spodní část vpravo představuje pyramidu, nahoře je ryba a nahoře vlevo je vlna. Prozkoumejte obrázky na všech čtyřech krystalech v inventáři.Dejte hnědý krystal do otvoru s vlnou vlevo nahoře.Natočte ho  tak,aby byla vidět harpuna na krystalu.Dejte žlutý krystal do otvoru s rybou /nahoře/a natočte krystal tak,aby na něm byl vidět symbol oka.Zelený krystal dejte do spodní části otvoru a natočte krystal tak,aby na něm byl vidět symbol oka napravo.Šedý krystal dejte do díry napravo  a natočte krystal tak , aby na něm byla na levé straně zobrazena harpuna.Nní musíme nastavit vnitřní kruhy.Dolní kruh s vyobrazením džbánu je napevno.Kruh s obrázkem ohně přiřaďte k hnědému krystalu nalevo.Kruh s obrázkem ptáka přiřaďte ke žlutému krystalu nahoře a poslední obrázek /maenum/přiřaďte k šedému krystalu.Vnitřní část kruhu se vám otevře a prostor se osvětlí.Poté klikněte na kresby na stěnách,April si je prohlédne.Vyplujte z jeskyně,plujte do města,kde si April promluví s královnou,která se na kresby v jeskyni pujde podívat.Pak se vrátíte zpátky do města,kde si s královnou o všem popovídejte a pak si vezměte kopí vedle královny.Plujte ke své bublině a od ní plujte doprava k vraku lodi.Klikněte na díru v lodi,objeví se mořská obluda.Klikněte v inventáři na kopí/ikona ruky/ a s ním pak klikněte na obludu.Jakmile ji zabijete,tak si z ní vezměte velký zub.Proplujte do vraku lodi a vezměte si talisman.Vraťte se do jeskyně,kde použijte talisman na symbol vlevo nahoře.Podívejte se na otevřený prostor,vezměte si kus kamene/je to část disku/Proplujte do města ke královně a postupně jí dejte velký zub,talisman a kus kamene.Královna tak uvěří , že April je Strážce vody.Klikněte na královnu,April jí vysvětlí vztah mezi Maerumy a Alatieny.Nabídne se ,že sama zprostředkuje setkání mezi oběma národy.
Kapitola 8 - Znovusjednocení
April se ocitne na břehu ostrova. Vezměte si lano z trosek na pláži. Poté jděte cestou doleva nahoru . Podívejte se na díru v zemi pod malým stromkem. Použijte lano na stromek. Slezte až dolů k sutinám.Vyhrabejte z nich kamenný klíč. Vyšplhejte ven z díry nahoru,opět si vezměte lano.Jděte zpátky na pláž.Pomocí flétny /ikona úst/přivolejte ptáka,promluvte si s ním.Pak ptáka vezměte a klikněte jím na džungli před vámi.Pták vyletí nahoru a vám se zobrazí lokace Sopka a Pláž.Klikněte na lokaci sopka,objevíte se u sochy s otevřenými ústy.Podívejte se na velký strom v dálce,je na něm nějaká budova.Jděte zpátky doleva do džungle,objeví se vám nová lokace-Velký strom,jděte tam.Jděte kousek dopředu,směrem k vám.Pařezy obživnou a vy se seznámíte s dřevěnými muži.Promluvte si s nimi o všem.Pak jděte zpátky doleva do džungle a pak do lokace Sopka.Podívejte se do otevřených úst sochy,vlezete dovnitř.Použijte kamenný klíč z inventáře na trojhrannou díru vpravo.Otáčením klíče měníte lokace,kam se čočkou díváte.Vezměte si kamenný klíč , vyjděte z úst sochy .Nyní musíme nastavit sochy tak ,aby ta u velkého stromu přenesla zvuk k soše na útesu.Socha na útesu zase musí být nasměrována tak,aby se zvuk přenesl k soše u ruin a tato socha ,aby přenesla zvuk až k Qamanovi.Takže běžte nejprve do lokace Velký strom,klikněte na spodek sochy a vložte do otvoru klíč.Klíčem otáčíte doleva a doprava,když kliknete na šipku doprava,tak budete otáčet spodním kolem a když kliknete na šipku doleva,tak budete otáčet horním kolem.Nastavte tedy na dolním kole symbol,který vypadá jako velké písmeno S.Na horním kole nastavte symbol,který vypadá jako otevřený naditý měšec.Vezměte si kamenný klíč a jděte na pláž.Odtud jděte doprava k útesu.Podívejte se na kraba,evidentně ho trápí velké bolesti,ale nerozumíte jeho jazyku.Jděte nahoru na útes,klikněte na spodek sochy a vložte klíč do otvoru.Na horním kole nastavte symbol,který vypadá jako hodně otevřené písmeno Y.Na dolním kole nastavte symbol,který vypadá jako písmeno S.Vezměte si kamenný klíč a jděte zpátky na pláž, jděte doleva nahoru k soše.Klikněte na spodek sochy,vložte klíč do otvoru a na horním kole nastavte symbol,který vypadá jako písmeno A v kruhu.Na spodním kole nastavte symbol co vypadá jako otevřený naditý měšec.Vraťte se do lokace Velký strom a klikněte na ucho sochy/ikona úst/Zvuk se přenese až k obrovi Qamanovi.Promluvte s ním,zjistěte kde je.Pak vyjděte z lokace Velký strom a jděte do nově otevřené lokace,kde se nachází obr Qaman.Promluvte si s ním o všem,zjistíte,že žil štastně ve vesnici společně s Orlowoly/krabové/než málem jednoho zašlápnul,takže ho z vesnice vyhnali.Až ho přesvědčíte ,aby šel s vámi,tak se ocitnete u kraba,který trpí velkou bolestí.Qaman mu pomůže a krab mu z vděčnosti dovolí návrat do vesnice.Qaman se automaticky přesune nahoru na útes,kde rybaří.Jděte za ním nahoru na útes,promluvte s ním a pak mu dejte jako návnadu barevný obal od bonbonu.Vraťte se do lokace Velký strom,vylezte po stromě nahoru do koruny a podívejte se na samostříl.Slezte dolů a promluvte si s dřevěným mužem Vilíkem.Řekne vám,že na samostřílu nepracují kvuli velkému hluku.April řekne,že Qaman už přestal chrápat,takže trojice dřevěných mužů vyleze do koruny stromu a začne pracovat na samostřílu.Jděte za nimi,vidíte,že si staví měsíční dělo. Promluvte opět s Vilíkem. Zjistíte,že potřebují tětivu ze zvířecích vnitřností. Jděte na útes a promluvte s Qamanem.Pak si vezměte vlasec a rybí kostru.Vraťte se zpět k samostřílu a dejte vlasec Vilíkovi.Dřevění muži samostříl konečně dodělají.Je potřeba ho otestovat.Promluvte s Vilíkem a pak na samostříl použijte lano s rybí kostrou,které spojíte v inventáři.Zatáhněte za páku,samostříl vystřelí.April po laně přeručkuje na druhou stranu.Promluvte si na druhé straně se stojícím Alatienem.Po celkem neúspšném rozhovoru použijte na stoupající proud větru z propasti lektvar větru.Pak na April použijte lektvar…lehká jako pírko.April se přenese na druhou stranu.Řekněte Alatienovi,že jste Větronoš,pustí vás dál.Projděte tunelem,promluvte se strážným a pak jděte k hradu,kde promluvte s dalším strážným.Za vypravěčkou vás nepustí do té doby,dokud mu neodpovíte na otázky ohledně čtyř příběhů.Jděte tedy nejprve dolů napravo k prodavačce hrnců.Řekne vám první příběh o návratu.Pak jděte k dítěti,které je v popředí,řekne vám druhý příběh o hvězdách.Jděte doleva k tunelu,kde sedí strážce a promluvte s ním.Řekne vám třetí příběh o moři.Nakonec jděte doleva tunelem k Alatienovi,který vám řekne poslední,čtvrtý příběh o větru.Opět s ním promluvte,ohledně toho,že se líbí prodavačce hrnců.Jděte zpátky ke strážnému co sedí u hradu a odpovězte na jeho otázky/vždy je to ta poslední odpověď,ta je vždy správná/Pak až vás pustí,tak projděte do hradu a popovídejte si s vypravěčkou o všem.Automaticky se přenesete na místo , kde se setkají oba národy a pomocí disku spojí své osudy znovu dohromady.Dostanete od nich kamenný disk-Alatienský kámen.Poté se přenesete na mořské dno,kde klikněte na písek,za kterým se cosi schovává.Objeví se vám čidlo,organ.Promluvte na něj a pak vplujte do horního otvoru.Dotkněte se oka,je to dračí oko.Promluvte si s drakem,vezměte si drahokam z jeho oka/vezmete si ho automaticky/a pak s drakem opět promluvte o všem.Drak chce spát,takže vás odvede za knězem . Promluvte s ním,kněz vám dá hvězdnou mapu ke vstupu do oblasti a tmavý kámen.
Kapitola 9 - Stíny
PPo probuzení si promluvíte s knězem a pak se ocitnete v prázdném přístavu Marcurie.Jděte vlevo do města,v animaci uvidíte jak se objeví nepřátelská loď.Vedle April se objeví telepat do kterého skočí.Ocitnete se v katedrále , kde si promluvte s knězem o všem . Pak vyjděte z katedrály,jděte na metro a jeďte do Benátek ,odkud jděte k mostům a poté domů do Hraničního domu.Vstupte dovnitř,najdete plačící Fionu a Emmu v zajetí Vanguard . Objeví se tu Gordon Holloway.Promluvte si s ním.Pro výstrahu zabije Emmu.April uteče nahoru do patra,kde si promluvte se Zackem u dveří.Ten je také zastřelen,April uteče do svého pokoje.Podívejte se z okna ven a skočte dolů do řeky.Napravo od vás stojí Vanguard ve dveřích. Vezměte lektvar neviditelnosti , použijte ho na April a projděte směrem doprava k mostům. Proběhněte doprava ke kavárně. April obklopí Vanguardi,April uteče do tajemného modrého portálu nalevo. V křesle tu sedí stařenka.Je to Lady Alvane,promluvte si s ní o všem.Řekne vám,že Emma není mrtvá,jen zraněná.April poté opět projde portálem/dveřmi/,zpět do Marcurie.
Kapitola 10 - Znovuzrození
Ocitneme se zpátky v Marcurii.Jděte do města, na tržiště,vidíte že je prázdné a dveře k chrámu jsou zamčené. Jděte do lokace Městká zeleň,zaklepejte na stromový dům a promluvte si s Abnaxusem.Dá vám čtvrtý,poslední kámen Venarů.Vraťte se do města a jděte do lokace Westhouse bungalov. Promluvte si s Brianem Westhausem . Poté jděte do lokace Enkláva,jděte doleva a pak dolů do knihovny,kde si promluvte s Mistrumem Yerinem.Zjistíte,že Vestrum Tobias byl zavražděn.Jděte dolů do bazénu a podívejte se na ventil,je zarezlý nejde s ním otočit.Promluvte si opět s Yerinem o zarezlém kole a pak vyjděte z knihovny ven.V inventáři použijte lektvar spoutání magie na talisman.Na zemi zde vidíte dutiny,do kterých umístěte postupně všechny čtyři kameny,které máte v inventáři. Nic se nestane.V inventáři klikněte na flétnu/ikona úst/April přivolá ptáka se kterým si promluví.Pták vyzobe holubí trus na kamenné soše draka . Tím se uvolní proces ve kterém kamenný disk uprostřed spadne do bazénu v knihovně.Jděte dolů do knihovny,promluvte si opět s Yerinem a až odejde , tak jděte dolů do bazénu kventilu,kterým otočte.Vypustíte tak bazén.Vezměte si kamenný disk. Vyjděte z knihovny a směřujte do města, v animaci uvidíte velkou armádu směřující do města.April se v poslední chvíli podaří vyvolat portál,kterým zmizí.
