Jdi na obsah Jdi na menu
 

 

Baron Wittard: Nemesis of Ragnarök

16.3.2011 Autoři návodu – Standa Madukas a Karel Frey

21.11.2013 Revize návodu – Karel Frey

Když vyjedete kurzorem na horní nebo spodní část obrazovky tak se vám zobrazí věci v horním nebo spodním inventáři. Do hlavního menu se dostanete buď pomocí ikony v horním inventáři nebo po stisknutí klávesy Esc. Pokud kliknete pravým myšítkem, tak přeskočíte animace.

Za plotem

Poslechněte si nové zprávy od Kate, editorky. Jste fotograf časopisu Wittard Utopia, který vytvořil architekt Baron Wittard. Poté co opustíte auto, ocitnete se za plotem. Kate volá znovu. V horním inventáři máte prázdné papíry a videokameru. Podívejte se napravo na ceduli s názvem Welcome to Wittard UtopiaPak se podívejte nahoru nad ceduli s oznámením na okně. Otočte se vpravo a podívejte se na kamenný podstavec s číslicí IV a červeným tlačítkem. Otočte se vpravo k bráně a podívejte se na ni zblízka. Vidíte, že brána je olepená policejní páskou. Je záhada, jak jste se dostali za plot. Otočte se a jděte 6x směrem dopředu kolem velkého rypadla. Otočte se vlevo a podívejte se na míchačku nalevo. Jděte vpřed, otočte se vlevo a jděte k dalšímu podstavci napravo od míchačky. Vidíte na něm římskou číslici VII a červené tlačítko. Otočte se a jděte kupředu ke kašně se sochou vzpínajícího se koně. Projděte kupředu, otočte se doleva a podívejte se na další podstavec s římskou číslicí VI a červeným tlačítkem. Otočte se, projděte dvakrát vpřed kolem kašny se sochou koně a pak se otočte vlevo. Vidíte tu další podstavec s římskou číslicí III a červeným tlačítkem. Otočte se, jděte kolem kašny 3x vpřed a otočte se vlevo k dalšímu podstavci, na kterém je římská číslice V a červené tlačítko. Jděte zpátky kolem kašny k budově a ke dveřím, na kterých je cedule se zákazem vstupu. Podívejte se dolů vlevo do koše, najdete v něm dva letáky. Podívejte se na zakroužkované číslo dole na prvním letáku, je to číslo 5735. Otočte se doleva a jděte k velkému červenému nákladnímu kontejneru. Nalevo od něj je vykopaná díra. Podívejte se do díry, vidíte tu volně položený modrožlutý kabel. Nyní projděte kolem kašny zpět k rypadlu a projděte v přední části (kde má rypadlo velkou lžíci) k podstavci, na kterém žádné římské číslo není. Je na něm pouze červené tlačítko. Otočte se doprava a projděte vpřed k otvoru v zemi, který je blokován tyčemi. Nyní využijeme číslo z letáku na některé z nalezených podstavců. To znamená, že postupně obejděte podstavce s číslicemi V, VII, III, V a na všech podstavcích vždy zmáčkněte červené tlačítko. Po stisknutí posledního tlačítka uslyšíte zvuk, jako když se cosi otvírá. Automaticky vám zavolá Kate. Slyšíte rušivý zvuk a hovor je odpojen. Jděte k neočíslovanému podstavci u lžíce rypadla a stiskněte červené tlačítko. Podívejte se na panel, který se otevřel. Cílem puzzle je umístit všechna kovová táhla na střed, na červenou čáru. K dispozici je 5 tlačítek na levé straně, kterými pohybujete několika táhly současně do různých pozic. Máte na to pět pokusů a pokud nebudete úspěšní, vrátí se puzzle do výchozího stavu. Přepínač ve spodní části lze použít pro resetování puzzle kdykoliv v průběhu nastavování táhel. Správné řešení je následující: Když si označíme tlačítka nalevo odshora dolů jako 1 až 5, stiskněte postupně tlačítka 2, 4, 2, 1 a 4. Uslyšíte zvuk. Jděte od podstavce doprava a dopředu k otvoru v zemi. Vidíte, že tyče jsou nyní pryč. Slezte tedy dolů.

Tunel

Jděte vpřed, slyšíte muže, jak mluví o mobilním telefonu Alexe. Jděte opět vpřed, světlo stále poblikává, muž hovoří a vám začne bušit srdce. Jděte chodbou vpřed až na její konec a podívejte se na podlahu vpravo. Vidíte, že na zemi je baterka, boty a aktovka. Podívejte se do aktovky a prohlédněte si ID kartu: Aaron Ross, domovník z Wittard Utopie. Přečtěte si novinový článek o kolekci Baron Wittard v norštině. Přečtěte si Aaronovi poznámky. Dozvíte se, jak získal amulet. Vezměte si amulet ze sáčku, uloží se vám ve spodním inventáři. Odstupte od věcí na podlaze. Amulet promluví! Musíte být Vyvolený a amulet je nyní vaším pomocníkem. Amulet vás varuje před dveřmi napravo, které jsou omotány řetězy. Amulet vám dává návod, jak se odsud dostat. Jděte kupředu a zahněte doleva. Klikněte na poklop a prolezte větrací šachtou až na konec. Zde vylezte z větrací šachty do spojovacího tunelu. Amulet vám řekne, abyste šli doprava. Jděte tedy vpravo, přímo ke dveřím. Klikněte na dveře. Bílé dveře jsou však blokovány. Otočte se a jděte vpřed ke dveřím na protější straně tunelu. Projděte skrze modré dveře. Amulet vás opět poučuje o tom, co dělat dál. Musíte hledat a najít 10 starověkých run. Jděte 3x vpřed a podívejte se na pravou stěnu. Vidíte tu červený symbol č.1, který vypadá jako oko. Projděte na konec tunelu a vylezte po kovovém žebříku nahoru.

Kotelna

Podívejte se na pravý kotel a klikněte na kryt s otočným kolem. Podívejte se na stůl vpravo od schodů. Přečtěte si všechny papíry na nástěnce, je tu také vizitka taxi. Přečtěte si dopis na stole od Tonyho, regionální manažera. Z krabice nalevo si vezměte runu č.1. Runa se vám uloží vedle amuletu ve spodním inventáři. Odstupte od stolu, otočte se vlevo a popojděte na druhou stranu místnosti. Podívejte se na skříňku vlevo od schodů. Jedná se o nouzové napájení. Otevřete skříňku, vidíte panel s očíslovanými čtverci 4x4, jedná se o puzzle. Zatím však nemáme dostatek informací, takže od panelu odstupte a otočte se ke třem ovládacím kolům na kotli. Zkuste s nimi otáčet, ale nic se zatím neděje, takže vyjděte nahoru po schodech.

Obchodní centrum   

Po obou stranách chodby vidíte obchody. Otočte se vpravo, vidíte dveře s červeným křížem nahoře, jedná se o ošetřovnu. Její dveře jsou zamčené. Klikněte na otvor nad dveřmi, nahlédnete dovnitř. V místnosti vidíte nemocniční vozík se zakrváceným polštářem. Klikněte na spodní část dveří, odstraňte kryt, vidíte zde barevné válečky, které mohou být přesouvány nahoru nebo dolů. Opět nemáme dostatek informací, takže od dveří odstupte. Otočte se vlevo, jděte 1x vpřed a otočte se doleva. Podívejte se dolů na přepínač na kabelu u podlahy a otočte ho směrem doprava. Odstupte od přepínače, jděte chodbou opět 1x vpřed a otočte se doleva. Na zdi vidíte barevnou malůvku a na ní žlutý symbol č.1, čtverec s plným kruhem uvnitř. Podívejte se na grafickou abecedu na podlaze vlevo od dveří. Pokračujte chodbou vpřed, na chvilku zhasnou světla. Otočte se doprava a podívejte se na bankomat. Opět jděte chodbou kupředu a podívejte se na pohovku napravo. Vidíte na ní červený symbol č.2. Otočte se od pohovky doleva a zkontrolujte menu vlevo od dveří do kavárny. Podívejte se také na plakát na dveřích. Klikněte na kliku, vstoupíte do chodby vedoucí do kavárny. Vstupte do dveří vlevo. Jste v kavárně. Rozhlédněte se kolem sebe. Jděte 2x vpřed, doprava, vpřed a otočte se vlevo ke stolu. Podívejte se na stůl, vidíte na něm dva znaky: žlutý symbol č.2 zelený symbol č.1 ve tvaru křížeVyjděte z kavárny a vstupte do protějších dveří. Před vámi je kulečníkový stůl. Podívejte se na dřevěný stůl vpravo, je na něm stolní hra s kruhem a čtyřmi barevnými hromádkami. Ty se dají přemisťovat na volná políčka po obvodu. Opusťte místnost a vraťte se na hlavní chodbu. Pokračujte 1x vpřed. Podívejte se zblízka na kabel u podlahy na levé straně, je na něm další přepínač. Otočte ho tedy opět doprava. Pokračujte chodbou vpřed a zkuste projít dveřmi vpravo s nápisem Blue Delphine. Dveře jsou zamčené. Podívejte se zblízka na modrou skříňku nalevo od dveří. Je tu další puzzle. Cílem je umístit všechny dílky skládačky tak, aby se všechny vešly do panelu vpravo. Existuje několik řešení tohoto puzzle, není to nijak těžké, takže vám sem nedám ani obrázek s návodem. Až dílky do panelu složíte, tak uslyšíte zvuk elektrického připojení. Klikněte na kliku u dveří a vstupte. Rozhlédněte se kolem sebe, jděte vpřed, otočte se doleva a podívejte se zblízka na prostřední umyvadlo. Klikněte na lak na vlasy, pod lakem vidíte na pultu zelený symbol č.2. Pokračujte vpřed, otočte se vlevo a dveřmi vedle skříňky projděte do sprchy. Jděte doleva a kupředu, podívejte se do kbelíku na podlaze, vidíte v něm modrý symbol č.1 ve tvaru diamantuProjděte dveřmi dopředu, do místnosti s bazénem. Jděte 5x vpřed, otočte se doprava ke kulatému bazénu a klikněte na něj. Vidíte na dně runu. Úkolem je vypustit vodu z tohoto bazénu. Podívejte se zblízka na červený ovládací pult čerpadla v přední části bazénu. Stiskněte na pultu tlačítko start v levém horním rohu, tím spustíte pohon čerpadla. Úkolem je spuštěním několika ventilátorů v pravé části pultu zvyšovat tlak a dostat tak ručičku manometru vlevo dole do maximálních otáček (stejných jako u manometru nahoře). Každý ventilátor se při zapnutí roztočí různými rychlostmi a zvyšuje tak tlak zobrazený na manometru. Pokud je tlak příliš velký, systém se vypne a musíte začít znovu. Řešení je několik, jedno z nich je, že spustíte v horní řadě ventilátor první zleva a pak ten poslední. V dolní řadě pak spustíte první ventilátor zleva a pak ten předposlední. Až bude ručička na manometru dole úplně napravo, klikněte nahoře na tlačítko pump. Tím se bazén vypustí. Vezměte si z vypuštěného bazénu runu č.2. Otočte se doleva a jděte 4x vpřed do odpočinkové části. Klikněte na malý čtvercový stolek, je na něm sešit. Klikněte na sešit, otočíte stránku, vidíte text a zelený symbol č.3. Poznamenejte si co je v sešitu napsáno, je to nápověda, která se vám bude později hodit. Otočte se směrem k bazénu, jděte vpřed, otočte se vlevo, jděte 2x vpřed a otočte se vpravo. Vyjděte po schodech nahoru, podívejte se dolů na zem, vidíte žlutý symbol č.3. Jděte dolů po schodech a po obvodu celé místnosti projděte dopředu k baru. Projděte k akváriu na zdi, napravo od baru. V akváriu vidíte žlutý symbol č.4. Otočte se doleva a vyjděte po schodech nahoru na balkon. Projděte na konec balkonu a podívejte se vpravo na papír na zemi pod židlí. Jedná se o údržbářský list (viz. obr. schéma elektrických rozvodů). Poznamenejte si z papíru kód 7536 pro vstup do místnosti ochranky, bude se vám později hodit, a všimněte si plánku elektrického propojení. Z rozvaděče v kotelně vede elektřina kabelem přes několik propojovacích míst až k ovladačům výtahu a balkónových dveří. Dva ze čtyř přepínačů na propojovacích místech kabelu jsme již do správné polohy přepnuli. Odložte papír, sejděte dolů po schodech, otočte se vlevo a projděte dvojitými dveřmi zpět do hlavní chodby obchodního centra. Hned po pravé straně jsou další dvojité dveře, takže jimi projděte. Ocitnete se ve vstupní hale budovy. Podívejte se na výtah vlevo, zatím je nefunkční. Podívejte se na kávovar napravo. Jděte kupředu, zahněte doleva, vpřed a otočte se vlevo ke zdi za výtahem. Vidíte tu další přepínač na kabelu, je v poloze vpravo, takže ho nechte tak jak je. Odstupte, otočte se a jděte vpřed. Vyjděte po točitých schodech nahoru. Vidíte před sebou zvláštní kamenné židle. Podívejte se blíž na kabel dole na stěně za židlí, je tu další přepínač v poloze vpravo, takže ho nechte tak jak je. Odstupte, otočte se doleva. Vidíte tu dveře na pánské a dámské záchody. Nalevo jsou krabice, na jedné z nich je žlutý symbol č.5. Otočte se, popojděte kupředu a podívejte se na dveře vlevo vedoucí na balkon, jsou zamčené. Podívejte se zblízka na panel se dvěma tlačítky vlevo od dveří, červené tlačítko pro odemknutí dveří je zatím nefunkční. Otočte se doprava a pokračujte k dalším dvojitým dveřím. Zkuste otevřít dveře do muzea vikingů, amulet vás varuje před mocnou energií, která dveře drží zamčené. Otočte se doprava a přistupte blíž ke stojanu s letáky. Přečtěte si brožuru z horního regálu. Jsou na ní zobrazeny runy a otevírací hodiny vikinského muzea. Odstupte od stojanu a vraťte se po schodech dolů. Projděte dvojitými dveřmi hned u konce točitého schodiště. Ocitnete se ve vnitřní zahradě. Otočte se doprava, jděte vpřed a podívejte se zblízka na časopis na stolku za sebou. Prohlédněte si časopis Music Magazine. Na pravé straně časopisu je v horní části puzzle, které slouží jako nápověda pro nastavení panelu v kotelně. Z nápovědy vyplývá, že součet všech řádků a sloupců má být 34. Odstupte od stolu, otočte se vpravo, popojděte vpřed a otočte se vlevo. Projděte po obvodu zahrady na druhou stranu a otočte se směrem k lávce uprostřed. Podívejte se na patu podpěrného sloupu nalevo. Vidíte tu červený symbol č.3. Otočte se zpět napravo a pokračujte po obvodu místnosti až ke třem krabicím. Klikněte na tu horní, uvnitř najdete runu č.3. Uloží se vám do inventáře. Dveře vlevo od krabic vedou do místnosti s kulečníkem, ale tam zatím jít nepotřebujeme. Otočte se tedy doleva, dojděte opět až ke dvojitým dveřím a opusťte jimi vnitřní zahradu. Jděte kupředu, po pravé nebo levé straně obřího květináče, a u zamřížovaných vstupních dveří se otočte doleva. Popojděte k recepci a prohlédněte si pohlednice na stojanu v levé části recepčního pultu. Na pohlednici uprostřed vidíte žlutý symbol č.6. Pokud chcete, můžete ještě prozkoumat stojan s mapami Londýna v pravé části pultu. Nyní se otočte doleva a jděte dozadu k dalším dvojitým dveřím. Podívejte se dolů na rozkopanou podlahu a nadzvedněte dlaždici uprostřed, je pod ní runa č.4, kterou si vezměte. Otočte se, vraťte se zpátky k recepci a projděte vlevo za její pult. Podívejte se zblízka na papíry v levé části stolu a vezměte si je. Jsou to mapy přízemí, prvního patra, druhého patra a střechy této budovy. Prolistujte je a mapy se vám automaticky překreslí na prázdné papíry v horním inventáři. Podívejte se na poznámkový blok uprostřed stolu, je na něm seznam jednotlivých run (respektive jakou vlastnosti runy symbolizují) a jim odpovídající místnosti budovy, kde se použije energie z nalezených kamenů označených runami. Otočte se vpravo, dole pod stolem vidíte trezor, který prozkoumejte. Vidíte, že na číselníku trezoru jsou barevné symboly, které jste v průběhu svého dosavadního pátrání již několikrát spatřili. Abyste však mohli trezor otevřít, musíte najít a spočítat všechny tyto symboly. Nemáme však zatím zpřístupněné všechny patra a místnosti budovy, takže opusťte recepci a vraťte se známou cestou zpět do kotelny.

Kotelna

Otočte se od kotlů směrem doprava a otevřete skříňku na zdi u schodů, uvnitř které je panel s očíslovanými čtverci 4x4. Nápovědu k tomuto puzzle jsme viděli v časopise Music Magazine. Cílem puzzle je nastavit do řádků a sloupců jednotlivá čísla tak, aby jejich výsledné součty vpravo a dole byly 34. Princip je ten, že kliknete na jedno číslo a pak kliknete na druhé číslo, kterým chcete to první nahradit. Čísla se tak přehodí. Řešení je vícero, zde vám předkládám jedno z nich: v prvním (horním) řádku nastavte zleva doprava čísla 01, 02, 15 a 16, ve druhém řádku nastavte čísla 14, 13, 04 a 03, ve třetím řádku nastavte čísla 12, 11, 06 a 05, v posledním řádku nastavte čísla 07, 08, 09 a 10. Jakmile bude ve všech řádcích a sloupcích stejný součet čísel, uslyšíte zvuk. Nouzové napájení je nyní zprovozněno.

Obchodní centrum  

Nyní, když už je napájení zapnuté, vraťte se zpátky do obchodního centra. Jděte chodbou až na konec a projděte dvoukřídlými dveřmi vlevo do vstupní haly. Projděte kolem výtahu doleva a vyjděte do patra po točitých schodech. Jděte vpřed, otočte se vlevo a podívejte se zblízka na panel vlevo od dveří na balkon. Stiskněte červené tlačítko, to se rozsvítí a vy zaslechnete zvuk odblokování dveří. (Pokud tlačítko nefunguje, není některý ze čtyř přepínačů na spojovacích místech kabelu přepnutý do polohy vpravo.) Projděte odemčenými dveřmi na balkon s výhledem na vnitřní zahradu. Podívejte se doleva na stůl, klikněte na šálek vlevo. Zvedněte šálek z talířku. Spatříte na talířku žlutý symbol č.7. Odložte šálek s talířkem a podívejte se na prosklenou střechu nad zahradou. Vidíte skrz ní budovu se čtyřmi barevně osvětlenými okny. Poznamenejte si barvy a umístění jednotlivých oken, budete to později potřebovat. (Poznámka: v každém ze čtyř pater je vždy pět oken.) Otočte se doprava, jděte vpřed až k dlaždicové mozaice na zemi. Klikněte na mozaiku a ona se trochu vysune nahoru. Vidíte, že je to klasické posunovací puzzle. S dlaždicemi ale zatím nelze hýbat, takže zde je to prozatím vše. Opusťte tedy balkon, sejděte dolů po točitých schodech a napravo za výtahem přepněte přepínač spojovacího místa kabelů do polohy vlevo. Tím jsme přepojili napájení od dveří balkonu zpět k výtahu. Dojděte ke dveřím výtahu (naproti automatu na kávu) a stiskněte červené tlačítko po pravé straně. Tlačítko se rozsvítí a vy zaslechnete zvuk přijíždějícího výtahu. (Pokud tlačítko nefunguje, není přepínač na spojovacím místě kabelu za výtahem přepnutý do polohy vlevo.)

Výtah a skladiště

Vstupte do výtahu a stiskněte tlačítko č.1 na ovládacím panelu vpravo od dveří. Vidíte, že cesta ven je zablokovaná. Stiskněte tedy tlačítko č.2 a vystupte ve druhém patře. Jste ve skladišti, popojděte vpřed a prozkoumejte 2x za sebou truhlu v polici vlevo. Sundejte boční část truhly a podívejte se blíž. Vidíte před sebou panel s dvanácti tlačítky, některé z nich svítí červeně, ostatní jsou zhasnuté. Pokud některé z tlačítek stisknete, okolní tlačítka ve vodorovném i svislém směru změní svůj stav na opačný. Cílem hádanky je všechna tlačítka zhasnout. Když si tlačítka označíme zleva doprava a shora dolů čísly 1 až 12, je jedno z možných řešení následující: stiskněte tlačítka 1, 4, 9, 12, 6, 1, 5, 3, 11 a 8. Pokud jste postupovali správně, truhla se otevře a vy si z ní vezměte runu č.5. Odstupte od truhly, otočte se mírně doleva, popojděte a podívejte se na nástěnku na zdi vlevo. Vidíte zde několik přišpendlených fotografií obrazu Odina a dva listy papíru, které si přečtěte. Na prvním je zpráva o krádeži Vikingských artefaktů z Wittardovy pracovny, na druhém je zmínka o obrázcích Odina. Odstupte od nástěnky, otočte se doleva a projděte dveřmi před sebou. Amulet cítí něco, co narušuje jeho energií. Zavolá vám Kate a říká, že na vás čeká v lobby. Otočte se, vraťte se dveřmi zpět do skladu a sjeďte výtahem dolů do hlavní haly (tlačítko 0). Amulet cítí nebezpečí. Máte další hovor od Kate, prý vás čeká v patře. Vyjděte nahoru po točitém schodišti vlevo a popojděte vpřed. Je tu další hovor od Kate, tentokrát vás láká do muzea Vikingů.

Muzeum

Vstupte dveřmi vzadu do muzea Vikingů, světla na okamžik zhasnou. V další místnosti před sebou spatříte jiskření a pak uslyšíte děsivé zvuky. Pokud se otočíte a zkusíte odejít tak zjistíte, že dveře muzea jsou zamčeny. Podívejte se na dlaždice na podlaze pod sebou. Na jedné nich spatříte žlutý symbol č.8. Popojděte vpřed a podívejte do Vikinské Mytologické knihy položené na podlaze. Prohlédněte si kus papíru s čárkami a tečkami, asi nějaký kód. Prohlédněte si knihu, dozvíte se, jaký má každá runa význam a to vám pomůže dešifrovat seznam vlastností run z poznámkového bloku na recepci. Nyní už tedy víte, jakou z deseti run v kterém zařízení použít. Zde je soupis jednotlivých run:

Runa ve tvaru „M“ (Mannaz) – jednota – Vikingské muzeum

Runa ve tvaru „X“ (Gebo) – spolupráce – místnost údržby

Runa ve tvaru „F“ (Ansuz) – poselství – vnitřní zahrada

Runa ve tvaru „ryby“ (Othila) – rozdělení – hlavní hala

Runa ve tvaru „n“ (Uruz) – síla – kavárna

Runa ve tvaru „otočené omegy“ (Perth) – zasvěcení – kancelář ochranky

Runa ve tvaru „t“ (Naudiz) – omezení – observatoř

Runa ve tvaru „dvou křížků“ (Inguz) – plodnost – obchodní centrum

Runa ve tvaru „obráceného Z“ (Eihwaz) – obrana – Wittardova pracovna

Runa ve tvaru „vidličky“ (Algiz) – ochrana – Wittardův byt

Prohlédněte si pokladnu a stojan se suvenýry na pultu vlevo, prozkoumejte mapu Vikingských obchodních tras na stole vpravo a pak vejděte do další místnosti. Otočte se doleva a zkuste popojít kupředu. Světla na chvíli zhasnou. Opět máte hovor od Kate, chce po vás amulet. Není to však Kate, ale jakési stíny, které na vás útočí. Amulet vám vysvětluje, že to byl Fenrir, ničitel světů. Musíte ho zastavit než bude pozdě. Amulet musí být znovu spojen s portálem, až přijde čas Ragnaroku. Otočte se, prohlédněte si vystavené exponáty (Vikingské mince před sebou a náhrdelník nalevo) a přečtěte si jejich popisy na stojanech. Otočte se zpět a pokračujte do další části muzea. Prohlédněte si typickou Vikingskou světnici vpravo a přečtěte si její popis na stojanu. Podívejte se dolů pod kotlík uprostřed světnice, spatříte zelený symbol č.4. Pokračujte dál, Amulet vám vysvětluje další podrobnosti o muzeu, Ragnaroku a runách. Musíte najít všech deset run a získat jejich energii pomocí k tomu určených zařízení. Prohlédněte si další vystavené exponáty kolem sebe (zlatý medailon vlevo, dřevěné saně vpravo a přezky do pásků vzadu) a přečtěte si jejich popisy na stojanech. Pokračujte dál, prohlédněte si další vystavené exponáty kolem sebe (náramky a korále vlevo, hřeben vpravo a keramiku vzadu) a přečtěte si jejich popisy na stojanech. Pokračujte stále dál, prohlédněte si další vystavené exponáty po levé straně (přívěsek ve tvaru Thorova kladiva a bronzovou sošku Thora) a přečtěte si jejich popisy na stojanech. Pokračujte dál, prohlédněte si stojan s chybějícím exponátem (kamenem s runou) vpravo a přečtěte si jeho popis na stojanu. Pokračujte dál, prohlédněte si další vystavené exponáty (bronzovou sošku boha Fenrira vlevo a kámen s vytesanými obrázky vpravo) a přečtěte si jejich popisy na stojanech. Na kameni spatříte nakreslený žlutý symbol č.9. Pokračujte dál, prohlédněte si další vystavené exponáty (Vikingskou bojovou výbavu vlevo a zemědělské nástroje vpravo) a přečtěte si jejich popisy na stojanech. Popojděte ke studně Hvergelmiru před sebou, obejděte jí zprava a přečtěte si popis na stojanu. Pak pokračujte do další místnosti vzadu. Všimněte si obřího obrazu Odina namalovaného na stěně vlevo a pokračujte dál. Prohlédněte si Vikingskou loď vpravo, přečtěte si její popis na stojanu a pokračujte dál. Prohlédněte si koňský povoz vlevo a přečtěte si jeho popis na stojanu. Spatříte na něm červený symbol č.4. Přistupte blíže k truhle v zadní části místnosti, otevřete jí a uvnitř vidíte zvláštní upínací háky. Jedná se o jedno ze zařízení pro získání energie z run. Jelikož již víme, jakou runu máme v tomto zařízení použít, vložte do truhly runu ve tvaru M. Na otevřeném víku truhly se objeví puzzle, takže na něj klikněte. Cílem puzzle je přemístit všechny různě velké kruhy z levé tyčky (s pomocí tyčky uprostřed) na tyčku vpravo. Větší kruh nemůže být nikdy na menším kruhu. Když si tyčky očíslujeme zleva doprava čísly 1 až 3, je jedno z možných řešení následující: přemístěte kruh z tyčky 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 1 na 3, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 3 na 2, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 1 na 3, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 2 na 1, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 1 na 3, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 3 na 2, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 2 na 1, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 3 na 2, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 1 na 3, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 3 na 2, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 1 na 3, z 2 na 3, z 2 na 1, z 3 na 1, z 2 na 3, z 1 na 2, z 1 na 3, z 2 na 3, z 2 na 1, z 3 na 1, z 3 na 2, z 1 na 2, z 3 na 1, z 2 na 3, z 2 na 1, z 3 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 1 na 3, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 3 na 2, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 2 na 1, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 3, z 1 na 2, z 3 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 1, z 3 na 2, z 1 na 3, z 2 na 1, z 3 na 1, z 2 na 3, z 1 na 2, z 1 na 3, z 2 na 3, z 2 na 1, z 3 na 1, z 3 na 2, z 1 na 2, z 3 na 1, z 2 na 3, z 2 na 1, z 3 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 1 na 3, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 3 na 2, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 2, z 1 na 3, z 2 na 3, z 2 na 1, z 3 na 1, z 2 na 3, z 1 na 2, z 1 na 3, z 2 na 3, z 2 na 1, z 3 na 1, z 3 na 2, z 1 na 2, z 3 na 1, z 2 na 1, z 2 na 3, z 1 na 3, z 1 na 2, z 3 na 1, z 3 na 2, z 1 na 2, z 1 na 3, z 2 na 3, z 2 na 1, z 3 na 1, z 2 na 3, z 1 na 2, z 1 na 3 a z 2 na 3. Pokud jste postupovali správně, máte nyní všechny kruhy přemístěné na tyčce vpravo. Zaslechnete zvuk, spatříte záblesk světla, jak runa vydala svou energii. Amulet vám gratuluje a hovoří o portálu – studni Hvergelmir. Projděte zpět muzejní expozicí, opusťte muzeum Vikingů (nyní už jsou dveře odemčené), sejděte dolů po točitém schodišti, dojděte až k výtahu, nastupte do něj a vyjeďte do druhého patra.

2.patro

Projděte dveřmi do skladiště, popojděte vpřed a dveřmi vpravo vstupte na chodbu. Pokračujte chodbou dozadu a na T křižovatce odbočte vpravo. Na konci chodby je kočárek a za ním zamčené dveře po levé straně. Vraťte se zpět na opačný konec chodby a podívejte se blíže na dveře do místnosti ochranky. Díváte se zblízka na zámek s číselníkem, na kterém je třeba zadat čtyřmístný kód. Zadejte kód 7536 (nalezený na údržbářském listu), uslyšíte zvuk jak se dveře odblokovaly. Vstupte do místnosti ochranky, uvnitř přistupte k monitorům a podívejte se blíže na každý z nich. Většinu z místností snímaných kamerami jsme již navštívili, některé však ještě ne, například Wittardovu pracovnu zobrazenou na dvou monitorech vpravo. Všimněte si monitoru zobrazujícího vodní nádrž na střeše budovy. Je na ní nápověda ohledně barev: červená nahoře, modrá dole, zelená nalevo a žlutá napravo. Nyní se podívejte blíž na knihu Runaway Train položenou na stole. Prozkoumejte genealogický graf na papíře zastrčeném v knize a poznamenejte si ho. Odložte papír i knihu, vraťte se zpět ke dveřím, otočte se doleva a popojděte k automatu na vodu. Otočte se doleva, podívejte se blíž na zem vpravo od stolu a vezměte si runu č.6. Dojděte ke skříňkám na druhé straně místnosti, otočte se a podívejte se nahoru na zářivku. Na jejím čele vidíte zelený symbol č.5. Otočte se zpět ke skříňkám a otevřete tu, která je pootevřená. Uvnitř skříňky se podívejte na válcový objekt uložený v horní polici, který má na jednotlivých mezikružích vyryté runy. Dle seznamu již víte, jakou runu máte v tomto zařízení použít, takže klikněte v inventáři dole na runu ve tvaru „otočené omegy“. Je tu další puzzle, jeho cílem je přesunout všechny zlaté mince zprava doleva a stříbrné mince naopak zleva doprava. Tah jednotlivými mincemi může být pouze na vedlejší volnou jamku, nebo ob jednu jamku s mincí opačné barvy. Mincemi při tom lze táhnout vždy pouze jedním směrem a pokud už není možný další tah, puzzle se vyresetuje. Když si očíslujeme jednotlivé mince tak, že stříbrné mince zleva doprava budou S4 až S1 a zlaté mince budou zleva doprava Z1 až Z4, je řešení puzzle následující: přesuňte S1 doprava, přesuňte Z1 a Z2 doleva, přesuňte S1, S2 a S3 doprava, přesuňte Z1, Z2, Z3 a Z4 doleva, přesuňte S1, S2, S3 a S4 doprava, přesuňte Z1, Z2, Z3 a Z4 doleva, přesuňte S2, S3 a S4 doprava, přesuňte Z3 a Z4 doleva, přesuňte S4 doprava. Amulet opět promluví. Zopakuje, že po získání energie ze všech deseti run musí být amulet vrácen do portálu, který se díky tomu uzavře. Jedině tak může být Fenrir polapen. Zavřete skříňku, otočte se a dojděte opět k zásobníku na vodu naproti. Otočte se doprava a podívejte dolů. U země vedle vstupních dveří vidíte malá dvířka, otevřete je, vidíte vypínač. Otočte vypínačem a uslyšíte zvuk. Zavřete skříňku, odejděte z místnosti ochranky, jděte opět stále vpřed až na druhý konec chodby. Projděte otevřenými dveřmi za kočárkem do malé místnosti, po levé straně vidíte světle modré dveře. Projděte dveřmi a ocitnete se v nedokončeném bytu. Rozhlédněte se kolem sebe. Podívejte se zblízka na plechovku laku položenou na bedně před vámi. Zvedněte plechovku a na její etiketě spatříte zelený symbol č.6. Odložte plechovku, jděte dvakrát vpřed a otočte se vpravo, vidíte nedokončenou kuchyň. Podívejte se dolů na zem a vidíte značky X v tabulce na podlaze. Poznamenejte si jejich umístění, je to nápověda k některému z dalších puzzle. Otočte se zpět doleva, popojděte směrem k zabedněnému oknu v obývacím pokoji, podívejte se na noviny na zemi a přečtěte si zprávy v National News. Je v nich článek o pohřešovaných dětech, které byly naposledy spatřeny u brány do Utopie. Odložte noviny, popojděte až k zabedněnému oknu, otočte se směrem ke stěně vlevo a dole u podlahy vidíte ve zdi malý otvor. Prolezte otvorem a ocitnete se v zařízeného bytu. Otočte se za sebe a zjistíte, že jste se sem dostali skrz pootevřené dveře v levé části šatní skříně. Otočte se zpět, pokračujte vpřed do kuchyně a podívejte se blíže na talíř položený na pultu vpravo od průchodu před vámi. Na talíři vidíte čokoládové bonbóny spojené linkami. Je tu další puzzle. Princip je ten, že když kliknete na dva bonbóny spojené linkou, spojovací linka zmizí. Cílem puzzle je kliknout postupně na všechny bonbóny v takovém pořadí, aby jejich všechny spojovací linky zmizely. Když si jednotlivé bonbóny označíme shora dolů a zleva doprava čísly 1 až 13 (viz. obr. bonbóny), je jedno z možných řešení následující: stiskněte postupně bonbóny 10, 9, 7, 2, 5, 3, 2, 1, 4, 3, 6, 5, 11, 7, 10, 11, 6, 4, 8, 11, 12, 8, 13 a 12. Pokud to uděláte správně, tak uslyšíte cvaknutí, talíř se odsune a odkryje se tak tajná přihrádka. Otevřete jí a vezměte si runu č.7. Odstupte od pultu, projděte do obývacího pokoje, jděte ke konferenčnímu stolku u sedací soupravy napravo a podívejte se na brožuru o budování Utopie od Barona Wittarda. Zvedněte ze stolu i papír položený na další brožuře, vidíte zde součtové rovnice s barevnými symboly, které jsme viděli po celé budově. Vyplívá z toho, že všechny nalezené symboly jednoho druhu musíme sečíst a výsledné číslo se pak zadá na číselníku trezoru. Tento dokument tedy slouží jako nápověda k trezoru na recepci ve vstupní hale. Odložte papír a brožuru, odstupte od stolku, otočte se a jděte okolo kuchyně až ke vstupním dveřím v předsíni, kde je na podlaze odstraněno větší množství dlaždic. Podívejte se na beton bez dlaždic vlevo od varovné cedule, vidíte zde zelený symbol č.7. Podívejte se blíže na vstupní dveře a otočte klíčem v jejich zámku. Klikněte opět na kliku dveří a ocitnete se opět na chodbě s kočárkem. Teď už máme dveře do vybaveného bytu odemčené, takže už do něj nemusíme vcházet nedokončeným bytem. Nyní jděte chodbou za kočárkem dvakrát vpřed, na křižovatce před dveřmi do místnosti ochranky se otočte doleva, dojděte chodbou až na konec a vstupte do skladiště. Projděte dveřmi nalevo do výtahu, kde stiskněte tlačítko 14 na ovládacím panelu.

Střecha

Projděte dveřmi před vámi a ocitnete se na střeše. Jděte až k rozvodné skříni na protější straně, podívejte se blíž na její horní stranu, vidíte zde zelený symbol č.8. Otevřete dvířka v přední části rozvodné skříně, uvnitř spatříte tři přepínače umístěné vedle sebe a pod nimi dvě tlačítka. Levý přepínač má 4 polohy, prostřední přepínač 5 poloh a pravý má 4 polohy. Všechny tři přepínače jsou nyní v poloze 1. Tlačítka dole mají černou a bílou barvu. Zatím sice nemáme představu, co se pomocí přepínačů a tlačítek ovládá, ale nic nám nebrání v tom to vyzkoušet. Nastavte tedy na všech třech přepínačích libovolnou polohu a poté stiskněte třeba bílé tlačítko. Uslyšíte zvuk elektrického výboje. Nyní zkuste stisknout černé tlačítko a všechny přepínače se automaticky vrátí zpět do polohy 1. Z toho vyplívá, že bílé tlačítko nastavenou polohu přepínačů potvrzuje, černé tlačítko naopak polohu přepínačů ruší. Nastavte tedy opět nějakou polohu všech přepínačů (například: levý nechte na poloze 1, prostřední otočte na polohu 2 a pravý na polohu 3). Polohy přepínačů si tentokrát poznamenejte (například: L1, S2, P3) a stiskněte bílé tlačítko. Poté od rozvodné skříně odstupte a půjdeme se porozhlédnout, čeho jsme pomocí nastavených přepínačů vlastně dosáhli. Podívejte se nalevo do prostoru mezi sloupkem a kopulí a všimněte si vodní nádrže vzadu. Tu jsme viděli i na jednom z monitorů v místnosti ochranky a byla na ní nakreslená nápověda se čtyřmi barvami. Otočte se zpět směrem k výtahu, popojděte dopředu a otočte se vpravo, směrem na průchod skrz kupoli. Podívejte se dolů, na plechové rampě vidíte červený symbol č.5. Vydejte se průchodem vpřed, na konci odbočte vpravo a projděte na druhou část střechy za kopulí. U zdi naproti vidíte další rozvodnou skříň, vlevo stojí vodní nádrž, ještě více vlevo vidíte vzadu nahoře observatoř. Popojděte k zátarasu na pravé straně (mezi rozvodnou skříní a kontejnerem), podívejte se na kontejner, vidíte na něm žlutý symbol č.10. Otočte se doleva, otevřete dvířka rozvodné skříně a uvnitř spatříte celkem 20 kontrolek, které jsou rozmístěné ve čtyřech řadách a pěti sloupcích. Pod kontrolkami je velké ovládací kolo. Pokud jste předtím v první rozvodné skříni bílým tlačítkem potvrdili libovolné nastavení třech přepínačů, měla by jedna z kontrolek v této rozvodné skříni svítit barevně. Nyní je nám tedy jasné, že pomocí třech přepínačů v první rozvodné skříni se nastavuje pozice a barva rozsvícené kontrolky v této rozvodné skříni. Každé takové nastavení je vždy nutné potvrdit bílým tlačítkem. Černým tlačítkem se naopak všechna předchozí nastavení zruší. Nyní je potřeba zjistit, kterým přepínačem se nastavuje řádek, kterým sloupec a kterým barva rozsvícené kontrolky. Je jasné že to, v jakém bude rozsvícená kontrolka sloupci musí ovládat prostřední přepínač, protože sloupců v této rozvodné skříni je pět a pět poloh má v předchozí rozvodné skříni pouze přepínač uprostřed. Z toho, ve kterém sloupci kontrolka je dále vyplívá, která poloha prostředního přepínače odpovídá prvnímu až pátému sloupci. Obdobně lze z polohy kontrolky vydedukovat, že levý přepínač slouží k nastavení řádku a pravý přepínač k nastavení barvy kontrolky. Z toho, ve kterém řádku kontrolka je dále vyplívá, která poloha levého přepínače odpovídá prvnímu až čtvrtému řádku. Jediné co zatím nemáme zmapované jsou barvy, zatím známe jen jednu ze čtyř barev a víme, které poloze pravého přepínače odpovídá. Dojděte tedy zpět k první rozvodné skříni, nastavte na ní třikrát po sobě další tři kombinace přepínačů (hlavně toho pravého) a pokaždé nastavení potvrďte bílým tlačítkem. Dojděte znovu ke druhé rozvodné skříni a nyní by v ní měly svítit čtyři barevné kontrolky. Z toho vyplívá, že pomocí pravého přepínače se dá nastavit zelená, oranžová, fialová nebo žlutá barva kontrolky a víme už také, kterým polohám pravého přepínače jednotlivé barvy odpovídají. Teď jde ale o to, co máme vlastně na panelu s kontrolkami nastavit. Když si vzpomenete na pohled skrz prosklenou střechu z balkonu nad vnitřní zahradou, tak jste viděli čtyři patra budovy, v každém z pater bylo pět oken a některá z nich byli osvětlené čtyřmi různými barvami (viz. obr. barevná okna). A přesně to je nápověda pro nastavení barevných kontrolek ve druhé rozvodné skříni. Dojděte tedy zpět k první rozvodné skříni, otevřete jí a nejprve zrušte všechna předchozí nastavení pomocí jednoho stisku černého tlačítka. Tím zhasnete všechny barevné kontrolky ve druhé rozvodné skříni. Poté postupně nastavte a potvrďte rozsvícení správně umístěných barevných kontrolek. Postup nastavení jednotlivých přepínačů a potvrzení jednotlivých barev je následující: L2, S2, P1, potvrďte nastavení zelené kontrolky, L3, S2, P4, potvrďte nastavení žluté kontrolky, L2, S5, P3, potvrďte nastavení fialové kontrolky, L4, S4, P2, potvrďte nastavení oranžové kontrolky. Nyní dojděte ke druhé rozvodné skříni a pokud jste postupovali správně, měly by uvnitř svítit čtyři barevné kontrolky na těchto pozicích: zelená - druhý řádek (shora) a druhý sloupec (zleva), fialová - druhý řádek a pátý sloupec, žlutá - třetí řádek a druhý sloupec, oranžová - čtvrtý řádek a čtvrtý sloupec (viz. obr. barevné kontrolky). (Pokud tomu tak není, musíte dojít zpět k první rozvodné skříni, stisknout černé resetovací tlačítko a začít s nastavováním a potvrzováním jednotlivých poloh přepínačů od začátku.) Pokud jste pozice barevných kontrolek zadali správně, otočte ovládacím kolem dole. Zaslechnete zvuk, jako když se někde něco železného posouvá. Otočte se, projděte uličkou uvnitř nyní pootočené kopule až na druhou stranu a ocitnete se před observatoří.

Observatoř  

Popojděte až ke vstupním dveřím, otočte se vlevo, na zemi vidíte zelený symbol č.9. Otočte se na protější stranu a podívejte se na papír se šachovnicí, na které jsou umístěné tři figurky koně. Poznamenejte si i tuto nápovědu a pak projděte dveřmi do observatoře. Podívejte se nalevo na povalenou vázu, je na ní žlutý symbol č.11. Vyděte po schodech nahoru a rozhlédněte se kolem. Amulet vysvětluje cosi o historii observatoře a říká, že se zde nachází další zařízení pro získání energie z runDojděte libovolnou stranou chodby po obvodu místnosti až k psacímu stolu, na který se podívejte blíže. V levé části stolu je položená kniha, vidíte na ní zelený symbol č.10. Přečtěte si dopis, který napsal Aaron. Dozvíte se, že nastavení kotle je 112321 a poznamenejte si jména a rodinné vazby Wittardových příbuzných: Sophie (babička), William (pradědeček), Emma a Sarah (prababičky). Odstupte od stolu a otevřete prostřední zásuvku v jeho levé části, získáte runu č.8. Zavřete prázdnou zásuvku, odstupte od stolu, otočte se a podívejte se na základnu teleskopu. Vidíte na ní zelený symbol č.11. Otočte se doleva, popojděte vpřed, otočte se doprava a podívejte se blíže na přístroj u zábradlí. Stiskněte na obrazovce tlačítko start, pak umístěte správnou runu do držáku ve spodní část (dle seznamu je to runa „t“) a nakonec na obrazovce stiskněte tlačítko play. Nyní na obrazovce vidíte oblohu a na ní je celkem dvanáct hvězd. Všimněte si, že jedna z nich ihned po spuštění puzzle na chvilku zazářila. Princip puzzle je jednoduchý. Klikněte na tu z hvězd, která jako první zazářila, ta zazáří znovu a poté zazáří ještě další hvězda. Klikněte na tyto dvě hvězdy ve stejném pořadí jak zazářily, následně zazáří obě hvězdy a ještě jedna další hvězda. Takhle postupujte dál s tím, že vždy musíte kliknout na všechny hvězdy ve stejném pořadí, v jakém budou zářit za sebou. Celkem takhle postupně zazáří dvanáct různých hvězd. Vezměte si papír a tužku, protože pokud nemáte geniální paměť, tak tohle puzzle nevyřešíte. Když si jednotlivé hvězdy označíme shora dolů a zleva doprava čísly 1 až 12 (viz. obr. hvězdy), je jedna z možných sekvencí záření hvězd následující: 9, 2, 5, 9, 9, 7, 6, 2, 2, 8, 11 a 3. Sekvence záření hvězd je samozřejmě při každém spuštění puzzle jiná, záleží na tom, jaká hvězda zazářila jako první. Pokud puzzle správně vyřešíte, tak se runa rozpadne a Amulet vám opět vysvětluje cosi o portálu. Opusťte observatoř, projděte kopulí na druhou stranu, otevřete rozvodnou skříň a opět otočte ovládacím kolem. Uslyšíte zvuk, jak se kopule otáčí zpět do původní polohy. Projděte kopulí na druhou stranu, odbočte vpravo a projděte přes rozbité skleněné dveře zpět do výtahu. Stiskněte na ovládacím panelu tlačítko 0, sjedete dolů do vstupní haly.

Obchodní centrum

Vystupte z výtahu, otočte se vpravo a projděte dvojitými dveřmi do chodby obchodního centra. Jděte stále vpřed, dojděte až ke dveřím do kotelny na konci chodby a zde se otočte vlevo směrem ke dveřím ošetřovny. Klikněte na spodní část dveří, odstraníte kryt a uvidíte puzzle s válečky, které mohou být přesouvány nahoru nebo dolů. Jako nápověda pro nastavení válečků nám poslouží tabulka s písmeny X, kterou jsme viděli na podlaze kuchyně v nedokončeného bytu (viz. obr. písmena X). Nastavte tedy všechny válečky do jejich poloh přesně podle nápovědy (viz. obr. válečky). Pokud jste to udělali správně, uslyšíte zvuk odblokování dveří. Vstupte do ošetřovny a rozhlédněte se kolem sebe. Jděte kupředu až k umyvadlu. Zhasnou světla, slyšíte jak  někdo vstoupí do místnosti a pak zase odejde. Až se světlo rozsvítí, popojděte zpět ke dveřím, slyšíte jak na ně někdo buší. Pokuste se dveře otevřít. Amulet vás varuje, abyste se dveří nedotýkali, protože je zablokoval Fenrir. Podívejte se blíže na přístroj na výrobu páry postavený na stole vpravo a klikněte na čtvercovou schránku v jeho horní části. Schránka se otevře, jedná se tedy o další zařízení na získání energie z run. Nacházíme se v ošetřovně obchodního centra, dle seznamu run tedy přetáhněte z inventáře do schránky runu ve tvaru „dvou křížků“. Puzzle s barevnými pojistkami v bedně vpravo je aktivováno. Jeho princip je ten, že musíme přemístit různě barevné pojistky do správných slotů. Pojistek je celkem osm, v každé řadě čtyři, dvě z pojistek však přesunout nejdou. Jako nápovědu využijeme poznámku ze sešitu, který jsme našli v odpočinkové části u bazénu (v sešitu byl kromě nápovědy zakreslený i zelený symbol č.3). Z nápovědy vyplývá, že v horní i ve spodní řadě jsou ve špatných slotech vždy některé ze dvou sousedních pojistek, tedy celkem čtyři pojistky z osmi. Ve spodní řadě jsou to pak ty pojistky, které se nachází ve sloupcích o jeden slot vlevo nebo vpravo od špatných pojistek v horní řadě. Vzhledem k tomu, že v každé řadě nelze vždy jedna z pojistek vyměnit, jsou ve špatném slotu žlutá a černá pojistka v horní řadě a tmavě modrá a růžová pojistka ve spodní řadě. Ostatní pojistky jsou na správném místě. Kombinací z toho vychází několik, funkční je pouze jedna. Postup je následující: vyměňte mezi sebou černou a žlutou pojistku v horní řadě, černou pojistku pak vyměňte s růžovou pojistkou ve spodní řadě a nakonec vyměňte černou a modrou pojistku ve spodní řadě. Výsledek by měl vypadat tak, že v horní řadě bude zleva doprava zelená, žlutá, růžová a světle modrá pojistka, ve spodní řadě bude zleva doprava tmavě modrá, černá, červená a červená pojistka (viz. obr. pojistky). Pokud jste všechny pojistky přemístili do správných slotů, vydá runa svojí energii a zařízení na výrobu páry se zprovozní. Amulet hovoří o tom, že jedině rozpuštění všech deseti run může odvrátit Ragnarok. Použijte videokameru, kterou máte v horním inventáři. Na displeji kamery vidíte stín Fenrira, který je opět velmi blízko. Po probuzení amuletem se dozvíte, že díky chytrému použití kamery jste Fenrirovi odčerpali jeho energii. Vezměte si z nemocničního vozíku runu č.9 a pak ošetřovnu opusťte.

Kotelna  

Vstupte do dveří vlevo, jste opět v kotelně a stojíte před kotlem se třemi ovládacími ventily. Obejděte kotel před zleva, odstraňte jeho přední kryt a vložte do vnitřního prostoru kotle správnou runu (ve tvaru „X“). Jděte zpět k boku kotle a podívejte se blíže na jeho tři ovládací ventily. Vzpomeňte si na Aaronovu poznámku z observatoře ohledně nastavení kotle. Když si tedy jednotlivé ventily označíme zleva doprava čísly 1 až 3, otočte postupně těmito ventily: 1, 1, 2, 3, 2 a 1. Runa vydá svojí energii a amulet vám opět blahopřeje. Vyjděte po schodech za sebou zpět do chodby obchodního centra.

Obchodní centrum

Jděte 4x vpřed, otočte se vlevo a vejděte dveřmi do kavárny. V chodbě kavárny popojděte vpřed a projděte dvojitými dveřmi vpravo do herny. Zde se otočte doprava a podívejte se blíže na dřevěný stůl se stolní hrou (kruh a čtyři barevné hromádky). Jedná se o další zařízení na získání energie z run. Použijte runu ve tvaru „n“ a stolní hra se aktivuje. Všimněte si, že barevné hromádky a jejich uspořádání je podobné tomu, které jste viděli na monitoru v místnosti ochranky, zobrazujícím pohled na vodní nádrž na střeše. Cílem puzzle je tedy umístit barevné hromádky kolem runy přesně podle nápovědy z monitoru. Pro dočasné odložení jednotlivých barevných hromádek je pochopitelně potřeba využít aktuálně neobsazená místa okolo runy. Když si jednotlivá místa okolo runy označíme ve směru hodinových ručiček čísly 1 až 6 s tím, že místo číslo 1 je úplně nahoře, je správné řešení následující: 1 – červená, 3, žlutá, 5 – modrá a 6 – zelená hromádka (viz. obr. barevné hromádky). Runa vydá svojí energii a amulet vás upozorňuje, že portál je nebezpečně blízko svému otevření. Vraťte se zpět na chodbu obchodního centra, dojděte známou cestou až k výtahu, nastupte do něj a vyjeďte do druhého patra.

2.patro

Vstupte dveřmi před sebou do skladu, projděte dveřmi napravo na chodbu, jděte dozadu, odbočte doleva a vstupte do místnosti ochranky. Otočte se doprava, popojděte vpřed, otočte se doprava a podívejte se blíže na dvířka dole u dveří. Otevřete je, otočte vypínačem, který je uvnitř a uslyšíte zvuk. Odejděte z místnosti ochranky, dojděte až na druhý konec chodby, popojděte za kočárek a vstupte světle modrými dveřmi nalevo do zařízeného bytu. Jděte vstupní halou vpřed, poté odbočte doprava do kuchyně a zde pokračujte průchodem vlevo směrem ke koupelně. Otevřete dveře skříně (vpravo od koupelny) a ocitnete se v nedokončeném bytu. Projděte bytem až ke vchodovým dveřím a vyjděte ven na chodbu. Otočte se doprava a vstupte do dvojitých dveří před vámi. Vyjedete výtahem do Wittardova bytu, kde vás přivítá jeho majitel. Popojděte vpřed a odbočte do chodby napravo. Zaslechnete zvuk přijíždějícího výtahu a poté spatříte v animaci stín Fenrira, který na vás chce opět zaútočit. Po skončení animace vám zavolá Fenrir (s hlasem Kate) a řekne vám, že zpřetrhal své řetězy a že čas Ragnaroku se blíží. Po ukončení hovoru se otočte doleva a projděte dveřmi před sebou do Wittardovy pracovny. Jděte dopředu až k psacímu stolu, podívejte se blíže na jeho pracovní desku, poté na šuplíky jeho v levé části a otevřete šuplík dole. Najdete v něm runu č.10 ve tvaru „vidličky“, kterou si vezměte. Odstupte od šuplíků a podívejte se blíže na otevřenou knihu položenou na stole. Přečtěte si knihu, jedná se o Wittardův deník. Dozvíte se o jeho kontaktech s Odinem a proč byla Utopia vlastně postavena, dále se zde píše o Ragnaroku, studně Hvergelmir, o Vyvoleném, o odcizeném amuletu a o deseti runách. Také se dozvíte něco o Wittardových příbuzenských vztazích, protože je v deníku zmínka o jeho otci Edwardovi a dědečkovi Rogerovi. Uvnitř deníku je též založený papír s kresbou Odina a na poslední straně je nakreslený obrázek, který jste již viděli. Jedná se o posuvný rébus na balkoně nad vnitřní zahradou. Nyní už konečně víme, jak obrázek vypadá celý, takže si ho případně zjednodušeně zakreslete (viz. obr. mozaika nápověda). Odložte deník, dojděte až ke glóbusu umístěném v protějším rohu pracovny, podívejte se blíže na dřevěné obložení po levé straně glóbusu a vysuňte nahoru část obložení. Podívejte se na obraz uvnitř a spatříte na něm Wittardův rodokmen. Jména na rodokmenu se dají vzájemně zaměňovat, ale zatím ještě nevíme, jak máme rodokmen upravit. Odstupte tedy od rodokmenu, dojděte levou stranou k psacímu stolu a podívejte se blíže na zarámovaný diplom na stěně za stolem. Je to ocenění pro barona Wittarda za architektonické inovace a vidíte na něm žlutý symbol č.12. Všimněte si též, že Wittardovo křestní jméno je Horatio. Opusťte pracovnu, přejděte na opačný konec chodby a projděte dveřmi po levé straně do Wittardova apartmá. Amulet vám vysvětlí důvody, proč se baron rozhodl pro tak zvláštní vzhled obývacího pokoje. Dozvíte se také, že je zde další zařízení na získání energie z run. Popojděte vpřed, poté odbočte doprava směrem do středu místnosti, zaslechnete dětský smích. Jsou zde snad nějaké ztracené děti? Podívejte se vlevo a nahoru. Nad jedním ze sloupů vidíte červený symbol č.6. Podívejte se blíže na zástěnu, která je nyní vlevo od vás, a otevřete truhlici položenou v její levé části. Uvnitř najdete pohlednici, poznámku o přetržených okovech a osvobozeném vlkovi, kreslený obrázek a dopis od barona Wittarda. Vše si prohlédněte a přečtěte, poté truhlici zavřete a odstupte od zástěny. Otočte se zpět směrem doprava, popojděte vpřed na protější stranu místnosti, pak jděte doprava a všimněte si tlačítka, které je po levé straně kamenné mozaiky se dvěma slunci. Tlačítko je zatím nefunkční, takže se vraťte zpět do středu místnosti a přistupte blíže ke stolku s šachovnicí a figurkami. Uchopte do ruky dopis položený v popředí a přečtěte si ho. Wittardova sestra Caroline píše svému bratrovi o jejich matce. V poznámce dole je pak zmíněná i babička Sophie, strýc Jeff, jeho manželka Anita a syn Arnold. Odložte dopis, prohlédněte si rámeček s fotografií postavený vzadu a poté si vezměte do ruky bílou figurku střelce postavenou vpravo od převržené sklenice. Otočte figurku a na její spodní straně spatříte zelený symbol č.12. Odložte šachovou figurku zpět na stolek a podívejte se blíže na šachovnici. V jejím levém horním rohu je postavená figurka koně, kterou můžete vzít do ruky a přemístit jí na jiné políčko na šachovnici, avšak pouze tak, jak se při hře šachy táhne koněm. Každé políčko na které figurku přemístíte se v tu samou chvíli označí symbolem koně. Úkolem puzzle je táhnout koněm po šachovnici postupně tak, aby byla po posledním tahu všechna její políčka označená. Pokud se spletete, můžete všechna doposud označená políčka smazat pomocí tlačítka s červenou šipkou po pravé straně šachovnice a poté můžete začít znovu. Když si jednotlivé směry označíme L (doleva), P (doprava), H (nahoru) a D (dolů), takže je například tah koněm o 1 pole vpravo a o 2 pole dolů označen 1P-2D (viz. obr. šachovnice), je jedno z možných řešení puzzle následující: 1P-2D, 1L-2D, 1P-2D, 2P-1D, 2P-1H, 2P-1D, 1L-2H, 1P-2H, 1L-2H, 2L-1H, 2L-1D, 2L-1D, 1P-2D, 1L-2D, 2P-1D, 2P-1H, 2P-1D, 1P-2H, 1L-2H, 1P-2H, 2L-1H, 2L-1D, 2L-1H, 1P-2D, 2L-1D, 1P-2D, 1L-2D, 2P-1H, 2P-1D, 2P-1H, 1P-2H, 1L-2H, 1P-2H, 2L-1D, 2L-1H, 2L-1D, 1P-2D, 1P-2D, 2P-1H, 1L-2H, 1L-2D, 2P-1D, 1L-2H, 2L-1D, 2L-1D, 1P-2D, 2P-1H, 2P-1D, 2P-1H, 1L-2H, 1P-2H, 1L-2H, 2L-1D, 2L-1H, 2L-1D, 1P-2D, 1P-2D, 2P-1H, 1P-2H, 2L-1D, 1P-2D, 1P-2H a 2L-1H. Poté co koněm označíte poslední políčko na šachovnici, zaslechnete jakýsi zvuk. Dojděte tedy znovu k mozaice se dvěma slunci v rohu místnosti, stiskněte tlačítko po levé straně a mozaika se nyní otevře. Uvnitř vidíte výklenek s nakresleným symbolem slunce. Položte do výklenku runu ve tvaru „vidličky“, kterou jste našli ve Wittardově pracovně. Runa vydá svou energii a poté vám opět zavolá Fenrir. Z hovoru je patrné, že se snaží barona Wittarda zdiskreditovat. Po skončení hovoru se mozaika opět zavře. Otočte se, dojděte ke dveřím na opačné straně místnosti a opusťte Wittardovo apartmá. Dojděte znovu do Wittardovy pracovny na opačné straně chodby a opět se podívejte blíž na obraz s rodokmenem ukrytý za dřevěným obložením vedle glóbusu. Jedná se o rodokmen barona Witarda, ale jednotlivá jména jsou zpřeházená. My už ale nyní máme dostatek indicií k tomu, aby jsme mohli dát jednotlivá jména do správných políček. Z diplomu na stěně pracovny víme, že Wittardovo křestní jméno je Horatio. Z Wittardova deníku víme, že Edward je jeho otec a Roger je jeho dědeček. Z dopisu na šachovém stolku jsme se dozvěděli, že Caroline je jeho sestra, Sophie jeho babička, jeho strýc Jeff si vzal Anitu a mají syna Arnolda. Z Aaronova vzkazu v observatoři víme, že baron Wittard má babičku Sophii, pradědečka Williama, prababičku Emmu a prababičku Sarah. Z grafu v knize v bezpečnostní místnosti jsme se dozvěděli, že pradědečka Matthewa a strýce Jeffa od sebe dělí dvě generace. Eliminací pak vyvodíme, že Susan je matka Horatia a Caroline. Začněte tedy přemisťovat jména na rodokmenu. Nejdříve klikněte na jméno které chcete vybrat, poté na to políčko rodokmenu, kam chcete vybrané jméno umístit. Správně vyplněný rodokmen vypadá následovně (viz. obr. rodokmen):

první řádek – Matthew, Sarah, William, Emma

druhý řádek – Roger, Sophie

třetí řádek – Anita, Jeff, Edward, Susan

čtvrtý řádek – Arnold, Horatio, Caroline

Poté co rodokmen správně vyplníte, uslyšíte jakýsi zvuk a schránka s rodokmenem se uzavře. Otočte se, popojděte ke krbu a podívejte se blíže na jeho spodní část. Odsuňte ochranný kryt dole před trezorem, otevřete dveře trezoru a uvnitř spatříte další zařízení na získání energie z run. Dejte na postavec runu ve tvaru „obráceného Z“, kterou jste našli na nemocničním vozíku v ošetřovně obchodního centra. Runa vydá svou energii, poté vám opět zavolá Fenrir, který se ptá na Wittardovy úmysly s runami. Po skončení hovoru opusťte pracovnu, na chodbě dojděte k výtahu a přivolejte ho jedním z tlačítek vlevo od dveří. Poté co z výtahu vystoupíte, vejděte dveřmi nalevo do nedokončeného bytu. Jděte bytem vpřed, dojděte až do obývacího pokoje a v levém zadním rohu prolezte otvorem ve zdi do zařízeného bytu. Projděte kuchyní, dojděte přes obývák až ke vstupním dveřím, opusťte zařízený byt a dojděte známou cestou až do výtahu za skladem. Podívejte se blíže na ovládací panel výtahu a stiskněte na něm tlačítko 0. Vystupte z výtahu, otočte se doleva, popojděte okolo výtahu a podívejte se blíže na přepínač na kabelu dole na stěně výtahu a otočte ho směrem doprava. Tím jste sice vyřadili z provozu výtah, ale pro změnu jste zprovoznili dveře vedoucí na balon nad vnitřní zahradou. Odstupte od přepínače, otočte se doprava a vyjděte po točitých schodech před vámi až nahoru. Otočte se doprava, popojděte ke dvojitým dveřím po levé straně a vstupte jimi na balkon nad vnitřní zahradou.

Balkon nad vnitřní zahradou

Jděte doprava až k dlaždicové mozaice na zemi, podívejte se na ní blíže a klikněte na ní. Mozaika se vysune a na jejím boku se objeví otvor. Jedná se o další zařízení na získání energie z run. Dejte do otvoru runu ve tvaru „F“ a mozaika se zasune. Nyní je aktivované posuvné puzzle. Podívejte se tedy na mozaiku blíže a nyní už jde dlaždicemi posouvat. Vaším úkolem je mozaiku složit tak, aby výsledek odpovídal obrázku z Wittardova deníku. Nejlepší je při skládání mozaiky postupovat zdola nahoru, protože místo bez dlaždice bude nakonec v levém horním rohu. Když si tedy jednotlivé pozice dlaždic mozaiky očíslujeme zleva doprava a shora dolů čísly 1 až 25, je jeden z možných postupů následující: 24, 23, 22, 21, 16, 17, 12, 13, 18, 23, 22, 21, 16, 17, 22, 21, 16, 11, 6, 7, 2, 3, 4, 9, 14, 13, 12, 7, 2, 3, 4, 9, 10, 5, 4, 3, 2, 7, 12, 17, 22, 23, 24, 19, 14, 13, 12, 17, 18, 13, 12, 7, 2, 3, 4, 5, 10, 9, 14, 13, 18, 17, 16, 11, 6, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 9, 4, 3, 2, 1, 6, 11, 16, 17, 18, 19, 20, 15, 14, 9, 8, 13, 18, 19, 14, 9, 10, 5, 4, 3, 2, 1, 6, 11, 16, 21, 22, 23, 18, 13, 14, 15, 20, 25, 24, 19, 14, 15, 20, 25, 24, 19, 18, 23, 22, 21, 16, 11, 6, 1, 2, 3, 8, 13, 18, 23, 24, 19, 14, 13, 8, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 25, 24, 19, 14, 15, 20, 25, 24, 19, 14, 15, 20, 19, 24, 25, 20, 15, 10, 5, 4, 3, 2, 1, 6, 11, 16, 21, 22, 23, 24, 25, 20, 15, 10, 5, 4, 9, 14, 19, 24, 25, 20, 19, 24, 25, 20, 19, 14, 9, 4, 5, 10, 15, 20, 25, 24, 23, 22, 21, 16, 11, 6 a 1. Složená mozaika vypadá před posledním tahem dlaždicí 1 následovně: (viz. obr. mozaika). (Pokud se vám mozaiku složit nepodaří, stačí stisknout tlačítko vlevo nahoře a mozaika se složí sama.) Po složení mozaiky runa vydá svou energii a opět k vám promluví amulet. Připomíná vám, že vám schází získat energii ještě z poslední runy. Opusťte tedy balkon nad vnitřní zahradou a sejděte dolů po točitých schodech vpravo.

Recepce

Dojděte k recepci, vejděte za recepční pult a podívejte se blíže na trezor vpravo dole. Nyní už jsme našli všechny barevné symboly, známe jejich výsledný počet, takže můžeme trezor otevřít. Při našem průzkumu Utopie jsme našli celkem 12 zelených symbolů ve tvaru kříže1 modrý symbol ve tvaru diamantu12 žlutých symbolů ve tvaru čtverce s tečkou a 6 červených symbolů ve tvaru oka. Pootočte tedy mezikružím číselníku označeným zeleným symbolem tak, aby jeho bílá ryska směřovala na dvanáctou čárku číselníku, mezikruží s modrým symbolem natočte naproti první čárce číselníku, mezikruží se žlutým symbolem natočte proti dvanácté čárce číselníku a mezikruží s červeným symbolem natočte proti šesté čárce číselníku (viz. obr. trezor). Pokud vše nastavíte správně, uslyšíte pípnutí a trezor se odemkne. Otevřete dvířka trezoru a uvnitř spatříte další zařízení na získání energie z run. Vložte do držáku poslední runu, kterou máte v inventáři, runa vydá svou energii a poté k vám promluví amulet. Vaším úkolem je nyní vrátit amulet zpět do portálu. Opět se tedy musíme vrátit ke dveřím s řetězy, které jsme viděli na začátku hry.

Zpátky k portálu

Jděte tedy od recepce zpět ke dvojitým dveřím vlevo od výtahu, kterými projděte na chodbu obchodního centra. Projděte chodbou až na konec, kde vstupte do dveří a sejdete dolů do kotelny. Popojděte vlevo až do prostoru před oběma kotli, otočte se a prolezte poklopem v podlaze do spojovacího tunelu v podzemí. Jděte tunelem stále vpřed, projděte dveřmi do další sekce, kde dojděte až k ventilační mříži po pravé straně. Prolezte ventilační šachtou na druhou stranu a poté se otočte. Na dveřích před vámi už nejsou řetězy, které tu byly na začátku hry, takže je prozkoumejte. Amulet vám řekne, že nyní už můžete do dveří bez obav vstoupit, protože jejich ochrana byla odstraněna. Vstupte tedy do dveří a spatříte portál, z kterého stín Fenrira čerpá energii. Amulet vám řekne, že musíte zapečetit portál a opět uvěznit Fenrira. Klikněte na amulet, tím ho otevřete a objeví se před vámi poslední puzzle v této hře. Cílem posuvného puzzle je dostat velký zelený čtverec do místa dole uprostřed. Když si označíme všechny možné pozice (nejmenších) segmentů puzzle zleva doprava a shora dolů čísly 1 až 20 (viz. obr. amulet výchozí), je jeden z možných správných postupů posouvání jednotlivých segmentů tento (pokud segment zabírá více pozic, je číslem v postupu myšlena jeho levá, horní nebo levá horní část): 17-19, 13-17, 15-13, 10-14, 12-10, 16-11, 4-12, 2-3, 1-2, 9-1, 13-5, 10-9, 14-13, 11-10, 12-11, 20-12, 19-16, 17-19, 13-17, 10-14, 2-6, 14-13, 6-10, 1-6, 5-2, 9-1, 13-5, 10-9, 11-10, 12-15, 3-7, 2-4, 1-3, 5-1, 6-2, 9-5, 10-6, 17-13, 19-17, 15-19, 16-20, 7-11, 3-7, 4-8, 2-4, 1-3, 5-1, 6-2, 13-9, 17-13, 19-17, 20-18, 11-15, 9-11, 13-9, 17-13, 18-17 a 15-14. Výsledek by měl vypadat takto: (viz. obr. amulet vyřešený). Až rébus vyřešíte, zavolá vám Fenrir a žádá vás, abyste šli za ním k portálu a vzali amulet s sebou. Nyní máte před sebou dvě možnosti, jak dokončit hru, takže si hru uložte, abyste si mohli obě dvě varianty vyzkoušet. V prvním případě uchopte amulet, který máte v inventáři a přetáhněte ho na portál před sebou. Amulet vám poděkuje za zapečetění portálu a opětovné spoutání Fenrira a dá vám instrukce co dělat dál. (Ve druhém případě amulet na portál nedávejte a vezměte si ho s sebou.) Nyní se konečně vydejte ven z budovy Utopie. Jděte dál chodbou vpravo od dveří, dojděte až dozadu, vylezte po skobách na zdi vzadu nahoru a opusťte známou cestu staveniště. V závěrečné animaci si poslechnete hlasovou zprávu od skutečné Kate. Dialog se bude následně odvíjet podle toho, co jste předtím udělali s amuletem. V prvním případě budete Kate pochváleni za splněnou novinářskou misi a čeká vás povýšení. (Ve druhém případě si na závěr vyslechnete poslední vzkaz od Fenrira.)Konec hry

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 


 

 

Náhledy fotografií ze složky Baron Wittard- Nemesis of Ragnarök

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář