Jdi na obsah Jdi na menu
 

Art of Murder 2 – Hunt For The Puppeteer

9. 4. 2015

TOPlist

Art of Murder 2 – Hunt For The Puppeteer

13.3.2009 Autor návodu-Midnight Knight

Tradičně pár tipů na začátek.Art of Murder 2 se z větší části odehrává buď v noci nebo alespoň v tmavých prostorách,pohříchu většinou právě tehdy,kdy se děje něco zajímavého,takže toho není moc vidět.V klíčových místech přidám sice  k návodu obrázky,ale vzhledem ke tmě budou v sekci Savy přidány i uložené pozice před a po akci,kdybyste si nevěděli rady.Předměty v inventáři můžete zkoumat pomocí pravého myšítka,kliknutím levou myší na předmět v inventáři často předmět otevřete,nebo v něm něco najdete,takže se nestyďte experimentovat..:-)Nechybí tradiční(sigh)otazník,který vám ukáže všechny předměty.Pro mobil,který máte na liště platí stejná pravidla jako pro prozkoumávání předmětů-volejte kdykoli komukoli,zejména pak svému šéfovi,ten to náležitě ocení,třeba ve dvě ráno.Kromě mobilu máte na liště i zápisník a složku s dokumenty,vhodné občas si pročíst,když nevíte,kudy kam.Pokud máte nějaký předmět,který chcete někomu dát,neděje se tak z ruky do ruky,ale pomocí dialogů*jak jsem zjistil hned na začátku,když jsem se marně snažil najít způsob,jak inspektorovi jako slušný člověk dát svou navštívenku*
Paris,France
Po úvodní sekvenci,v které policie v New Orleans najde jednu z obětí Loutkáře,se přesuneme o pár měsíců dál,do přítomnosti a do Paříže,kde se Nicole Bonnet dostaví na místo dalšího zločinu zvrhlého Loutkáře(Aby bylo jasno,proti zabíjení lidí jako takovému všeobecně,coby zastánce euthanasie,nic nenamítám,spíš naopak,když se třeba dusím v přeplněné tramvaji.Musí se tak ale dít rychle a bez zbytečného utrpení-mučení a radost z toho,co jsem udělal,to pokládám za zvrhlé.No nic,už jsem toho dneska proti sobě napsal dost,jdeme se radši rychle vrátit do Paříže,než mě stačí zatknout)V inventáři máte jen kameru a svou vizitku.Promluvte si s inspektorem(během hovoru vás připraví o vizitku)proberte všechna témata,nakonec se inspektor,který snad vypadl z oka rovnou Colombovi,k nemalé radosti Nicol odkolébá pryč a vy se můžete pustit do práce.Vydejte se doprava směrem k oběti,jak se hnete,volá vám šéf,až zavěsí,pokračujte doprava,prohlédněte si mrtvolu v přiblížení.Všimněte si loutky na zemi,pak seberte z inventáře kameru a Nicol udělá dva snímky.Přibližte si mrtvolu ještě víc(2x),prohlédněte si háky,do kterých je zavěšená,a tvář,má na ní nějaké krystaly.Vyjeďte z přiblížení,prohlédněte si zblízka prostřední velké okno,vidíte na něm ve spodní části otisky prstů,nahoře pak je otevřené malé větrací okno a zdá se,jakoby na něm něco bylo,ale je moc vysoko.Vyjděte z místnosti na chodbu,vlevo od dveří,kterými jste vyšli,seberte o zeď opřený mop,v inventáři na něj klikněte levou myší,tím ho zbavíte ochlupení a zůstane vám jen tyč.Jděte na začátek chodby,promluvte si se sedícím strážníkem a  požádejte ho o tužku-pokud jste si neprohlédli okno s otisky,tato volba bude u hovoru chybět,dokud se na to okno nepodíváte.Vraťte se,vyzbrojeni tužkou,zpět do místnosti s mrtvolou*na chodbě si můžete taky prohlédnout pojistkovou skříň,vyzkoušet vypínač u dveří do místnosti a promluvit si s četníkem o tom,že nesvítí světlo,ale nemá to na nic vliv*,jděte dozadu doleva ke stolu,a po přiblížení otevřete jeho levou zásuvku-když zkusíte otevřít pravou,nejde to,něco jí blokuje.Ze zásuvky seberte prázdné papíry,lepicí pásku,sešívačku a obaly na dokumenty.V pravém zadním rohu zásuvky stiskněte knoflík,tím uvolníte pravou zásuvku.V inventáři strčte tužku do sešívačky,rozdrcenou tužku vysypejte na prázdný papír,dostanete papír s grafitem.Otevřete pravou zásuvku,seberte z ní balíček vaty,náčiní k čištění dýmky,sirky,pak kamerou vyfoťte rozevřenou knihu se jmény v pravém rohu zásuvky,nakonec knihu seberte.Pokud jste ji nevyfotili v šupleti,můžete tak učinit i později,že použijete kameru na knihu přímo v inventáři-platí i pro všechny jiné předměty.V inventáři použijte balíček vaty na sirky,získáte tyčinku obalenou vatou,kterážto,jak určitě vědí všichni milovníci CSI,slouží ke sběru vzorků.Vraťte se k oknu,na vrchní otevřené okénko použijte tyč z inventáře,kamerou vyfoťte kříž a potom i otisky prstů ve spodní části okna.Na otisky teď použijte papír s grafitem,potom začerněné otisky na okně přelepte lepicí páskou,nakonec lepicí pásku s otisky přilepte na prázdný list papíru.Uff..a bude ještě hůř,mnohem.Teď jděte k mrtvole,pomocí plastikového sáčku seberte se země panenku,pak si přibližte tvář mrtvoly a tyčinkou s vatou z ní seberte kousky skla,tyčinku se sklem pak dejte do dalšího plastikového sáčku.Vyjeďte ze všech přiblížení,podívejte se na podlahu mezi sebou a klavírem,asi v polovině vzdálenosti najdete aktivní místo(pouze za předpokladu,že jste tyčkou zavřeli okénko s křížem),po přiblížení najdete parketu,kterou ale rukou nevytáhnete.Použijte na parketu čisticí nářadí,potom parketu,na které vidíte číslo 1793,vyfotografujte,nakonec jí pomocí plastikového sáčku seberte.V kameře byste teď měli mít celkem 6 snímků,ani méně,ani více.Odejděte na chodbu,promluvte si se strážníkem,nakonec jděte z budovy pryč.Pokud jste udělali vše potřebné,Nicol nebude proti odchodu protestovat.
Taxík vás vysadí před hotelem,směrem doprava je kavárna,ale momentálně prázdná,takže jděte rovnou do hotelu,k recepci,po krátké debatě s vrátným pokračujte po chodech do svého pokoje,cestou si ale v hale všimněte dveří vlevo,bambusovníku,a vitríny vpravo od schodů.V pokoji jděte dozadu ke stolu,na kterém je počítač a vlevo od něj položte na stůl kameru,Nicol chce poslat snímky šéfovi,aby si nelistoval pořád jen Hustlerem.Klikněte dvakrát na počítač,začne nabíhat zelená čára spojení,ale v polovině skončí,spojení se nezdařilo.Prohlédněte si všechny věci na stole,satelitní anténu,adaptér,zásuvku a lampu.Zkuste strčit do zásuvky místo zástrčky od lampy zástrčku adaptéru,nepasuje tam,takže začne jedna z mnoha akcí ve hře,za kterou by se nestyděl ani sám velký MacGyver.*Zrovna u tohoto případu jsem poněkud na rozpacích,co si mám myslet o Paříži-když mi v jednu ráno přestanou fungovat sluchátka,nebudu celou noc experimentovat,jak je spravit,zajedu do nejmenovaného supermarketu s nepřetržitým provozem a do hodiny mám nové-takže mě není jasný,proč to samý nejde v Paříži s adaptérem* Přibližte si adaptér,v jeho pravé části klikněte na kabel,tím ho od adaptéru odpojíte.Přepněte se v přiblížení na stolní lampu,na jejím podstavci najděte vypínač,lampu zhasněte,pak jí kliknutím položte a vytáhněte z ní žárovku.Vidíte i kabel odpojený od adaptéru,ale nedá se připojit do objímky lampy.Hmm.Vyjděte z pokoje,jděte před hotel,doprava ke kavárně,a promluvte si s mužem-jeho partnerkou u stolu je Sylvie Laroux z Chronicles of Mystery,jak je ten svět malý..:-)Požádejte o drát,až ho dostanete(docela by mě zajímalo,na jaké perverznosti sebou někdo nosí do kavárny kousky drátu v kapse),klikněte na  něj v inventáři,tím dostanete rozdvojený drát,a vraťte se do svého pokoje.(Jak tak píšu,napadlo mne,že to vlastně byla sponka do vlasů,ale i tak,žena,která s ní jde do kavárny,aniž by ji potřebovala,jak je vidět,je asi stejně nevinná jako Maryša,když dávala Vávrovi kafe od žida.Se mnou je to prostě těžký,nerad měním názor,který jsem si jednou udělal)V pokoji si přibližte ležící lampu,do objímky strčte kusy drátu,klikněte na drát adaptéru,ten se automaticky zapojí do lampy.Lampu opět postavte,spínačem na podstavci ji zapněte a „adaptér“ je hotový-pokud jste to poskládali správně,na satelitní anténě začne blikat zelená kontrolka.Přesuňte se na stole k anténě,klikněte na její střed,tím se anténa rozvine a můžeme se přesunout k počítači.Opět na něj dvakrát klikněte,tentokrát se už spojení zdaří,fotky se odešlou na ústředí a Nicol automaticky zavolá Ruth,šéfově pravé ruce.Až skončíte,seberte opět se stolu kameru,budete ji potřebovat,a sejděte do haly hotelu.V půlce cesty vám zavolá inspektor „Colombo“ Pety,došlo k další vraždě.Jděte k recepčnímu pultu,vrátný je pryč,prohlédněte si pult,seberte z něj letáček o půjčovně aut,pak koukněte v pravé části pultu na zvonek a zazvoňte.Až se vrátný přibelhá,promluvte si s ním,nakonec vám zavolá taxi.
Vyjděte před hotel,taxi vás vysadí před domem,kde už čeká komisař Pety,když Nicol vystupuje,je vidět,jak někdo vykukuje zpoza rohu a sleduje Nicol.Buď  šmírák,vrah,nebo někdo úplně jiný.Aby šéf viděl,jak tvrdě pracujete,zavolejte mu,sice ho díky časovému posunu nevzbudíte uprostřed noci,ale i tak určitě bude mít radost.No,a když už prudíme lidi po telefonu,zavolejte i Ruth,pak vlezte do domu po levé straně ulice.Vyjděte po schodech nahoru,promluvte si s policistou před dveřmi bytu a pak vlezte dovnitř.Promluvte si s komisařem,během hovoru dostanete jeho vizitku,pak se pokuste podívat na stůl a na kolo v pravém rohu,Pety vám to nedovolí,tak jen udělejte dvě fotky,stolu vpravo a provazů s háky v zadní části pokoje,pak z bytu odejděte.Promluvte si se strážníkem na chodbě,sejděte o patro níž,seberte z inventáře inspektorovu navštívenku a s ní v ruce zazvoňte u dveří-pokud zazvoníte jen tak,baba se s vámi odmítne bavit.Až s tou roztomilou paní skoncujete,vyjděte před dům,klikněte na kanál ve spodní části obrazovky,v přiblížení vidíte,že je v něm zapadlý nějaký náramek,ale Nicol odmítá kanálovou mřížku holýma rukama zvednout.Fajnovka jedna vybíravá.Co se dá dělat,vraťte se do domu,vyjděte do patra,koukněte na bednu s nářadím u nohy policisty,promluvte si s policistou,ale nechce,abyste se v bedně hrabali.Sejděte po schodech,klikněte na schránku u dveří,vytáhnete z ní noviny,vyjděte opět nahoru po schodech a promluvte s policistou.Nicol mu dá noviny,policista poodejde pod světlo,začne si slabikovat písmenka a my si můžeme prohlédnout obsah bedny s nářadím.(Tohle je skutečně neskutečný.Sice do jisté míry souhlasím s tvrzením,že nejsou žádné vtipy o policajtech,protože je to všechno pravda,ale předpokládat,že policajt,který stojí metr od vás,neuslyší ten hluk,který děláte v bedně s nářadím je asi tak na stejné úrovni,jako když si dlouholetý pacient Bohnic myslí,že když zavře oči,neuvidí ho ani doktor)Nevadí,nechte logiku doma ve skříni,otevřete na zemi bednu s nářadím a seberte z ní šroubovák,sáčky na evidenci a folie na snímání otisků,a jestli chcete,můžete si nechat od policajta přečíst pár článků z novin.Jděte opět ven před dům,přibližte si kanál,šroubovákem odstraňte mřížku a pomocí plastikového sáčku seberte z kanálu náramek,je na něm vyryté jméno Lukas.Sotva stačíte náramek vytáhnout,zvoní mobil,volá vrátný z hotelu,že se po vás někdo sháněl,když už s ním mluvíte,necháte si zavolat taxi,to vás vysadí před hotelem.
Jděte do hotelu,k recepci,od vrátného dostanete vzkaz,který si Nicol hned přečte,Jack Dupree(mimochodem,to je v chlap,u kterého jsme zrovna byli doma prohlédnout si novou mrtvolu) se s vámi chce sejít,Promluvte si s vrátným,proberte všechna témata a pak jděte nahoru do pokoje.Ze všeho nejdříve zavolejte svému šéfovi,ať vidí,že pracujete do roztrhání těla(to je naposled,co mu voláte,od teď kdykoli vytočíte jeho číslo,má vyvěšené sluchátko,je vidět,že je to jen člověk),pak položte vedle počítače kameru a odešlete nové snímky-2x kliknout na počítač.Kameru opět seberte,potom seberte o postel opřený kufřík od laptopu a použijte ho na laptop na stole-v opačném případě Nicol nechce odejít na schůzku s Jackem,chce mít u sebe laptop pro sepsání výpovědi.Odejděte z pokoje,Nicol se před tím převlékne,sejděte do haly,před hotel a taxi vás odveze na rande s chlapem,který je možná sériový vrah,to je adrenalin.Následuje automatická scéna.Nicole mluví na mostě s Jackem,přijíždí někdo na motorce a snaží se Jacka odstřelit.Nicole úspěšně sesadí útočníka z motorky vrženým laptopem,snaží se ho zastřelit,ale útočník prchne na motorce,Jack spadne z mostu do vody a Nicol skončí v kanceláři  poněkud naštvaného inspektora,kterému se nelíbí,že mu Nicol dělá z Paříže divoký západ.Nakonec se Nicol za doprovodu strážníka vrací do hotelu,aby si sbalila věci a neprodleně odjela ze země-což se nelíbí ani jí,ani nám,takže zřejmě inspektorovi uděláme z Paříže ještě větší divočinu,ať má na co po zbytek života vzpomínat.
Vlezte do hotelu,na recepci dostanete klíč od auta z půjčovny a dozvíte se,že se po vás opět sháněl nějaký chlap,Louis Carnot.Vyjděte před hotel,promluvte si s policajtem,Nicol ho přemluví,že na letiště pojedou každý ve svém autě.Vraťte se do hotelu,na recepci se zeptejte na druhý východ,vrátný vás jím projít nenechá,jeho chyba.Jděte opět před hotel,nabídněte policajtovi,že mu donesete kafe,ten kupodivu souhlasí.Vraťte se na recepci,promluvte s vrátným,odejde do kuchyně uvařit kafe.Využijeme toho,že je recepce prázdná a trochu ji zpustošíme.Jděte ke schodům a ulomte větev bambusu,vpravo od schodů otevřete vitrínu,seberte z ní korek od šampusu,kapesník a z pravého rohu otevřených dvířek vytáhněte háček.Hák spojte v inventáři s bambusovou tyčkou,jděte k recepci,podívejte se zblízka na recepci-pohled zprava,uvidíte skříňku na klíče a v ní klíč od zadního vchodu.Použijte na klíč tyčku s háčkem,klíč je váš,jděte ke schodišti a klíčem odemkněte dveře vlevo.Vylezte dveřmi ven,Nicol usoudí,že by jí policista viděl a zase zaleze do hotelu.Jděte ven před hotel,hned se zas vraťte k recepčnímu pultu,recepční už je zpátky,promluvte s ním,dostanete kafe,recepční potom zas odejde.Jděte zase ven k policistovi,promluvte s ním,vraťte se do hotelu a vylezte ven zadním vchodem.Nicole automaticky nacpe zátku od šampusu do výfuku policistova auta.Jděte opět,už naposled,ven předními dveřmi,promluvte s policistou,Nicole automaticky nasedne do svého auta a zmizí policistovi,kterému se špuntem v zadku auto jaksi nejede.V autě se podívejte zblízka na GPS a klikněte na zelenou vlajku Montmartre.Dorazíte opět na adresu,kde bydlí Jack Dupree,ale když vlezete do domu,po schodech nahoru,zjistíte,že dveře bytu jsou zapečetěné,takže mám tušení,že budeme muset hledat jiný způsob,jak se do bytu dostat,a už dopředu vím,že se mi ta cesta líbit nebude.Sejděte po schodech o patro níž,otevřete okno a vylezte na římsu,pod Nicol se odrhne kus římsy,takže zpět už jít nemůže-no neříkal jsem to??Jděte po římse k osvětlenému oknu,ze zábradlí vytáhněte 4 tyčky-jednu v horní části,dvě ve spodní,a poslední leží pod zábradlím.Pokračujte pak po římse doleva k visícímu drátu,klikněte na něj,vyšplháte o patro výš.Dorazíte k oknu do Jackova bytu,okno je zablokované,nejde otevřít.Pokračujte tedy po římse dál doprava,seberte z římsy dva kusy dřeva a pokračujte pořád doprava,až dorazíte ke komínu.Super,když nic jiného,můžeme dětem dělat Santu.Vidíte,že v komíně jsou otvory,dva ve spodní části,dva v horní,do všech nastrkejte tyče z balkónu a pak na tyčky položte dva kusy dřeva,máte provizorní schůdky.Vyjeďte z přiblížení,klikněte na anténu nad komínem,Nicol k ní vyleze a urve jí.Vraťte se k zavřenému oknu,zkuste ho otevřít(v přiblížení) anténou,nic,klikněte na anténu v inventáři levou myší,anténu ohnete a když jí teď použijete na okno,už se vám ho podaří otevřít.Vlezte dovnitř,podívejte se na kolo v pravém rohu a seberte z něj jeden drát.Koukněte se na stůl pod oknem,prohlédněte si mapku v pravé části stolu,po bližším zkoumání zjistíte,že světové strany někdo barevně označil(obrázek Mapa).Zapamatujte si,nebo někam poznačte,ke které světové straně náleží která barva,pak seberte ještě se stolu klíče,je na nich svítilna,a vydejte se prozkoumat šuple po pravé straně stolu.V přiblížení na šuple klikněte klíčema s lampičkou,protože jinak v šupleti nic neuvidíte,v pravé straně vidíte díru.Zkuste do díry strčit drát,dno se pohne,ale ne celé.Klikněte jednou na šuple,abyste ho vysunuli celé,opět na otvor použijte drát,do inventáře se vám automaticky dostane papírek s barevnám kódem a nasunovací klíč.Vlevo od stolu si prohlédněte háky na zdi,jsou tam čtyři a jeden prázdný otvor.Do otvoru zasuňte nastrkovací klíč-a teď to začne být trochu na hlavu,takže vám jen popíšu,co udělat,ne ale proč,zdůvodněním bych popsal asi celý zbytek návodu.Na nalezeném papírku je kód s barevnými čísly a jednotlivým barvám odpovídají tyto barevně popsané světové strany z růžice na mapě:
5 červená - jihozápad
2 modrá - severozápad
3 zelená - jihovýchod
1 černá - západ
4 fialová - severovýchod
Čísla kódu tedy udávají pořadí otáčení háčků zleva a světová strana směr jejich natočení.
.....to jen pro ty kterým logika nedá spát./díky Karle/Budete otáčet háky,v přesném pořadí,jak popisuji-funguje za předpokladu,že jste si ještě s háky nehráli,a jsou všechny ve výchozí pozici.Háky počítám zleva doprava:
Pátý-5x otočit
Druhý-7x
Třetí-3x
První-6x
Čtvrtý-1x(obrázek Háky)
Pokud vše proběhlo,jak mělo,otevřou se pod háky tajná dvířka,klikněte na ně a seberte dopisy a krabici s deníkem.Hra se vám automaticky uloží,předzvěst toho,že se něco blíží.V inventáři klikněte na krabici,a denik,který se oddělil,si přečtěte.Jak skončíte,Nicol oznámí,že se někdo blíži a v levém rohu obrazovky vám začne běžet čas.Pokud něco rychle nevymyslíte,přijde chlápek,a aniž by řekl něco vznešeného,třeba My name is Bond,James Bond,nebo aspoň Hasla la vista,bejby,rovnou vás zastřelí(vítaná změna proti všem padouchům,který vám začnou dlouze vykládat,jak budete trpět,a než skončí s proslovem,utrhnete jim mezi tím umělou ruku a umlátíte je s ní)Takže pokud chcete vidět,jak bude Nicole potupně zastřelena,počkejte,až vyprší čas,v opačném případě klikněte na skříň vpravo,Nicole se schová,následně trochu s padouchem popere a nakonec skončí na ulici v autě.Klikněte na GPS a vyberte si Hotel.Vejděte do hotelu,jděte k recepci,dá se s vámi do řeči Louis Carnot,který už na vás čeká a chce vědět,co se stalo Jackovi,taky se zajímá o dokumenty,které měl Jack doma.Až odejde,promluvte si s vrátným,uloží vám Jackovu krabici do sejfu.Zavolejte mobilem Ruth,ať si trochu připomenete rodný kraj,pak vyjděte z hotelu,nasedněte do auta a pomocí GPS jeďte na Moulin Rouge.Zatímco Nicol jede,vidíte,jak si nějaké ruce hrají s panenkou.Vlezte hlavním vchodem do divadla,seberte vlevo na zemi spadlý plakát,kousek od něj vpravo seberte ze stojanu pásku s dvěma háčky.Jinak tady nic nevymyslíme,vyjděte na ulici a dejte se cestou dozadu za divadlo.Prohlédněte si hromadu písku,seberte z ní trubku,děravý kbelík a z převráceného kolečka seberte kolo.V inventáři dejte plakát do kýblu,abyste ucpali díru a klikněte na kolo,tím z něj sundáte pneumatiku.Jděte až dozadu,dveře jsou zamknuté a poklop vpravo je pro změnu  zamknutý.Použijte na zámek poklopu trubku,zámek sice vypáčíte,ale když chcete otevřít poklop,nejde to,Nicol nemá sílu,aby ho zvedla(Vsadím se,že je vegetarián,kdyby jedla nezdravé hamburgery a ještě nezdravější produkty KFC,tak by možná umřela o týden dřív,než měla v plánu,ale zvedla by poklop-a,co je podstatný,pochutnala by si na jídle)Vyjeďte z přiblížení,vlevo od dveří si prohlédněte bednu na vodu,otevřete dvířka,dovnitř postavte zaplakátovaný kýbl a kolem nahoře kýbl naplňte vodou.Seberte plný kýbl,vraťte se k poklopu a na hák nad poklopem pověste kolo.K držadlu poklopu připevněte pásku s háčky,druhý konec se automaticky přehodí přes kolo,pověste na prázdný konec kýbl naplněný vodou a klikněte na něj,poklop se otevře.Vlezte otevřeným poklopem dovnitř-uvidíte,že papírové dno kýblu nevydrželo a poklop se za vámi zavřel.Skvělý.Pro jistotu,aby bylo jasno,že nemáme kudy odejít,zkuste vlézt  zpátky do dveří,kterými jste přišli,a pak ještě zkuste druhé velké dveře.Fajn,nejde to,takže se můžeme v klidu porozhlédnout,kam jsme se to vlastně dostali.Jděte spodkem obrazovky do přední části místnosti,přeplněné snad šaty nebo něčím podobným.Prohlédněte si červenou skříňku na zdi,je v ní sekera(a Nicole k tomu má senzační hlášku,že aby se dostala k sekeře,bude muset rozbít sklo,a k tomu by se dala použít sekera),zkontrolujte dveře vpravo od skříňky-zamknuté,nakonec se země seberte hasicí přístroj na kolečkách.Potom klíčema,které jste našli u Jacka doma,otevřete dveře vedle červené skříňky,dostanete se do převlékárny.Je v ní tma,takže zapátrejte kolem pravé strany dveří a rozsviťte si.V pravé části místnosti,kde jsou šaty,seberte se země ruku(nebojte,je jen z figuríny),pak si prohlédněte stůl po levé straně.V jeho spodní části najdete telefon,klikněte na něj a poslechněte si vzkaz ze záznamníku.Potom přesuňte pozornost na horní část stolu,mezi všemožnou kosmetikou najdete i lahvičku z lékárny,takže jí seberte a v inventáři na ní klikněte,vypadne z ní fólie šumivého aspirinu a krucifix-krucifix,jak se něco takovýho vlezlo dovnitř?Když už jsme u toho klikání,klikněte i na ruku,najdete na ní prsten(po tomhle zjištění jsem nějak přestal věřit,že ruka patři opravdu jen figuríně,no,ale jsme v Paříži,tím se hodně vysvětluje)Klikněte taky na krucifix,je v něm schovaný nějaký klíč.V zadní části místnosti je zásuvka,otevřete jí a seberte svazek dopisů.Vraťte se ven dveřmi k červené skříňce a použijte na ní ruku,z rozbité skříňky pak vytáhněte sekeru.Někdy v téhle době byste měli slyšet hlasy nahoře nad schody,takže Nicole usoudí,že je nejvyšší čas zvednout kotvy.(Pokud hlasy neslyšíte,je to v normálním životě sice super věc,být duševně zdráv,ale tady to znamená,že jste neprohlédli,nesebrali všechno a nemůžete pokračovat,dokud to nenapravíte)Přesuňte se k velkým dveřím,Nicole konstatuje,že hasicí přístroj má v sobě plno energie,což v překladu znamená,že se blíží další šílená variace na MacGyvera.Položte hasicí přístroj na zem před dveře,vezměte sekeru a uražte s ní závěr hasicího přístroje,ten se promění v neřízenou střelu,vyrazí dveře a vy skončíte opět na ulici.(Fakt tohle nějak nechápu-zaprvé stejným způsobem se už otvíraly dveře v Undercover,zadruhé hluk takhle vyražených dveří bude o hodně větší,než kdybych dveře jednoduše vypáčil sekerou,a zatřetí je to celé s odpuštěním blbost.Ze zvědavosti jsem výše zmíněnou situaci popsal známému,pyrotechnikovi,ten se napřed dlouho smál,pak prohlásil,že pokud splatím všechny dluhy a uzavřu životní pojistku v jeho prospěch,můžu si to klidně vyzkoušet.Závěr si z toho udělejte každý jaký chcete)Nasedněte do auta,je zaparkované vlevo před Moulin Rouge,jak Nicol jede,někdo jí přiloží ze zadního sedadla pistoli k hlavě-a skončíte v hotelovém pokoji,ve vší počestnosti.Promluvte si s chlápkem,ukáže se,že je to detektiv,Jack Dupree se snažil zjistit něco o své minulosti-ušetřím vás detailů,protože mi dělá problém vydedukovat,v jakém vztahu je ke mně moje sestřenice,ne tak ještě věci starý 200 let.Detektiv by rád viděl obsah Jackovy krabice,takže sejděte na recepci,nechte si recepčním krabici přinést ze sejfu a vraťte se do pokoje.Krabici odemkněte klíčem z krucifixu,klikněte na krabici,najdete v ní diář a papír roztrhaný na malé kousky.Můžete si promluvit s detektivem,taktně mu naznačit,že v krabici jsou kousky papíru,buď to není gentleman,nebo je natvrdlý,oznámí vám jen,že v tom případě by bylo fajn,kdybyste je poskládali dohromady.Takže ho poslechneme a poskládáme kousky dohromady-klasická skládačka,kousky se dají otáčet,pokud k sobě přiložíte kusy,které se k sobě hodí,automaticky se spojí.Nakonec dostanete takovýhle kus papíru(obrázek Skládačka) budete mít skládačku hotovou,pozor,není ještě vyhráno,pokud jí jen tak necháte blíže neurčenou,ale krátkou dobu v inventáři,opět se rozpadne na kousíčky(Midnajt by o tom mohl vyprávět,protože nedělá savy,pokud nemusí,skládal to 3x,než mu došlo,že je něco špatně)Takže jestli nechcete dokazovat,že opakování je matka blbosti,ihned po složení přelepte složený papír lepicí páskou z inventáře.Tedy,abych byl přesný,jistější je sebrat složený papír a použít ho na lepicí pásku-v opačném případě,než si nalistujete inventář na lepicí pásku,abyste s ní lepili,papír se zatím rozpadne.Když už máte papír bezpečně složený,promluvte si s detektivem.Po velice zajímavé debatě,kdo půjde na policii,protože ani jednoho z nich nemá inspektor v lásce,skončíte v autě,navštívit Marc Taine,autora dopisů.Klikněte na GPS,vyberte adresu Marc Taine,detektiv zkušeně otevře zamknuté dveře bytu(Nicole,dávej pozor,takhle se to dělá a ne nějaký hasicí přístroje)No,uvnitř to vypadá,že je to opravdu zabijákovo doupě,všude plno důkazů.Vyfotografujte před sebou dva panely s informacemi o obětích(obětech??,kdo ví,já teda rozhodně ne),jděte do pravého rohu s kuchyňskou linkou a seberte se země hasák.Přejděte ke stolu vlevo,vyfoťte jeho obsah,potom na hrnek v levém rohu stolu použijte fólii na snímání otisků.Jděte dozadu ke stěně vlevo od panelů,otevřete zásuvku stolku u stěny,dalším kliknutím celý stolek otočíte,takže stěna zůstane volná.Prozkoumejte otevřenou zásuvku a seberte z ní řidičský průkaz,pak věnujte svou pozornost stěně,vypadá,jako by něco maskovala.Vyjímečně se s ní nebudeme ..eh,tento..párat,chytněte hasák a použijte ho na stěnu.Potřebuje trochu doladit,takže v inventáři na hasák klikněte a teď už může sloužit jako kladivo,několikrát s ním do stěny práskněte.Až budete mít uvolněné celé dveře schované za stěnou,seberte Markův řidičák a otevřete s ním zámek dveří.Vlezte dovnitř,celkem obyčejný šatník,akorát ten mražák uprostřed,ten je nějaký divný,takže se koukneme,jaký dobroty v něm máme.A hele,mrtvola,trochu nám situaci komplikuje zjištění,že ten zmrzlík je Marc Taine,takže naše teorie,že on byl Loutkářem,dostává dost podstatnou trhlinu.Vyfotografujte Markovu mrtvolu,vyjeďte z přiblížení a prohlédněte si krev na skle v levé části šatníku,potom odejděte z šatníku ven.Tedy,pokuste se vyjít,uvidíte,že byt je v plamenech a nějaký zakuklenec s nožem v ruce zrovna byt opouští.Mám takový tušení,že detektiv s námi už cestovat dál nebude,škoda,uměl otevírat dveře.Není čas na sentiment,seberte v pravém rohu šatníku modrou deku,u mražáku stojí kbelík s vodou,jak prozíravé,namočte v něm deku a klikněte dekou na dveře.Sejděte po schodech,slyšíte sirény,tak radši rychle vlezte do auta a co nejdál odtud,nebo kvůli nám inspektor Pety narychlo opraví gilotinu.Bye,bye,France,na GPS klikněte na Španělsko.
Azarra,Spain
Skončíte v zapadlé díře s porouchaným autem,(omlouvám se všem obyvatelům Azarry,možná se tam každý víkend pořádá skvělý disko,v hospodě mají chlazený Heineken a na kabelovce všechny filmy s Goldi Hawn,ale nikdy sem tam osobně nebyl,a z toho,jak to prezentují autoři,to díra je)promluvte si s majitelem servisu a než stačíte propadnout hluboké depresi,vydejte se urychleně směrem doprava do městečka.Vždycky se radši toho nepříjemného zbavuju hned na začátku,takže než podnikneme něco jiného,jděte ke kašně vpravo uprostřed ulice a klikejte na ní tak dlouho,dokud nesesbíráte všechny drobné mince z vody-najdete mimo jiné i nějaký ten zloty,ale pro nás je důležité,abyste vysbírali alespoň několik jednoeurových mincí.Až budete hotoví,jděte do antikvariátu,jsou to jedny ze třech přístupných dveří,z toho dvoje jsou zamknutý,takže to najdete snadno.Promluvte si s majitelem,aby si mohl prohlédnout fotky,potřebuje je ve větším provedení,takže je někde budeme muset vyvolat.Jděte k obchodu naproti fontáně,zkuste otevřít,nikdo není doma.Vraťte se do antikvariátu a sdělte tuhle překvapující novinu dědkovi.Dozvíte se od něj,že obchod vlastní majitel opravny,takže se vydejte k autoservisu a promluvte si s majitelem.Po několikaminutové slovní přestřelce se konečně uráčí jít otevřít krám,takže opusťte dílnu a jděte do obchodu,už je otevřený a majitel uvnitř.Fotky už jsou hotový,akorát nastal menší problém s placením,nechce to připsat na účet k opravě auta,a my u sebe nemáme žádnou hotovost,teda,kromě těch pár drobných,co jsme vylovili.Klikněte na výherní automat,majitel souhlasí,abyste si zahráli,za výsledek ale neručí.Hru si pro jistotu před hraním na automatu uložte,sice se podle Nicole rozjede až po vhození 2 Euro,ale mě fungoval,když došlo euro,i na čínský?? (prostě tam,kde platí yen,tamodtud ta mince je)peníze,nebo klidně vzal i jeden zloty.Po spuštění automatu klikejte na zbylé tři tlačítka pod otáčejícími se symboly,cílem jsou tři stejné symboly.Mám sice silný dojem,že do slepé uličky se dostat nemůžete,po několika neúspěšných pokusech za sebou se prostřední tlačítko zablokuje a automaticky na něm naskočí symbol stejný jako na zbylých dvou-a zbylé dvě se,vždycky,když mi už docházely peníze,samy postaraly o to,aby na nich byly stejné symboly,ale můžu se mýlit,možná to byly jen náhody,takže radši při hraní pozor.Až vyhrajete,podívejte se do spodní části automatu a seberte hromadu mincí,pak si promluvte s majitelem obchodu,dostanete vyvolané fotky.Jděte do antikvariátu,promluvte s dědou,nakonec uvěří,že je v nebezpečí a měl by urychleně někam vypadnout,ale než odjede,potřebuje,aby se někdo postaral o rozbitou motorku jeho vnuka-takže je to zase na nás,jako obvykle.Jděte směrem doprava,podívejte se na stůl a seberte z něj nůžky,jeden nikdy neví.Pokračujte dveřmi vedle trezoru až na dvorek za antikvariátem,whoops,dveře jsou zamknutý.Vraťte se k dědovi,klíč od dveří měl naposled,když četl knihu od Prousta,asi bude někde v knize místo záložky-a děda asi nemusí čekat na zabijáka,myslím,že ho za takový zacházení s knihami zabiju sám.Podívejte se zblízka na regály s knihami,hledejte,až najdete knihu od Prousta-vyplatí se,tedy,pokud má někdo zájem,pečlivě pročíst všechny tituly,děda má vytříbený vkus,mezi klasikou jako je Miltonův Ztracený ráj nebo Homérova Odysea  najdete taky Vinetou od Karla Maye,Haškova Švejka nebo tři díly Pána prstenů J.R.R.Tolkiena.Jděte k zadním dveřím,nalezeným klíčem si odemkněte a vlezte na dvorek.Koukněte na stříšku nad dveřmi,je na ní kus gumy,prohlédněte si motorku,chybí jí jedno kolo,než vyjedete z přiblížení motorky,seberte ještě po pravé straně ležící klíč na matky.Vraťte se dovnitř,oznamte dědovi tu překvapivou novinu,že má o kolečko míň,mělo by údajně být u opraváře.Ach jo,už předem tuším,jak to bude pokračovat.Jděte do dílny,promluvte s opravářem,nezklamal mě,nemá ani čas,ani nářadí na lepení kola,budete mu muset pomoct.Kousek vlevo od místa,kde Nicole stojí,seberte poškozené kolo,trochu vpředu si přibližte vaničku a seberte u ní se země páku na  pneumatiky.Napravo,kde stojí kompresor,seberte v přiblížení v pravém rohu ležící prázdnou duši a jděte do antikvariátu.Podívejte se vlevo na stůl,stařík je pryč,takže můžete nerušeně sebrat fixku,pak se vraťte zpět do opravny.Podívejte se na kompresor,zapněte ho a na kompresorovou pistoli dejte duši,nafouknete jí.Začíná vám běžet čas,takže běžte rychle ke kašně,strčte do ní nafouknutou duši a než čas vyprší,označte na ní fixkou místo,kde uniká vzduch.Vraťte se do dílny,promluvte s majitelem,potřebuje gumovou záplatu.A kde ji mám sehnat,milý Lojzo,milý Lojzo?Přece na střeše,milá Lízo,milá Lízo.Jenže střecha je vysoko,milý Lojzo..ehm,pardon,nechal jsem se poněkud unést do dálav šílenství,takže pokračujeme,jakoby se nic nestalo,Okej?Jděte do antikvariátu,děda stojí u regálů,promluvte si s ním a pak seberte deštník-je mezi stolem a regály.Pokud tam děda není,nebo není nabídka na deštník,asi jste se na dvorku nepodívali na gumu na střeše.Jděte na dvorek,deštník použijte na kus gumy na střeše,deštník sice zůstane trčet ve střeše,ale guma spadla na zem.Seberte jí a použijte na ní nůžky,Nicol vystřihne krásný kolečko,takže se vraťte do dílny.Promluvte s opravářem,dostanete od něj spravené kolo,ale bez vzduchu.Takže opět nastartujte kompresor,na pistoli dejte kolo,až se nafoukne,tak ho seberte a jděte do antikvariátu.Vlezte dovnitř- najdete dědu pověšenýho na drátkách,ještě fousy a může konkurovat Ježíšovi.Takže jednu věc máme vyřešenou,nemusíme dědu nikam vozit,občas člověka potěší i malá vítězství.Do sáčku na evidenci seberte panenku,která leží pod dědou,jděte doprava a v přiblížení klikněte na býka vlevo u dveří.Otočí se předkem dozadu-nebo zadkem dopředu,těžko říct,vzadu jsou napsané číslice-17-06-21-06-05.Mám dojem,že tady to bude náhodné,protože když jsem to hrál podruhé,čísla byla jiná,takže pokud máte jiná čísla,nemůžu za to.Na výsledku to stejně nic nemění,jděte k trezoru a v přiblížení nastavujte čísla,která máte na býkovi.Kolečko musíte po dobu točení držet myší,pustíte vždycky teprve,když je nastavené správné číslo.Na rozdíl od většiny otvírání trezorů,kdy po nastavení správného čísla slyšíte „click“,tady je to naopak,pokud jste nastavili číslo  špatně,slyšíte zvuk,pokud je číslo nastavené dobře,neslyšíte nic.Začínáte sice od nuly směrem doprava na první číslo,ale další čísla točíte pouze z čísla na číslo,to znamená v mém konkrétním případě,když jste z 21 točili doleva na 6,následně na 5 pootočíte jen jednou opět doleva,nemusíte tedy točit vždy striktně  vpravo,vlevo,vpravo,vlevo,když je nutné,přes nulu.Hmm,doufám,že jsem to vysvětlil jasně.Až nastavíte všechna čísla,zatáhněte za páku a trezor se otevře.V trezoru jsou kolečka od trezoru,skutečně zajímavá cennost,no,ale vzhledem k tomu,že nic jiného se z něj sebrat nedá,tak asi opravdu cenná budou.Přidělejte kolečka k trezoru,jedno vepředu,jedno dozadu a zkuste trezorem pohnout,nic,Nicol ho neutáhne.Vraťte se do přední místnosti,se zdi nad stolem seberte rapír,vraťte se k trezoru,rapír prostrčte držáky na vršku trezoru a pak za rapír zatáhněte,trezor se odsune kus od zdi.Seberte dřevěný trámek,který byl pod trezorem,a ještě jednou zatáhněte za rapír,trezor se odklopí úplně.Ve stěně najdete tajnou skrýš,klikněte na ní,otevře se,vyberte z ní klíč od motorky a kus papíru.Od trezoru se otočte k malému stolu,na kterém byly nůžky a seberte železnou trojnohou židli.Klikněte na židli v inventáři a zůstane vám jen trojnožka,jděte na dvorek a trojnožku postavte pod zadek motorky.Klíčem na matky zadek motorky nadzvedněte,zasuňte pod ní dřevěný špalek,potom nasaďte zadní kolo.Z misky u motorky seberte matku,přibližte si zadní kolo,nasuňte na něj matku a pokuste se jí utáhnout klíčem.Klíč je moc velký,položte tedy na matku jednu z mincí-je asi jedno,kterou,fungovalo mi to jak s Euro,Zloty,tak i Yen-a klíčem matku utáhněte.Klikněte na motocykl,aby sjel z trojnožky(ne na „zadek”,ale přímo na motocykl)uchopte klíč,proveďte zásun a Nicole vyrazí na další cestu,pro změnu do Francie,tam už o nás dlouho neslyšeli.
Marseille,France
Nicole zaparkuje před luxusním sídlem,které spíš připomíná hrad,a tím je řečeno asi vše-dostat se dovnitř nebude vůbec lehké.No,možná jsem jen moc velký pesimista,půjdeme si to vyzkoušet.Dojděte k bráně a jako slušně vychovaný člen FBI zazvoňte na zvonek(po dvojím přiblížení na bránu),pak,opět  slušně,požádejte o vstup dovnitř.Nefunguje to,jak je možný,že mě to nepřekvapuje,snad telepatie?To,co bude nyní následovat,by se klidně mohlo zapsat do historie jako nejšílenější vynález,na jaký by nepřišel ani MacGyver  po čtyřtýdenním pobytu v hladomorně,a abych řekl pravdu,i když se mi nakonec podařilo všechno systémem pokus/omyl poskládat,není mi doteď jasné,jak to vlastně fungovalo.Takže se vydáme na obhlídku terénu,jděte doleva ke zdi,všimněte si,že kus vrchu spadnul,takže na jednom místě je zeď nižší,pak vlezte do telefonní budky,z přístroje seberte malý kámen,z telefonního seznamu kámen velký a pouzdro na film.Klikněte na pouzdro,vypadne z něj gumová přísavka s háčkem,už jsem tak zocelený,že mě naopak překvapí,pokud ve futrálu něco podobného neobjevím.Klikněte na přísavku,odpadne z ní háček,sice ještě nevím,v čem,ale určitě by překážel.Vraťte se k bráně a pokračujte dolů k moři,prohlédněte si zpola zatopenou loďku u břehu,seberte z ní lano,velký kýbl,malý kýbl a na pravé straně zelený kus dřeva.Klikněte na velký kbelík,najdete v něm šroubovák,skombinujte šroubovák v inventáři s gumovou přísavkou,pak k tomuto výtvoru přidejte ještě prsten.Přejděte k druhé loďce,k jejímu zadku přivažte lano,pak na zadek položte dřevěné prkno,vyjeďte z přiblížení a klikněte na předek lodi,Nicol vleze na loď a sebere kotvu.Klikněte opět na zadek,seberte prkno i lano,lano pak přivažte ke kotvě.Vyjeďte z přiblížení a do nádobky na film naberte mořskou vodu.Jděte zpět k bráně,na místo pod zvonkem položte velký kbelík,malý kbelík a nakonec prkno.Nyní se můžete v přiblížení podívat na římsu nad zvonkem.Položte na římsu velký kámen,do pouzdra na film s mořskou vodou dejte šumivý aspirin-od vhození vám začne běžet čas-a pouzdro s mořskou vodou a aspirinem položte taky na římsu.Vyjeďte z přiblížení,běžte ke zdi,postavte se pod místo,kde je zeď nižší a čekejte.Jakmile vyprší čas,zacinká zvonek,až budete mít opět kontrolu,hoďte na zeď kotvu s lanem,Nicol vyšplhá na zeď,ihned klikněte na odchod směrem vpravo-ocitnete se před domem.Poznámka-pokud z nějakého důvodu nestihnete dojít k domu,než se strážný vrátí od brány pod zeď,vraťte se k bráně,posbírejte kámen a pouzdro a akci s aspirinem opakujte,hák s lanem už zůstane na zdi,takže pak stačí jen vyšplhat nahoru a jít doprava.Klikněte na hlavní vchod,Nicol koukne dovnitř a zjistí,že u dveří sedí stráž,takže dovnitř bude muset jinou cestou.Vpravo od vchodu se podívejte na okno do sklepa,přitlačte na něj šroubovák s přísavkou a prstenem,klikněte na ten výtvor,Nicol šroubovákem otočí,diamant v rukojeti sklo nařízne.Hoďte na naříznuté sklo malý kámen,pak klikněte na vzniklý otvor,otevřete celé okno,a můžete vlézt dovnitř.(Tady se autoři dopustili neodpustitelné logické chyby-vyříznuté sklo po dopadu na beton sklepa by udělalo stejný rámus,jako kdyby sklo rozmlátili hned,bez řezání.Pokud už chtěli být potichu,měli nejdřív sklo přelepit páskou,a teprve potom na něj poklepat )Ve sklepě najdete svázaného Jacka Dupree,promluvte s ním,Nicol mu sundá pásku z huby,takže může mluvit.Promluvte si s Jackem znova,podle něj přepadení na mostě sehrál společně s Markem,aby měl klid od policie,a Loutkářem je údajně Louis Carnot.Ja mám nápad,všechny zůčastněný za úsvitu zastřelíme a vrátíme se do Ameriky na pořádný hamburgry.Jenže dvě vraždy navíc by nám už asi neprošly,tak budeme muset pokračovat,život je prostě divnej.Vydáme se na průzkum sídla,kuchyně si zatím nevšímejte a jděte nahoru k hlavnímu vchodu.U dveří sice sedí hlídač,ale zřejmě měl náročnou noc,protože spí a nic ho nevzbudí.Seberte nejdřív se stolku noviny,v inventáři na ně klikněte,noviny se stočí,pak vyzkoušejte oboje dveře,vlevo i vpravo-oboje zamknuté,pak jděte po schodech do patra a opět vyzkoušejte oboje dveře,výsledek stejný.Vraťte se do sklepa k Jackovi,promluvte si s ním o klíčích,hlídač podle Jacka ztratil klíče někde v kuchyni.Jděte do kuchyně,přibližte si podlahu,vidíte v ní spáry mezi dlaždicemi.Srolovavými novinami spáry prozkoumejte,v jedné najdete klíče,seberte je-klíč je v dlaždicích náhodně,pokaždé jsem ho našel někde jinde.Jděte kolem hlídače do prvního para a klíčem odemkněte dveře po levé straně.Jakmile vstoupíte,hra se automaticky uloží.Klikněte na levou stranu dveří,dveře se zavřou,klíčem je ještě zamkněte-pokud tak neuděláte,budete za chvíli zastřeleni.Prohlédněte si zblízka stolek s hodinami,seberte z něj fotografii,čtverec se závitem a částí ornamentu,a ještě sošku.Pak se podívejte na knihovnu,vytahejte z regálu všechny knihy(2x),pak klikněte několikrát na poličku,až se objeví tajné dveře.Vidíte dvě mozaiky,ta vlevo je celá a složená,ta vpravo je rozházená a kus z ní chybí.Takže následuje klasické slide puzzle,musíte složit kousky mozaiky tak,jak vidíte na levé straně,volný zůstane nakonec díl,který má v sobě otvor pro šroub.(obrázek slide puzzle)Až mozaiku složíte,na prázdné místo umístěte čtverec z inventáře a otevře se vám průchod do tajné místnosti.(Jak už jsem se párkrát zmínil,nesnáším slide puzzle,ale mám zajímavý dar napoprvé složit puzzle intuitivně během pár minut.Ale jen napoprvé,podruhé a více to už trvá nejméně hodinu.Nejinak tomu bylo i nyní,po složení jsem si,jak je mým dobrým zvykem,hru neuložil,a podruhé jsem skládáním strávil 2 hodiny,25 minut,grrr)Vlezte do místnosti,moc tady toho není,podívejte se zblízka na stůl a z truhlice seberte druhý kousek mapy.V inventáři dejte dohromady oba kousky(ten první je to,co jsme skládali z roztrhaných kousků),natočte je tak,aby k sobě pasovaly a slepte je dohromady lepicí páskou.Vyjděte z tajné místnosti,vidíte,že vám začal běžet čas.Zkuste dveře ven,klíč se zaseknul v zámku,takže nejdou otevřít,musíme se tedy nějak elegantně zbavit mapy.V inventáři jí omotejte kolem sošky,potom přelepte náplastí,kterou měl Jack na puse,a vyhoďte sošku z okna ven.(Pokud to nestihnete,poněkud nelogicky se v tichosti otevřou zaseknuté dveře a hlídač vás zastřelí)Jakmile se sošky zbavíte,hlídači vyrazí dveře,Nicol chytnou a pustí na ní psy,vyzkoušet,kdo bude rychlejší.Nicol se jakýmsi záhadným způsobem podaří při běhu sebrat vyhozenou mapku,vyleze na zeď,tam už na ní čeká parťák Nick,tajemný jako v prvním díle.Nicol ho požádá,aby jí nějak pomohl dostat se na Kubu,kam vedou další stopy,dostane od Nicka číslo,na které má zavolat a Nick opět zmizí.Nicole bohužel ztratila během útěku svůj mobil(smůla,komu budu volat po zbytek hry??),vlezte tedy do telefonní budky,Nicole automaticky zavolá a dostane instrukce.Jděte k motorce,použijte na ní klíč a odletíte na Kubu(tohle už radši nebudu nijak komentovat,nervy mám jen jedny a to ještě v kýblu)
Havana,Cuba  
Zkuste vlézt do dveří archivu,zavřeno,přečtěte si vzkaz u dveří,archivář si dává dvacet v baru.Prohlédněte si auto po pravé straně,z otevřeného motoru seberte uzávěr chladiče a zaregistrujte přítomnost zapalovače a nové baterie.Od archivu se vydejte směrem vlevo,prohlédněte si kašnu,až budeme potřebovat vodu,víme,kam pro ní.Pokračujte doleva,na rohu seberte z popelnice gumovou rukavici a vedle popelnice modrou tašku,vchodu do hotelu si zatím nevšímejte a pokračujte doleva,dorazíte k baru.Jděte blíž a promluvte si s chlápkem sedícím vpravo,je to úředník z archivu,ale čeká na přítele,který mu má donést cigára.A protože my děsně spěcháme,nemůžeme nějakou tu půlhodinu počkat,tak je jasné,že budeme muset opatřit cigára sami.Jděte doprava,z ulice se nasměrujte ke kašně,od ní doleva,a jděte k zadnímu vchodu hotelu.Pokračujte rovně až k výtahu,prohlédněte si ho a seberte z podlahy krabičku.V inventáři jí otevřete,uvnitř najdete tabákové listy a cigára-jaká náhoda.Vraťte se k baru,promluvte si s úředníkem,nyní potřebuje zapalovač,ten jsme už dneska viděli,takže běžte k archivu,za roh k autu a seberte z otevřeného motoru zapalovač.Vraťte se k baru,pokud chcete udržovat napětí,promluvte s úředníkem,oznámí vám,že v zapalovači není plyn,v opačném případě nejdřív klikněte na stolek v pravém rohu,naplňte zapalovač a teprve potom si  s úředníkem promluvte,ten si zapálí(spadnul mi kámen ze srdce,že kouřit už dokáže sám,bez asistence Nicole),a Nicol se přestěhuje před vchod do archivu.Vlezte dovnitř-a vidíte,že nějaká dobrá duše vlezla do dveří za vámi a pozoruje,co se v archivu děje.Promluvte si s úředníkem,pomůže vám,ale až budete sami,takže se budeme muset nějak zbavit chlapa mezi dveřmi.Promluvte si s ním,nakonec ze dveří sice vycouvá,ale určitě ne daleko,takže budeme muset přitvrdit.Přibližte si dveře vedoucí ven,vpravo od nich je skříň s pojistkami,jednu pojistku vytáhněte,v archivu zhasne světlo a úředník odejde někam dozadu,Jděte k okénku,ze stolu seberte gumu,vpravo za rádiem baterky a z antény rádia dřevěný kolík na prádlo,kolík hned použijte v inventáři na modrou tašku.Odejděte z archivu,doleva,na kašnu pověste modrou tašku a naplňte jí vodou-sice jen svatý Murphy ví,k čemu nám bude taška s vodou,ale zaprvé otestujeme,jak dlouho udrží plastiková taška,secvaknutá kolíčkem,vodu,a zadruhý si Nicol trochu procvičí svaly,aby příště dokázala zvednout poklop.Pokračujte doleva,jděte k hotelu,dojděte až k výtahu,když se otočíte,vidíte,že vás chlapík pořád sleduje.Jen počkej,zajíci.Jděte od výtahu  doleva k pojistkové skříni,všechny pojistky pryč,musíte najít,kam dát svou jednu pojistku,aby výtah začnul fungovat.Nejsem si jistý,jestli je to pokaždé stejné,když jsem dal pojistku do spodní řady,druhý otvor zprava a stisknul Switch,dveře výtahu se zavřely,ale možná je to náhodné.No,až se vám podaří dveře zprovoznit,opět stiskněte Switch,aby se dveře otevřely,seberte se země vedle skříně cihly,do plechové krabičky dejte baterie zcizené v archivu a jděte k výtahu-můžete sledovat,že podle toho,jak se pohybujete,chlápek za rohem se střídavě schovává a zase vykukuje.Na podlahu výtahu položte cihly,na ně krabičku s baterkami uvnitř,zapalovač spojte v inventáři s gumičkou a hořící zapalovač strčte do plechové krabičky ve výtahu k bateriím.Nicole se běží schovat,za chvíli se z výtahu ozve rána,chlápek se běží podívat,co se děje,jak vleze do výtahu,Nicol zavře výtahové dveře.Vraťte se do archivu,promluvte s úředníkem,zjistíte,že Carnot se už včera úředníka vyptával na to samé jako Nicole,nakonec dostanete od úředníka klíče od jeho auta.Jděte k baru,pokračujte  k autu vlevo za rohem,vlezte do něj a zkuste nastartovat.Nic,pořád uvnitř auta se podívejte doprava,do přihrádky,seberte z ní matici a klíč.Vylezte z auta,otevřete  přední kapotu,koukněte na chladič,ani voda,ani uzávěr,prohlédněte baterii,je vybitá.Do chladiče nalejte vodu z tašky,přes vrchní otvor položte rukavici a našroubujte uzávěr.Jděte k prvnímu autu vedle archivu,zkuste sebrat baterii,je moc těžká(sem říkal,že Nicol potřebuje zdravou hamburgrovou výživu a nosit tašky s vodou,ať se vytrénuje),vraťte se na ulici a klikněte na rikšu,Nicole ji převeze k autu.Seberte baterii,Nicole jí rikšou přiveze ke druhému autu.Otevřete přední kapotu,klíčem odšroubujte starou baterii,z rikšy přestěhujte do motoru baterii novou,vlezte do auta,strčte do zapalování klíč,několikrát s ním zatočte,vydáte se na cestu na venkovské sídlo.Jděte dovnitř,u vyschlého bazénu si prohlédněte rostlinu,je to thyme,pokračujte do budovy,vlevo se podívejte na starou brusku,zkuste jí roztočit,chybí řemen.Vpravo si prohlédněte podivné chlupaté ovoce Soursop,zkuste ho sebrat,nedosáhnete na něj,klikněte na zem pod ovocem,Nicol říká,že jestli chceme ovoce shodit,potřebujeme něco na zemi,do čeho by spadlo.Pokračujte dál doprava,otevřete dveře a vstupte,na zdi se podívejte na prasklý kámen,odstraňte ho-a po prohlídce zjistíte,že úkryt je prázdný.Na zemi si prohlédněte zelený Lemon balm a vraťte se k autu,u pravé strany brány teď stojí nějaký vehikl.Jděte blíž,vlevo u zdi zaregistrujte fialovou rostlinu a promluvte si s majitelem vozítka.Nicole mu dá matku,kterou jsme našli v autě-pokud jí náhodou nemáte,vlezte do auta a matku z přihrádky seberte.Chlap vás odkáže na madam Budoe ve vesnici.Jděte doprava do vesnice,po levé straně zkuste sebrat tyč,Nicol jí zrovna teď nechce,tak pokračujte dál k šamanskému domku.Před sedící ženou seberte se země polštář a pak si s ženou promluvte.Výsledek nic moc,objedná vás nejdřív za dva dny a dozvíte se,že má rozbitý větrák,takže tuším,že jí budeme muset vlézt do zadku.Prohlédněte si větrák,zkuste vypínač,jo,to sedí,větrák nefunguje.Otevřete zadní kryt a vytáhněte opotřebovanou spirálu??(brushes),jděte do vesnice,chlap na tříkolce do ní už stihnul dorazit,promluvte si s ním a dostanete nové engine brushes(moje technický znalosti začínají a končí u liščího ohonu,takže nemám sebemenší představu,co by to mohlo být,k čemu sloužit,ale zjevně je to důležitá věc.A když nemám tušení,jakou by mohly kartáče(brushes) plnit funkci ve větráku,nechávám radši původní název,ať vás nemystifikuju)Vraťte se k šamanskému domku,zkuste nové brushes strčit do větráku,nejde to,jsou moc široký.Vraťte se do vesnice,promluvte si s Manuelem(otázku Stick si nechte až nakonec),když mu donesete Soursop,dá  vám řemen k brusce,nakonec od něj dostanete tyč.Jděte do venkovského sídla,dovnitř,kde jsme už Soursop viděli.Na zem pod ovoce položte polštář,tyčí ovoce shoďte a seberte.Nezapomeňte sebrat ani tyč,kterou Nicole odloží,vraťte se k Manuelovi a promluvte s ním,potom seberte vlevo od tyče řemen a vraťte se do sídla k brusce.Na levou stranu brusky použijte řemen,brushes položte pod kolo brusky a zatočte brusným kotoučem.S upilovanými brushes se vraťte k šamanskému domku,strčte je do ventilátoru,otočte spínačem,heuréka,ventilátor ventiluje,stěrače stírají.Promluvte si s ženou,můžete teď pokračovat dovnitř k šamance.Promluvte s šamankou,musíte vykonat obětní rituál,a řekne vám tři divná slova.Vyjděte ven,promluvte s ženou u větráku,dozvíte se,že se jednalo o Thyme,Lemon balm a Sage leaves.Jděte ke svému autu,u zdi utrhněte fialové Sage leaves,jděte bránou k vyschlému bazénu,seberte u něj Thyme,pokračujte dovnitř až kde byl tajný otvor ve zdi a seberte Lemon balm.Vraťte se dovnitř šamanského domku,Thyme strčte do hmoždíře,vyjděte ven,promluvte si s Ines,dá vám sirky,vraťte se do domku a použijte sirky na hmoždíř.Pak si konečně můžete trochu normálně s šamankou promluvit,dostanete od ní mapu a od někoho,kdo stál za váma,ránu do hlavy.Až se Nicol probere,zjistí že mapa je pryč,stejně tak šamanka a Inez.Na zemi leží panenka,plastikovým sáčkem jí seberte,jděte přes vesnici(taky vylidněná) k autu,strčte klíče do zapalování,nastartujte a odjeďte.
Marseille&Paris,France
V Marseille zaparkujete před starou známou bránou,tentokrát v noci.Vlezte do brány,nikde nikdo,pokračujte dovnitř hlavním vchodem,taky nikdo,žeby už konečně Marťani obsadili planetu?Jděte do sklepa,na zemi najdete vzkaz od Jacka,přečtěte si ho,vraťte se ven k motorce a strčte do ní klíček,odjedete do Paříže.Zaparkujete před vchodem na hřbitov,to potěší,hrobník to nebude mít daleko,a jděte na hřbitov.Po pravé straně si prohlédněte popelnice a láhev s olejem vedle nich,pokračujte vzadu cestou doleva,podívejte se zblízka na náhrobek,zaregistrujte u něj tyč v plotě a hadr na zemi,vraťte se o jednu obrazovku a jděte pro změnu cestou vpravo.Po levé straně si všimněte hadice na zemi,pokračujte dál dozadu,za rohem uvidíte veselou partu z Marseille.Klikněte jejich směrem,vyslechnete si jejich debatu s Jackem,prozradí jim,že aby se dostali do katakomb,potřebují dýku a klíč,má je schované doma.Jděte za chlapem,který se vypraví do Jackova bytu,skončíte venku před domem,Jděte dovnitř do patra,vidíte,jak se chlap pokouší otevřít dveře,sejděte po schodech,zazvoňte na dveře a požádejte ženu,aby zavolala policii.Komisař Pety si darebáka odveze,vstupte do domu,jděte nahoru a do Jackova bytu.Prohlédněte si zblízka obraz na zdi,klikněte na něj,otočí se a můžete sebrat dýku,která v obrazu byla schovaná.Jděte ven před dům,klíčky použijte na motorku,po automatické zastávce v hotelu skončíte u hřbitova,v inventáři máte Jackovu krabici.Kliknutím ji otevřete,použijte na ní dýku a najdete neobvyklý klíč.Jděte opět na hřbitov,kde jste prve našli Jacka,promluvte si s Louisem,dohodnete se,že když otevřete vchod do katakomb,pustí výměnou Jacka,a dostanete část mapy,prohlédněte si jí.Jděte ke kryptě napravo,zkuste otevřít dveře,nic,prohlédněte si sloupy po stranách vchodu,u země je v každém vyvrtaný otvor.Koukněte na symbol nad vchodem,klikněte na něj,je to stejný znak,jaký můžete vidět na útržku mapy.Odejděte k popelnicím,seberte u nich láhev s olejem,jděte cestou vlevo,seberte železnou tyč a vraťte se ke kryptě(tam,jde je Jack)Přibližte si jeden pilíř,jeho spodek polejte olejem,do otvoru strčte tyč a pilířem otočte,tyč zase seberte.Přejděte ke druhému pilíři a opakujte stejný postup-namazat,zastrčit a otočit.Klikněte na dveře,ty se otevřou a můžete dovnitř.Na velký kulatý zámek přiložte dýku,pokuste se s ní pohnout,ale je příliš ostrá.Vylezte ven,jděte na místo,kde jste sebrali železnou tyč a seberte se země hadr.Vraťte se dovnitř do hrobky,použijte hadr na dýku a dýkou otočte,otevře se vstup do katakomb.Vylezte ven a promluvte si s Louisem,teď chce,abyste našla cestu skrz katakomby,on to nedokáže-tak mě napadá,jak se teda chtěl původně ten dement dovnitř dostat?No,jak už jsem řekl mnohokráte,je lepší,když některé otázky zůstanou nezodpovězeny.Dostanete od Louse zbylé kusy map,spojte je,poskládejte tak,aby z nich byla jedna celá mapa,tu pak přelepte lepicí páskou.A teď začne ta správná legrace,jak říkala  jeptiška,když si pořídila obří vibrátor. Dejte si mapu v inventáři do přiblížení-klik pravou myší a přiložte na mapu podivný klíč z Jackova pokoje.Nicole konstatuje,že symbol na klíči je stejný jako ten,který je uprostřed mapy(obrázek Katakomby1)Takže uchopte klíč myší a položte ho na mapu tak,aby kulatý symbol na klíči překrýval symbol na mapě,Nicole to okomentuje,že klíč je na místě,kam patří.(obrázek Katakomby2)Nyní začněte klíčem otáčet-otáčí se klikáním pravou myší pouze proti směru hodinových ručiček-tak dlouho,až na mapě 2x vykreslí cestu podzemím,vše jen v levé horní čtvrtině mapy,(obrázek Katakomby3),nakonec Nicol usoudí,že samotný klíč na vykreslení celé cesty nestačí.Takže co teď?-když zašátráte v paměti,určitě si vzpomenete,že Jack kromě klíče vlastnil i dýku a dojde vám,že jsem blbec,protože po otevření katakomb jsme dýku nevzali sebou,takže nyní proto,že se mi nechce přepisovat kus návodu,musíme do hrobky jednou navíc.Inu,jsou i horší chvíle v životě(umře vám papoušek,oženíte se),takže se vypravíme znova do hrobky a dýku sebereme.Nemusíte pak ani lézt ven,znovu si v inventáři otevřete mapu,a položte na ní dýku-Nicole říká,že ozdobné trojúhelníky na rukojeti vypadají jako šipky na mapě.Nebudeme se s ní přít,jak co vypadá a posuňte dýku po mapě tak,aby její střed s kulatým symbolem ležel na symbolu na mapě(na stejném místě jako předtím klíč) a dýka  byla natočená tak,aby trojúhelníky na dýce se kryly s šipkami na mapě-pokud bude zapotřebí,dýkou otáčejte,nakonec Nicole usoudí,že je dýka na místě,od té chvíle s ní už nemůžete hnout.(obrázek Katakomby4)A teď pozor,protože předpokládám,že nikdo z vás si předtím neprohlédnul dýku zblízka,podívejte se na ní teď na obrázku(obrázek Dýka) a všimněte si kulatého výstupku na rukojeti-vyhledejte tento výstupek na zmenšené dýce na mapě a přiložte na něj klíč,prostředkem symbolu,klíč předtím musíte opět z inventáře položit na mapu.Nyní klíčem opět otáčejte,budete s ním muset asi celou mapu objet dvakrát dokola,nakonec získáte zakreslenou celou cestu,(obrázek Katakomby5),hra se zas na chvíli přepne na automatiku,Louis s Jackem odejdou do podzemí a Nicole knokautuje strážného,který s ní zůstal před hrobkou.Vlezte do hrobky,pokračujte nyní už přístupným otvorem dál,narazíte na překážku v podobě rozpadlých schodů směrem dolů,prohlédněte si je,Nicole vrtá hlavou,jak se ti dva po nich mohli dostat dolů.(a nejenom jí)Všimněte si na  stěně za vámi háku,vylezte z hrobky a vraťte se o jednu obrazovku.Seberte se země hadici,vraťte se dovnitř do vchodu do katakomb,hadici přivažte k háku a slezte po ní dolů.Se země seberte prkno vpravo a lano v levé části místnosti,potom slezte dolů po schodech uprostřed.Na propadlé místo vpravo kolem vody(označené jako „Položte prkno“,autorům už ke konci asi docházel dech) zkuste položit prkno,nejde to,takže na zdi nad propadlým místem najděte železnou tyč(označená pro změnu jako Dobré místo k přivázání lana),a přivažte k tyči lano.Na visící lano použijte prkno z inventáře,dostanete jakousi provizorní otáčecí lávku,strčte to ní a můžete pokračovat dál doprava.Jděte pořád dál několik obrazovek a následuje závěrečná scéna,z které vám prozradím jen tolik,že se objasní vše,kromě jednoho malého detailu,a že autoři tradičně jako u předchozích dvou her zakončení hry prostě nezvládají.Možná příště se jim to už konečně podaří.Pro zvídavé-poté,co Nicole sleze po hadici dolů,když se pokusíte opět po hadici vylézt nahoru,Nicole oznámí,že to nejde,protože hadice visí moc vysoko nad zemí-takže by mě opravdu moc zajímalo,jaký způsob přepravy měla,když na konci ven stejnou cestou vylezla..:-)

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Art of Murder 2 – Hunt For The Puppeteer

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Dojem

(Oghren, 20. 12. 2013 22:32)

Celá tahle serie je podivná ne jen tenhle díl. Proč je na 2 čeština ale ne na 1? A co se týká tohohle dílu no tak je to jediný díl co jsem hrál a asi to tak i zůstane :-) Takový nesmysly jsem dlouho neviděl

Větrák

(Nixoe, 16. 10. 2009 19:28)

Nazdar - sekla jsem se na docela nevinném místě, při opravě větráku. Lítám mezi ruinou a manuelem jako splašená - nemám řemen do brusky, Nicol si odmítá vzít klacek, že ho prý bude potřebovat až později, přestože na ovoce nedosáhne, Manuel a Inés už se se mnou odmítají bavit... Přehlídla jsem snad něco??

Slide puzzle

(Midnight Knight, 14. 8. 2009 17:12)

Bohuzel,kdybych dokazal popsat,jak ctverce posunovat,napsal bych to do navodu,ale slide puzzle je neco,co se mi po vice ci mene dlouhym snazeni podari slozit,aniz bych vedel,jak..:-))..Zkus si stahnou savy,mam tam save pred a ihned po slozeni puzzle.:-)

Pomoc pri slide puzzle!

(Dáša(64), 13. 8. 2009 21:50)

Nepomôžete mi prekonať to puzzle?

Karel

(Midnight Knight, 28. 3. 2009 18:49)

Mě se mozek zavařil uz při samotným zkoumání mapy-co si budem řikat,obraz tam je tmavej,musel jsem jit do maximalniho jasu plus zvětšení,abych něco pořádně viděl-a když sem si představil,že budu muset postup napsat do návodu,tak se mozek bloknul úplně a odmítnul spolupracovat-tobě se to podařilo svěle,rychle a přehledně..:-)
Ty fotky mě taky mrzely,že si člověk nemůže prohlídnout,co vlastně,a jak,vyfotil,no,chtěli bysme toho asi po nich moc.:-))

Midnight

(Karel Frey, 28. 3. 2009 10:59)

Nemáš zač, vždyť mě znáš že musím všemu přijít na kloub jinak nemůžu v noci spát. Jediné na co jsem nepřišel bylo detailní prohlédnutí pořízených fotek, což mě jako amatérského fotografa docela zamrzelo. Ten výlez jinou hrobkou mě moc nepřekvapil, jelikož tam venku čekalo policejní komando, tak jim s těma zamčenýma dveřma asi pomohli. Sice by bylo zábavný, kdyby při cestě zpět Nicole vylezla Jackovi na ramena a navázala na to krátký lano to lano co použila na otočnou lávku, ale to by asi bylo na závěrečnou animaci dost brutální.
Jinak super návod i recenze, tak jako vždy.

Karel

(Midnight Knight, 27. 3. 2009 19:02)

Dík,Karle-nevěděl jsem právě,jak to nějak snadno a srozumitelně popsat,reknu Standovi,at to vmontuje do navodu..:-)
Ad hrobka-tak ten detail mi uniknulměl sem za to,že vylezli stejnou dírou.Nicméně,logický problém zůstává,nebo se spíše přesunul do jiné dimenze-pokud byla vedlejši hrobka otevřená a dalo se jí projít na stejné místo jako z kobky zapečetěný,proč se vlastně namáhali s otevřením katakomb z hrobky první..?..:-DDD

Jak se Nicole a Jack dostali z katakomb?

(Karel Frey, 22. 3. 2009 9:43)

Ze závěrečné animace je patrné, že se Nicole s Jackem dostali ven z katakomb menší hrobkou vzadu, která byla z venku zamčená (nikoliv velkou hrobkou napravo, kterou předtím vešli dovnitř).

Jak a proč natáčet háčky na věšáku......

(Karel Frey, 19. 3. 2009 22:20)

Na nalezeném papírku je kód s barevnými čísly a jednotlivým barvám odpovídají tyto barevně popsané světové strany z růžice na mapě:
5 červená - jihozápad
2 modrá - severozápad
3 zelená - jihovýchod
1 černá - západ
4 fialová - severovýchod
Čísla kódu tedy udávají pořadí otáčení háčků zleva a světová strana směr jejich natočení.
.....to jen pro ty kterým logika nedá spát.