Kapitola 11 - Rod
April se ocitne na Akademii. Vezměte si štětec a paletu a použijte ji na malířské plátno. April se přenese k Matce , která umírá.Matka dá April modré oko, bílý dračí klenot. Matka umírá, April truchlí a nově narozená sestra April se má čile k životu.Ocitnete se v katedrále . Vyjděte z katedrály,jděte na metro a jeďte do Newportských doků.Jděte doprava,projděte do garáže a promluvte si s Burnsem.Dá vám  falešný průkaz totožnosti. Dejte mu astronomickou , hvězdnou mapu. April potřebuje získat  správné souřadnice . Vraťte se zpět na metro a jeďte do Metro Circle.Jděte doleva,projděte do výtahu u kterého stojí policajt.Vyjedete výtahem nahoru,jděte kupředu směrem k vám , vezměte si krabici pizzy z koše.Jděte do butiku nalevo,April se převlékne do slušivého kostýmku.Poté běžte do raketoplánu hned vedle vpravo.Zeptejte se policajta , kde najdete budovu MTI.Projděte vpravo do budovy a jděte k recepčnímu.Promluvte si s Jerry-Geroldem a pak mu dejte pizzu z inventáře.April nastoupí do výtahu a vyjede nahoru do McAllenovi kanceláře.Podívejte se na papíry na jeho stole,po chvilce se tu objeví sám McAllen.Promluvte si s ním,poté vás odvede do laboratoře,kde po Aril chce,aby mu řekla ,co potřebuje.Nechá ji samotnou v laboratoři,objeví se tu zmutované monstrum,které Aril začne honit.Podívejte se na počítač napravo a hned jak to půjde ,tak otevřete dveře hangáru a vyběhněte ven.Utíkejte na úzkou platformu,která je směrem k vám do obrazovky.April křičí o pomoc ,modré světlo udeří do kreatury a ta spadne dolů.Promluvte si s Cortezem,vaším zachráncem.Po chvilce se tu objeví McAllen.Z rozhovoru zjistíte ,že Cortez a McAllen jsou rodina.Strhne se mezi nimi boj  .Vraťte se do laboratoře,použijte počítač k otevření skladovací komory,April si automaticky vezme kompletní kamenný disk . Nastupte do výtahu a pak jděte na metro,kde jeďte do Newportských doků.Projděte doprava do garáže,kde najdete postřeleného Burnse .Řekne vám,že mu vzali hvězdnou mapu,ale stačil udělat kopii mapy,která se zobrazí na monitoru.Souřadnice se setkávají v bodě ,kde je raketová základna.Burns umírá,vy proběhněte z garáže zpět na metro,jeďte na Metro Circle,jděte k výtahu nalevo,vyjeďte nahoru a jděte na letiště/je hned za raketoplánem/Jděte k zástupkyni vepředu,promluvte s ní a řekněte jí,že se chcete stát kolonistkou.V animaci uvidíte,jak raketoplán opustí Zemi a přistane v kolonii.
Kapitola 12 – Říše snů
Rozhlédněte se kolem , zkuste jít na dámskou toaletu,je zamčená,takže vstupte na pánskou toaletu. Podívejte se na automat na bagru, na levé zdi. Použijte hotovostní kartu na automat,získáte viagru .  Odtlačte levou nádobu na odpadky,odhalíte  mřížoví . Použijte minci z inventáře na mřížoví. Otevřete mřížoví a vstupte do servisní šachty. Podívejte se na světelnou mapku oblasti nalevo. Klikněte na východ 1. Podívejte se na bezpečnostní kameru nad vámi a pak klikněte na kabel sledovací kamery. Strážný vyjde z kontrolní místnosti,rychle vlezte do šachty. Opět se podívejte na světelnou mapku a klikněte na východ 2. Dejte rychle bagru z inventáře do kávy a rychle vlezte do šachty zpátky.Opět klikněte na světelnou mapku a opět klikněte na východ 2.Vidíte jak se strážný napije kávy s viagrou a rychle z místnosti mizí,aby si co nejrychleji  zašukal.Vlezte do místnosti,prohledejte kabát na židli,vezmete si magnetický klíč. Podívejte se na počítač,nalevo od monitorů. Zjistíte,že strážce je uvězněn v cele číslo 5.Podívejte se na bezpečnostní mapu na levé zdi. Vidíte tu tři bezpečností oblasti-cely,hangár a nákladový prostor.Klikněte na cely a pošlete stráže na odpočinek.Vyjděte z kontrolní místnosti,jděte dozadu do vzdálenější chodby a jděte k elektronickému zámku k cele číslo 5.Otevřete zámek a pak na něj použijte magnetický klíč z inventáře.Z cely vyjde Adrian,Strážce.Promluvte s ním,jděte zpět do kontrolní místnosti , podívejte se na bezpečnostní mapu ,pošlete stráže zpátky z odpočinku k celám a tentokrát pošlete na odpočinek stráž z hangáru.Vyjděte z kontrolní místnosti,jděte dozadu do vzdálenější chodby,projděte doprava a pak až do hangáru.Promluvte s s Adrianem a pak stiskněte červené tlačítko v popředí,tím otevřete kapsli s robotem.Podívejte se na červené světlo na robotovi,chybí kyslíkový filtr.Vraťte se zpět do kontrolní místnosti,odvolejte z odpočinku stráž z hangáru a naopak na odpočinek pošlete stráž z nákladového prostoru.Vyjděte z kontrolní místnosti,jděte doleva a pak projděte opět vlevo do velké haly,kde použijte počítačový terminál.Dozvíte se číslo krabice / L-10-9/ve které najdete kyslíkový filtr .Tu najdete v druhé řadě beden,po levé straně vzadu.Až budete mít kyslíkový filtr,tak se vraťte do kontrolní místnosti odvolejte z odpočinku stráž z nákladové haly a na odpočinek pošlete stráž z hangáru.Jděte do hangáru,do robota vložte kyslíkový filtr,rozsvítí se žluté tlačítko na panelu v popředí.Stiskněte toto tlačítko,Adrian si popovídá s April,pak vleze do robota a April také.
Kapitola 13 – Nejdelší cesta
April zjistí, že je sama v neúrodné pustině. Jděte do pouště.Podívejte se na torzo Adrianova robota a pak jděte k věži.Na vír chaosu použijte talisman z inventáře.Klikněte na druhou stranu,automaticky přejděte na druhou stranu,ocitnete se doma v kuchyni,kdy April byla ještě dítě.April hovoří s otcem,říká mu , že mu odpustila.Dejte otci prsten z inventáře.Jděte k věži.Vidíte,že kolem je velký kaňon ,takže se k věži nedá dostat. věže. Použijte flétnu/ikona úst/. April přivolá ptáka,promluvte si s ním a pak ho použijte na kaňon.Pták zjistí že pod mlhou je nicota.Použijte ptáka na ostrůvek.Pták zjistí,že je tam magická studna . Použijte opět ptáka na ostrůvek,v zobáku přinese trochu vody ze studny.Použijte ptáka na kaňon. MostOd ostrůvku směrem k April se vytvoří most po kterém projděte k ostrůvku. Podívejte se do otvoru uprostřed disku. Klikněte na studnu a dejte kamenný disk na studnu. Objeví se ruka , dotkněte se jí.Objeví se tu Adrian,promluvte si s ním o všem.April přijímá svůj osud být třináctým Strážcem. Jde směrem k okraji disku, aby ji věž mohla přijmout . Nic se však nestane. April tedy není tím třináctým Strážcem. Objeví se tu Gordon Holloway.Je naštvaný na April .Gordon svede boj s Adrianem. Použijte na Gordona talisman z inventáře.Gordon je konečně v rovnováze a přijímá svůj osud jako třináctý Guardian. April odchází z věže vstříc svému osudu. Stařenka vypráví tento příběh……konec hry.

Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Screenshot


 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář