Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

Lost Horizon
21.9.2010 Autor návodu-Midnight Knight
Ovládání téměř stejné jako u obou Secret Files,jen u některých puzzle není nápověda k řešení,hehe,jen si můžete vybrat,jestli puzzle bude těžké nebo snadné.Návod dělám pro řešení snadných puzzle,protože se mím rád,časem možná připojím i těžší..Při hraní platí totéž jako u každé hry-každý nový předmět,ať v inventáři,nebo ve svém okolí,si vždy prohlédněte,někdy tak objevíte nové věci,o kterých se návod zmiňuje ,ale vy je nevidíte.
Prolog
Až skončí intro,krátce si zahrajete jako Richard Weston.Seberte z inventáře artefakt od mnicha a použijte ho na kamenný výstupek uprostřed kruhu.Richard zmizí a my se,po intermezzo s hraběnkou Hanna von Hagenhild přesuneme do Hong Kongu.Vychutnejte si chytlavou písničku a příchod našeho hlavního hrdiny,barman Shen se s ním vsadí,že nezíská zpěvaččino číslo pokoje,takže nakonec zaparkujete coby Fenton Paddock u jejího stolu.Pokuste se zpěvačku sbalit,buď neuspějete nebo uspějete,podle toho se bude následující děj chvíli odvíjet.
<Cesta na draka,pro ty,kterým zpěvačka odešla pryč>
Gratuluji,chovali jste se naprosto nemožně,ale nevadí,neštěstí v lásce,možná se vám bude dařit při hraní.Se stolu před sebou seberte láhev absintu,nalijte její obsah do prázdné nádoby na servírovacím vozíku,nádobu zapalte zapalovačem z inventáře a potom do vozíku strčte.Fenton vyběhne ven zadním vchodem.
<Cesta draka,pro ty,kteří dostali od zpěvačky kapesník s číslem pokoje>
Zpěvačka zabaví hlídače v baru a Fenton zdrhne zadním vchodem.
Dále už pokračujeme všichni stejně,akorát v místech,kde budou jedni používat korek,použijí druzí kapesník.Jo,a kdyby někdo zoufale toužil po správném postupu,jak zpěvaččino srdce získat,najde ho na konci návodu.
Je jedno,co chlapům v uličce odpovíte,nakonec skončíte na molu a po delší přednášce,co vás čeká během umírání jste vhozeni v zatlučené bedně do vody.Použijte zapalovač z inventáře na dehtovou skvrnu na pravé straně bedny.potom do roztaveného dehtu namočte korek(kapesník) a ucpěte s ním díru,na které drží Paddock levou ruku.V inventáři prohlédněte obsah peněženky,pomocí mince odšroubujte pant,který je u víka.Pantem potom víko vyražte a Paddock se zmokle vypraví ke svému domovu na letišti.
Chapter One-A missing friend
Promluvte si u letadla se svým mechanikem,Gus vám sdělí,že máte doma návštěvu,nakonec se dozvíte,že guvernérův syn a vás přítel Richard zmizel kdesi v Tibetu a od vás se jaksi předpokládá,že ho budete hledat.Některý lidi si prostě představujou,že máte málo svých starostí.Na letišti požádejte Guse o pomoc,mapy Tibetu by měl mít váš dávný známý Yen Wuang,ale Gus neví,kam se přestěhoval,mohl by to vědět Shen v baru.Paddock evidentně nemá chuť přítele navštívit-proč,to brzo zjistíte,takže než se vypravíme do baru,trochu prozkoumáme okolí.U předního kola letadla leží měchy,seberte je,jděte směrem vlevo,až uvidíte vchod do Fentonovy  kanceláře.Vlezte dovnitř,mezi sítí a vchodem do koupelny seberte budík,prozkoumejte ho a nalezeným klíčkem budík natáhněte.Nad sítí seberte měřící pásmo,zaregistrujte vlevo od sítě sejf a vylezte ven.(V kanceláři si můžete zapnout rádio a prohlédnout obrázky po stěnách,eventuelně si ulevit v koupelně,ale nic z toho není pro další vývoj událostí nutné.Jděte na mapu,do guvernérova paláce,prozkoumejte strom nalevo od strážní budky,zjistíte,že je na něm míček.Pokuste se míček sebrat,strážný vám v tom zabrání,protože byste pošlapali trávník.Tak jo,když to nejde po dobrým..napravo od stráže je odpadkový koš,hoďte do něj natažený budík a až strážný odejde zjistit,co to je za randál,seberte se stromu míček.V inventáři ho spojte s měřicím pásmem a odcestujte po mapě do nočního klubu.Po zjištění,že Mun Tong a jeho doprovod pořád stojí před hlavním vchodem se vraťte do zadní uličky,všimněte si roje much nad popelnicí a pokuste se ho nasát do měchů.Kde se vzala,tu se vzala,na popelnici vyskočí kočka a zabrání vám v dalším tichém konání.Vlevo od much je tyč,pověste na ní míček na pásmu,to kočku zaměstná a nechá vás na pokoji.Nasajte do měchů mouchy a vlezte dovnitř do  baru.Promluvte si výčepním,Shen vás odkáže na hosta Nianzu,který sedí vedle u stolu.Promluvte se staříkem,nemá paměť na jména,kdybyste mu tak mohli ukázat fotku,jak Wuang vypadá.Tak jo,slušně se rozlučte a vraťte se po mapě na letiště.Jděte do kanceláře,pokuste se otevřít sejf,a zjistíte,že jste při koupací příhodě v přístavu ztratili peněženku,v které máte kombinaci sejfu.Odejděte po mapě do přístavu,malý chlapec Hao našel právě vaší peněženku,ale dá vám jí jen v případě,že mu pomůžete chytit netopýra.Hao se totiž vsadil,že dnes jednoho chytí,ale protože prší,mouchy,kterými se netopýři živí,se schovaly,a tím pádem jsou zalezlí i netopýři.Klídek,hochu,jsme jedem krok před tebou,vytáhněte z inventáře měchy s mouchami a použijte je na světlo pod deštníkem,pod kterým Hao sedí.Se získanou  peněženkou se vraťte na letiště,jdete do kanceláře a peněženku prozkoumejte.Papír s heslem použijte na sejf,seberte jeho obsah,z dokumentů se dozvíte část toho,proč byl Fenton propuštěn z armády,a najdete taky fotku Wuanga.Vraťte se po mapě do nočního klubu,fotku ukažte staříkovi a na mapě se objeví nová lokace.Odejděte po mapě k Wuangovu domu,vlezte dovnitř,seberte kus bambusu a mezi čtyřmi dveřmi najděte ty správné,první vlevo a vlezte dovnitř.Uvítá vás Wuangova neteř Kim,naštěstí dřív,než vás stihne vyhodit nebo zabít,vleze do bytu Mun Tong a naštvaná Kim ho pošle jedním kopem k zemi.Bleskovým průzkumem okolí Fenton zjistí,že před domem stojí další členové triady,takže nejlepší bude najít nějaký další východ a utéct.Rychle a daleko.Ze skříně vlevo seberte věšák na šaty,v inventáři do spojte s bambusem,pokračujte do zadní části místnosti a potom na balkon.Pomocí bambusu s věšákem seberte svítilnu u střechy,přes byt jděte až na chodbu domu a na hák po levé straně lucernu pověste.Tím se osvětlí zbytek chodby,uvidíte okno,zkuste jím prolézt,Fenton bystře usoudí,že Kim by se asi nelíbilo,kdybyste jí nechali a utekli sami.Vraťte se tedy do bytu,promluvte si s Kim,nakonec se ocitnete v poněkud prekérní situaci.Zatímco Kim řídí náklaďák,vy jste za náklaďákem taženi po asfaltu,a za vámi je auto se silně naštvaným Mun Tong.Promluvte s Kim v kabině,řekněte jí,ať šlápne na plyn,a protože se tím rozběhne odpočet,za jak dlouho vás Muv Tong opět dostihne,hned zas zavolejte na Kim,ať dupne na brzdu.Paddock se tím riskantím manévrem sice dostane na korbu náklaďáku,ale Mun Tong,ještě o fous naštvanější,je pořád za vámi.Uprostřed obrazovky vidíte ikonky Fentona i Kim,což znamená,že se můžete mezi sebou přepínat.Prozatím zůstaňte v podobě Fentona,na konci korby leží skleněný střep,přitáhněte ho blíž pomocí bambusu.Zkrácený bambus pak na střep použijte ještě jednou a střep je váš.Odřízněte s ním kus plachty,potom odříznutý kus omotejte kolem bambusu a bambus podejte zadním oknem Kim.
Přepněte na Kim,seberte klíč,který se houpá pod zrcátkem,potom omotaný bambus použijte na zapalovač v přístrojoví desce a nakonec klíč i hořící bambus podejte zadním oknem Fentonovi.
Přepněte na Fentona,klíčem otevřete bednu,seberte z ní několik rachejtlí a nastrkejte je do starého motoru na korbě.Rachejtle zapáleným bambusem odpalte,v klidu dojedete na letiště,kde Fenton přemluví Kim,aby s ním odletěla,tomu chlapovi zjevně chybí pud sebezáchovy.Během letu se snaží Kim vysvětlit,proč se jí i jejímu strýci vyhýbal,snad by si sypal popel dodnes,naštěstí se na scéně objeví německý letoun,a Fenton se jde pokusit něco s ním udělat,než bude jeho letadlo děravější než cedník.
Seberte odleva kanystr s vodou,pytel mouky,dýni a padák.Dýni použijte na držadlo,kde byl padák,vyrobíte tím do ní díru,do děravé dýně strčte mouku a zalejte to vodou z kanistru.Otevřete dveře letadla,koukněte z nich ven na Messerschmitt,který po vás střílí,a pak udělejte to,co musí muž udělat,když chce zachránit svou  milovanou..létající mašinu,mrskněte dýni naplněnou kašovitou směsí na německý letoun.Ten jde sice k zemi,dobrá zpráva,ta špatná je,že vašemu letadlu nejdřív začne hořet motor,pak upadne i s půlkou křídla a jdete k zemi taky.
Chapter two-The secret in the mountains
Nouzové přistání napůl úspěšné,žádný mrtvý,ale letadlo už nikdy nepoletí,prozkoumáme tedy terén kolem sebe,co z dané situace dokážeme vytěžit.Cestou nahoru uprostřed obrazovky se prozatím nedávejte,čeká tam na vás nadržený kamzík,a horolezci by mohli vyprávět,co takový potvory dokážou.Seberte zbytek vrtule,smůla,není dost ostrá,abyste si podřezali žíly, a pak pomocí vrtule otevřete bednu na sněhu.Seberte její obsah-rozbitá gramofonová deska Josephine Barker,skládací stolek a trouba ke gramofonu-prostě přesně to,co potřebujete,když havarujete uprostřed ničeho.Skvělý,příště najdeme zřejmě panenku Barbie.Seberte ještě sáně,a protože sráz vpravo k vraku letadla(a Kim,neměli bysme na holku moc zapomínat,když už jsme jí na ten výlet vzali) je příliš vysoký,odejděte směrem doleva.Najdete hořící vrak německého letadla,bohužel cesta k němu je přerušená propastí.Víko z bedny připojte ke kostře sání,do trouby od gramofonu naberte vpravo sníh a vysypejte ho na placatý kámen u propasti.Fenton na kámen nanosí dost sněhu,aby zasněžil celou skálu až k propasti,potom seberte sáně a použijte je na svah vpravo nad místem,které jste zasněžili.Fenton sáněmi přeskočí propast k německému vraku,teď ještě,abysme se nějak vrátili zpět..Použijte vrtuli na křídlo,po rozpárání potahu z křídla seberte nosník,mohl by se hodit jako žebřík.Hrábněte do kokpitu letadla,najdete bundu a dalekohled,bundu rozpárejte střepem gramofonové desky,bunda je sice nepoužitelná,ale našli jste ovčí kůži a dokument,ten si přečtěte.K sáním připevněte ovčí kůži a potom skládací stolek,dostanete něco,co by nadrženému kamzíkovi mohlo připomínat kozu.Jděte k propasti,seberte ležící křídlo a posuňte ho,aby se po něm dalo přejít na druhou stranu.Vraťte se pod sráz s vrakem vašeho letounu a vydejte se nyní cestou uprostřed nahoru.Až se kamzík zklidní,nabídněte mu falešnou kozu,odcválá s ní k Neumětelům,na zemi zůstanou trosky vašeho výtvoru,roh a pruh kůže,seberte je a v inventáři prozkoumejte.Jděte k oltáři,seberte z něj posvátné smrduté tyčinky,vlevo od oltáře seberte se země kamzičí eeh,trus,a protože už tady není nic,co bysme mohli znesvětit,jděte zpět k německému vraku.Do trouby gramofonu strčte trus a pomocí plamenů z letadla ho zapalte,pod letadlem je kaluž vody,namočte do ní kožený pruh,během chvilky zmrzne.Vraťte se ke svému vraku,na útes položte nosník z letadla,vylezte nahoru a zmrzlým pruhem kůže shoďte padák,který se zachytil vpravo na skále.Mám dojem,že jsme na něco podstatného zapomněli,jo,Kim je v bezvědomí,měli bysme jí dostat z letadla,než zmrzne-otázka hodná Hamleta,jestli jí nechat zmrznout či ne.Vezměte smrdutou tyčinku,zapalte jí v ohni trouby gramofonu a dejte pak tyčinku Kim pod nos.Funguje to,Kim je už zase při vědomí,Fenton táhne,táhne,Kim z kokpitu nevytáhne.Strčte do kokpitu padák,pak za něj zatáhněte,dvířka kokpitu se uvolní a Kim tady.Po několika hodinách střídavých hádek a luštění zápisků oba dorazí v německém táboru.
Jděte k náklaďáku,po pravé straně seberte lano,v inventáři ho spojte s kozím rohem,pak se pokuste blíže prozkoumat varovnou ceduli vpravo,Fenton sletí do ledové jeskyně a máme opět možnost ovládat obě postavy.
Kim.Seberte vše,co se sebrat dá,z korby náklaďáku noviny,misku s pokličkou,lepicí pásku a plynový vařič,ze škodolibosti seberte i varovnou ceduli,získáte tím i kus dřeva,v kterém byla zasazená.Jděte k baráku,pod okno do děravého sněhu položte ceduli,získáte tak hořící doutník,který jeden z vojáků vyhodí.Všechno pak,kromě varovné cedule a dokumentů,naházejte do jámy Fentonovi na hlavu.
Fenton.Mezi třetí a čtvrtou jeskyní seberte kus ledu,strčte ho do misky,na misku použijte lepicí pásku,miska je teď skoro neprodyšně uzavřená.Vlezte do některé jeskyně,po chvíli bloudění Fenton zase vyleze ven a odmítá další pokusy bloudit jen tak naslepo.Pomocí doutníku zapalte vařič,na vařiči zapalte smrdutou tyčinku a potom jí použijte na některou z jeskyní.Do jedné jeskyně se táhne kouř z tyčinky,měla by to být první jeskyně zleva,vlezte do ní a dojdete na místo mezigalaktických odpadků.V pravé části hromady seberte víceúčelový nůž,jediné,co na něm funguje,je vývrtka.Použijte vývrtku na špalek dřeva,vyvrtáte něco jako špunt,zastrčte ho do páskou přelepené misky a vodní bomba je téměř hotová.Na hromadu odpadků položte noviny,zapalte je vařičem a pak na oheň položte zalepenou misku s ledem.Následný výbuch vytvoří ve stropě jeskyně dostatečný otvor,použijte na něj lano spojené s kozlím rohem a vylezete kdesi uprostřed vojenského tábora.
Otevřete zasněženou bednu vlevo a seberte z ní granát.Vlezte zpět do trhliny,z ohně seberte misku s vodou a vylezte opět nahoru,misku s vodou použijte na ventilaci u prostředního domku s generátorem.Voják vleze do domku ke generátoru,skopněte trám poblíž a máme o jednoho vojáka na starost míň.Napravo od generátoru leží bedna s nářadím,ale víko je zaseknuté,necháme pokusů otevřít ji a místo toho vlezte do velkého stanu vpravo.Německý voják tady mučí zajatce opravdu nelidským způsobem,z gramofonu mu pouští do sluchátek německou vojenskou hudbu,za tohle bude pykat,už brzo.Z vršku bedny před vámi seberte červený stanový kolík,vylezte ze stanu a kolíkem volněte víko bedny s nářadím,uvnitř najdete svěrák,sklenici s lepidlem a kotouč pily v obale.Vytáhněte kotouč z obalu,potřete obal lepidlem a plácněte na něj noviny,máte obal na desku s vojenským pochodem.Teď ještě dovnitř vecpat nějakou desku.Použijte lepidlo na střepy desky a máte před sebou puzzle,musíte ze střepů složit desku.Poměrně jednoduché,jeden střep zůstává na svém místě,takže stavte kolem něj,nejlepší je nejdřív dát dohromady vnitřní střepy s nápisem a potom ten zbytek kolem.Každý díl skládačky můžete otáčet tím,že díl uchopíte,položíte na horní značku "otáčet" a nastavíte si ho,jak potřebujete.(Obrázek Deska před dokončením) Až desku složíte,použijte svěrák na granát,vysype se z něj střelný prach.Prachem posypejte poskládanou desku,desku dejte do obalu a vlezte do stanu.Položte desku na hromadu desek a sledujte,co Josephine Barker dokáže udělat s německým vojákem.Promluvte si s vojákem Thomasem,pak nastane dilema,co s ním.Seberte z věšáku vojenskou uniformu,v kapse přitom najdete klíče a nahrávku výslechů.Odemkněte Thomasovi pouta,nedokáže sám chodit,tak vylezte ze stanu,v inventáři máte ikonu Thomase,takže nezbývá,než ho někam složit,Dojděte ke korbě náklaďáku,použijte na ni Thomase,přijde německý voják,nepustí vás s autem ven,dokud mu nedáte náležitý formulář.Tak jo,porozhlédneme se,kam se ještě s klíčema dostaneme,výběr je snadný,klíče pasují jen do dveří vlevo u náklaďáku.Odemkněte,vlezte dovnitř,na protější stěně si prohlédněte seznam věcí,které Němci hledají,potom si na přístroji hned vedle seznamu přehrajte pásek.Koukněte na stůl,seberte z něj formulář,se země u stolu seberte tužku a vyplňte formulář,jako předmět k vyzvednutí označte Eye of the Kanjun.S formulářem jděte o vojákovi,formulář mu dejte,pokud jste vyplnili špatně,seřve vás a budete muset vyplnit nový formulář,v opačném případě v pohodě odjedete ven z tábora.Dojedete na rozcestí pod klášterem,Thomas nakonec odjede sám pryč a vy zůstanete před rozcestím s Kim.
Prohlédněte si směrovky,jsou velice zajímavé,jedna ukazuje na Berlín,druhá Benátky,potom na ukazatele použijte stanový kolík,směrovky jsou vaše.Tak,a Němci to mají spočítaný,už se nikdy nedostanou domů.Jděte doprava k výtahu,zapumpujte pákou,potom si prohlédněte vozík nad vámi na laně.Promluvte si s Kim,ta si stoupne na výtahovou platformu,opět zapumpujte pákou,Kim vám z vozíku předá prášek do pečiva a dvě prkna.Zaregistrujte vedle páky kaluž oleje a pak se vydejte po cestě  nahoru ke klášteru.Most je ověšený granáty,takže normálně se dál nedostanete,nevadí.Hrábněte do ptačího hnízda po pravé straně,najdete skořápku  vejce,vraťte se k výtahu,do skořápky naberte olej a jděte opět nahoru ke klášteru.Zhruba v polovině mostu je z boku odtok,položte na něj jedno prkno,druhé pak položte na dračí packu na druhé straně propasti.Na modlitební váleček vpravo od vchodu použijte stanový kolík,zjistíte,že váleček se dá použít jako magnet,a dostanete ho do inventáře.Vlevo od vchodu zkuste strčit ruku do mezery,pak na mezeru použijte stanový kolík,objevíte kolo.Vložte do něj jednu směrovou značku,kolem zatočte,vložte druhou,zatočte,totéž i se zbývajícími značkami,nakonec se vchod do kláštera otevře.Vlezte dovnitř,pod vámi pes,což poněkud komplikuje další postup.Vlevo od vás je kladka,použijte na ní olej ze skořápky a potom kladku vytáhněte nahoru.Připevněte na kladku modlitební váleček,kladku spusťte,vytáhnete konzervu.Otevřete jí pomocí stanového kolíku,maso hoďte dolů na prkno,pes se postará o to,aby batoh,který byl na prkně,sjel hezky pod kladku.Použijte opět kladku,vytáhnete batoh,v inventáři ho prohledejte,najdete čutoru,plynovou masku,kompas a svítilnu.Svítilna už je v posledním tažení,tak na ní dejte lepidlo a připevněte k ní pak kompas,získáte něco alespoň trochu svítícího.Použijte svítilnu na psí boudu,pes na světlo zareaguje a zaleze do boudy.Zkuste se napít z čutory,zjistíte,že pití je kyselé,no,takže ho trochu vylepšíme,nasypejte do čutory prášek do pečiva.Dojde k trochu bouřlivé reakci,spojte dohromady zbytky čutory a hoďte pak výbušnou směs na hromadu sněhu nad boudou nalevo od vás.Čokla zasype lavina a vy slezete na nádvoří.Kromě podivné bedny je vpravo všechno ve stínu,baterka přestala fungovat,takže klikněte na divnou skříňku-v následujícím puzzle si můžete zvolit stupeň obtížnosti,návod jsem dělal na obtížnost lehkou.Musíte ve změti kabelů vysledovat,odkud kam který kabel vede a podle toho všechny zapojit.1-1,2-5,3-3,4-2,5-4,kde první číslo je konec drátu,počítáno odshora dolů a druhé pak  otvor,do kterého se zastrčí.(jak jsem posléze zjistil,stejné pořadí platí i pro těžkou verzi) Fajn,světla svítí,Kim mlčí,prohlédněte si symboly na stěnách,potom použijte modlitební váleček na ornament vpravo,klikněte na mozaiku,následuje další puzzle,musíte otáčet jednotlivými kostkami tak,aby jeden drak byl dvakrát delší než ten druhý(nebo tak nějak) Opět si můžete vybrat mezi snadným a těžkým puzzle,u lehkého vám každý správně natočený obdélník změní barvu,celkový obraz vypadá takhle(Obrázek Dračí puzzle) Vlezte do otevřených dveří,ocitnete se v místnosti,z které se na začátku hry Richard teleportoval bůhví kam,u kamene najde Fenton jen prázdný Richardův opasek.Prohlédněte si symboly kolem sebe,promluvte si o symbolech s Kim,něco z toho přeloží,dozvíte se o dvou klíčích.Fenton usoudí,že první klíč použil Richard a druhý je...někde.Dobrá úvaha,ještě tak,aby nám k něčemu byla.Kim rozluští,že cesta k druhé bráně je vidět skrz oko draka,a oko draka je zřejmě drahokam,který našel její strýc při výpravě s Hayesem,a protože si Hayes drahokam vzal,další zastávka bude u něj.Ale až po chvíli,protože na scénu dorazí hraběnka von Hagenhild(taky se mohla jmenovat jinak,tohle se nedá pořádně napsat,natož zapamatovat),rozhodne se,že Kim nechá naživu,zřejmě pro své zvrhlé choutky,a Fentona dá utratit.Nakonec to dopadne tak,že Kim skončí pod lavinou a Fenton odcestuje do Marrakesh.
Chapter three-Race against time
Fenton vleze do Hayesova obchodu a zjistí,že pan Hayes je zavřený a úředník,který v obchodu je,mu nedovolí na nic sáhnout.Hezky nám to začíná.Jděte na bazar,odtud severním východem před policejní stanici,prohlédněte si auto,seberte kliku od studny a vlezte dovnitř*na stanici,ne do studny*.Promluvte si s policistou,zjistíte,že pokud zaplatíte 200 franků,Hayes bude propuštěn,a taky fakt,že poldovi hodně záleží na jeho autě.Hmm.Všimněte si razítka na stole a vyjděte ven,Hayes na vás zavolá oknem cely.Potřebuje svoje léky na srdce,které má v obchodě,a abyste měli něco na začátek na jeho kauci,dá vám prsten,který můžete prodat.Vraťte se před Hayesův obchod,promluvte si s klenotníkem,prodejte mu prsten za 5 franků,dostanete k tomu kupon na bezplatné leštění drahokamů.Super,druhý nejhorší obchod v dějinách lidstva,tím prvním byl prodej Aljašky.Vlezte do Hayesova obchodu,promluvte s úředníkem,krabičku s léky-je vidět na polici-si můžete klidně vzít,ale až přinesete orazítkovaný formulář,který od laskavého úředníka dostanete.Vylezte před obchod,promluvte si s krotitelem hadů,když mu donesete něco na pití,půjčí vám svou flétnu,kterou se dají přivolat vembloudi.Odejděte na bazar,promluvte si s prodavačem ovoce,kupte od něj za 5 franků půlku melounu,až transakci dokončíte,vezměte kliku a vymlaťte s ní vnitřek melounu.Jděte do barvířova obchodu,použijte půlku prázdného melounu na mísu s čistou vodou,po naplnění melounu jděte zase ven.Stavte se u stánku skořápkáře,minimální vklad je 25 franků a pak pokračujte doprava do pouště.Pročtete si informační tabule,z krmítka seberte seno a u balvanů v popředí použijte na blýskavé kamínky kliku a seberte krystal.Jděte před Hayesův obchod,krotiteli dejte meloun s vodou,dostanete flétnu,klenotníkovi potom dejte krystal,vyleští vám z něj čočku.Jděte před policejní stanici,do držáku kliky u studny umístěte čočku a jděte požádat policistu o razítko.Samozřejmě nic nedostanete,takže vylezte ven a do místa,kam dopadá světlo z čočky,položte seno.Dejte Hayesovi kliku,přitáhne s ní razítko,orazítkujte si formulář a až policista odejde od auta,jděte do Hayesova obchodu.Úředníkovi předejte orazítkovaný formulář,potom z police seberte malou krabičku a jděte na bazar.Vydejte se do pouště,když Hayes vydržel tak dlouho,pár minut navíc ho snad nezabije a použijte flétnu na vemblouda-je v pravé části obrazovky,u vzdáleného stanu.Vembloud k vám po chvíli dorazí(podle stop těžko říct,jestli holduje alkoholu nebo se prostě jen rád prochází po poušti),všimněte si stop,které v písku nechal,a jděte na bazar.Promluvte si s obchodníkem s oděvy,pak pokračujte k policejní stanici a dejte skrz okno léky Hayesovi.Dostanete zpět prázdnou krabičku a detektor,použijte kliku na krabičku, urazíte s ní zlaté kolečko.Jděte na bazar,u východu do pouště si přečtěte plakát o festivalu Berberů a pokračujte na poušť,až se dostanete na mapu.Vydejte se do tábora Berberů,u vchodu vás zastaví hlídač,pokud chcete dovnitř,musíte mít modrý hábit a dostanete kupon,za který vám v městě obchodník djellabu dá.Vraťte se po mapě do města,obchodníkovi s oděvy dejte kupon a vyberte si bílý hábit.Jděte do barvířova krámku,promluvte si s ním,bohužel,nemá modrou barvu a karavana dorazí pozdě,zaparkovala v oáze před městem.Fenton se nabídne,že modrou barvu z oázy přinese a dostane chleba,aby vůdce karavany věděl,že ho opravdu posílá barvíř.Jděte tedy na poušť,na mapě přibyla oaza,jděte do ní,beduinovi dejte chleba,promluvte si s ním a dostanete modrou barvu.Zaregistrujte u jezírka divnou rostlinu,vraťte se do města a dejte barvíři modrou barvu,máte konečně modrou djellabu.Jděte po mapě do tábora berberů,Fenton se automaticky převlékne,Jděte kolem stanů doleva,až narazíte na šamanův stan,vlezte dovnitř a dejte si věštit budoucnost,na konci se dozvíte něco o jedovaté rostlině.Jděte po mapě do oazy,utrhněte rostlinu a vraťte se do berberského tábora,tentokrát bez bázně a hany vlezte rovnou do wrestlingové arény.Promluvte si s promotérem,po sekundě zápasu vyletíte z arény,nevadí,aspoň jste si všimli,že váš protivník se před zápasem napije vody z vědra.Vraťte se do arény,hoďte do vědra otrávenou rostlinu a promluvte si s promotérem,Fentom vyhraje 100 franků.Oponent je bohužel v takovém stavu,že další zápas,abysme měli požadovaných dvěstě,nepřichází v úvahu,Škoda,na tomhle sportu by se dalo dobře vydělat.Vraťte se do města,promluvte si se skořápkářem,první hru vyhrajete snadno,ale při další prohrajete.Nevadí,použijte na stánek zlatou kuličku,skořápkář souhlasí,že bude hrát s ní,až skončí s mícháním,použijte na každý kelímek detektor,u kterého zjistíte,že reaguje na zlato,na ten potom ukažte.Souhlaste s odvetnou hrou,opět použijte na kelímky detektor,na ten správný ukažte a máte požadovanou sumu na propuštění Hayese plus pár drobných na oslavu,nebo na vlak.Pokud jste poctivé duše,zajděte vrátit flétnu krotiteli,v opačném případě jděte rovnou na policejní stanici a zaplaťte kauci.Při debatě s Hayesem zjistíte,že budete potřebovat mapu Piri Reise,takže další zastávkou je Berlín,kde se zmíněná mapa nachází.Před odjezdem je Hayes zastřelen a klenot,Eye of the dragon zcizen,to jen tak na okraj,abysme měli zajímavější cestování.
Chapter four-Into the lion's den
Stojíte před berlínským muzeem,prohlédněte si napravo sloup s plakáty a pak jeden plakát seberte.Prohlédněte si kanál,něco se v něm třpytí,ale Fenton se k tomu nemůže nijak dostat,necháme si to na později.Vlezte do muzea,všechno vypadá zavřené,promluvte si s pracovníkem,muzeum je zavřené,protože se konají Olympijské hry,dostanete od něj rozpis.Prohlédněte si rozpis,zjistíte,že dnes soutěží váš přítel Glenn Parker,toho by se možná dalo nějak využít.Z bedny u žebříku seberte rukavici a smirkový papír,prohrabejte nalevo odpadkový koš,najdete v něm střep láhve,uschlou kytku a zrezivělé víčko.Kytku prozkoumejte,najdete kus drátu,kterým byla svázaná,skutečně úlovek,jaký se jen tak nenajde.Koukněte na vstupní dveře k exponátům,potom si prohlédněte kliku dveří,má zajímavý tvar.Prohlédněte si na pravé straně chodby kamzíka,potom mu skleněným střepem odřízněte bradku a opusťte muzeum,dokud tak ještě něco zůstalo.Jděte na mapu,na stadion,promluvíte si s Glennem a pokud se vám zdá,že cesta byla podezřele snadná,můžu vás potěšit-zpětně si zahrajete,jak jste se ke Glennovi dostávali.
Hlídač vás informuje,že abyste mohli na stadion,musíte mít novinářský průkaz a fotoaparát.Oběhněte trávník,rukavici naplňte heliem z láhve,potom k ní připevněte drát.Promluvte si s flašinetářem,všimněte si klobouku na flašinetu a opusťte oblast,po mapě jděte na Pariser Platz,kde by vám měli vydat povolení.Je zavřeno,ale dá se s vámi do řeči Baltus Edison,žurnalista.Všimněte si jeho kabátu,má v něm brýle a novinářský průkaz,zkuste z něj průkaz vymámit,potom zaměřte svou pozornost na dítě v kočárku.Po důkladném prozkoumání zjistíte,že má v puse lízátko,což určitě nesvědčí jeho chrupu.Zachráníme nebohé dítě,připevněte ke kočárku rukavici s heliem,potom se země seberte vypadlé lízátko.Z vedlejšího stolu seberte ubrousek,použijte ho na rozlitý kečup,po prohlédnutí ubrousku zjistíte jméno restaurace-Erika.Promluvte s turistou v zadní části,zřejmě velké zvíře,tvrdí,že kdyby na Pariser Platz zakázali fotografování,dokázal by zákaz zrušit.No,uvidíme.Ulepte dopravní značku u telefonní budky lízátkem,když už jsme u toho lepení,ulepte s ním i ustřiženou bradku.Jděte po mapě k muzeu,lízátkem vytáhněte z kanálu marku a jděte do muzea.Ubrousek s kečupem použijte na kliku dveří,potom na kliku použijte plakát s kamerou,získáte plakát se zákazem kamery.Vraťte se na Pariser Platz,plakát přilepte na ulepenou dopravní značku,potom do telefonu vhoďte marku,nechte se přepojit na kavárnu Erika,dejte si zavolat k telefonu Edisona,až odejde,Fenton mu sebere obsah kabátu.Promluvte si s turistou,řekněte mu o zákazu fotografování,turista odejde a vy mu seberte fotoaparát.Když se podíváte na novinářský průkaz,zjistíte,že si ještě moc podobní s Edisonem nejste,jděte ke stadionu,prohlédněte si flašinetářův klobouk a potom v inventáři přejeďte rezavé víčko smirkovým papírem.Promluvte s flašinetářem,vyměňte klobouk za víčko a jděte si promluvit s hlídačem stadionu,pustí vás dovnitř.
Fenton si promluví s Glennem a zjistí,že aby Glenn vyhrál,bude potřeba,ehm,poněkud pozměnit realitu.Dokud jste na chodbě,prohlédněte si kabely,které vedou na stadion,taky držáky na světlo,které jsou umístěny pod kabely a pak,aby řeč nestála,zapalte uschlou kytici o blikající žárovku nalevo od dveří do šatny.Zkuste dveře do skladu,jsou zavřené,vlezte tedy do šatny a prohrabejte koš na odpadky u dveří,najdete čisticí prostředek,Přečtete si cedule nad košem,potom z pod lavičky seberte tenisky,Fenton si z nich nechá jen tkaničky.Z vrchu skříňky seberte bílý ručník,sice nám na nic nebude,ale každý správný stopař po galaxii ví,že je to nutnost.Vpravo pod větrací šachtou seberte z věšáku uvolněný hák a s jeho pomocí otevřete větrací šachtu,Prolezte do vedlejší místnosti,prohlédněte si regály s koulemi a činkami,potom jednu činku seberte.Na pravou stranu regálu u země(ukáže se až o prohlédnutí regálu) položte hák,tkaničkami ho k regálu přivažte a činkou do háku udeřte,ať ho trochu zplacatíte.Hákem odstraňte panel u skříněk vlevo,potom ze skříňky seberte bílý balonek.Prohlédněte si stůl,seberte z něj míčky z umělé hmoty a měřicí pásmo.Použijte na pásmo střep lahve,Fenton z něj uřízne metrový kus.Použijte na metrový kus opět střep,Fenton uřízne 25 centimetrů.Vraťte se ventilační šachtou do šatny,v inventáři spojte míčky s čisticím prostředkem,potom výsledný produkt hoďte do koše.Použijte na koš 75 centimetrový kus pásma a potom ho přilepte k úvodní části měřicí pásky.(25 centimetrový ústřižek zůstane stranou)Zdá se,že mám vše potřebné,vylezte z šatny a jděte na stadion.Uvidíte,jak předposlední závodník Erwin Huber skáče sedm  metrů a padesát centimetrů,můžete vidět kabely,které vedou k stolku rozhodčích i měřicí pásmo,které používají.Ještě je nějak odlákat,aby se mohlo pásmo vyměnit.Vraťte se do chodby a uschlou hořící kytku dejte do jednoho držáku,až rozhodčí odejdou,vyměňte pásma a potom sledujte,jak Glenn skočí 7,35,což mu stačí na to,aby vyhrál zlatou medajli a Fenton je pozván na oslavu v muzeu.
Porozhlédněte se po chodbě,jako první věc,aby nás nikdo neotravoval,seberte vpravo u dveří stojan se zákazem vstupu a postavte ho vlevo ke vchodu na recepci.Prohlédněte si stolek vlevo v popředí,seberte láhev šampaňského a sklenici,sklenici prohlédněte,najdete v ní korek,prohlédněte korek a získáte dráty,kterými byl omotán.Prohlédněte si vitrínu s exponáty z Tibetu,nikde žádný zámek,kterým by se dala otevřít.Z šatny po pravé straně seberte šálu a pak vpravo v popředí zkuste otevřít velké dveře.Nejde to,je na nich pevný zámek.Pomocí drátu otevřete dvířka vlevo od těch velkých,zevnitř seberte mop a kyselinu,kyselinou pak rozpusťte zámek na velkých dveřích.Otevřete dveře,vyslechnete hovor,mapa Piri Reise byla převezena na Wewelsburg castle(opravdu by mě zajímalo,kam Němci na tyhle názvy chodí),potom uvidíte pokus s novou pohonnou jednotkou.Otevřete červenou krabici vedle dveří u kterých stojíte,zůstane vám v ruce držadlo,aušus materiál.Prohlédněte si zábradlí,u kterého stojíte,velkou a malou konzoli pod vámi,zkuste na velkou konzoli použít mop,nedosáhne tam.Vraťte se do haly muzea,držadlem červené krabice otevřete vitrínu s exponáty a seberte z ní skobu.Připevněte skobu k bílé šále,šálu potom připevněte k mopu a jděte opět velkými dveřmi do výzkumného centra.Použijte prodloužený mop na velkou konzoli,Fenton nastaví páku na maximální výkon.V inventáři zasrčte korek zpět do láhve šampusu a použijte láhev na malou konzoli.Ve zmatku,který nastane,můžete v klidu rukojetí vypáčit červenou skříňku,seberte z ní hadici,jeden konec připevněte k zábradlí a druhý(musíte ho sebrat se země) použijte na malou místnost na levé straně obrazovky.V malé místnosti klikněte na tašku,Fenon z ní sebere Eye of the dragon a odcestuje do Weve,Welve,no prostě odjede na hrad.
Chapter five-Deep behind enemy lines   
Od přednosty stanice se dozvíte,že hrad je nepřístupný,protože je v něm momentálně vojenská základna a jiná cesta do hradu nevede.Prohlédněte si kříž vlevo,seberte z něj svíčku,nalevo od přednosty zaregistrujte sekeru,napravo automat na sladkosti a přečtěte si informační ceduli.Šachty,které vedou do hradu?zajímavé.Nad barelem s vodou seberte ocelové lano,jděte k bráně v zadní části obrazovky,prozkoumejte bránu i řetěz,potom rukou očistěte ceduli napravo od brány a prohlédněte si jí.Použijte svíčku na provaz,kterým je přivázaná na kolejích drezína,až se za drezínou přednosta rozeběhne,seberte nalevo od místa,kde stál,sekeru.Napravo od místa,kde byla drezína,stojí starý vagon,sekerou z něj odstraňte lucernu a dejte do ní svíčku.Pak sekerou zlikvidujte řetěz na bráně a vlezte dovnitř.Orientace uvnitř je poněkud obtížná,protože odboček je plno a lampa osvětluje jen malou část kolem vás.Jděte pořád doprava po hlavní koleji,držte se při horním kraji obrazovky,po nějaké době minete tuším že čtyři slepé odbočky vedoucí dolů,hned potom se hlavní kolej stočí taky dolů,pak opět doprava a narazíte na několik odboček různými směry.Jděte ještě kousek rovně doprava,potom si raději zapněte lupu,odbočkou dolů se dostanete ke kostře,seberte u ní starý hrnec,vraťte se na rozcestí a směrem doprava dojdete ke schodům(Obrázek Bludiště) Po schodech se dostanete do dílny s ohništěm.Pokud si nejste jistí,jestli jste v bludišti našli vše,co se najít dalo,vraťte se tajnými dveřmi do podzemí,pokud máte vše,automaticky vylezete na nádraží,pokud jste něco minuli,vrátíte se z dílny zas do bludiště a budete muset hledat dál.Odhrňte závěs vlevo,seberte louskáček na ořechy a beznadějně špinavé zrcadlo,z trámu vytáhněte pomocí louskáčku hák,napravo od krbu seberte ruční vrtačku.Vylezte po schodech nahoru,z brnění seberte rukavice,se stolku vpravo cínové vojáčky a stojan na svíčku,zaregistrujte prasklinu ve zdi nad stolkem.Cínové vojáčky dejte do hrnce,po levé straně vedle brnění ještě seberte kůži divokého kance a vylezte dveřmi vpravo ven na balkon.Koukněte se do teleskopu,potom na něj použijte vrtačku,uvolněný teleskop vezměte z inventáře a prohlédněte si s ním vesnici pod hradem.Vraťte se do dílny,hrnec s vojáčky dejte na oheň,potom cín nalejte do stojanu na svíčku a hákem ze stojanu vytáhněte minci podobný kus cínu.Tajnými dveřmi se vraťte na nádraží,použijte cínovou minci na automat na zdi,z barelu naberte do hrnce vodu a pak přidejte do hrnce citronový bombon.Namočte v hrnci kančí kůži,očistěte s ní zrcadlo a vraťte se do hradu do dílny.Vylezte do poschodí,do praskliny nad stolkem dejte hák,potom na hák pověste zrcadlo,nakonec použijte na zrcadlo dalekohled,zjistíte že mapa Piri Reise je v Severní věži.Fajn,jenže jak zjistit,kde je sever?Vylezte na balkon,dalekohled zaměřte na vesnici a prohlédněte si kostel,z jeho postavení si Fenton odvodí,že severní věž je na opačné straně hradu,takže vyvstala otázka nová,jak se na Severní věž dostat.Slezte dolů do dílny,cestou si vezměte zrcadlo i hák,přece jim to nenecháme,když nemusíme.Kůží z kance uhaste oheň,prohlédněte si komín a na objevený žebřík použijte rukavice z brnění.Vydejte se po střeše na dlooouhou cestu na Severní věž,nakonec dorazíte do místnosti,pod kterou by měla být krypta.Použijte na kamenný kruh na zemi vrtačku,potom do kruhu strčte hák a zatočte dvakrát kolem na sloupu vpravo.Po prvním zatočení sjede od stropu lustr,po druhém vyjede zase nahoru i s kamenným kruhem.Slezte dolů do otvoru,prohlédněte si všechny čtyři pulty-jsou v moci svatého Murphy,takže mapu Piri Reise vždy najdete až na tom posledním,jedno v jakém pořadí je prohlížíte.Na pult,kde jste našli mapu,použijte Eye of the dragon a vyznačí se vám na ní místo,kde je druhá brána.V Indii,na poloostrově Kathiawar severně od Bombaje.Fenton má poblíž v Rajkotu známého,takže dostat se tam bude hračka.
Chapter six-The eye of the tiger
Když dorazí Fenton do Indie,ve vesnici najde jen krev a peří,buď měli divokej mejdan,nebo všechny něco sežralo.Seberte vpravo hrst rákosí a položte ho na ohniště,z hromady si seberte další hrst rákosí na později,u velkého stromu vezměte bambusovou tyč,s ní sebere Fenton i hadr.Prohlédněte si krvavé fleky na zemi,potom se země seberte peří,dál posbírejte střepy nádoby,vedle nádobu celou a košík.Prohlédněte koš,najdete v něm dva divné kameny,pak použijte střepy na košík,zůstane vám z něj provaz a tyčky.Prohlédněte si bílou kožešinu pod prostřední chatkou,najdete kozu,není příliš komunikativní,tak se vydejte doleva do džungle.Z jedné chatky vyleze staroch a obeznámí vás o situaci s tygrem.Zaklepejte na chatku,zeptejte se dědka na kameny,jsou to pazourky na křesání ohně,takže až domluvíte,použijte kameny na ohniště.Po zapálení ohně jděte opět doleva do džungle,tentokrát už bez přerušení a jděte do lokace označené  velkým otazníkem,dorazíte k bažině.Na druhé straně vidíte raněného a naštvaného tygra,budeme dělat,že ho nevidíme a chovat se,jakoby byl někde na druhé straně světa.Seberte modrou houbu a zelené byliny,a protože kvůli tygrovi nechce Fenton vylézt po stromě k vraku letadla;vraťte se do vesnice.Zaklepejte na chatku,zeptejte se staříka na houbu,je jedovatá.Strčte houby do nádoby,nádobu dejte na oheň a vydestilujete sedativum.V inventáři spojte klacek z koše se střepem,přidejte k tomu slepičí péro a pomocí hadru sundejte nádobu z ohně.Namočte šipku do nádoby,potom jí strčte do bambusové tyče,foukačka je hotová.Nabídněte schované koze zelené byliny,vyleze ven a máte ji v inventáři.Použijte na ni provaz,pak ji přivažte k velkému stromu a půjdeme na lov.Jděte do bažin,klikněte na tygra,Fenton na něj zapíská a tygr nás sleduje do vesnice.Až přijde ke koze,použijte na tygra uspávací šipku,stařík vás zavede ke chrámu,tedy k tomu,co z něj zůstalo nad vodou.Skočte do vody,zjistíte,že kolem vchodu do chrámu plave žralok,prostě taková super příroda,kam se člověk koukne.Naberte do nádoby vodu,vraťte se do bažiny a vylezte k vraku letadla.Hrábněte do kokpitu,najdete lepenkovou krabici.Otevřete ji,uvnitř je radio,prohlédněte ho,upadne z něj klika.Použijte kliku na kryt motoru,najdete dráty,připevněte je k radiu a slezte ze stromu.Namočte lepenkovou krabici v nádobě s vodou,jděte k chrámu a naberte do nádoby novou vodu,pak jděte do vesnice.Nalijte vodu na krvavé fleky,potom v nich otřete bílý hadr,je teď hezky zakrvácený,připevněte ho k drátu u radia.Jděte k chrámu,radio použijte na vodu,potom na rádio použijte kliku a žralok raději odpluje někam jinam.Skočte do vody,uvidíte modrou čáru,kolik má Fenton vzduchu,ale žádné strachy,až celá zmizí,Fenton sám vypluje na hladinu a až se nadechne,skočíte do vody vždycky znova.Naberte do nádoby bláto ze dna,seberte poblíž ležící tyč a prohlédněte si otvor ve dveřích do chrámu,Na souši použijte tyč na rostliny obepínající nějaký výčnělek,potom si očištěnou skálu prohlédněte,pokuste se symbol otisknout na mokrou lepenku,nejde to,tak jděte do bažiny.Lianu rozsekněte tyčí,potom na kapající konec použijte rákosí a vraťte se k chrámu.Použijte naolejovaný rákos na kamenný výstupek,potom na něj přiložte lepenku,lepenku zase seberte a vymodelovaný tvar v ní zalejte bahnem z nádoby.Vraťte se do vesnice,zabahněnou lepenku strčte do ohně,potom na ní použijte tyč a s hliněným vypáleným znakem se vraťte k chrámu.Skočte do vody,doplavte ke dveřím a hliněný znak přitiskněte na otvor ve dveřích,voila,dveře se otevřou,jste v ruinách chrámu a kupodivu se tady dá i dýchat.Z podlahy seberte tři kamenné kusy,jeden je napravo od vás,druhý více vpravo u kamenného výstupku a třetí v zadní části obrazovky.Čtvrtý seberte ze zdi vpravo,pátý vlevo ze stěny s freskou a poslední šestý z tmavé zdi vlevo od té s freskou.Prohlédněte si malby na stěnách,není to nutné,ale jsou na nich zajímavé příběhy,potom klikněte na sloup uprostřed místnosti a do každého otvoru dejte jeden kámen.Cílem následujícího puzzle je mít současně zatlačené všechny kameny,klasika,když jeden zatlačíte,nějaké jiné zas vylezou-a já odmítám přijít na přesný postup,v jakém kameny mačkat-není to složité,vy si nějak poradíte.*O dvě hodiny později-ale no tak jo,kameny si označte-1 je kámen na dvanácti hodinách(tj ten nahoře),směrem hodinových ručiček kameny 2,3,vespod je 4,následuje 5 a 6.Stiskněte 4,2,4,6,1,3,1(alespoň  doufám,že je vzorec pokaždé stejný)*Seberte zlatý předmět uprostřed - a Fenton dostane morální dilema,co s klíčem udělat.Odcestuje do Hong Kongu za Westonem,protože neví,co my,že Weston spolupracuje s Němci,a skončí zpět v chrámu spolu s hraběnkou a hromadou vojáků.Taky zjistí,že Kim je živá,takže splní hraběnčin požadavek na otevření brány,aby se životní status Kim nemusel měnit.(Z čehož plyne,pokud vás tlačí morální dilema,jděte si ulevit a jinak si ho nevšímejte.Jen si to ale nechte pro sebe,nebo budu zasypán majly,co to naší zlaté mládeži strkám do hlavy)Fenton se setká s duchem Richarda,díky dilataci času,rozmaru stavitelů a jiných fenoménů žije Richard 10 000 let v minulosti.Z Richadrovy přednášky vyplyne,že Fenton musí najít v ruinách tři kusy amuletu.
Chapter seven-The heart of the world
Budete střídavě hrát za Fentona v současnosti a Richarda v minulosti,kdy z chrámu ještě trosky nebyly.Vyjděte coby Fenton do vedlejší místnosti a zjistíte,že se absolutně nikam nedostanete,takže se přepněte na Richarda.
Richard-vlevo pod kamennými hlavami odstraňte víko a seberte dřevěné kolo,na pravé straně seberte z hromady jeden ořech,potom u východu do druhé místnosti vezměte zhaslou pochodeň.Přejděte do druhé místnosti,seberte u potoka tyč vpravo,automaticky seberete i řetěz.Tyč použijte na hromadu hlíny vlevo od potoka,až jí náležitě rozmělníte,seberte z ní kus rukama.Pod hlínou byla rakev,ale protože jí zatím neotevřem,budeme jí ignorovat.Z místnosti vedou 4 cesty,nahoru,dolů,doprava a doleva.Vlevo je výchozí místnost,kde jsme začali,před vchodem do místnosti vpravo zlikvidujte tyčí stalagmit,potom do místnosti vlezte,uvidíte v dáli kněze,a ve spodní straně obrazovky kamenný blok.Na kněží se vybodněte,seberte kamenný blok a místnost zase opusťte.U potoka ještě skopněte hromadu kamenů a jdete pryč,směrem nahoru nebo dolů,to máte jedno,vždy se dostanete na mapu.Zapamatujte si,že jste vylezli ze Severní jeskyně,na výběr máte na mapě Jihovýchodní a Jihozápadní jeskyni,dále jen JZ a JV.Jděte do JZ jeskyně,v inventáři spojte louč s řetězem a ponořte jí do lávy pod vámi,dostanete hořící louč a kupodivu i ten řetěz.Prohlédněte si sochu před sevou,do pravé misky dejte ořech a nasbírané bahno,potom místnost opusťte.Jděte do JV jeskyně,urvěte jeden krápník a do velké kádě po levé straně naházejte krápník,dřevěné kolo,obsah pomocí louče rozpusťte a na vrch přihoďte řetěz.Vraťte se do Severní jeskyně,na rakev použijte pochodeň a jděte doleva do výchozí místnosti.Na kamennou desku v pravém horním rohu,na kterou kape voda,položte kamenný blok,tím jsme pro budoucnost udělali víc než dost a půjdem se podívat za Fentonem.(Pokud chcete vidět příčinu a následek v přímém přenosu,následujte coby Fenton Richarda,a po každé Richardově akci přepněte na Fentona,ať vidíte,co tím vlastně udělal.Velice zajímavé,no striptýz to sice není,ale uvědomte si taky,že jste v troskách starého chrámu.Nemůžete mít všechno najednou,bohužel)
Fenton-Zjistíte,že místnost plná vody se změnila k nepoznání,otevřete rakev a seberte z ní kost.U potoka nasbírejte hromadu oblázků a jděte do místnosti vpravo,najdete hraběnku a na chvíli se přepojíte na Kim.
Kim-prohlédněte si stůl a pokuste se dostat ho k sobě blíž.
Fenton-V popředí seberte krystaly,z místnosti odejděte a jděte po mapě do JV jeskyně.Vytáhněte z kamenné nádoby kus ledu,všimněte si tří výklenků ve stěnách celé jeskyně,do každého dejte jeden krystal,až se roztopí ledový kvádr,seberte z něj první část amuletu.Odejděte z jeskyně a jděte do JZ jeskyně,do lávy ponořte blok ledu,potom do levé misky sochy dejte kost a z jeskyně odejděte.Jděte do Severní jeskyně,dál doleva,v pravém horním rohu seberte kamenný blok,za ty roky se v něm vyhloubil hezký otvor.Spojte blok s řetězen.vlevo dejte do soukolí dřevěné kolo a do jedné z hlav vložte oblázek.Prohlédněte si-vizuálně-kamenný sloup uprostřed disků,jsou na něm,směrem doprava,tři červené čáry.Vaším úkolem při následujícím puzzle je nastavit disky tak,aby na každém z disků směřovala červená čára taktéž doprava.Disky se ovládají vkládáním oblázků do jednotlivých hlav,první hlava zleva otáčí všechny tři disky,prostřední hlava otáčí vnitřní dva disky,hlava vpravo otáčí střední disk.Takže-házejte do hlavy vlevo oblázky,dokud na vnějším disku nebude červená čára správně nastavená,potom stejným způsobem pomocí prostřední hlavy nastavte červenou čáru u prostředního disku,nakonec házejte oblázky do pravé hlavy,dokud nebude na vnitřním disku čára na svém místě.Po vyřešení(Fenton oznámí,že se něco otevřelo) seberte z kamenného sloupu druhý díl talismanu,a odejděte do JZ jeskyně s lávou.Ponořte do lávy dutý kvádr na řetěze,potom kámen s lávou použijte na prostřední otvor v soše,ze sochy pak seberte poslední díl amuletu.Všechny díly spojte dohromady a jděte do Severni jeskyně,v ní pak do místnosti vpravo,vykonáme zdvořilostní návštěvu u frau von Hagenhild a jejích poskoků.Použijte amulet na silové pole,objeví se Richard a zasvětí vás,jak amulet používat správně.Vyleze drak a na chvíli se přepneme na Kim.
Kim-kopněte do stolu a potom nohou přitáhněte střepy.
Fenton-Kromě draka vidíte zleva doprava 4 plošiny.Použijte postupně na dvě různé plošiny amulet,potom coby Kim seberte střep a použijte ho na pouta,opět jako Fenton použijte amulet na zbylé dvě plošiny.Hraběnka narazí na Kim,chvíli spolu bojují automaticky,hraběnka je kupodivu celkem ohybná a mrštná-škoda,že v Shamballa není bahno,miluju ženský zápasy v bahně,no,ale co nadělám,teda kromě toho,že si zapnu sportovní kanál..Aehm,takže jdeme zpět do akce.
Kim-Zápasení nechám na vás a vaší imaginaci,ať jsem se snažil sebevíc,nepodařilo se mi navodit situaci,aby hraběnka zvítězila,takže si vybírejte,jaký druh útoku chcete zvolit,po nějakém čase,kratším či delším se hraběnka ocitne buď pod hromadou beden(A,B,A),které ji v zápětí zavalí.nebo jí Kim shodí z mostu(B,B,B) po krásném souboji s lopatou,případně spadne hraběnka do lávového jezera(B,C,C) a Fenton přiběhne Kim,s křížkem po funuse,na pomoc.Richard se rozhodne,že zůstane v Shamballa,vychutnejte si happyend v záři zapadající energetické bariéry,ale pozor,počítač ještě nevypínejte.
Po dohrání se vám zpřístupní bonusová sekce,můžete si chvíli zahrát promo verzi Lost Horizon z roku 2008,po složení puzzle na vás čeká oznámení,že se chystá 3.díl Secret Files,nebo si můžete procvičit chvaty u závěrečného souboje s hraběnkou.Pokud jste vrátili flétnu,dostanete navíc cenu za poctivost.
Jak sbalit zpěvačku na začátku hry-snadno,volbou odpovědí 1,1,1,1.
Pokud někdo přijdete na způsob,jak by se dala Kim zabít,dejte mi vědět(stejně tak,pokud najdete ještě další variantu konce souboje)Dík a doufám,že jste si hru užili.M_K

Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 
 

Náhledy fotografií ze složky Lost Horizon

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář