Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

Dream Chronicles:The Book of Air
5.1.2011 Autor návodu-Standa Madukas
Ocitnete se v roli Lyry, dcery Faye, která se ocitne v časoprostoru . Jejím úkolem je najít hodinářského mistra, který ji pomůže vrátit se domů.
Třída
Počkejte pár sekund ,na zem dopadne truhla a hodiny.Vezměte si z rozbitých hodin ozubené kolečko a to použijte na okénko u truhly.Truhla se otevře.Klikněte na otevřenou truhlu ,kniha s ozubeným kolečkem se vám uloží do pravé strany obrazovky dole.Uloží se vám do knihy poznámka na papíře. Poté se zatáhne a blesk zničí sochu napravo. Nyní musíte najít devět kusů sochy.Dejte jednotlivé části sochy na sochu v následujícím pořadí: nohy, tři kamenná torza, paže na pravé straně , kniha, levá strana paže, levá strana ruky od předloktí dolů, hlava. Až se dveře otevřou tak vstupte do školy a klikněte na libovolné místo ve třídě.Najděte jedenáct vysněných kusů,každý sen se vám uloží na levou stranu.Poté klikněte na tabuli vzadu ve třídě. Najděte další dva vysněné kusy.Prozkoumejte papír na tabuli,můžete si přečíst další vzkaz na papíře. Zatáhněte za držadlo uprostřed tabule,ta poodjede doleva a vy odhalíte podivný vzorec napsaný na tabuli.Vlevo klikněte na decipher,tím dešifrujete vzorec na tabuli.Lyra ví, že potřebuje najít mapu z kabinetu. Jděte od tabule. Klikněte na tři zavřené knihy ve třídě na lavicích.Knihy se otevřou.Prozkoumejte knihu nalevo a najděte čtyři vysněné kusy. Klikněte vlevo na decipher a pak vyberte symboly z levé stránky knihy a změňte symboly na pravé straně. Dejte správné symboly na místa tak, aby čtyři symboly uprostřed byli zelené.Klikněte tedy vlevo postupně na první symbol vlevo,pak dvakrát na druhý symbol zleva a nakonec jednou na třetí symbol zleva.Objeví se vám na pravé straně symbol,který vypadá jako písmeno h.Jděte od knihy a klikněte na knihu uprostřed. Klikněte vlevo na decipher a pak vyberte symboly z levé stránky knihy a změňte symboly na pravé straně. Dejte správné symboly na místa tak, aby dva symboly uprostřed byli zelené.Klikněte tedy vlevo na písmena j a p.Na pravé straně se vám zobrazí symbol měsíce. Jděte od knihy a klikněte na knihu vpravo. Klikněte vlevo na decipher a pak vyberte symboly z levé stránky knihy a změňte symboly na pravé straně. Dejte správné symboly na místa tak, aby čtyři symboly uprostřed byli zelené.Klikněte tedy vlevo postupně na druhý symbol zleva,první symbol vlevo a dvakrát na třetí symbol zleva. Na pravé straně se vám zobrazí symbol ,který vypadá jako 21 nebo taky jako 4.Prozkoumejte skříň na levé straně místnosti/kabinet/.Klikněte na papír. Najděte čtyři vysněné kusy na skříni.Nahoře nad skříní vidíte třímístný číselník.Do něj zadejte symboly ,které se vám zobrazili na pravé straně knihy-je to h,symbol měsíce a číslo které vypadá jako 21 nebo 4.Symboly však nejdou v tomto pořadí,musíte najít správnou kombinaci,která se generuje.V mém případě to bylo zleva-4,h,symbol měsíce.Pokud to uděláte správně tak se vám na skříni zobrazí mapa jejíž kousky musíte sesbírat po třídě.Je potřeba najít celkem 6 kusů mapy.Klikněte opět na skříň nalevo a z kousků mapy sestavte mapu.Po stranách máte kousky mapy,složení je jednoduché ,protože když správně díl mapy umístíte,tak uslyšíte zvukový signál a s dílem mapy už nebudete moci pohnout.Až mapu složíte,tak se vám uloží do inventáře.Odstupte od skříně a klikněte na tabuli.Vlevo klikněte na papír zastrčený za tabuli.Pak klikněte nalevo na decipher.Nyní musíte dešifrovat a přeložit symboly na tabuli. Musíte hláskovat jména geometrických tvarů zobrazených na levé straně tabule. Umístěná slova jsou náhodná s každou novou hru.Pokud vás to nebude bavit nebo nebudete vědět jak dál,tak klikněte nahoře vlevo na skip puzzle a hádanku přeskočíte.
Vzducholoď
Najděte osm vysněných kusů, velký klíč a hromádku barevných kamenů.Použijte velký klíč na zavřené dveře na pravé straně vzducholodi. Po padacích schodech projděte do vzducholodě a seberte papír na podlaze. Najděte šest vysněných kusů.Pak použijte mapu z inventáře na stěnu nad stolem vpravo.Prozkoumejte mapu,klikněte vlevo na reveal, a pak si najeďte na kráter času na mapě .Vpravo dole se vám zobrazí kurz a číslo pro nastavení kráteru času.V mém případě je to N  a 240.Pak z mapy vyskočte a klikněte na velké kolo u velkého okna uprostřed. Nastavte kurz a čísla pro nastavení kráteru času, které byly zobrazeny na mapě.Po nastavení odstupte od velkého kola a jděte k zařízení na pravé straně místnosti.Klikněte na něj a pak použijte barevné kameny z inventáře na otvor v dolním rohu zařízení. Vezměte si papír v dolním rohu přístroje ,kde si přečtete cosi o pohonu generátoru. Najděte šest vysněných kusů .Čeká nás další puzzle ve kterém musíte klikat na kameny tak,aby se ručička na palivoměru napravo nahoře dostala doprava na konec na maximální úroveň.Musíte klikat na kameny stejné barvy,čím větší je skupina kamenů, tím více paliva je generováno. Puzzle bude dokončeno, když ručička na palivoměru dosáhne své maximální úrovně. Pokud se vám to nepovede tak vyjděte ze vzducholodě ,vezměte si hromádku barevných kamenů a zkuste to znovu.Až puzzle vyřešíte ,tak opusťte vzducholoď a najděte sedm částí vzducholodi/viz obrázek/Použijte všechny části na vzducholoď, /balón jako poslední /. Vstupte do vzducholodi a zatáhněte za páku napravo/lever/. Odletíte do kráteru času.
Kráter času
Vezměte si papír na zemi a pak najděte osm vysněných kusů.Pak klikněte na hodiny a najděte dalších pět vysněných kusů/ten napravo dole je hodně špatně vidět/.Pak klikněte na malé tlačítko na hodinách vpravo dole,ručička se začne otáček.Klikněte na malé tlačítko znovu, když bude ručička na VI hodině. Hodiny se otevřou a vy jděte nahoru po dřevěném schodišti.Seberte papír ze země a najděte sedm vysněných kousků .Prozkoumejte dveře na levé straně ,vidíte na nich mechanismus.Odstupte od mechanismu a na zemi si vezměte dvě malá ozubená kolečka.Opět se vraťte k mechanismu ,vezměte si papír a najděte tři vysněné kusy.Poté vložte z inventáře do soukolí koleček obě ozubená kolečka.Úkolem je nastavit kolečka tak,aby se začala všechna točit./viz obrázek/Vezměte si papír z podlahy, kovovou trubku taktéž ze země a misku z truhly. Najděte dvanáct vysněných kusů . Použijte kovovou trubku z inventáře na neúplnou trubku na truhle nalevo.Prozkoumejte knihu na truhle. V levém sloupci klikněte na reveal a pak doplňujte písmena z levé strany do dopisu na pravé straně.Správné písmeno je to,které bude mít stejnou barvu jako písmena v dopise.Až písmena v dopise doplníte,tak získáte železný tác,který se vám uloží do inventáře.Pak sesbírejte šest vysněných kusů,vyskočte z knihy a prozkoumejte mechanismus na zdi za truhlou. Klikněte na papír. Použijte železný tác  na mechanismus. Otáčejte tácy tak, aby byly ve stejném postavení jako kruhy na diagramu v knize./pokud nevíte nebo nechcete tento puzzle řešit,tak klikněte vlevo nahoře na skip puzzle,tím ho přeskočíte/ Najděte pět vysněných kusů,vyskočte z knihy a dejte misku na nekompletní zvonek/bell/Klikněte na kompletní zvonek,dolů sjede hlásná trouba a něco jako mikrofon.Klikněte na hlásnou troubu a vyberte následující odpovědi na dotazy hodináře:
  • "Snažím se najít cestu domů. Já sem nepatřím. " Im trying to find my way home.I dont belong here
  • "Ano. Musím se dostat zpátky do své vlastní dimenze. "Yes.I need to get back to my own dimension
  • "Kde jsou?" Where are They?
  • "To zní špatně, ale já budu dělat co budu moci ."That sounds difficult,but i will do my best
  • "Velmi dobře. Já se vrátím. "Very well.I shall return
Jděte zpět ven a prozkoumejte dveře na pravé straně dřevěného domu. Klikněte na list papíru a pak vlevo ve sloupci na reveal.Po stranách budete mít jednotlivé dílky z kterých musíte vytvořit obrazec uprostřed.Vždy když pro obrazec najdete správné umístění tak uslyšíte gong a s obrazcem už nejde hnout. Najděte tři vysněné kusy.Klikněte na papír vlevo na podlaze a pak najděte deset vysněných kusů .Prozkoumejte hodiny nad pravými dveřmi .Vidíte, že čas je nastaven na 6 hodin.Dole máte dvě hodinové ručičky a mezi nimi je přepínač.Ručička nalevo mění posun hodinových ručiček na hodinách,přepínač uprostřed nastavuje hodinovou ručičku na aktuálně vybraných hodinách, a ručička vpravo mění výběr hodin. Po nastavení všech hodin na 6 hodinu se ozubené převody hodin roztočí a vy si vezměte barevné kameny z otevřeného otvoru. Přejděte dveřmi vpravo zpět do přední části dřevěného domu a jděte přes střední dveře nalevo ke vzducholodi.Opět jděte k zařízení na pravé straně místnosti.Klikněte na něj a pak použijte barevné kameny z inventáře na otvor v dolním rohu zařízení. Opět musíte klikat na kameny tak,aby se ručička na palivoměru napravo nahoře dostala doprava na konec, na maximální úroveň.Musíte klikat na kameny stejné barvy,čím větší je skupina kamenů, tím více paliva je generováno. Puzzle bude dokončeno, když ručička na palivoměru dosáhne své maximální úrovně. Pokud se vám to nepovede tak vyjděte ze vzducholodě ,vezměte si hromádku barevných kamenů z otevřeného otvoru hodin ,vraťte se do vzducholodi a zkuste to znovu.Až puzzle vyřešíte ,tak prozkoumejte mapu na stěně. Klikněte v levém sloupci na reveal,na mapě se vám objeví nová lokace Treehouse Village. Najeďte si na mapě na tuto lokaci .Vpravo dole se vám zobrazí kurz a číslo pro nastavení kráteru času.V mém případě je to E  a 210.Pak z mapy vyskočte a klikněte na kormidlo u velkého okna uprostřed. Nastavte kurz a čísla pro nastavení, které byly zobrazeny na mapě.Po nastavení odstupte od velkého kola a klikněte na páku napravo v popředí.Pec se pomocí paliva před vámi rozpálí a vzducholoď nabere kurz Treehouse Village.
Treehouse Village
Na obrazovce klikněte na papír na stromě nalevo,Vezměte si hromádku barevných kamenů,9 krátkých hůlek z hromádky vedle kamenů a pak sesbírejte dvanáct vysněných kusů. V levém sloupci klikněte na transite a pak budete mít aktivní všechny čtyři stromy.Každý strom má puzzle, které je třeba vyřešit. Cílem každého puzzle je umístit správné hůlky na kolíky, a poté stisknout tlačítko v horní části obrazovky tak, aby se ořech po hůlkách skutálel dolů do otvoru.Začneme stromem nalevo.Zde máte obrázky stromů s nastavením.
Strom 1
Strom 2
Strom 3/zde klikněte na papír a seberte dva vysněné kusy/
Strom 4/zde seberte také dva vysněné kusy/
Vezměte si klíč, který se objeví. Jděte zpět do vzducholodi ,opět použijte barevné kameny pro vytvoření paliva a pak jděte prozkoumat mapu na stěně.Klikněte v levém sloupci na reveal,objeví se vám na mapě nová lokace Wind Music Island. Najeďte si na mapě na tuto lokaci .Vpravo dole se vám zobrazí kurz a číslo pro nastavení kráteru času.V mém případě je to WSW  a 150.Pak z mapy vyskočte a klikněte na kormidlo u velkého okna uprostřed. Nastavte kurz a čísla pro nastavení, které byly zobrazeny na mapě.Po nastavení odstupte od velkého kola a klikněte na páku napravo v popředí.Pec se pomocí paliva před vámi rozpálí a vzducholoď nabere kurz Wind Music Island.
Wind Music Island
Vezměte si barevné kameny z hromádky nalevo a papír z pilíře. Najděte deset vysněných  kusů.Pak vyjděte v pravém horním rohu po schodech ke sloupům.Zde nejprve najděte osm vysněných kusů a vezměte si i papír na druhém sloupu vlevo dole.Cílem puzzle je otočit části sloupů tak, aby všechny symboly na sloupech byli zelené.Na každém sloupu je pořadí otáčení s jednotlivými díly jiné,ale není to nic těžkého.Pokud i tak nebudete vědět jak na to,tak puzzle můžete opět přeskočit kliknutím na skip puzzle. Odstupte od sloupů a klikněte dole na jeskyni.V jeskyni klikněte v levém sloupci na Brilliance,tím se v jeskyni rozsvítí a vy si vezměte papír z podlahy,dva kovové válce, kladivo a osm vysněných kusů .Použijte kladivo na modrý krystal vpravo čtyřikrát,získáte do inventáře čtyři prázdné kameny. Použijte dva kovové válce a jeden z prázdných kamenů na stroj nalevo.Klikněte na střed stroje,objeví se vám válce se symboly. Cílem puzzle je, aby stejné symboly zleva doprava byli stejné jako předtím na čtyřech sloupech./viz obrázek/Vždy když jednotlivé nastavení válce dokončíte ,tak vyskočte z pohledu na sloupec se symboly,klikněte na stroji nalevo na páku a když se vám vyrazí vzory symbolů do válců,tak si je vezměte a do stroje umístěte další prázdný kámen a postup zopakujte.Až budete mít v inventáři všechny čtyři kameny s vyraženými symboly ,tak vyjděte z jeskyně a klikněte na ochoz nad pilířem,napravo od vzducholodi.Vidíte že jsou tu čtyři prázdné sloty na umístění kamenů se symboly,které máte v inventáři.Vezměte si papír,sesbírejte osm vysněných kusů a umístěte jeden z kamenů se symboly do slotu tak,aby byla slyšet melodie a na ostrově se vše začalo třást. Odejděte z pohledu slotů a najděte v prostoru deset kusů rozbitých soch./viz obrázek/Umístěte všechny kousky soch na kusy rozbitých kamenů. Dokončené sochy jsou na tomto obrázkuAž umístíte vše na své místo,tak opět klikněte nahoru na sloty a umístěte do nich kameny se symboly z inventáře.Každý ze slotů musí zahrát melodii a když umístíte správně všechny kameny se symboly tak sloty zahrají celou melodii.Odstupte z pohledu kamenů se sloty. Jděte do vzducholodi, opět použijte barevné kameny pro vytvoření paliva a pak jděte prozkoumat mapu na stěně.Klikněte v levém sloupci na reveal,objeví se vám na mapě nová lokace Water Collector. Najeďte si na mapě na tuto lokaci .Vpravo dole se vám zobrazí kurz a číslo pro nastavení kráteru času.V mém případě je to NNE  a 150.Pak z mapy vyskočte a klikněte na kormidlo u velkého okna uprostřed. Nastavte kurz a čísla pro nastavení, které byly zobrazeny na mapě.Po nastavení odstupte od velkého kola a klikněte na páku napravo v popředí.Pec se pomocí paliva před vámi rozpálí a vzducholoď nabere kurz Water Collector.
Water Collector
Před vámi se vypustí bazén.Seberte ze země papír,napravo hromádku barevných kamenů, tři kusy potrubí, malý klíč u bazénu a třináct vysněných kusů.V levém sloupci klikněte na Thunder a pak umístěte tři kusy potrubí na prasklé potrubí za bazénem. Použijte malý klíč na dveře u chatky vpravo.Vstupte dovnitř,v levém sloupci klikněte na Brilliance ,v místnosti je opět světlo.Vezměte si papír ze schodů,sesbírejte 6 kousků Carved plank/vyřezaná prkna/5 kusů nádobí a 10 vysněných kusů.Klikněte vpravo na špalek,vidíte na něm pět znaků. Pak se podívejte na sloty nalevo do kterých postupně umístěte všech šest vyřezaných prken z inventáře.Pak klikněte vpravo na špalek se znaky a na znaky umístěte 5 kusů nádobí z inventáře./tahle hádanka mě nebavila,takže jsem jí přeskočil pomocí skip puzzle/Získáte další klíč,který se vám uloží do inventáře. Jděte zpátky do vzducholodi, opět použijte barevné kameny pro vytvoření paliva a pak jděte prozkoumat mapu na stěně.Najeďte si na mapě na Crater of Time .Vpravo dole se vám zobrazí kurz a číslo pro nastavení kráteru času.V mém případě je to N  a 240.Pak z mapy vyskočte a klikněte na kormidlo u velkého okna uprostřed. Nastavte kurz a čísla pro nastavení, které byly zobrazeny na mapě.Po nastavení odstupte od velkého kola a klikněte na páku napravo v popředí.Pec se pomocí paliva před vámi rozpálí a vzducholoď nabere kurz Crater of Time.
Kráter času
Prozkoumejte dveře a jděte nahoru do přední části dřevěného domu. Prozkoumejte dveře v horní části domu/viz obrázek/Vidíte před sebou mechanismus hodin s ručičkou.Sesbírejte tři vysněné kusy a z mechanismu se vraťte zpět a sesbírejte tři dílce s římskými číslicemi,které pak opět umístěte do mechanismu hodin s ručičkou.Nyní musíte kliknout na římské číslice tak jak to před vámi udělá ručička.Takže postupně klikněte na čísla 3,10,8,5,2 a 6.Mechanismus hodin se před vámi otevře,vy klikněte v levém sloupci na Brilliant,tím je v mechanismu opět světlo.Sesbírejte pět vysněných kousků a pak seberte i železný klíč napravo.Pak klikněte klíčem z inventáře/ornate key/na ozdobný kruh nalevo/locked cover/Objeví se před vámi ozubený mechanismus hodin,vezměte si papír a pak umístěte ozubená kola do vnitřního mechanismu hodin,tak aby se začali ozubená kola otáčet.Pak použijte železný klíč na zámek uprostřed./viz obrázek/To samé udělejte i s dalšími dvěma ozdobnými kruhyViz obrázek-2 kruh/ zde navíc přesuňte rychlost jezdce doprava a stiskněte na tlačítko/Viz obrázek-3 kruh/ zde navíc přesuňte rychlost jezdce doprava a stiskněte na tlačítko/Mechanismus hodin se začne točit,vraťte se do přední části dřevěného domu,vstupte do dveří vpravo ,kde si z otvoru vezměte hromádku barevných kamenů. Jděte zpátky do vzducholodi, opět použijte barevné kameny pro vytvoření paliva a pak jděte prozkoumat mapu na stěně.Najeďte si na mapě na lokaci Wish .Vpravo dole se vám zobrazí kurz a číslo pro nastavení kráteru času.V mém případě je to N  a 210.Pak z mapy vyskočte a klikněte na kormidlo u velkého okna uprostřed. Nastavte kurz a čísla pro nastavení, které byly zobrazeny na mapě.Po nastavení odstupte od velkého kola a klikněte na páku napravo v popředí.Pec se pomocí paliva před vámi rozpálí a vzducholoď nabere kurz Wish. Vrátíte se domů,vše je zase jak má být a tím hra končí…….tedy ještě nemusí.Pokud se vám zobrazí v menu bonus charter,tak si ještě můžete zahrát bonusovou kapitolu.
Bonus kapitola
Klikněte na knihu na pohovce,otevřete ji a pak doplňujte slova do vět.Odshora dolů napište tyto slova-follow,instructions,dreamer,guide a complete.Tím dáte dohromady věty na pravé stránce knihy.Vezměte si klíč na podlaze a pak klikněte na srolované plátno/roll/v pravém rohu,uloží se vám do inventáře.Z inventáře s ním klikněte na prázdný rám na pravé straně.Plátno dáte do rámu,zobrazí se vám mapa a vy klíčem z inventáře klikněte na truhličku na mapě.Je tu klasický puzzle,kdy musíte správně složit obrázek.Pokud dáte dílek na své místo tak uslyšíte gong a s dílkem už nejde hnout.Až puzzle složíte ,tak odejděte z mapy a vezměte si z police nalevo další klíč,který se vám uloží do inventáře.Opět klikněte na mapu a klíčem otevřete druhou truhličku.Opět doplníte správná slova.Odshora dolů-memories,magic,dreaming,solving,family,discover. Tím dáte dohromady věty na pravé stránce knihy.Vraťte se zpět do pokoje a z truhly napravo si vezměte třetí klíč,který se vám uloží do inventáře.Klikněte opět na mapu a klíčem na truhličku. Jsme na hvězdárně,kde musíme složit další puzzle.Až obrázek složíte tak se vraťte do pokoje a z pohovky si vezměte další klíč. Klikněte opět na mapu a klíčem na truhličku. Odshora dolů napište tyto slova-caught,airship,enormous,think,returning,ominous.Tím dáte dohromady věty na pravé stránce knihy.Opět se vraťte do pokoje a z linky napravo si vezměte další klíč. Klikněte opět na mapu a klíčem na truhličku.Složte puzzle a tím máte dohranou celou hru včetně bonusu.Konec hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Screenshot
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář