Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

EDNA & HARVEY: THE BREAKOUT(Edna Bricht Aus)

25.6.2011 Autoři návodu-Karel Frey @ Midnight Knight

Poznámka-návod bude možná trochu zmatený,už proto,že Karel má zvýšený práh citlivosti,takže po nějaké době psaní si začal povídat s plyšákem a návod předal mě.Začíná se z toho u nás stávat zajímavá tradice,snad vám to ale vadit nebude..:-)Navíc Karel psal začátek podle německé verze,já pak pokračoval podle anglické a nechtěl jsem ničit to,co už stihnul napsat,tak je možné,že narazíte třeba na dvě různá jména jedné osoby nebo předmětu,ale protože děj se odehrává z větší části v blázinci,považuji to za normální jev.

Ukládání pozic-hra má nadefinováno 9 slotů pro ukládání pozic,což pro mě,který pokud nemusí,užívá slot jen jeden,víc než dost,pokud by vám to nestačilo,nebo jste si chtěli nakopírovat naše pozice bez toho,že přijdete o ty svoje,zkopírujte podadresáře EbaSaveGame až EbaSaveGame9,kde máte uložené pozice,někam bokem a můžete vesele ukládat dál-pro nahrání nějaké starší pozice zkopírujte ty aktuální podadresáře někam jinam bokem,než ty první a na jejich místo zkopírujte původní podadresáře z prvního „bokem“.(Hmm,doufám,že se v tom vyznáte,co vlastně udělat).Jo,a menu pro Load,Save,Exit vyvoláte stisknutím ESC.

K hraní samotnému.Mnoho věcí se dá udělat vícero způsoby(třeba vyrobení ostrého kolíku pomocí stolu nebo mříže),i pomocí dialogů můžete dosáhnout stejného výsledku jinými  cestami,než je v návodu,takže se nebojte experimentovat,většinou budete odměněni zajímavými hláškami.Good luck.M_K

Kapitola první-The great escape

Po skončení úvodní animace se Edna a její plyšový králík Harvey ocitnou zamčeni v cele blázince. Poté co vás zkontroluje zřízenec,použijte Harvyho na polstrování,následuje test,nakolik polstrování utlumí křik,pak vezměte (nehmen) šroubovací nohu od židle. Použij (benutzen) nohu z inventáře na desku stolu a tak jí rozbiješ. Získáš tak vcelku ostrý nástroj. Promluv si (reden) 2x se zřízencem přes mříž nade dveřmi (napoprvé tě odbyde). Pohovoř s ním zejména o úděsném vedru v cele (volba 4) a poté ho požádej o zapnutí klimatizace (volba 4). Zřízenec si to chce rozmyslet a tak mu polichoť jak skvěle hlídá dveře (volba 6). Poté s ním pohovoř o tom jaký je to výborný sportovec (volba 1) a nakonec s ním rozeber minigolf (volba 2). Zřízenec je celý naměkko a tak klimatizaci zapne. Nyní se můžeš trochu vyřádit. Použij ostrou nohu z inventáře na jakékoliv polstrování cely (aktivní místa lze zvýraznit mezerníkem) a tak jej roztrhneš. Až se trochu uklidníš, zkus najít ten čtverec polstrování, za kterým se nachází klimatizace. Tento čtverec je na zadní stěně, v levém sloupci, čtvrtý zdola. Po roztržení tohoto čtverce se na zem vysypou kousky molitanu. Použij znovu ostrou nohu na roztržené polstrování a tím odkryješ mřížku klimatizace. Vylez k mřížce a zkus na její šrouby použít nohu od židle. Jelikož mají křížové drážky tak šrouby nepovolí. Použij tedy na mřížku Harveye z inventáře, aby ti poradil co s tím. Poté použij Harveye na jeden ze šroubů,Harvey Edně prozradí,že kdysi měla zvláštní schopnost,zeptejte se jakou(třeba možnost 5-zadržet dech na 10 minut,narážka na Gajbraše z Monkey Island),dozví se,že kdysi uměla odšroubovat šrouby. Použij Harveye ještě jednou a slib mu, že se s ním přeneseš do dětství (volba 1). Edna a Harvey se ihned poté přesunou v čase o 10 let zpět a ocitnou se ve sklepě rodného domu. Její otec Mattis tady Ednu zavřel,protože zlobila kluka ze sousedství Alfreda Marcela,syna psychiatra,který vede místní léčebnu. Nyní hraješ za Harveye. Prostuduj nápovědu jak používat předměty a poté jí zavři. Pokud si chceš s Ednou o něčem promluvit, klikneš na danou věc a přetáhneš na Ednu její ikonu. Promluv si tedy s Ednou o sklepním okénku a poté o hrábích. Přepni se na Ednu ikonou vpravo dole. Vezmi si hrábě a použij je na otevření sklepního okénka. Přepni se na Harveye a vylez okénkem ven. Obejdi dům dozadu. Zde sedí bratr Alfred a otec Mattis a ládují se zmrzlinou. Prozkoumej noviny pod slunečníkem a článek 2 úplně nalevo přetáhni do inventáře. Vrať se za Ednou a o článku si s ní promluv. Píše se zde o zloději, který otevřel dveře své cely pomocí ukousnutého nehtu a utekl na svobodu. Edna se nechá inspirovat a také si jeden nehet ukousne(dost odpudivý zvuk,brrr,běhá mě z toho mráz po zádech). Přepni se na ní a dojdi po schodech ke dveřím ze sklepa. Použij nehet na šroubky západky a cesta ven je volná. Ihned poté se Edna s Harveyem přesunou do současnosti a jsou opět v cele blázince. Vyšplhej znovu k mřížce ventilace. Otevři inventář a klikni na Harveyovu schopnost 1. V inventáři se objeví nehet, který použij na všechny 4 šroubky mřížky. Mřížka odpadne, ale ještě je potřeba vypnout větrák klimatizace. Slez dolů a promluv si se zřízencem. Promluv s ním opět o minigolfu (volba 6) a poté o pálce kterou používá (volba 1). Nakonec mu řekněte,ať svou slavnou pálku vezme a práskne se s ní přes hlavu. Zřízenec se naštve,klimatizaci vypne, aby Ednu potrestal za její drzost. Vyšplhej k šachtě klimatizace a zkus vyndat zastavený ventilátor. S pomocí od Harveye se to po chvilce povede. Vlez do šachty a popolez doleva. Skrz mřížku klimatizace vedoucí do vedlejší místnosti zaslechneš rozhovor mezi doktorem Marcelem a jeho přisluhovačem. Doktor mluví o Edně. Je se svými metodami v koncích, jelikož Edna si ještě po 10 letech pamatuje na určitou událost. Ale o co jde? Edna na to chce přijít o to více, jelikož doktor označil jejího otce jako odsouzeného vraha. Chce se tedy dostat ven z blázince, aby očistila jméno svého otce. Poté co doktor a jeho poskok opustí místnost, použij nehet na mřížku klimatizace. Po té co jí sundáš, slez do místnosti. Otevři skříň a podívej se dovnitř. Edna měla jako dítě ze tmy strach. Podívej se na tři fotografie vystavené na krbu-můžete si s fotografiemi promluvit,jen tak pro zpestření,jinak to nemá žádný vliv. Poté si prohlédni novinový článek vystavený nad nimi. Píše se zde o otci Edny jako o vrahovi. Prozkoumej poháry vystavené v polici vzadu na stěně. Police má bezpečnostní sklo, stejně jako okna.Pod poháry zaregistrujte šuple,momentálně zamknuté-ne na dlouho,doktore,ne na dlouho. Vezmi si pálku na pólo z koše pod policí a také psací pero položené na stole. Pokud chceš, můžeš pálkou psací stůl rozbít.(Toto bohulibou činnost můžete s obměnami provádět na mnoha místech,třeba trhat ze zdí kusy plakátů,doporučuji,alespoň pak víte,kde už jste byli Vezmi si lexikon položený na boku krbu a poté otevři dveře místnosti. Dovnitř vejde Hulgor, pravá ruka doktora Marcela. Můžeš s ním mluvit o čem chceš, ale k ničemu to nevede. Hulgor je pevně odhodlán Ednu vrátit do cely, nebo s ní zde počkat, než přijde doktor. Po skončení rozhovoru použij na Hulgora pálku na pólo. Poté dej omráčeného poskoka odpočinout do skříně a zavři ho tam. Otevři dveře místnosti a vyjdi ven na chodbu. Pokuste se sebrat vázu na sloupku u dveří naproti a ta se rozbije. Vejdi do dveří a ocitneš se v komoře. Pokud chceš, můžeš si zde rozsvítit světlo pomocí vypínače u dveří. Prozkoumej věci v policích a poté si z jedné z nich vezmi kreslený časopis(po celou dobu,kdy jsem měl komiks v inventáři,jsem pro něj nenašel uplatnění.Předpokládám,že šlo o kanadský žertík autorů spojený s názvem komixu-Captain Useless..:-)). Otevři okno a vylez ven na střechu. Rozhlédni se po okolí a získáš tak představu, jak vysoko se Edna nachází. Popojdi za roh střechy a prozkoumej anténu. Edna s ní zatřese a tak strážnému v monitorovací místnosti pokazí signál u televize. Popojdi až na druhou stranu střechy, kde spatříš výstupní mřížku klimatizace. Vyrob si nehet pomocí Harveyovy schopnosti 1 v inventáři a použij ho na odstranění mřížky. Vlez do šachty, slez do doktorovy kanceláře a vyjdi ven na chodbu. Popojdi po chodbě vpřed a za rohem spatříš starého známého za dveřmi tvé cely. Zkus okolo něj nenápadně projít ale hlídač si Edny všimne. Edna začne utíkat, ale hlídač je jí v patách. Rychle vejdi do komory a vylez z okna. (Pokud to nestihneš, hlídač Ednu uvězní v cele.) Hlídač je tu během chvilky, ale na střechu se za Ednou neodváží. Obejdi střechu a známou cestou dojdi opět na chodbu. Použij sloupek na kterém stála váza a Edna ho přisune ke dveřím komory. Polož na sloupek lexikon a tak hlídače v komoře uvězníš. Cesta dál je volná a tak popojdi po chodbě za roh a sejdi po schodech do 3. patra. Vejdi do kovových dveří vedle schodiště a ocitneš se v monitorovací místnosti. Strážnému na jeho dotaz odpovězte cokoli,podle toho,co řeknete,něco utrousí a přestane si vás všímat. Prozkoumej odpadkový koš a poté si z něj vezmi použitý papírový kelímek. Podívej se na zásobník s pitnou vodou. Edně je divné, že je prázdný. Zkus sebrat klíč, který má strážný za opaskem, ale ten si ho hlídá jako ostříž. Promluv si se strážným a zeptej se ho na klíč (volba 2). Jdou sním otevřít všechny dveře ústavu až na jednu výjimku. Zeptej se tedy které ze dveří klíčem nejdou otevřít (volba 6). Jsou to jedny ze dveří místnosti ve druhém patře. Doktor tam chodí každý den ve stejnou hodinu. Někdy je za dveřmi slyšet strašný pláč a bědování. Můžeš se ještě strážného zeptat na nějakou záminku jestli ti klíč půjčí, ale žádná z nich na něj neplatí. Zeptej se ho tedy zda vypil všechnu vodu (volba 4) a on to potvrdí. Zeptej se ho na vodu znovu (volba 2) a vyčerpejte všechny vodní možnosti,Edna dokáže být velice,velice krutá. Strážný musí mít močový měchýř jako slon, neboť i přesto že je přepitý, nesmí odejít na WC a musí stále sedět v monitorovací místnosti. Dozvíš se také, že když strážný kouká na monitory moc dlouho,začíná vnímat zapnuté monitory jako písmena-jak zjistíte časem,je tahle informace klíčová,doporučuji pro lepší orientaci uložit obrázek se současnými monitory a pokud někde rozsvítíte nebo zhasnete světlo,pokud to bude možné,jděte se na monitory podívat,na kterém se změna projevila.(obrázek Původní monitory) Ukonči rozhovor (volba úplně dole) a odejdi z místnosti. Jdi chodbou vpřed a za rohem vejdi na WC. Zkus pustit vodu z kohoutku a naplnit s ní papírový kelímek. Ten se okamžitě rozmočí. Ještě můžeš zkusit dávkovač mýdla a pak WC opusť. Nyní vejdi do nejbližších dveří a ocitneš se v kuchyni. Prozkoumej fotografii doktora Marcela, která visí na šipkovém terči. Použij automat na žvýkačky. Edna jednu ochutná, ale pak žvýkačku s nechutí vyplivne na podlahu. (Pokud předtím otevřeš okno, Edna žvýkačku vyplivne ven-doporučuji okno otevřít,časem se to bude hodit.) Opět můžeš použít mýdlo a poté prozkoumej kávovar. Edna zjistí, že v něm chybí filtr a káva. Otevři horní skříňku kuchyňské linky a vezmi si z ní krabici cornflakes. Krabice müsli je pro Ednu příliš zdravá, sklenice marmelády pro změnu ulepená. Otevři v inventáři krabici kornflakesů a objevíš v ní policejní odznak.Můžete si prohlédnout vodovodní trubici,zjistíte,že Edna má u toho zajímavé asociace,týkající se sexu a pití vody z kohoutku,opusť kuchyň a jdi zpět do monitorovací místnosti. Vyndej z koše další použitý kelímek a vyjdi ven z místnosti. Sejdi po schodech dolů do 2. patra. Zde spatříš zamčené mříže, které oddělují chodbu s celami. Dřevěné dveře nalevo jsou také zamčeny. Vejdi do dveří s výstražnou cedulí napravo a ocitneš se v ambulanci. Prozkoumej elektrické křeslo, přilbu, ovládací pult a páku napravo. Opusť místnost a sejdi po schodech dolů do 1. patra. Také zde je chodba oddělená mřížemi. Na chodbě stojí Bruce Broker s utrženým sluchátkem a dělá že telefonuje. Zkus ho oslovit, ale nereaguje,takže nebudem reagovat taky. Sejdi po schodech dolů do přízemí. Prozkoumej nástěnku v zadní místnosti(dnes volný výběr jídel),napravo si prohlédněte  obrázek(Edna na něm vidí dívku v břiše velryby,opravdu zajímavé) a poté vejdi dvoukřídlými dveřmi vlevo vzadu do jídelny/dvoukřídlým dveřím vlevo v popředí se prozatím vyhýbejte jak čert kříži,ušetříte si tím nějaké to chození navíc. Zde si vezmi z jednoho stolu láhev kečupu a láhev hořčice. Poté vejdi dveřmi vzadu do kuchyně,vedle utěrky seberte se zdi azbestové rukavice,ze sporáku seberte menší hrnec vlevo,otevřete šuple pod sebraným hrncem a seberte z něj nůž a vidličku-kupodivu žádná lžíce,zřejmě nedostatkové zboží.Vlevo si prohlédněte tabuli s menu,prozatím je nepřístupná pro naše experimenty,takže se vraťte do hlavní haly se schodištěm nahoru,jděte až do vrchního patra a vlezte znova do dveří vlevo-vpravo jsou dveře zablokované sloupem,kdybyste zabloudili.Jděte k zamknutému šupleti pod diplomem,pomocí nože šuple otevřete a seberte z něj starý klíč,zřejmě důležitý,když se ho doktor snažil,marně,schovat,teď ještě najít dveře,které se s ním dají otevřít.Vyjděte ven,slezte po schodech do patra se zamknutou mříží a klíč použijte na dveře vlevo od mříže.Vlezte do dveří,celá místnost je věnovaná mrtvému Albertovi-prohlédněte si jeho obraz na stěně,Edna si myslí,že za jeho smrt může doktor a snaží se jí kvůli tomu vymazat paměť.Prohlédněte si všechny věci kolem sebe,můžete na ně většinou i mluvit,nakonec si prohlédněte knihu s domácími úkoly.Velmi zajímavá kniha,i když patří Alfredovi,na straně je podpis otce Edny,navíc je psaný samotnou Ednou. Harvey si vzpomene,že kdysi učil Ednu,jak falšovat podpis svého otce.Protože taková věc se může vždycky hodit,použijte Harvey na knihu s úkoly,přenesete se opět do minulosti.Edna je ve škole,hodinu má pan Hornbush,který Ednu s oblibou zavírá do skříně,když vyrušuje,takže všechno bude muset udělat Harvey.Nenamáhejte se dát Edně nějaký předmět,dokud je ve třídě,nechce profesora naštvat a tak Harvyho ignoruje.Vykoukněte ven z okna a přetáhněte k sobě tři pouťové atrakce,jedno jaké,a jednu po druhé předložte Edně.Ednu cirkus zaujme,Albert začne žalovat,že si povídá sama se sebou,dostane od profesora varování,po předložení třetí atrakce Hornbush zavře Ednu do skříně.Přetáhněte si profesora do inventáře a pak vlezte malým otvorem za Ednou do skříně.Z kabátu seberte dopis,dejte ho Edně,je ale moc tma a nedokáže ho přečíst.Přetáhněte na Ednu otvor ve skříni,vystrčí dopis ven a Harvey jí přečte obsah-doktor platí profesorovi za to,aby Ednu za každou cenu držel co nejdéle ve škole,obzvláště pak,když je venku hezké počasí.Podezřelé.Přetáhněte na Ednu siluetu profesora,vrátí se do třídy,pod lavicí seberte otcův vzkaz,dejte ho Edně a Harvey jí vnukne myšlenku,aby vyrobila svůj vlastní vzkaz pro profesora,psaný otcovou rukou,a tak se Edna naučila falšovat.Vracíte se do přítomnosti a pro nás z toho plyne důležité morální ponaučení-pokud chcete být velký boss jako Al Capone,musíte kariéru odstartovat zdánlivými maličkostmi.V inventáři máte novou položku,Harvey 2,vyjděte z pokoje,pokračujte po schodech nahoru do posledního patra,pak do dveří vlevo a Harvey 2 použijte na doktorův diplom,Edna se naučí falšovat podpis doktora Marcela,ten se vám uloží do inventáře(jako už mnohokráte,nemáme zatím tušení,k čemu nám to bude dobré,ale ze zkušeností už víme,že k něčemu časem určitě) Vylezte ven,jděte po schodech dolů až do hlavní místnosti,prozatím stále nelezte do dvojitých dveří vlevo v popředí(vedou k hlavnímu východu s hlídačem),místo toho si uděláme menší orientační odbočku,budete po blázinci dost chodit sem a tam,tak ať nemusím vždy psát přesný popis cesty.Z haly,kde stojíte,vedou celkem troje dveře,ty vlevo k hlavnímu vchodu,dveře vzadu napravo od schodiště vedou do chodby s bočním vchodem do budovy(jsou zamknuté),dveře vzadu nalevo od schodiště vedou do jídelny.Z jídelny se dveřmi vlevo dostanete do chodby,která vede na psychoterapii,dveřmi vzadu se dostanete do kuchyně a odtud dveřmi vpravo na chodbu,kde jsou boční dveře z budovy.Kruh se uzavřel.Chodba s bočním vchodem pak pokračuje dál dozadu po schodech dolů,vidíte chodbu s několika dveřmi a dalšími schody.Dveře vzadu vlevo vedou do prádelního výtahu(nebo spíš přepravníku),když z chodby slezete po schodech dolů,zelené dveře vpravo vás zavedou do kartotéky,dveře vlevo,za graffiti,k peci,od pece pak vede žebřík dolů.Doufám,že jsem vás neodradil,jen bych poznamenal,že tohle je zatím jen zaměstnanecká část blázince,za chvíli bude těch chodeb a dveří ještě víc.Takže,z haly se schodištěm jděte do pravých zadních dveří,pokračujte dozadu po schodech,přečtěte si vzadu na zdi oznámení,že se lžíce mají vracet(někdo má zjevně se lžícemi nějaký problém),slezte po schodech dolů a jděte do dveří vpravo,do kartotéky.Nalevo od dveří si prohlédněte na zdi pohlednici z Vladvlakistanu,taky zprávu o tom,že měsíc padá na Zem,z vršku kabinetu pak seberte formulář na terapii,v inventáři na formulář použijte Marcelův podpis a máte formulář podepsaný.Otevřete kabinet a buď pomocí Look nebo Pick up prostudujte záznamy všech pěti pacientů,potom z místnosti odejděte.Jděte do dveří vlevo,můžete si otevřít dvířka pece,potom slezte po žebříku dolů a promluvte na díru v zemi.Vyleze z ní Almo,který pomocí lžic vykopává tunel(aha,tak odtud to lžícové manko),potřeboval by novou lžíci,hlína je tvrdá a všechny lžíce mu už došly.Vraťte se do haly se schodištěm,jděte skrz jídelnu a pak dveřmi vlevo do chodby vedoucí na terapii,vstupte do dveří.*Následující akce by se vzhledem ke kontinuitě děje měla odehrát mnohem později,ale protože v té době bude přístup na terapii komplikovanější,a protože to hra dovoluje,provedu jí hned.Protože ale ještě neznáte souvislosti,buď udělejte přesně to,co píšu,nebo si terapii nechte na později,jak chcete* Terapie je pro nejhorší případy-designery počítačových her,terapeutce řekněte,že máte vyplněný formulář,potom si nechte předvést,jak taková terapie vypadá a nakonec odpovězte na otázky terapeutky-1.jmenujete se Adrian a jste král,2.na hodinách tělocviku jste byli vždy druzí,3.pokud byste měli psa,tak by měl zelenou barvu.Pokud odpovíte správně(nápovědi byly ve složkách archivu),dozvíte se,že do vás uhodil blesk a máte potřebu mít neustále vše pod kontrolou,po skončení terapie jste „vyléčeni“.Vraťte se zpět do haly a konečně vejděte do dvojitých dveří vlevo v popředí.Narazíte na vrátného,ať řeknete,co chcete,spustí poplach,přijde ošetřovatel a odvede vás do společenské místnosti.(a tím máte po nějakou dobu odepřený přístup do míst,kde už jsme byli,a kam se budeme potřebovat vrátit)Pokuste se vlézt do stanu,před kterým stojí Drogglejug,zastaví vás a nepustí dovnitř.Ukažte mu policejní odznak,pak vlezte do stanu a promluvte si s králem Adrianem.Ten vás vyzve na souboj ve hře panna/orel,pokud vyhrajete,dostanete jeho zlatou medajli,nabídku přijměte a několikrát si zahrajte.(Otázku,kterou jste se naučili na terapii,na něj prozatím nepoužijte)Jak se ukáže,nemáte šanci,díky úderu blesku vidí Adrian budoucnost,takže v každé hře zvítězí,až skončíte a vylezete ze stanu,jděte dozadu k oknu a promluvte si s Alumanem.Ten pomocí věšáku nasává kosmickou energii,takže se nesnažte lhát a řekněte,že jste Edna.Pak si s ním promluvte o všem z nabídky,až přijde řeč na Adriana,slíbí Aluman,že vám pomůže,ale nebude se vám to ani trochu líbit-udělá vám elektrošok,abyste taky viděli budoucnost(no,nevím,při tom počtu elektrošoků,co už Edna dostala,by měla vědět,co se stane do konce příštího tisíciletí-ale možná má Aluman speciální metodu,jak šoky dělat) Nejdřív ale Aluman potřebuje abyste mu sehnali lepší věšák.Taky dobrý,v blázinci nejsou střelné zbraně,takže když jeho metoda selže,hezky ho pověsíme.Než se pustíme do hledání věšáku,opět malý průvodce,kde co je.Vzadu,od Alumana doprava se dostaneme k telefonu,dveřmi vpravo v popředí dojdeme k telefonujícímu Brokerovi,od něj dveřmi vpravo do místnosti s televizí,v které je za křeslem schovaný Nock.U Brokera zaregistrujte zamknutou mříž.Směrem doleva ze společenské místnosti dorazíte na chodbu,v které jsou dvoje dveře vlevo,jedny dveře vpravo.Prvními dveřmi vlevo se dostanete k prádelnímu výtahu,druhé dveře vlevo vedou na WC,uvnitř je tma.Dveřmi vpravo dojdete do místnosti s Beemanem,od něj dveřmi vlevo vzadu do baru a dveřmi vzadu v baru do místnosti s kávovarem.Vydejte se tedy do místnosti s výtahem,výtah hlídá inspektor,promluvte si s ním,do výtahu může jen člověk,který má věšák,a to ještě ne ledajaký,musí to být podle pořadí věšák číslo dva-no co,jsme v blázinci,tak nevím,čemu se divíte.Jeden věšák má u sebe Frock,který ve výtahu bydlí,druhý vlastní Nock a třetí Aluman.Po debatě jděte do vedlejších dveří-WC-u mušlí seberte sáček s chipsy,se stolu vezměte misku s fazolemi a potom rozsviťte.Vyskočí na vás Petra,která tady chystá narozeninovou party pro Petra.Promluvte si s ní,Edna slíbí,že Petrovi nic neřekne(hehe),opět zhasněte světlo,vylezte na chodbu a jděte doprava k Beemanovi.Seberte se stolu nůžky,promluvte si s Beemanem,nosí křídla jako výraz solidarity s diskriminovanými létajícími tvory,má zvýšenou produkci ušního mazu a rád by si dal kafe-docela zajímavý výsledek debaty.Po rozhovoru jděte dozadu do baru,zkuste rozsvítit,depresivní Petr vám to nechce dovolit.No,jen počkej,toho ještě budeš litovat.Než začneme Petra ničit,seberte napravo od něj nápojový lístek,přečtěte si ho,v nabídce je jediný nápoj-Stinkydrink,už podle názvu jen pro otrlé.Pokuste si u barmana objednat pití,nechce vás obsloužit,protože nalévá Petrovi.Tak to už fakt stačilo-promluvte si s Petrem,má dnes 40.narozeniny a není z toho nějak šťastný,proberte s ním všechno-Edna je moje holka,dokáže člověku v depresi předvést,že si jen namlouval,že má depresi,tu pravou dostane totiž až po debatě s ní.Úžasný výkon.Po zničující debatě nabídněte Petrovi fazole,příslovečná poslední kapka,Petr vyrazí urychleně na WC.Rozsviťte světlo.Prohlédněte si barel,v kterém je lopata,kterou barman míchá nápoje,a které,kvůli nedostatku normálních říká lžíce.Pokuste se „lžíci“ sebrat,barman vám to nedovolí,tak si u něj objednejte Stinkydrink.V inventáři spojte slámku,kterou jste taky  dostali,se sklenicí plnou ..něčeho zeleného,Edna statečně vypije obsah,nechá jen mouchu,která uvnitř plavala.Použijte schopnost Harvey 2 na nápojový lístek,naučíte se falšovat barmanův rukopis,pomocí naučeného rukopisu napište něco z nabídky na nápojový lístek a potom si dotyčný nápoj objednejte.Barman zmizí hledat potřebné ingredience(tahle jeho činnost je nejzajímavější,když si objednáte pouhou vodu),seberte z barelu „lžíci“ a,a vraťte se do společenské místnosti,protože ve snaze co nejmíň pochodovat sem a tam jsem opomněl jednu podstatnou věc a nechce se mi to zpětně opravovat.Jděte dveřmi vpravo k Brokerovi,promluvte si s ním,obchoduje telefonem na burze a dozvíte se od něj,jakou frází může ztratit koncentraci a tím i miliony.Jděte do dalších dveří,v TV je pořad o dinosaurech,pokuste se naladit jiný kanál,Nock,který se schovává za křeslem,vám to nechce dovolit,protože chce vědět,jak dinosauři skončí.Promluvte si s Nockem,opět jedna z podnětných debat,za křeslem se schovává,protože hledá dinosauří kostry a ty uprostřed pokoje nenajde,to je snad jasný.Požádejte ho,jestli můžete přepnout TV,něco si vymyslete,jak to s dinosaury skončí-hezká je volba „Byl to zahradník“,Nock oponuje,že je to nesmysl,protože on podezřívá T Rexe,nakonec vám dovolí,ať si TV přepnete.Takže přehoďte TV na jiný kanál,z pořadu,který běží se dozvíte,že pro obchodování na burze je důležité nakupovat a prodávat.Vraťte se k Brokerovi,promluvte si s ním,v nabídce teď máte volby nakupovat a prodávat,říkejte pořád Brokerovi ať nakupuje(buy),až se vám ukáže volba „Look Bruce,it’s a boy“,použijte jí,Bruce ztratí koncentraci,přijde o všechno,co na burze získal,a dá vám svoje utržené sluchátko.Vraťte se do společenské místnosti,vzadu u Alumana jděte doprava za roh,do vidlice telefonu položte sluchátko a z otvoru pro vracení mincí seberte minci,která tam spadla.Jděte kolem Beemana do baru,pokračujte dál dveřmi vzadu,se země seberte kelímek,položte ho do automatu na kávu,do otvoru na mince nahoře strčte získanou minci,pak seberte kelímek s čerstvým kafem a jděte k Beemanovi.Dejte mu kelímek s kafem,získáte hromadu ušního mazu(opravdu skvělý obchod),podle Edny vypadá jako jantar,zastrčte teda do maziva mouchu a jděte opět do místnosti s TV.Nockovi dejte mouchu v ušním mazu,ten je z toho nadšený,že získal dinosauří DNA a věnuje vám svou propustku na jízdu výtahem-věšák.Když si věšák prohlédnete v inventáři,vidíte,že je to věšák číslo tři,tedy jiné číslo,než jaké potřebujeme.Jděte do společenské místnosti,Alumanovi nabídněte svůj věšák,výměnou za něj dostanete věšák číslo dva,sláva,teď můžeme jezdit výtahem.Jděte do místnosti s výtahem,inspektorovi ukažte věšák číslo dva,od této chvíle můžete výtahem jezdit,jak se vám zlíbí.Vlezte do výtahu,během cesty si promluvte s Fockem,který visí naproti vám,až debatu skončíte,výtah dojede na druhou stranu a Edna vystoupí.Jste v tmavé místnosti s prádlem,buď se podívejte na elektroměr,Edna pak automaticky rozsvítí,nebo rovnou použijte vypínač-nalevo u dveří.Až se pokocháte pohledem kolem sebe,opět zhasněte a vylezte vlevo ze dveří.Jste teď ve známém patře blázince s dveřmi do místnosti pro elektrošoky,má to jen malý háček,jste na druhé straně zamknuté mříže,takže do místnosti jaksi nemůžete.Na chodbě,kde stojíte,je několik dveří,dvoje napravo,jedny vlevo a jedny směrem dozadu.První dveře vpravo vedou do umývárny,druhé vpravo do místnosti s výtahem,dveře vlevo vedou na samotku a dveřmi vzadu na konci chodby se dostanete do ložnice. Jděte dveřmi vlevo na samotku,rozsviťte světlo,skrz okno si promluvte s Key Master,který je tam zavřený,protože si o něm myslí,že je nebezpečný a podle jeho vlastních slov zřejmě mají pravdu.Nějak mu to i věřím.Má plán,jak se dostat z blázince,plán samozřejmě počítá s vaší aktivní účastí na něm.Musíte se dostat na druhou stranu mříže,vyrobit kopii Master Key,kterým se dají otevřít všechny ostatní dveře a který má u sebe hlídač Bladder,a nakonec sehnat nějaký dopravní prostředek,kterým odjedete.Tedy,abych to shrnul,Key Master nám vlastně neřekl nic,co bysme už nevěděli.Ale i tak dík za snahu,možná tě pustíme ven,jestli na to bude čas.Vylezte ze samotky,dveřmi vpravo vlezte do umývárny,rozsviťte světlo a pokud jste do teď správně rozsvěceli nebo zhasínali,následuje intermezzo,v kterém Bladder spatří na monitorech písmena WC(obrázek Monitory WC),to už je na něj příliš a prchne na WC.(Pokud se tak nestane,někde jste podle návodu správně nerozsvítili,projděte si ho znova-Bůh a Midnajt se pletou jen zřídka,a když už,stojí to za to,u obou) Jděte do ložnice v zadní části chodby,k posteli vlevo,leží v ní „siamská dvojčata“ Hoti a Moti,promluvte si s nima,na rozdíl od ostatních postelí má ta jejich prostěradlo.Použijte na dvojčata nůžky,Edna jim rozstřihne svetr,odejděte z ložnice,jděte do místnosti s výtahem a pak se zas vraťte do ložnice,dvojčata budou pryč(pokud náhodou ne,chvíli putujte mezi  ostatními dveřmi,nakonec dvojčata zmizí).Jděte opět k jejich posteli,pokuste se sebrat prostěradlo,je moc velké a neskladné,tak na něj vysypejte chipsy a odejděte do místnosti s výtahem.Než do výtahu vlezete,pár slov o jeho zvláštnostech.Protože výtah jezdí pořad v jednom kole,při cestě od Inspektora vystoupíte automaticky v místnosti s prádlem.Při cestě z místnosti s prádlem nejdříve výtah projíždí nad prádelnou,do které můžete seskočit,pokud jste na to vybaveni,a teprve pak přijede do místnosti s inspektorem,Dále,cesta mezi jednotlivými úseky trvá poměrně krátkou dobu(kromě konverzace),takže pokud chcete něco udělat během doby,kdy visíte na věšáku,musíte si pospíšit.Tak,a teď vlezte do výtahu,z inventáře vytáhněte kečup nebo hořčici a stříkněte jí na Frocka,až Edna zahlásí,že se blíží další východ,připravte se a jak pojedete nad prádelnou seskočte dolů na velké prostěradlo na pravé straně podlahy.(pokud jste prostěradlo neposypali chipsy,nebude tam,a Edna neskočí) Vylezte po žebříku vpravo,pokud chcete odtud odjet  výtahem,musíte na výtahovou šachtu použít věšák,což taky proveďte.Dojeďte k inspektorovi,opět vlezte do výtahu,Edna zjistí,že pan Frock někam zmizel,až dojedete do místnosti s prádlem,opět vlezte do výtahu a nad prádelnou seskočte dolů.Prohlédněte si pračku vlevo,pan Frock je v ní,seberte jeho věšák vedle pračky a opět použijte věšák na výtah.Dojděte do společenské místnosti,Alumanovi dejte věšák číslo jedna,potom pomocí výtahu docestujte nad prádelnu a seskočte dolů.Než se půjdeme věnovat Alumanově sadomasochistické léčbě,ještě si něco zařídíme,kdyby nám promazal paměť,ať to máme hotový.Vylezte po žebříku,vyjděte dveřmi,známé prostředí,dveřmi u grafiti jděte k peci,slezte po žebříku dolů a pracantovi v jámě dejte lopatu.Sice protestuje,že to není lžíce,ale argument,že s tím barman míchal nápoje ho umlčí a lopatu si vezme.Vylezte po žebříku nahoru,hned zase slezte dolů a se země seberte kus hlíny,je u díry mezi použitými lžícemi.Dojděte do kuchyně,hlínu namočte v umyvadle a máte v inventáři blátivou hmotu.( Touhle dobou ve mně začal hlodat červ racionality,kde Edna všechny ty věci nosí,obzvlášť pak bláto,tak jsem ho,červa mizernýho,rozšlápnul,ať mi nekazí hru) Jděte do haly,po schodech až do patra,kde je místnost s monitory,jděte za roh na WC,pod kabinkou vidíte Master Key,který má Bladder u sebe,pomocí bláta udělejte otisk klíče.Sejděte jedno patro dolů,vlezte do místnosti pro elektrošoky,ať řeknete Alumanovi cokoli,automaticky vám provede elektrickou lobotomii.Nyní se musíte vrátit do oddělení s blázny,buď pomocí výtahu,nebo,což považuji osobně za kratší,slezete do haly a pokusíte se vyjít hlavním vchodem,ošetřovatel vás mezi blázny odeskortuje.Vlezte do stanu,zahrajte si s Adrianem,Edna sice díky elektrošoku ví,co padne,bohužel Adrian taky,takže jsme sice o trochu pokročili,už neprohráváme,ale je to plichta.Použijte na Adriana větu naučenou na terapii,na jeho otázku pak odpovězte,že zvíře by mělo být červené,Adrian je vyléčen,jeho schopnost vidět budoucnost zmizí.Zahrajte si s ním znova a Edna vyhraje jeho zlatou medajli.Strčte medajli do hrnce,pomocí výtahů se dostaňte do prádelny a odtud jděte k peci,otevřete jí a strčte do ní otisk klíče.Pomocí azbestové rukavice vysušený otisk vytáhněte,dejte do pece hrnec se zlatou medajlí,až se zlato roztopí,opět hrnec pomocí rukavice vytáhněte a zlato z hrnce nalejte do otisku klíče.Jděte do kuchyně,horký otisk strčte do umyvadla,potom na klíč ve formě použijte nohu od židle nebo jiný ničivý nástroj a máte svůj vlastní Master Key.Jupí.Jděte do haly,vylezte jedno patro nahoru a použijte klíč na mříž,za kterou je Broker,teď máte volný přístup do obou křídel blázince.Vylezte další patro nahoru,odemkněte klíčem mříž a máte přístup na samotku.Vylezte další dvě patra(taky mohli zřídit výtah pro normální lidi,kdo má pořád po těch schodech chodit sem a tam..?) a odemkněte zavřené dveře-sice to jsou dveře od vaší cely a nebudete je už potřebovat,ale co kdyby,žejo.Vraťte se do patra s mříží uprostřed a jděte na samotku,odemkněte dveře,Key Master je volný,promluvte s ním,až seženete dopravní prostředek,připojí se k vám.Sejděte do haly,odtud k zamknutému bočnímu východu,odemkněte ho a vylezte ven.Bohužel se zrovna teď vrátí doktor Marcel,když zjistí,co se tady během jeho nepřítomnosti dělo,nechá v hale hlídače,takže jsme sice venku,ale nemůžeme zpátky dovnitř-i když to zní divně,určitě se budeme potřebovat do blázince vrátit.No,jak říkal Indiana Jones „I’ll think of something“,zatím si tím nebudeme zatěžovat hlavu.Jděte do garáže,se země seberte startovací kabely a klíč,potom použijte věšák na boční  okno,odemknete si tak auto.Otevřete dveře auta,a tím naše technické znalosti skončily,budeme potřebovat pomoc.Vylezte z garáže,ignorujte prozatím auto,kterým doktor přijel a který na vás provokativně vystrkuje zpoza rohu svůj zadek,místo toho jděte směrem k sobě,ocitnete se v Zenové zahradě,a v dáli vzadu uvidíte hlídací věž u výjezdu z blázince.Zenovou zahrádku si prohlédněte zblízka,zaregistrujte v ní kameny,které se dají po zahrádce posunovat.Opusťte přiblížení,pokračujte dál doprava do normální části zahrady,seberte hrábě opřené o plot a vraťte se zas na velký plac se Zenovou zahradou.Když si teď přiblížíte Zenovou zahradu,Edna prohlásí,že je to perfektní místo pro hrábě,a hrábě máte v pravém rohu zahrádky.Když na hrábě kliknete,Edna s nimi pokaždé trochu upraví zahrádku,ale pořád jí nepřipadá náležitě Zenová.(Ať se propadnu,jestli vím,jak by vlastně taková zenová zahrádka měla vypadat) No,nevadí,to časem vyřešíme,teď jděte dozadu h hlídací věži,vlezte dovnitř a zkuste se schovat za sudy u dveří.Edně se tohle místo na schovávanou nezdá,vylezte teda po schodech ke skříňkám,pravou skříňku otevřete a pak zkuste vylézt dál po schodech nahoru.Hlídač vás uslyší,schovejte se rychle do otevřené skříňky a až hlídač vyleze před věž,jděte rychle po schodech nahoru,prohlédnout si,co by se tady tak dalo zničit.Nalevo od monitoru najdete zelený knoflík,Edna ho nechce použít,dokud nemáme plán,jak utéct,hlídač se vrátí a vyhodí vás.Nevadí,nezdá se,že by měl příliš násilné  sklony,takže opět hlídače vylákejte,jděte nahoru a pod monitorem zkuste nožem odříznout  drát,který se tam jen tak nechráněný houpe.Nápad dobrý,špatný čas,pomocí drátu se otvírá a zavírá brána,no,aspoň máme trochu zmapovaný terén pro pozdější sabotáž.Vraťte se od brány k bočnímu vchodu do budovy,vlezte dovnitř a zkuste jít do haly,whoops,doktorův řidič stojí u schodů a hlídá,když to zkusíte skrz kuchyň,zjistíte,že jídelna je plná a Edna do ní nechce jít.Vylezte tedy opět ven,jděte k doktorovu autu a něco na něj použijte(kolík,hůl,nůžky,možností je nepřeberně,můžete na auto jen sáhnout rukou),alarm začne houkat a řidič se jde podívat,kdo mu to loupe perníček.Vlezte bočním vchodem dovnitř,dvakrát po schodech nahoru,vlezte na samotku a oznamte Key Master,že máte auto.Key Master na vás u auta bude čekat,takže zas po schodech dolů,ven před dům,jděte k doktorovu autu,pomocí klíče odmontujte na boku náhradní pneumatiku a pak jděte do garáže.Promluvte si s Key Master,pak mu ukažte startovací kabel a náhradní pneumatiku,sice má radost,ale s opravováním je na tom asi jako já-potřebuje odborníka,který by něco udělal s elektřinou a někoho,kdo kolo nasadí.Mno,vím o jednom člověku,kterej se nabíjí pomocí věšáků,ten by se v elektřině mohl vyznat,s pneumatikami to bude horší.Opět sáhněte na doktorovo auto,abyste se dostali přes chodbu(platí vždy,když řidič stojí u schodů a vy jste venku),když vylezete dvakrát po schodech do místnosti s elektrošoky,náš dobrý známý Aluman tam už není.Slezte jedny schody dolů,skrz otevřenou mříž jděte do místnosti s TV,hle,Aluman je tady.Promluvte si s ním,požádejte ho o pomoc,až odejde k autu,podívejte se zblízka na obrazovku,skrz kterou se dobíjel a zapamatujte si tvar,jak jsou na obrazovce poskládané Alumanovy otisky(taky zaregistrujte vlnění kolem otisků,obrázek Otisky) Odejděte z místnosti,slezte do haly a pokračujte do kuchyně.(Pokud jste se nějak dlouho zdrželi a řidič už zas stojí u schodů,jděte po schodech nahoru do místnosti s automatem na žvýkačky,ujistěte se,že okno ven je otevřené a jednu žvýkačku si seberte.Edna jí vyplivne oknem,žvýkačka spadne na auto,spustí alarm a řidič odejde) V kuchyni vlezte pod servírovací vozík u vchodu do jídelny,v jídelně si promluvte s Hoti a Moti,pomůže vám vyměnit pneumatiku,ale musíte vyvolat v jídelně zmatek,aby mohl zmizet-nejlepší by byla bitva s jídlem mezi pacienty.Všimněte si,že Bebman nemá boty,když ho do nohy píchnete vidličkou,nožem nebo jiným ostrým nástrojem,jídlo mu při tom brutálním aktu  povyskočí.Vraťte se do kuchyně,vlevo na stěně si zblízka prohlédněte menu pacientů,a trochu si s nim pohrajte.Přehoďte cedulky u jmen tak,aby Beeman měl brambory a profesor Nock pečené kuře-co budou mít ostatní už nehraje roli.Pokud jste menu nastavili správně,až se(pomocí servírovacího vozíku) vrátíte do jídelny a bodnete Beemana,rozpoutá se v jídelně bitka a Hoti/Poti zmizí směr garáž.Vyjděte taky ven z budovy,Hoti je v garáži,ale Aluman chybí,Key Master vám sdělí,že poté,co Aluman viděl vnitřek motoru,zaplakal a odebral se do zahrady rozjímat.Dejte Hoti/Moti rezervní kolo a pak odejděte do Zenové zahrady za Alumanem.Promluvte si s ním,potřebuje se nabít pozitivní energií,ale Zenové kameny nevibrují,jak by měly.Takže ke všemu abychom spravovali kosmickou energii.Přibližte si zenovou zahrádku a naaranžujte kameny do tvaru,jaký byl(přibližně) na obrazovce TV(obrázek Zenové kameny1),pokud jste se trefili,když použijete hrábě,uděláte s nima vlnovky (obrázek Zenové kameny2) Promluvte s Alumanem,jak se mu líbí vzorek,který jste udělali,je spokojený a přijde za váma do garáže.Jděte do garáže.dejte Alumanovi startovací kabel,a teď musíte otevřít bránu.Jděte k hlídací věži,známým způsobem odlákejte stráž,stiskněte vlevo zelený knoflík a potom přestřihněte nůžkami/přeřízněte nožem/ drát pod stolem.Hlídač vás sice chytne,ale už je pozdě,zatímco hlídači prohledávají auto v garáži,celá parta bláznů odjíždí doktorovým sedanem,Edna chce jet domů.Key Master potřebuje vědět,kde přesně „domů“ je..a jak se vlastně takový auto řídí..???..Jauvajs,tohle bude bolet.

Kapitola druhá-Home,sweet home

Nemůžete čekat zázraky,když necháte blázna řídit,ve vraku auta sedí Hoti/Moti,Aluman a Key Master jsou bůhví kde.Otevřete kufr auta,uvnitř je vlečné lano,seberte ho a pak si jděte do vraku popovídat s Hoti/Moti.Alumana viděli,mumlal si něco o zjevení,kterého se mu po všech letech dostalo,zřejmě to s ním praštilo víc než s ostatníma,o Key Master nemají dvojčata žádné zprávy.Zeptejte se,co hrají,Moti vymyslel karetní hru,pokud se vám podaří 3x za sebou vyhrát,zvítězíte.Hra se sice dá vyhrát stylem pokus/omyl(žejo,Mide),protože když uhodnete jednou kartu,hru přerušíte,uložíte a jdete zkoušet kartu další,počítá se to už jako druhá,nebo třetí hra,ale je to i tak poněkud,ehm,zdlouhavý postup.Takže jsem strávil dalšího půl dne zjišťováním,jak karetní hru vyhrát poněkud inteligentnějším způsobem,což se nakonec podařilo.Takže-pokud přistoupíte na hru(což učinit musíte,protože na konci vyhrajete něco,bez čeho se dál nedostanete),Moti vám ukáže ruku,v které má 4 karty a na vás je uhodnout,která z karet je Eso.Pokud na jednu kartu kliknete,Moti se vás zeptá,jestli opravdu chcete ukázat označenou kartu.Pokud ano,klikněte na kartu ještě jednou a dozvíte se většinou krutou pravdu,že jste prohráli.Pokud se vám označená karta nelíbí-třeba na vás divně kouká,nebo z jiného důvodu,klikněte na jinou kartu,Moti se opět zeptá,jestli chcete označenou kartu ukázat.Takhle můžete přeskakovat z jedné karty na druhou,jak dlouho se vám zlíbí,jen pozor,pokud omylem kliknete 2x za sebou na stejnou kartu,Moti vám jí ukáže,ať už se vám líbila nebo ne.Tolik k výběru karet a teď,jak pokaždé vyhrát.Když kliknete na jednu kartu,sledujte,co dělá Hoti,který sedí napravo,tedy přesněji řečeno,co dělají jeho oči.Pokud nic,tak klikněte na kartu druhou.Vybírejte kartu tak dlouho,až na jednu kliknete a Hoti při vašem výběru začne koulet očima-znamení,že jste narazili na správnou kartu.Klikněte na tuto kartu pak ještě jednou,najdete Eso,vyhrajete.Tento postup opakujte ještě dvakrát,až vyhrajete 3x za sebou,dostanete od vraku auta elektrickou ránu.No,sice mám o výhrách jinou představu,ale i tak se rozlučte a odejděte od auta cestou nahoru(bank) Z hlavní cesty  pokračujte po schodech nahoru,narazíte na Alumana, promluvte si s ním,na rozdíl od některých lidí,o kterých se to říká jen tak,Aluman opravdu čeká,až zahřmí,aby do něj udeřil blesk a on se změnil v čirou energii.Wooga.Hele,snažte se ho pochopit,každém máme svý koníčky,někdo zas věří že v Area 51 chovají mimozemšťany a taky jim to nerozmlouvám.Po skončení hovoru použijte na Alumana Use nebo Pick Up,dostane od nabité Edny ránu.Seberte vedle Alumana antikorozivní přípravek,který předtím potřeboval k přilákání blesku a slezte zas na silnici.Jděte doprava po silnici,celkem 2x,cestou zaregistrujte v dálce kostel,nakonec narazíte na zablokovanou silnici.Před sebou vidíte dodávku,vedle ní stojí Bladder a močí z mostu dolů,prase jedno.Vlezte zadními dveřmi do dodávky,projděte až do řidičovy kabiny a prohlédněte si všechny pedály a páky.(obrázek Dodávka) Uvolněte ruční brzdu(1),šlápněte na spojku(2) a okamžitě použijte šaltpáku(3)-pokud nebudete rychlí,spojka se vrátí do původní polohy a nepůjde zařadit neutrál,budete muset postup 2 a 3 opakovat.Auto se rozjede,Bladder vyrazí za ním a nám se uvolnil výhled na most a přilehlé okolí.Pokud se chcete pobavit,použijte na most Harvyho,řekne,že je to fajn místo na přivázání lana a Edna ho seřve,jak zkazil hráči požitek ze hry,všechno to zbytečné  zkoušení všeho na všechno,aby nakonec po dlouhých hodinách pixelhuntingu šťastný našel řešení.(Bad,bad Harvey) Takže poslechnem plyšáka,lano z inventáře přivažte k mostu a vraťte se zpět k vraku auta.Od auta se dejte směrem doprava,přes vodu se přeneste pomocí uvázaného lana a pokračujte dál doprava.Na zrezivělou branku ve zdi použijte antikorozivní přípravek,potom branku otevřete a vlezte na hřbitov.Můžete si prohlédnout hroby,v jednom leží otec Edny,pokračujte dál směrem doprava,v pravé části vzadu si všimněte zavřených vrat.Edna si vzpomíná,že za nimi je cesta k jejich domu,potom vlezte do kostela.Jděte směrem k sobě do zadní části kostela,prohlédněte zavřené dveře a trubky varhan nalevo od dveří,pak vylezte po schodech nahoru.Prohlédněte varhany,po přepnutí červené páčky vlevo můžete na varhany hrát-u každé klávesy je písmeno noty,kterou klávesa zastupuje.Protože ale neznáme žádný církevní hit(muzikant se nezapře,takže jsem na varhany nakonec úspěšně zahrál slavné dixielandové  Saint marchin’ on,a stejně to nikdo v kostele neocenil),tak varhany zas vypněte a jděte po žebříku 2x nahoru,dojdete ke zvonu.Zkuste do zvonu praštit golfovou holí,zvon zazvoní,ale to je tak všechno,čeho jsme dosáhli,takže slezte až do přízemí a půjdeme pro změnu prozkoumat přední část kostela.Cestou zaregistrujte patro pod zvonem provaz a okno,oboje bude mít v našem příběhu svoje místo,u varan si všimněte napravo přehrávače a nalevo dvířek,kterými se zřejmě čistí trubice varhan,dvířka můžete otevřít.V přízemí si prohlédněte kazatelnu,zajímavá komentář Edny,že je to předchůdce TV,potom vlezte do dveří vpravo.Prohlédněte si místnost,zvláštní pozornost doporučuji plakátům na stěnách,kněz má na kněze poněkud zajímavý vkus-God sucks,Jesus Zombie massacre,zbytek přecpaný aparaturou,nalevo od kněze si pozorně prohlédněte knihu,v které jsou zapsány noty E,G,A,H,D.Promluvte si s netradičním knězem,ať řeknete cokoli,pozná ve vás Ednu,začne vám vyprávět příběh,jak byl její otec falešně obviněn,než se ale stačí dostat k pointě příběhu,uslyší,jak nahoře někde hraje na varhany a odejde se podívat,co se to děje,s upozorněním,že na nic v místnosti nemáte sahat.Nemusím vám asi říkat,že kněze už živého v tomhle životě neuvidíte,stejně tak,že jeho poslední slova nám šly okamžitě druhým uchem ven,takže jak odejde,seberte sluchátka a reprobednu,s bednou Edna automaticky odejde na chodbu a zapojí jí do zásuvky.Čas podívat se,kde trčí kněz,jděte do zadní části kostela,vylezte po schodech až do patra s provazem,na provaze se houpe kněz,vedle něj sedí Key Master a udělá vám přednášku o tom,jak to dopadne,když pustíte šílence na svobodu.Aby se to neopakovalo,zamknul celý kostel,takže pokud se chcete dostat ven,budete to muset nějak zařídit,aby se současně nedostal na svobodu Key Master.Jak Ednu znám,na něco přijde,a její řešení se Key Masterovi nebude ani trochu líbit.(Protože Ednino řešení bylo současně i mám řešením a strávil jsem u něj drahocennou část svého mládí,nelíbilo se ani mě,Buď je Edna,jak se blíží ke konci,čím víc náročnější,nebo začínám senilnět,vyberte si..:-)).Ujistěte se nejdřív,že je reprobedna v přízemí zapnutá-svítí na ní červená kontrolka,pak jděte do patra s varhanami,do otevřeného otvoru vlevo od varhan zastrčte sluchátka,pak otvor zavřete a použijte sluchátka-Edna je automaticky připojí k přehrávači.Přibližte si varhany,zapněte je, a můžete na ně zkusit zahrát melodii z knihy v knězově pokoji-E,G,A,H,D*tedy vlastně E,G,A,B,D,na varhanech je místo H psané B*-tak,jak je zapsaná,to znamená vzestupně,od G každý další tón směrem doprava,nic podstatného se nestane.Pokud ale během hraní zmáčknete klávesu B ne napravo,ale spodní B,které je na klávesnici první zleva,uvolní se sluchátka a spadnou na zem vedle Key Master(uvidíte to na animaci) Až se sluchátka uvolní,zahrajte na varhanech E,G,A B,D vzestupně-po úspěšném zahrání uvidíte v animaci,jak šílí kazetový přehrávač,jděte nahoru ke Key Master,uvidíte,že má sluchátka nasazená na hlavě.Vylezte ke zvonu,použijte na něj golfovou hůl a papá,šílenče,Key Master vyletí ven komínem,tedy obrazně,ve skutečnosti se zabije při dopadu na tvrdé lavice kostela.Slezte do přízemí,Edna sebere mrtvole klíč a dojde až ke svému starému domu.Vstupní dveře jsou zamknuté,ale Edna myslí,že klíč je schovaný někde poblíž.Holí z inventáře rozmlaťte postupně všechny trpaslíky v zahradě,rozbitím posledního najde Edna klíč.Seberte hliněné střepy,které po trpaslíkovi zůstaly a pak strčte klíč do zámku dveří,no,to se dalo čekat,klíč se zlomí a zůstane v zámku.Jděte směrem dozadu do zadní části,odtud vedou dvě cesty,směrem k vám k boudě s nářadím,cestou doprava se dostanete k zadnímu vchodu do domu,takty zamknutý.Jděte do boudy,seberte v ní lopatu na zdi a kleště na stole vpravo,pak z boudy vylezte a vraťte se k přednímu vchodu.Kleštěmi vytáhněte zlomený klíč,jděte k zadnímu vchodu a do barelu s vodou u dveří namočte hliněné střepy.Pak si prohlédněte bodláčí v pravé spodní části domu a použijte na něj lopatu,odkryjete okénko do sklepa,ale je zaseknuté.Holí okénko rozbijte a vlezte dovnitř,otevřete dvířka pece pro pozdější použití,do rozmočené hlíny otiskněte zlomený klíč a zlatý Master Key strčte do hrnce,opět pro pozdější použití.Vylezte po schodech do domu,v kuchyni nic zajímavého,pokračujte chodbou dozadu do domu,dojdete do haly se schodištěm.Dveře vpravo,obývací pokoj,nic zajímavého,dveře vlevo,východ,zamknutý,vylezte tedy po schodech do patra.dvoje dveře před vámi,koupelna a třída,nic zajímavého,dveře vlevo,studovna,vlezte dovnitř a seberte se stolu zapalovač.Vylezte ze studovny,po schodech vpravo se dostanete k pokoji Edny,ale je zamknutý,takže se vraťte do sklepa.Zapalovačem zapalte oheň v peci,strčte do pece otisk klíče a hrnec se zlatým klíčem,potom oboje pomocí azbestových rukavic vytáhněte.Roztopené zlato z hrnce nalejte do otisku klíče,jděte do koupelny a v plesnivé vaně otisk ochlaďte,potom ho pomocí hole rozbijte a máte klíč od domu-kterým se otvírají i dveře do pokoje Edny.Jděte k pokoji Edny,odemkněte si a vejděte,Edna se s Harvey přenese do minulosti,aby našli deník.V minulosti otec právě zavírá za trest Ednu do pokoje,protože strčila Alfredovi za krk ještěrku,Alfred všemu s patřičnými poznámkami přihlíží.(V případě Alfreda naprosto nelituju,že umřel,podle mě se svět bez takových lidí obejde,a neudělat to někdo jiný,zabil bych ho sám) Až vás otec zamkne,hrajete opět za Edna/Harvey dvojku,coby Edna si přečtěte deník,jste zrovna v dni,kdy Alfred přišel o život,pak otevřete okno a na zdi si,jen vizuálně,prohlédněte velký plakát ze hry The Whispered World.Přepněte se na Harvey,vylezte z okna na římsu,do inventáře přetáhněte kosa,když vlezete do druhého okna,uvidíte Alfreda,jak hlídá dveře,aby Edna náhodou neutekla.Vraťte se k Edně,přetáhněte na ní kosa,přepněte se na Ednu,zaklepejte na dveře a pak použijte kabinet,Edna se do něj schová.Alfred se přijde podívat,kdo to klepe,Edna uteče z pokoje,rozdělí se s Harvey,aby rychleji našli Mattise.Hrajete za Harvey,jděte do chodby vpravo,Harvey vidí,jak Mattis vaří z dětí polívku,když přiběhne Edna,vidina je pryč.*Tak mě napadá,někdy teď byste si měli hru uložit,hra má dva konce,kdybyste si chtěli zahrát oba,ať se nemusíte vracet bůhví jak daleko* Až Edna odejde,pokračujte,stále jako Harvey,do sklepa,vidíte teď pro změnu Mattise,jak strká děti do pece.až přijde Edna,vidina je opět pryč,někomu tady začíná hrabat.Koukněte ze sklepního okénka,další halucinace,Mattis řeže děti na cirkulárce,Edna opět nic nevidí a chce už výlet do minulosti ukončit,Harvey je očividně indisponován.Harvey se chce ještě jednou podívat,jděte doleva za roh,Harvey vidí Mattise,jak klečí před Knížetem temnot,v podání psychiatra Marcela.No,a protože nechci kazit tradici z Whisppered World,,tady moje průvodcovská činnost končí,dál už ani slovo,akorát poznámka,že abyste si odehráli obě zakončení,musíte mít někde v místech,kde jsem říkal,udělaný save,a samozřejmě,až dojde k rozhodování,musíte pokaždé zvolit jinou možnost..a taky můžete přemýšlet,jak jsem asi příběh zakončil já,máte na to pouze jeden pokus..:-)M_K

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Edna & Harvey- The Breakout

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář