Jdi na obsah Jdi na menu
 

Nancy Drew 19- The Haunting of Castle MaIIoy

20. 11. 2001

TOPlist

Nancy Drew 19: The Haunting of Castle MaIIoy
19.únor 2009 Autor návodu-Karin Madukas
 
Nejprve si přečtěte jako vždy vše o případu, klikněte na letenku a vyberte způsob hry Senior Detektiv. Pak vezměte telefonní kartu a pozvánku na svatbu Kymer Tegan Mallory a Mathew William Simmonse . Tím se spustí sekvence letu do Dublinu. Nancy se má jako družička zúčastnit svatby kamarádky, která se bude konat na hradě, který se ukáže být velice strašidelným. Po přistání jede jede Nancy najatým vozem na hrad a za jízdy hovoří s přítelem Nedem. Právě v té chvíli cosi přeletí před vozem a Nancy skončí příkopu. Naštěstí se toto stane přímo Castle Malloy. Nancy se vám objeví jako malá postavička. Klikejte kurzorem kolmo od auta a pak po světle a dostanete se k bráně do hradu. Brána se rozsvítí modrým světlem. Znamená to, že je zde možno něco udělat. Tak na světlo klikněte a seberte zde loutku ženicha. Vpravo vidíte směrovku do vesnice, ale tam zatím nepůjdeme. Pokračujte dál po mostě ke dveřím do hradu. Klikněte zde na klepadlo, ale vstupu se nedočkáte. Klíčník nehodlá ani probudit nevěstu Kyler. Vraťte se k hlavní bráně a klikněte na značku vpravo. Dostanete se do vesnice. Vpravo je telefonní budka, ale číslo na hrad zatím nemáme. Tak si jen všimněte vývěsních štítů, můžete vejít do hospody, kde však najdete zatím jen hrací automaty. Tak se raději vraťte k hradu. Vlevo od brány najdete hromádku kamenů, seberte je a pokuste se trefit spodní okraj římsy asi metr pod oknem. Šikovně se vám povede okno rozbít, upoutat pozornost Kyler, která se na vás nejen nenaštve, ale dokonce vás pozve dovnitř. Na bráně znovu zaklepejte a nerudný majordomus vás pustí dovnitř. Nyní si konečně pohovořte s Kyler. Dozvíte se strašnou zprávu, že Matt zmizel. Na hradě se ubytoval Mattův nejlepší přítel Kit Foley. Majordomus a hlídač se jmenuje Donal Delaney a Matta nemá rád. Právě Donal byl poslední kdo Matta zaslechl než zmizel. Nancy také ukazuje panenku ženicha. Donal tráví hodně času v hospodě a věří ve zlé víly, skřítky a leprechauns. Na závěr vás Kyller požádá o pomoc. V knihovně před vámi si vyberte knihu Zodiac Constellation a vpravo se podívejte na vázu a přilbu v polici. Dvojitým klikem na její spodní část se zpřístupní kolečkové puzzle, ale to teď řešit nebudeme, protože 2 kolečka chybí. Otevřeme dveře mezi regály a vidíte zničenou část hradu, jděte vpravo a v regálu najdete lampičku na dynamo, které je třeba zprovoznit. Je to klasické puzzle. Je třeba přemístit 5 kruhů na pravou stranu s tím, že menší kruh lze položit pouze na kruh větší.  Začneme tím, že prvních pět disků přemístíme na stojan vpravo.
Kruh č. 1 vpravo (P), 2 na střed (S), 1 na střed (S), 3P, 1vlevo (L), 2P,1P,4S,1S,2L,1L,3S,1P,2S,1S,5P,1L,2P,1P,3L,1S,2L,1L,4P,1P,2S,1S,3P,1L,2P,
1P .
Nyní máme 5 kruhů na třetím stojanu. Další postup je ještě horší. První číslo znamená číslo kruhu, za lomítkem je číslo stojanu.
6/2, 1/2, 2/1, 1/1, 3/2, 1/3, 2/2, 1/2.
4/1, 1/1, 2/3, 1/3, 3/1, ½ ,2/1, 1/1, 5/2
1/3, 2/2, 1/2, 3/3, 1/1, 2/3, 1/3, 4/2
1/2, 2/1, 1/1, 3/2, 1/3, 2/2,  1/2
7/3, 1/1, 2/3, 1/3, 3/1,1 /2, 2/1, 1/1
4/3, 1/3, 2/2, 1/2, 3/3, 1/1, 2/3, 1/3
1/1, 2/2, 1/2, 3/1, 1/3, 2/1, 1/1
1/3, 2/2, 1/2, 3/3, 1/1, 2/3, 1/3, 5/1
1/2, 2/1, 1/1, 3/2, 1/3, 2/2, 1/2, 4/1
1/1, 2/3, 1/3, 3/1, 1/2, 2/1, 1/1, 6/3
1/3, 2/2, 1/2, 3/3, 1/1, 2/3, 1/3, 4/2
1/2, 2/1, 1/1, 3/2, 1/3, 2/2, 1/2, 5/3
1/1, 2/3, 1/3, 3/1, 1/2, 2/1, 1/1, 4/3
1/3, 2/2, 1/2, 3/3, 1/1, 2/3, 1/3
Lampička se konečně rozsvítí a my jí sebereme. Podívejte se také na psací stůl. Klikem na váhu zjistíme, že 2 závaží chybí. V zásuvce uprostřed najdete seznam s označením závaží i s jejich významem. Vlevo od váhy je převodník dvojkové soustavy na písmena. Od stolu udělejte čelem vzad a vyjděte dveřmi vlevo na chodbu. Zde se dejte do dalších dveří vlevo a v dětském pokoji uvidíte vránu, hrající si s barevnou kuličkou. Vstupte do místnosti, seberte oranžový kámen ze země a dejte ho na jeho místo na nástěnce. Zároveň zjistíte, že ještě chybí červený, modrý a zelený kámen. Vlevo dole u krbu seberte rozbité brýle. Vpravo v knihovně klikněte na druhé polici na dřevěnou krabičku. Objeví se klasické puzzle. Popis řešení by byl příliš zdlouhavý, tak se buď snažte vydry sestavit sami nebo použijte náš save.  Vpravo klikněte na houpacího koníka a seberte vypadlý žeton. Vlevo u postele uvidíte dům pro panenky. Umístěte je takto: horní patro – dejte na druhou pozici zleva krávu. V prostředním patře dejte na druhou pozici kočku a na poslední prase. Na dolním patře bude na dolním patře na druhé pozici chlapeček a na páté pozici panenka. Z otvoru se vykutálí žeton, který seberte. Stále však ještě chybí nějaké panenky. Na toaletním stolku si prohlédněte knihu LeBleu Lapin ( Modrý zajíc). Vraťte se do knihovny a informujte Kyler o svých nálezech. Kyler vás požádá o zprovoznění tiskárny a vytištění dalších 3 pozvánek. Dozvíte se, že Matt bydlel v dětském pokoji, zmizela i jeho zavazadla. Zničená část hradu je dílem Brendona a jeho pokusech s raketovým palivem. Opusťte knihovnu stejnými dveřmi jako předtím (ty druhé vedou do zničené části hradu), chodbou jděte vpřed a u schodiště nahoru se dejte vpravo dalším schodištěm dolů. Ocitnete se ve velkém sále, kde je i tiskárna. Najdete ji u velkého stolu vpravo vzadu. Klikněte černou barvou na místo vlevo nahoře. Klikněte na tiskařskou desku s označením ve dvojkové soustavě 01000011 a položte ji vlevo. Vpravo vyndejte papír vložte ho vlevo a klikem na kolo provedete tisk. Pak papír vložte na sušičku vpravo a stiskněte červený knoflík. Pak list vložte do košíku a teprve nyní vidíte výsledek své práce. Je to pozvánka na svatbu, ze které se dozvíte, že Mattovým svědkem není jeho nejlepší přítel Kit, ale Alan Paine. Pak ještě vytiskněte stejným způsobem – včetně použití černé barvy – další 2 pozvánky. Pak se porozhlédněte po sále. Vlevo najdete velký hrací automat. Na velkém jídelním stole seberte závaží. U krbu najdete fotografii Kita a Kyler, to je dost podezřelé. Ještě dál vpravo si promluvte přímo s Kitem.
Kit si je jistý, že Matt dostal ze svatby strach a utekl. Také vám řekne, že pracuje v nemovitostech a zdejší kraj se mu velice líbí. Všimněte si jeho monoklu, asi měl s někým prudší výměnu názorů. Vraťte se ke Kyler do knihovny a promluvte si s ní o Alanovi. Dostanete na něj telefonní číslo. Nyní jděte chodbou a nahoru po schodišti. Schody jsou však rozbité. Pokud budete trvat na tom, že Nancy půjde dál, spadnete dolů. Avšak žádný strach, hra začne znovu ve stejném místě. Další průzkum učiníme venku. V hlavním sále dole jděte ven dveřmi vlevo. Náhle z věže spatříte jakési podivné světlo. Nicméně pokračujte vlevo, tak jak to Nancy půjde (nezapomeňte, že kurzor se nijak neprojevuje). Dojdete k brance do zahrady, kterou otevřete a uvidíte sadu trpaslíků. Zatím zde nic není na práci, tak se vraťte a pokračujte dále v průzkumu až dojdete k aktivnímu místu bažiny. Prohlídka netrvá dlouho a prozkoumávejte dále okolí, avšak opatrně, hrozí další pády. Pokud budete sledovat špatně viditelné cestičky, dojdete i k další bažině, kde uslyšíte podivný výkřik. Také nezapomeňte po cestě najít tři keltské kříže s daty 1801,1916, a 1845. Nyní se hlavní venkovní branou dejte do vesnice. Do telefonního přístroje vložte svoji kartu a zavolejte Alana. Dozvíte se, že Matt a jeho přítel Kitt se pohádali a výsledkem je Kittův monokl. Vzápětí se Matt pohádal i s Kyler. Po rozhovoru vstupte do hostince. A promluvte si s Donalem Delaneyem. Ten však bude mluvit jen za drink. Nancy proto dostane instruktáž od hostinského Seamuse, jak míchat drinky. Vlevo od Donala je kuchyňka. Nahoře vidíte recepty na kartách jednotlivých drinků. Klikněte na ten vpravo, který je nejblíže malému zvonku. Vlevo dole se objeví recept. Podle receptu naplňte šejkr uprostřed, vyberte správnou sklenici, nápoj do ní přelijte a postavte na talíř u karty s daným nápojem nahoře. Na každé kartě jsou dva nápoje. Pak tedy klikněte na ten druhý nápoj, připravte jej, položte vedle toho prvního na talíř vpravo a klikněte na zvonek. Je-li vše správně, talíř i s nápoji zmizí. Stejně pokračujte s talířem uprostřed a vlevo. Tam, kde je třeba použít mixer, je tento uveden v receptu. Pokud se vám drink nepovede, vyhoďte ho do koše vpravo dole. Těm, komu to opravdu nepůjde, je určen náš save. Po správném ukončení hry se vám vlevo nahoře objeví počet získaných žetonů a Donal je ochoten s vámi mluvit. Dozvíte se spoustu zajímavosti, např. že Kit je zamilován do Kyler (což vás jistě již napadlo), že onen nářek v bažině věstí smrt v rodině, že se ztratily Nancyiny klíče od havarovaného vozu a že Matt byl nejspíše unesen skřítky. Vpravo od Donala jsou dva hrací automaty, na kterých získáme další žetony. Ten vpravo je sice jednoduchý, máte najít 12 rozdílů v časovém intervalu. Obrázky jsou dost členité, takže vám to asi nebude trvat zrovna krátce. Po splnění úkolu získáte píšťalku. Vlevo vedle jsou šipky, kde je vaším úkolem hodit šipky tak, aby skóre bylo 0. Za červené oko se odečítá 50 bodů, za zelené 25. Nejlepší je naházet co nejvíc bodů na střed a zbytek si rozdělit na snadnější hody. Získáme prasátko pro dům s panenkami. A znovu musíte házet šipky, ale je to těžší. Musíte trefit čtyřikrát červený kruh tzn. 200 bodů. Pak zbylé šipky až na tu poslední vystřílíte mimo terče a tu poslední hodíte na jedničku. Získáte tím zelené malované vejce. Nyní ještě potřebujete nejméně tři žetony pro stroj v hlavním sále hradu. Buď si je vystřílejte v šipkách nebo na vedlejším automatu. Pokud je tedy máte, můžeme k danému stroji. Je to vlastně věštírna. Dolů jednou klikněte na otvor pro žetony. Vypadne závaží a věštba na lístku, který si přečtěte. Jděte si promluvit s Kitem. Žádá vás o složení zasedacího pořádku svatby. Můžete tak učinit podle záchytných bodů vlevo nebo dle našeho obrázku. Ve chvíli, kdy tak učiníte, promluvte s Kitem znovu a je – li vše v pořádku dostanete knihu Brehona Law Book, kterou Kit našel v Mattově pokoji.Obrázek
Všimněte si hlavně čtyřlístků a jejich vybarvení. Stejné lístky jsme našli u trpaslíků – Leprechaunů u hradu. Nyní jděte nahoru do knihovny a promluvte si s ní. Jděte k psacímu stolu a  položte na váhy závaží tak, aby všechny tři vahadla byla v rovnováze.Obrázek
Otevře se tajná zásuvka a vy si vezměte kamennou dlaždici. Z hlavního sálu vyjděte na zahradu vlevo k trpaslíkům, které musíme natočit podle poznatků z knihy.  Začněte zleva doprava. První trpaslík musí být tváří vpravo, druhý tváří vlevo, třetí zády, čtvrtý čelem, pátý vpravo, šestý zády a sedmý čelem. Vpravo najdeme skoro poklad. Další panenku do domečku, tři kameny a žeton. Otočte se a přečtěte si dopis na lavici vpravo. Pak se dejte k hlavní bráně do hradu. Klikněte na ní vpravo a budeme zase posunovat dlaždice:
7 11 15 14 13 9 5 1 2 3 7 11 12 8 4 3 7 11 15 14 13 9 5
1 2 3 7 11 15 16 12 8 7 6 5 1 2 3 7 8 4 3 7 11 12 8 7 6 5
9 13 14 15 11 7 6 5 1 2 3 7 8 4 3 7 8 4 3 2 1 5
6 7 8 12 11 10 9 13 14 15 16 12 11 10 9 13 14
15 11 12 16 15 14 13 9
10 6 7 8 12 11 10 6 5 9 10 11 7 6 10 11 12 8 7 6 5 9 10
11 12 8 7 6 10 11 12 8 7 11 10 6 7 8 12 11 7
Po úspěšném posunování vám zbyde jedno prázdné místečko, kam se přesně hodí dlaždice z inventáře. Z kamenů se vysune deska s dvojkovým kódem 01001101. Vraťte se do hradu a promluvte si s Kitem. Nyní jděte do dětského pokoje, kde budeme sestavovat nástěnku s drahokamy. Dodejte do sestavy nalezené kameny tam, kam patří. Pak na ně klikněte v tomto pořadí: červený, oranžový, žlutý, zelený, bledě modrý, tmavě modrý a světle fialový. Něco zaskřípe a v krbu se otevře tajný vchod. Vpravo seberte dlouhé prkno, vpravo pak lístek s kameny. To je zde vše, takže se vraťte, když se objeví vrána a vzápětí po ní víla, ohlašující smrt. Možná ještě zkuste promluvit v knihovně s Kit, ale pak už jděte ven do bažin na jižní straně. Přes vodu hoďte prkno a teď musíme projít bažinou. Držte se návodu, jinak se utopíte (ale dostanete druhou šanci):1 x vpřed, 1 x napravo, 2 x vpřed, 2 x napravo, 2 x vpřed, 4 x nalevo, 2 x zpět, 2 x nalevo, 3 x zpět, 2 x nalevo, 1 x vpřed, 1 x nalevo, 2 x vpřed, 1 x napravo: 2 x vpřed, 2 x napravo, 2 x vpřed, 1 x napravo a 1 x vpřed a stojíme před chatou, které se kouří z komína. Vstupte dovnitř. Vpravo v proutěném koši seberte létající stroj Jetpack. Na pracovím stole si všimněte nedokončené loutky a seberte další návod na složení domu pro panenky. Skříňku vpravo nemůžeme otevřít, nemáme zatím klíček.  Kousek dál vlevo je klec plná much. Ještě kousek vlevo na stole najdeme misky s bylinkami a herbář s návodem na odstranění hmyzu. Dejme tedy do hmoždíře po jednom dílu směsi tansy, pennyroyal, wormwood, catnip a thyme. Pak klikněte na paličku a směs vložte do klece s mouchami. Ty zmizí a my sebereme čočku.  Vyjděte ven a jděte vpřed. Nemusíme znovu bludištěm, takže se dejte rovnou do vesnice a promluvte si s Donalem, který vám prozradí, že v chatě v bažinách žije stará čarodějnice. Vraťte se do zahrady ke 3 keltským klíčům. Vložte do jejich kulatých otvorů nalezenou čočku (nemusíte si ji brát zpět, sama se vrátí do inventáře) a prohlédněte si znaky. Znak u roku 1801 má tvar se 3 kruhy, 1916 má kosočtverec s klikatou čárou a rok 1845 má vlnovku. Za kříži vidíte osvětlenou zeď. Přejděte tedy dlážděnou cestu, vedoucí k hradu a přijdete ke zdi s ornamenty. Stiskněte oznamenty roku 1801, 1845 a 1916. Vzniklým prostorem jděte doprava a kousek dolů. Přijdete na místo, kde stojí 4 obelisky v kruhu. Obelisky se skládají ze 3 částí. Nahoře je vytesáno souhvězdí, uprostřed stromy a dole Ogham znak.  Vraťte se na cestičku a jděte po ní nahoru a na rozcestí doprava. Přijdete k velkému balvanu, na kterém najdete nákres Castle Malloy, kde vidíte parkoviště, golfové hřiště apod. Pochází od Kita.Vraťte se po cestě zpět k rozcestí a dejte se nahoru, až přijdete ke stodole. Vlevo u vchodu seberte visící ozubené kolo a uvnitř stodoly si prohlédněte stroj na stříhání ovcí s ovládacím panelem vlevo. Vraťte se do paláce a promluvte si s Kitem a Kyler o kresbě. Kyler vás požádá o nasbírání bylinek na svatební hostinu. Dostanete jejich seznam a košík. Nejdřív se ale pokusíme sestavit puzzle v podstavci přilby v knihovně. Sestavte ozubená kola podle obrázku.
Po té se přilba otočí a vyjede další sestavení panenek. Jděte do dětského pokoje a sestavte loutky do domečku takto:
Nahoru panenka s hnědými vlasy a kočka. Doprostřed nic, nic, nic, kravička, chlapeček a nic. Dolů blond panenka, nic, prasátko, nic, pejsek a nic. Stiskněte červený knoflík nahoře a získáte žeton. Stále nám ještě chybějí 2 loutky. Jednou z nich je ovečka, kterou jsme viděli rozpracovanou v chatě v bažině. Jděte tedy na zahradě jižním směrem, opět již nemusíme bludištěm a rovnou do chaty. V herbáři si zjistíme, kde najdeme bylinky pro Kyler. Nad stolem seberte svázanou šalvěj, tu potřebujeme. Pak se ještě jednou vraťte s rozpracované loutce ovečky. V přihrádce vlevo už není žádná vycpávací vlna. Ale všechno popořádku. Nejdříve bylinky. Vyjděte z chaty, dejte se vpřed a jste přímo před bažinou. Vpravo utrhněte Foxglove – náprstník. Další jsou na řadě růže. Ty najdete v zahrádce u trpaslíků. Vstupte dovnitř, otočte se zpět a vlevo si poslužte.
Vyjděte z této zahrádky, dejte se vlevo, potom po cestě až k onomu kruhu. Vstupte do něj a utrhněte žlutý Yarrow – řebříček. Další bylinka je v prostoru za osvětlenou zdí za kaltskými kříži. Jděte tedy za zeď, pak po cestě vpravo a dolů. Vstupte do kruhu obelisků, klikněte dolů a potom vpravo asi 2x, objevíte fialovou levanduli, kterou utrhněte. Pak jděte k bráně do hradu. Klikněte na ni a vlevo utrhněte Vervain, sporýš lékařský. Nyní jděte na silnici, kde jste havarovali. Dejte se vlevo, dokud nepřijdete k aktivnímu místu a uvnitř utrhněte Larkspur – stračku. Teď už máme všechny rostlinky a jdeme s nimi za Kyler do knihovny. Za dveřmi je však slyšet hádku Kyler s Kitem. Ve chvíli, kdy se oba ztiší, jděte dolů do sálu a prohledejte Kitovu postel. Pod ní najdeme Mattův kufr. To nevypadá dobře. S tím ale teď nic neuděláme. Vyjděte ven z hradu a zase se hned vraťte. Kit už zase sedí na svém místě, tak si s ním promluvte o hádce s Kyler a o nalezeném Mattově kufru. Potom jděte nahoru za Kit. Promluvte si s ní a dejte jí natrhané rostlinky. Nancy vidí další možnost pátrání ve vyluštění záhady stojících obelisků. Jděte proto do vesnice, promluvit si s Bonalem. Má knihu s výkladem písma Ogham, ale dál už není ochoten mluvit, dokud mu kapela nezahraje jeho oblíbenou skladbu. Problém je v tom, že nepřišel bubeník. Výčepní Seamus vám vysvětlí, jak se na buben hraje.  Objeví se kolo s barevnými výseči. Nad ním běhají barevná kolečka zleva doprava. Na konci této dráhy je černá díra. Vaším úkolem je kliknout na stejnou barvu na kruhu, jako má kolečko, které je nejblíže k černé díře. Nesmíte tak učinit příliš brzy a samozřejmě ani příliš pozdě. Pokud tak učiníte, sníží se vám skóre vpravo dole. Nejlépe je nepoužívat přiloženou paličku, ale klávesnici. Modrou barvu středu označíte mezerníkem, ostatní barvy šipkami. Musíte získat skóre něco přes 60 bodů, alespoň myslím. Já jsem získala asi 67 a vůbec jsem neměla chuť zkoušet, jaké je to nejnižší možné. Není to tak jednoduché, takže máte k dispozici i náš save. Donal vám dá knihu Aricierit Celtic Sabbats- Ogham Book. Pak s Donalem ještě jednou promluvte. Přizná se, že to byl on, kdo dal Mattův kufr pod Kitovu postel. Dále dostanete klíč od stodoly. Vaším úkolem je pochytat 10 ovcí (jistě jste je nepřehlédli), dovést je druhý den do stodoly na ostříhání. Jděte tedy vpravo od dlážděné cesty do hradu za osvětlenou zeď. Kdykoli se přiblížíte k nějaké ovci, klikněte na píšťalku vlevo nahoře na obrazovce (vedle se objeví počítadlo ovcí). Tím ji zaženete do stodoly. Budete – li příliš pomalí, ovce po jedné začnou ze stodoly zase utíkat. Nejlépe je si hru ukládat. Když máte všech 10 ovcí (musíte prostě chodit sem a tam a poslouchat, kdy se nějaká ovce objeví), utíkejte rychle ke stodole a bouchněte do dveří. Tím je úkol splněn. Nyní jděte ke stojícím kamenům. Již víme, že se skládají ze 3 částí. Dole jsou Ogham znaky, uprostřed obrys stromu a nahoře znak souhvězdí. U prvního kamene je na zemi tepaný disk. Prohlédněte si Donalovu knihu, ze které se dozvíme o čtyřech slavnostech : Samhain, Imbolc, Beltaine a Lugnasa. Oghamské písmo má 20 znaků a čtou se zdola nahoru. Zapamatujte si první dvě písmena pro slavnosti:
SU pro Samhain, IM pro Imbolc, BE pro Beltaine a LU pro Lugnas.  Uprostřed obelisku, kde je obrys stromu, zjistíme, že je zde vyobrazeno čtvero ročních období – jaro – nové listy, léto – plné olistění, podzim – listí na zemi a zima – bez listí. Konečně vrcholový kámen obelisku má vytesáno souhvězdí Taurus, Leo, Scorpio a Aquarius. Tato souhvězdí je možno vidět v různých ročních obdobích. Ověřte si toto v knize v inventáři. Taurus je viděn v létě, Leo na podzim, Scorpio v zimě a Aquarius na jaře. Na prvním kameni nastavíme datum svatby, která má být za 3 dny, t.j. v létě. Všechny pomůcky najdete v knihách v inventáři. Nahoře tedy symbol souhvězdí Taurus, uprostřed letní strom a dole Ogham pro letní slavnost Beltaine – obr. Obelisk č.1. Pokračujeme po směru hodinových ručiček k vedlejšímu kameni. Zde podle pořadí ročních období následuje podzim. Takže Leo, podzimní strom a Lugnasa – obr. Obelisk č.2. Další obelisk je zimní – Scorpio, zimní strom a Samhain – obr. Obelisk č.3. Poslední je jaro – Aquarius, jarní strom a slavnost Imbolc – obr. č. 4. Pokud jste vše učinili správně, otočí se disk u obelisku č. 1 a vy si vezměte druhou desku s dvojkovým kódem 01011001. Nyní běžte za Donalem do vesnice oznámit mu splnění úkolu s ovcemi. Donal po Nancy chce, aby vlnou naplnila 3 pytle vlnou. Běžte do stodoly. Vpravo najdete pod víkem uložené pytle, vlevo je ovládací panel. Panel si prohlédněte, ale pak od něj odstupte a pískněte na píšťalku. Objeví se první ovce. Na displeji se objeví jméno ovce a před ním barevné hvězdičky. Vlevo si zjistěte číslo, příslušné k barvě hvězdiček, přičtěte číslo, náležející ke jménu ovce a číslo, označující její náladu. Tento součet zadejte na klávesnici a stiskněte tlačítko Shear. Po správném zadání vyjde ostříhaná ovce s úžasným sestřihem. Po ostříhání dvou ovcí je vpravo naplněn jeden pytel, který vyjměte a pokračujte v dalším stříhání, dokud nemáte 3 pytle.
Jak se projevuje nálada? Angry – rozhněvaná – hýbe hlavou nahoru a dolů a přešlapuje, Bleating – mečící – mekot, Calm – klidná – nehýbe se, Happy – šťastná – skáče nahoru a dolů, Panicked – neklidná – neustále se hýbe a třese. Když máme 3 pytle plné, vezměte z toho posledního kousek vlny a vyjděte ze stodoly (můžete i dále stříhat a kochat se výtvory na ovcích – vtipné). Nyní opustíme  stodolu a jdeme do chatky v bažině. Zde kouskem vlny vycpěte loutku ovce a jděte s ní do hradu, kde nejdříve pohovořte s Kitem o Mattově kufru a o Donalovi. Potom jděte do dětského pokoje a sestavujte loutky v domečku takto:
Horní poschodí: pejsek, nic. Střední poschodí: nic, blondýnka, ovce, Kit, nic, prase. Dolní poschodí: hnědovláska, nic, nic, kočka, kráva, nic. Pak stiskněte červené tlačítko a seberte 4 desku s dvojkovým kódem 01001011. Nyní jděte do knihovny a na psacím stole si znovu prohlédněte návod na převod dvojkové soustavy. Na desce s číslem 01000011 = 0+64+0+0+0+0+2+1= 67. Na desce 01001101 = 0+64+0+0+8+4+0+1= 77, na desce 01011001 = 0+64+0+0+1+0+1+1 = 89 a na desce 01001011 = 0+64+0+0+1+0+1+1 = 75. Z návodu zjistíme, že  01000011 a číslo 67 odpovídá písmenu C. 01001101 a číslo 77 odpovídá písmenu M. 01011001 a číslo 89 odpovídá písmenu Y. 01001011 a číslo 75 odpovídá písmenu K. Tato písmena jsou označením barev do tiskárny. Proto jděte dolů do sálu k tiskárně. Klikem na tiskárnu se vám nahoře zobrazí tři získané desky, ta čtvrtá je již připravená v tiskárně vlevo. Nasypejte na ni barvu označenou Y a položte na ni papír z pravé strany. Vytiskněte a papír odložte na sušičku, ale nesušte. Pak položte vlevo desku s č. 01000011, nasypejte barvu C, položte již použitý papír a vytiskněte. Papír odložte zase na sušičku. Pak vložte další dvě desky a postup opakujte. Tedy pro desku č. 01001101 a barvu M, nakonec č. 01001011 s barvou K. Nakonec papír vysušte a získáte návod k použití Jetpacku – máme ho v inventáři. Vyjděte ven z hradu a vyzvedněte jetpack z inventáře. Objeví se ovládací panel. Zde je postup k jeho ovládání:
  1. na horním žlutém knoflíku umístěte bílou tečku nahoru
  2. na číselníku nastavte 729
  3. stiskněte černý knoflík vpravo od číselníku
  4. červenou páčku vlevo nahoře dejte dolů
  5. stiskněte spodní modrý knoflík, aby tečka byla vlevo
  6. pravo posupněte zarážku na kolejničkách do prostřední polohy
  7. stiskněte spodní žlutý knoflík
  8. stiskněte spodní červený knoflík vlevo od číselníku
  9. do kovového kolečka nahoře mezi červeným a žlutým knoflíkem navolte červenou barvu
  10. na kolečku vlevo pod páčkami dejte černou čárku na číslo 4
  11. sklopte modrou páčku
  12. sklopte žlutou páčku
  13. zmáčkněte červený knoflík s nápisem GO.
Je-li vše dobře, jetpack se zapálí a my startujeme vpravo na věž, kde je aktivní jedno okno. Jinak máte druhou šanci. Ve věži najdeme hezky zařízenou místnost. Vpravo si nejdřív prohlédněte šuplík v malém stolku a seberte list papíru se seznamem 4 knih. Všimněte si také slunečních hodin vlevo a ostrova mezi hradem a kameným kruhem. Nyní je na řadě stůl s roletou trochu vlevo. Nahoře najdeme rodokmen rodiny Malloyů, např. zjistíme, že otec Kyler si změnil jméno na Mallory. Hvězdičky u některých jmen znamenají smrt. Na číselném zámku zadejte jméno LAPIN a dostanete další osazení figurek v dětském pokoji. Otočte se zpět a oknem vyleťte ven. Dejte se vlevo a nad zahradou se dejte směrem na sever nad oceán. Nebojte se, když spadnete do vody, máte vždy druhou šanci. Kousek od břehu najdeme velké balvany, na kterých přistanete a prohlédnete si skálu s nápisem N5. Pak leťte zpět do paláce a do knihovny. V knihovně za Kyler najdeme knihu Hydroponics and Aeroponics. V druhé knihovně vlevo od pracovního stolu najdeme knihu  Ersatz Quidnuncs a Nautical Cartography a z psacího stolu seberte knihu Zoopraxiscope. Na listu papíru z věže byl seznam 4 knih, 5 písmen a ostrova s nápisem N5. V knihách je po straně vždy text, který je vodítkem k řešení zámku na stole. V knize Nautical Cartography si všimněte dvou slov – one a seas. První písmeno bude tedy C z názvu knihy. V knize Zoopraxiscope je podtržená číslovka four – 4. Uprostřed názvu Zoopraxiscope je písmeno X. V knize Hydroponics and Aeroponics je poslední souhláskou L a podtržená číslovka 3. Toto písmeno tedy bude třetí. V knize Ersatz Quidnuncs nám vychází na druhém místě písmeno Q. Vyjděte z hradu, aktivujte jetpack a leťte do věže. Mimochodem vystartuje odstud zase ječící víla. Na zámku u stolu navolíme písmena CQLXN. Uvnitř vidíme obrázek Fiony, sebereme klíček a přečteme si deník Fioniny matky Cailyn. Dozvíme se, že jetpack dostala Fiona k narozeninám a že zničená část hradu byla údajně laboratoř, nicméně ta pravá je někde jinde. Dále je zde také další panenka s podobou Nancy a s klíčem od auta na krku. Opusťte věž a jděte do dětského pokoje k panenkám. Horní patro – kráva, nic. Prostřední patro – nic, kočka, ženich (Matt), ovce, nic, pejsek. Spodní patro – prasátko, hnědovlasá panenka (Kyler), nic, panáček (Kit), Nancy a blondýnka. Pak stiskněte červené tlačítko a seberte modré velikonoční vajíčko. Opusťte hrad a leťte k bažině. Klikem na ní jsme rovnou u chaty. Uvnitř otevřete klíčkem skříňku na stole vpravo. Uvnitř je blahopřání k narozeninám, které si přečtěte. Odstupte od stolu a setkáte se konečně s ječící vílou (lépe řečeno ta, která věští smrt). Po té se ocitnete u tajné laboratoře. Stiskněte páku vpravo a ocitnete si u zavřeného Matta, který vám vysvětlí, co se přihodilo. Nyní je čas prozkoumat laboratoř. Nejprve jděte vpravo a na stole si přečtěte pracovní deník, ve kterém se dozvíte o Randonových pokusech s raketou a pohonnými látkami do ní. Důležité budou barevné kódy na druhé straně. Také se dozvíte, že pohonná látka již je v raketě. Dále je zde i návod ke startu rakety. Tzn. vložit klíč, stisknout první knoflík, ověřit zapnutí systému. Zelené světlo ohlásí správné zapojení obvodů. Druhým tlačítkem raketu otočíte a spustíte odpočet. Třetím tlačítkem odstartujete. Na zdi seberte papír na podložce. Pod ní stiskněte tlačítko a uvidíte do chemického skladu, ve kterém visí klíč. K tomu, abychom se k němu dostali, musíme vyprázdnit sklad. Chemikálie se musí zlikvidovat správně, jinak dojde k výbuchu. Postup je takový, že najedete drapákem pomocí šipek pod chemikálii, posuvníkem rozevřete drapák vždy o číslo víc, než je šířka chemikálie. Opatrně najedete těsně pod chemikálii a zase drapák o jedno číslo sevřete, čímž chemikálii sevřete, pak drapákem posunujte až ke kontejneru na odpad s označením kategorie likvidace. V kontejneru drapák rozevřete, vysuňte z kontejneru a pokračujte dál.
Kategorie 1: NH3, P, Na, K, Al und H
Kategorie 2: Ag, H20, Cl, LQX, C und 1
Kategorie 3: F, Ab, Hg, Br, Rn, und Cs
Nakonec do drapáku vezměte klíč a jeďte s ním dolů. Spadne do otvoru vpravo, kde ho seberte. Vlevo od skladu vidíme panel s nákresem rakety, její úhel je 90.1. Ještě dál vlevo vstupte do tmavého otvoru, který se následně rozsvítí a po žebříku vylezte ke špičce rakety. Vidíte, že jí kus chybí. Sestupte dolů a jděte k umyvadlu. Vpravo od něj v polici na zdi nahoře vidíte chybějící díl rakety, ale je příliš vysoko. Alespoň zatím seberte pod stolem raketové klapky. Vpravo klikněte na schodiště. Vlevo se objeví panel s výplněmi, které musíte poskládat do schodiště, aby se po něm dalo vyjít nahoru. Potom na schodiště vystupte a seberte chybějící špičku rakety, kterou zasaďte na správné místo nahoře ze žebříku. Slezte dolů a nejprve na raketu upevněte dole řídící klapky a u konce rakety klikněte na panel. Zde musíme správně zapojit obvody. Zde si připomeneme barevné seskupení z pracovního deníku. Vlevo vložte shora dolů kabely s čísly 4,2,3,1 a 5. Správnost si ověřte na ovládacím panelu vpravo od rakety, kdy nastavíte otočným spínačem hodnotu 90.1 a klikněte na první tlačítko. Pokud svítí zeleně, jste na správné cestě. Pak vložte klíč vlevo a klikněte na druhé a třetí tlačítko. Raketa odstartuje, Matt je osvobozen a všichni jsou šťastní a spokojení. Jak jinak. Těším se na další případ.Konec hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Nancy Drew-The Haunting of Castle Malloy

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář